پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

7 لباس ورزشی مناسب که داشتن آنها در کمد لباس شما ضروری است

لباس ورزشی مناسب

لباس ورزشی مناسب، مهم‌ترین بخش تجهیزات ورزشی است. لباس ورزشی باید به درستی انتخاب شود. از نظر بافت، ساختار، طراحی و متریال استفاده شده، لباس‌های ورزشی با لباس‌های معمولی تفاوت بسیاری دارند. اگر به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید، حتماً باید شناخت کافی درباره انواع مختلف لباس ورزشی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا درباره 7 لباس ورزشی که داشتن آن‌ها در کمد هر ورزشکاری نیاز است صحبت کنیم. پس اگر به‌صورت حرفه‌ای یا حتی غیرحرفه‌ای ورزش می‌کنید، با ما همراه باشید.

لباس ورزشی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر بخواهیم درباره ویژگی‌های لباس ورزشی صحبت کنیم، باید یک مقاله کامل در این خصوص بنویسیم. لباس ورزشی اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند به‌صورت مستقیم روی کیفیت تمرینات ورزشی شما تأثیرگذار باشد. یک لباس ورزشی باید راحتی را به ارمغان بیاورد. لباس‌های ورزشی باید مقام باشند. همچنین در تولید آن‌ها از متریال خاص استفاده می‌کنند. به این ترتیب تهویه را به حداکثر می‌رسانند و تعریق را کمتر می‌کنند. خاصیت ارتجاعی و مقاومت درزهای لباس نیز اهمیت بسیاری دارد. برخی لباس‌ها دارای شبرنگ هستند تا ورزشکار هنگام شب نیز بتواند دیده شود. مثلاً لباس ورزشی مناسب باشگاه باید تهویه بسیار مناسبی داشته و از جنس الیاف طبیعی همانند نخ باشد.

انتخاب ساک ورزشی مناسب

اگر قصد خرید ساک ورزشی دارید، باید نکات مختلف را در نظر بگیرید. ساک ورزشی باید به تناسب فعالیت ورزشی و انواع لباسی که هنگام ورزشی به تن می‌کنید باشد. برای مثال اگر انواع کفش های ورزشی را داخل ساک می‌گذارید، ساک باید فضای بزرگی داشته باشد. همچنین اگر لباس ورزشی مناسب پیاده روی یا لباس مخصوص باشگاه خود را داخل ساک قرار می‌دهید، ساک باید تهویه مناسبی داشته باشد. زیرا لباس‌ها عمدتاً رطوبت عرق دارند و به همین خاطر محیطی عالی را برای رشد انواع باکتری فراهم می‌کنند. ساک‌های ورزشی باید متناسب با وسایلی که در آن‌ها قرار می‌دهید انتخاب شود. همچنین باید تهویه مناسبی داشته باشند. بند مناسب برای قرارگیری روی شانه نیز اهمیت بسیاری دارد. کسانی که به  رشته بدنسازی علاقه‌مند هستند، باید فضایی را برای قرار دادن مکمل‌های ورزشی و انواع شیکر و … نیز در ساک خود در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لباس زیر ورزشی

انتخاب کفش ورزشی مناسب

همه ما این را شنیده‌ایم که پای ما قلب دوم ما است. پس همین موضوع می‌تواند اهمیت انتخاب صحیح انواع کفش های ورزشی مردانه و زنانه را نشان دهد. کفش ورزشی باید متناسب با رشته ورزشی انتخاب شود. برای مثال اگر رشته ورزشی شما کوهنوردی است، از کفشی متفاوت با کسانی که فوتبال بازی می‌کنند باید استفاده نمایید. کفش ورزشی باید دقیقاً سایز پا باشد. تنگی یا گشادی کفش می‌تواند باعث آسیب فیزیکی بسیار بدی در بدن ورزشکار شود. پس در وهله اول باید به رشته ورزشی خود دقت داشته باشید. سپس بهتر است به‌دنبال برندهای معتبر ورزشی بگردید. کفش ورزشی اهمیت بسیاری دارد، پس بودجه مناسبی برای آن کنار بگذارید. حتی می‌توان گفت که مهم‌ترین بخش لباس ورزشی مناسب، کفش ورزشی است. پس به آن اهمیت دهید تا دچار مشکل نشوید.

کفش مناسب ورزش
انتخاب کفش ورزشی مناسب

انتخاب تیشرت ورزشی ضد تعریق

یکی از مهم خصوصیات تیشرت ورزشی، ضدتعریق بودن آن است. منظور از تیشرت ضدتعریق چیست؟ در حقیقت تیشرت‌های ورزشی را باید از الیاف طبیعی تهیه کنند. الیاف مصنوعی باعث عدم تهویه مناسب لباس و در نتیجه تعریق بیشتر می‌شود. هنگام خرید تیشرت ورزشی باید تیشرت‌هایی را انتخاب کنید که سبک هستند. بافت تیشرت‌های ورزشی با تیشرت‌های معمولی تفاوت دارد. این تیشرت‌ها دارای منافذ هوای بیشتری هستند. به همین خاطر حین فعالیت ورزشی، پوست شما تنفس بهتری خواهد داشت. تیشرت را نباید خیلی جذب انتخاب کرد. تیشرت‌های بدن‌نما باعث افزایش تعریق و کاهش تنفس پوست می‌شوند. همچنین به فراخور فصل، انواع تیشرت آستین کوتاه یا آستین بلند را می‌توانید انتخاب نمایید. حتی در فصل تابستان هم با پوشیدن تیشرت آستین‌بلند، می‌توانید از تابش آفتاب به روی پوست دست خود جلوگیری کنید.

انتخاب شلوارک ورزشی

شلوارک یکی دیگر از آیتم‌های لباس ورزشی است. در برخی رشته‌های ورزشی همانند بکس یا کیک بکس، شلوارک اهمیت بسیاری دارد. برخی افراد به‌دنبال شلوارک‌های معمولی برای استفاده در باشگاه هستند. این دسته افراد می‌توانند انواع شلوارک راحت نخی و کمر کشی تهیه کنند. شلوارک نیز همانند تیشرت باید از الیاف طبیعی تولید شده باشد. همچنین بافت پارچه شلوارک نیز منافذ بیشتری دارد تا تهویه هوا صورت بگیرد. شلوارک باید کاملاً آزاد باشد. همچنین شلوارک‌ها باید دارای کمر کشی باشند تا به شکم و پهلو فشار وارد نکنند. شلوارک‌های کیک بکس از نظر محل دوخت درز نیز باید بررسی شوند. در رشته ورزشی کیک بکس، حرکات پای ورزشکار بسیار زیاد است. به همین خاطر باید شلوارک مقاومت بسیاری داشته باشد تا پاره نشود.

بیشتر بخوانید: ۵ اشتباه در خرید لباس ورزشی

انتخاب گرمکن و هودی ورزشی

گرمکن بهترین لباس ورزشی مناسب برای دویدن محسوب می‌شود. مخصوصاً در فصل زمستان که هوا سرد است، می‌توانید با کمک یک گرمکن به‌راحتی ورزش کنید. گرمکن باید راحت باشد. بهتر است اصلاً از گرمکن‌های جذب استفاده نکنید. همچنین انواع گرمکن بارونی و معمولی داریم . گرمکن‌های بارونی از جنس پارچه بادگیر هستند. این نوع گرمکن گرمای چندانی ندارند و برای شرایط بارندگی و وزش باد بهترین گزینه محسوب می‌شوند. در حقیقت برای فصل پاییز و بهار، بهتر است از انواع گرمکن با پارچه بادگیر استفاده کنید. درز دوخت گرمکن ورزشی نیز باید بسیار مقاوم باشد. همچنین حتماً از پارچه‌های مخصوص برای ایجاد تنفس لباس با محیط بیرون باید استفاده شده باشد. گاهی یک هودی ساده هم می‌تواند گزینه مناسبی برای ورزش و دویدن در فصل سرما باشد. مخصوصاً هودی به دلیل نوع جیب و داشتن کلاه، یک لباس ورزشی مناسب برای تمرین و دویدن به حساب می‌آید.

انتخاب لگ ورزشی مناسب

اکثر بانوان ترجیح می‌دهند که برای ورزش، از لگ‌های مخصوص استفاده کنند. یک لگ ورزشی راحتی بسیاری به ورزشکار می‌دهد. لگ باید از جنس الیاف نخی و کشی باشد. همچنین باید تهویه مناسبی را ایجاد کند. لگ به پای ورزشکار می‌چسبد و جذب است. به همین خاطر بافت درشتی باید داشته باشد تا باعث تعریق بیشتر نشود. لگ‌هایی که از الیاف مصنوعی بافته شده‌اند، باعث تعریق بیشتر و حس ناخوشایند در پا می‌شوند. همچنین لگ‌ها باید دوخت مناسبی در درز داشته باشند. لگ‌های ورزشی با لگ‌های معمولی تفاوت بسیاری دارند. یک لگ ورزشی دوخت مقاومی دارد تا درز آن پاره نشود. همچنین حتماً در بافت لگ ورزشی از انواع الیاف نخی استفاده می‌کنند.

تیشرت مناسب ورزش
انتخاب لگ ورزشی مناسب

لوازم جانبی ورزشی موردنیاز

هر رشته ورزشی، لوازم جانبی مخصوص به خود را دارد. برای مثال در رشته ورزشی بدنسازی، بهتر است از انواع مچبند یا کمربند طبی برای جلوگیری از آسیب عضلات و مفاصل استفاده کنید. در رشته بوکس باید از تجهیزات ایمنی همانند لثه استفاده نمایید. لوازم جانبی ورزشی در هر رشته با رشته دیگر تفاوت دارد. با این حال یک سری تجهیزات همانند مچبندهای هوشمند برای تمامی ورزشکاران توصیه می‌شود. به این ترتیب می‌توانند فشار خون، ضربان قلب و سایر علائم حیاتی خود را در هر لحظه بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید: 5 سوالی که قبل از خرید لباس ورزشی باید از خود بپرسید

جمع بندی

خب دوستان ورزشکار، حالا انواع لباس ورزشی مناسب را برای تمرینات ورزشی حرفه‌ای می‌شناسید. به نظر شما مهم‌ترین عامل برای انتخاب یک ست ورزشی کامل چیست؟ مهم‌ترین عاملی که باید به آن دقت داشته باشید که کدام است؟ شما چه نوع لباسی را برای ورزش انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با سایر ورزشکاران به اشتراک بگذارید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه