پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چگونه استایل مینیمال داشته باشیم؟

استایل مینیمال

امروزه بازار استایل‌ها خصوصا استایل‌های لباسی به‌شدت داغ شده است. تقریبا اکثر افراد سبک لباس پوشیدن خاصی را به خود اختصاص داده‌اند و به عبارتی استایل شخصی خود را ساخته‌اند. در این مقاله قرار است ما استایل را در پوشاک فرد بررسی کنیم و بدانیم افراد در استایل‌های گوناگون چه لباس‌هایی را می‌پوشند. آیا تاکنون درباره استایل مینیمال چیزی شنیده‌اید؟ و یا اصلا تفاوت استایل کژوال و مینیمال در چیست؟ دنیای استایل‌ها دنیای بزرگی است و مشخصه‎‌های مربوط به خود را دارد که در این مقاله در خصوص این سوالات و چند استایل خاص صحبت کردیم. پس برای دانستن پاسخ این سوالات و آگاهی از چند استایل شیک همراه ما باشید.

استایل مینیمال چیست؟

احتمالا کلمه مینیمال را درزمینهٔ‌های هنر و بخش‌های مختلف رشته هنر شنیده باشید. مینیمال در لفظ به معنای سادگی و کم بودن آیتم‌ها در موارد مختلف است. استایل مینیمال در خصوص پوشش فرد نیز همین تعریف را دارد. در این استایل سعی می‌شود با استفاده از حداقل رنگ‌ها، کمترین پیچیدگی و با استفاده از کمترین آیتم‌های ممکن ظاهری زیبا و مناسب ارائه شود. این استایل کمک می‌کند تا تمامی لباس‌های غیرضروری از داخل کمد حذف شود و لباس‌های ضروری خود را نمایان کنند. البته باید دقت داشته باشید که استایل مینیمال از استایل کلاسیک جدا است و گاهی به‌اشتباه از عنوان کلاسیک به دلیل سادگی به‌جای استایل مینیمال یاد می‌شود. درزمینه مد و پوشاک، طرح مینیمال بیشتر از شکل و لباس، عملکرد و کارایی لباس مهم است. به عبارتی در ابن استایل آنچه اهمیت دارد زرق‌وبرق لباس نیست بلکه کارایی و راحتی فرد در آن لباس است.

همچنین لازم است بدانید که این استایل ابتدا در ژاپن شکل گرفت و پس‌ازآن به اروپا و سایر نقاط جهان راه یافت و پس‌ازآن یعنی در دوره امروزی استایل مینیمال به یک استایل جهانی تبدیل‌شده است و قادر است فرد را بسیار منظم و هماهنگ نشان دهد.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

استایل مینیمال
استایل مینیمال قار است سبکی خاص در دنیای مد و لباس را برای شما رقم بزند.

تفاوت استایل مینیمال و ماکسیمال

حالا که دریافتید استایل مینیمال چه نوع استایلی است بهتر است تفاوت آن را با استایل ماکسیمال بدانید. قبل از هر چیز بدانید که استایل مینیمالیسم و ماکسیمالیم هر دو از سبک‌هایی هستند که در دنیای هنر استفاده می‌شوند. اما تفاوتی که بین این دو وجود دارد آن است که استایل مینیمال و ماکسیمال برای پاسخ به سبک دیگری به وجود آمده‌اند. استایل ماکسیمال در پاسخ به مینیمال به وجود آمده و تاثیرات زیادی بر دنیای مد و فشن گذاشته است.

برخلاف استایل مینیمال که از فرد انتظار پوشیدن لباس با کارایی و راحتی بالا دارد، استایل خاص ماکسیمال به‌گونه‌ای است که فرد بر اساس آن نباید به هیچ قانونی پایبند باشد و همچنین پذیرای الگوهای جذاب و انتخاب رنگ‌های جسورانه و ترکیب کردن آن‌ها باشد. همچنین اکسسوری‌هایی که برای این نوع استایل استفاده می‌شود همانند لباس‌ها پرنقش‌ونگار است و رنگ‌های جذابی دارد.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

تفاوت استایل کژوال و مینیمال

همان‌طور که گفته شد، استایل مینیمال استایلی است که بر سادگی بیش‌ازحد متکی است. اما آیا میدانید تفاوت این استایل با استایل کژوال در چیست؟ درواقع استایل کژوال بر این اساس است که اگر شما ساده‌ترین و راحت‌ترین لباس‌های خود را انتخاب کرده و باهم ست کنید، استایل کژوال را برای خود ساخته‌اید. این استایل حرفه‌ای بر راحت و کاربردی بودن لباس تاکید زیادی دارد و به‌گونه‌ای است که اصلا تابع مد نیست! استایل کژوال به‌سرعت در سطح جهان گسترش یافت و مورد استقبال مردم دنیا قرار گرفت؛ چراکه اکثر مردم به دنبال آزادی و راحتی در لباس خود بودند و این استایل می‌توانست نیاز افراد را در این زمینه رفع کند. اگر به دنبال یافتن بهترین استایل برای کارهای روزمره، سفر، استراحت و تفریح هستید، استایل کژوال پیشنهاد خوبی است.

مشخصه‌های استایل مینیمال

همان‌طور که در متن بالا اشاره شد، استایل مینیمال سادگی را می‌پسندد و لباس‌های کارشده و پرزرق‌وبرق را برای طرفداران خود نمی‌پسندد. در استایل مینیمال همه‌چیز در ساده‌ترین و ظریف‌ترین حالت ممکن است و این ویژگی در لباس‌ها و اکسسوری‌های مربوط به این استایل نیز دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب این استایل آن است که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد و استفاده از آن بدون دغدغه و دردسر است. اما این نوع استایل برای خود مشخصه‌های خاصی دارد که در ادامه ذکر خواهیم کرد:

  • یکی از مشخصه‌های اصلی استایل مینیمال، استفاده از پارچه‌های باکیفیت مانند پارچه‌های آهاردار با الیاف طبیعی مثل پشم، پنبه، ابریشم، چرم و… است. به عبارتی در این استایل پارچه‌هایی کاربرد دارند که خوش‌دوخت هستند و ایستایی خوبی دارند.
  • همان‌طور که گفته شد، در استایل ماکسیمال رنگ‌ها نقش مهمی بر عهده دارند اما این ویژگی در استایل مینیمال دیده نمی‌شوند و تنوع رنگ‌ها در آن کمتر است. به عبارتی در این نوع استایل سعی می‌شود بیشتر از دو رنگ در لباس‌ها استفاده نشود. این دو رنگ بیشتر رنگ سیاه‌وسفید است و به‌عنوان اصلی‌ترین رنگ در استایل مینیمال است. اما شما می‌توانید از سایر رنگ‌های خنثی در این استایل استفاده کنید.
  • از دیگر مشخصه‌های استایل مینیمال خصوصا استایل مینیمال تابستانی لباس‌ها معمولا ساده هستند و از پارچه‌های طرح دار و پرنقش‌ونگار استفاده نخواهد شد. البته پارچه‌های طرح دار این استایل شامل خطوط منظم و ساده است. نکته‌ی مهمی که برای استفاده از استایل مینیمال وجود دارد آن است که لازم است شما لباس‌هایی متناسب با اندامتان بپوشید و نباید این لباس‌ها بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از سایز شما باشد.

بیشتر بخوانید:‌ از Athleisure چیزی شنیده اید؟

استایل مینیمال
استایل مینیمال دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است.
  • یکی از ویژگی‌های مهم دیگر استایل ذکرشده استفاده از اکسسوری‌های ساده و ظریف است. سعی کنید اکسسوری‌ای را انتخاب کنید که همانند لباستان ساده و عاری از زرق‌وبرق باشد.
  • جدا از لباس‌ها در استایل مینیمال، مدل مو و نوع آرایش نیز تاثیر زیادی در ظاهر و شیک بودن شما دارد. ازاین‌رو بهتر است از سایه و رژ لبی با رنگ نود استفاده کنید تا صورت شما حالت طبیعی و ساده خود را از دست ندهد.

بیشتر بخوانید:‌ شلوار جین را با چه پیرهن هایی بپوشیم؟

جمع‌بندی

استایل یکی از روش‌های بیرونی کردن افکار و عقاید است که می‌تواند خود را درزمینه‌های گوناگونی نمایان کند. یکی از این زمینه‌ها، پوشاک و لباس فرد است. استایل‌های گوناگونی مانند استایل مینیمال، استایل ماکسیمال، استایل مونوکروم و… نمونه‌ای از استایل‌هایی هستند که بر اساس مشخصه‌های خود ظاهر فرد را دگرگون و جذاب خواهند کرد. همچنین هماهنگی اکسسوری‌های مختلف مانند کیف، دستبند و… می‌توانند به‌عنوان مکملی برای این استایل‌ها استفاده شوند و ظاهر فرد را بیشتر از قبل جلوه دهند. در این مقاله در خصوص استایل مینیمال صحبت کردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله شما را کاملا با استایل‌های ذکرشده آشنا کرده باشد.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موٰژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه