پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

5 سوالی که قبل از خرید لباس ورزشی باید از خود بپرسید

خرید لباس ورزشی

ورزش و انتخاب لباس از بخش‌های مهم و رایج در زندگی امروزۀ بشری است. حال اگر برای ورزش کردن بخواهیم لباس انتخاب کنیم باید بیشتر دقت کنیم. برای ورزش کردن باید لباس های با کیفیت، قابل تنفس و انعطاف پذیر بپوشید. البته خوب به نظر رسیدن هم مهم است، اما مهم تر از آن این است که راحت حرکت کنید و لباس‌های ایمن انتخاب کنید. در ادامه به موضوع خرید لباس ورزشی زنانه، لباس ورزشی مردانه و خرید لباس ورزشی با کیفیت خواهیم پرداخت.

انتخاب درست در خرید لباس ورزشی

اشتباه در انتخاب و خرید لباس ورزشی می تواند باعث خارش پوست، بثورات یا مشکلات جدی‌تری شود. بنابراین لازم است قبل از خرید و پوشیدن لباس ورزشی به نکاتی دقت کنیم تا لباس ورزشی ما نه تنها در طول تمرین مشکلی ایجاد نکند، بلکه باعث تسهیل در تمرین و ورزش شود.
انتخاب لباس مناسب در حین انجام ورزش برای سلامتی مهم است. لباس‌های ورزشی مانند کفش، جوراب، شلوار، تی‌شرت و کاپشن باید از پارچه‌هایی انتخاب شوند که برای سلامتی مضر نیستند و از محصولات نساجی بادوام که راحتی را افزایش می‌دهند، انتخاب شوند. خرید لباس ورزشی ضد آب، جذب عرق و مقاوم در برابر هر شرایطی از جمله فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، امری بسیار مهم و ضروری است.

اندازه سایز موردنظر من چند است؟

سایز یکی از مهمترین نکات در خرید لباس و به خصوص خرید لباس ورزشی است. معمولاٌ برای ورزش کردن باید لباس‌های گشاد و راحت بپوشید. با این حال، اگر در حال دویدن یا دوچرخه‌سواری هستید، باید لباس‌های مناسب دویدن را ترجیح دهید و از لباس‌های دارای پاچه و دامن گشاد یا شلوارهای گشاد که می‌توانند در پدال‌ دوچرخه و یا زیر پاهای شما گیر کنند، اجتناب کنید.
برای فعالیت‌هایی مانند یوگا یا پیلاتس، لباس‌های پیلاتس که سایز بدن هستند اما عرق نمی‌کنند، پارچه‌های انعطاف‌پذیر و مناسبی دارند، انتخاب خوبی خواهند بود.
به طور کلی باید در نظر داشته باشید که لباسی را انتخاب نکنید که با مشکلاتی که ایجاد می‌کند مانع از فعالیت شما شود.

خرید لباس ورزشی
احساسی که از جنس و رنگ لباس به شما دست می‌دهد بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: 13 ترفند جذاب برای مرتب کردن کمد لباس

آیا با آن احساس راحتی می کنم؟

بهترین لباس‌های ورزشی آنهایی هستند که با آن احساس راحتی می‌کنید. لباسی که به خوبی تناسب داشته باشد و برای فعالیت‌هایی که از آن لذت می برید مناسب باشد به شما احساس راحتی و اعتماد به نفس می دهد. بنابراین، اگرچه مهم است که ظاهر محصولی را که خریداری می‌کنید دوست داشته باشید، نباید تنها استاندارد شما در هنگام خرید لباس ورزشی باشد.

آیا کیفیت مناسبی دارد؟

کیفیت لباس در هنگام خرید نکته مهم بعدی است. از نظر دوام، راحتی و سلامت، مهم است که در انتخاب مواد اولیه و پارچه، فرآیندهای مرحله تولید، نسبت مواد شیمیایی مصرفی و تست‌های کنترل کیفیت مطابق با استانداردهای بین المللی انجام شود. امروزه بسیاری از شرکت‌های نساجی که لباس‌های ورزشی تولید می کنند، پارچه‌های ناسالم مانند پلی استر را ترجیح می‌دهند. مواد پلیمری (PET) که در تولید بطری‌های پلاستیکی و بسته‌بندی استفاده می‌شود، ماده اولیه تولید نخ پلی‌استر و الیاف نیز می‌باشد.
مواد شیمیایی موجود در ساختار پلی استر که اساساً یک ماده پلاستیکی است، هنگام انجام ورزش با سموم دفع شده از بدن ترکیب می‌شود و اثر سمی ایجاد می کند. محصولات نساجی مصنوعی هم بر عملکرد کلی در حین انجام ورزش تأثیر منفی می‌گذارد و هم باعث ایجاد بیماری می‌شود زیرا تشکیل باکتری را افزایش می‌دهد. بنابراین، کدام پارچه ها هنگام انتخاب لباس ورزشی سالم هستند؟
پارچه های ساخته شده از پنبه، ابریشم، کتان، ترمه، کنف، پشم و آلپاکا سالم هستند. پارچه‌های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پنبه سالم‌تر هستند زیرا عرق را جذب می‌کنند. دلیل عدم ارجحیت چنین پارچه‌هایی در تولید لباس‌های ورزشی این است که در هنگام خیس شدن دیر خشک می‌شوند و باعث عفونت آنفولانزا می‌شوند، به خصوص اینکه در هوای سرد دمای بدن را کاهش می‌دهند.

آیا متناسب با فصل خرید می کنم؟

اگر به ورزش‌های فصلی یا معمولی در فضای باز علاقه دارید، در اینجا نکاتی را برای شما آماده کرده‌ایم:
هوای گرم: زمانی که دمای هوا بالا می‌رود، ممکن است میزان تعریق بدن ما به همین دلیل افزایش یابد. شما باید مطمئن شوید که پارچه‌هایی را انتخاب کنید که به پوست شما اجازه نفس کشیدن و عرق کردن را می‌دهد.
هوای سرد: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در هوای سرد مرتکب می‌شویم، ضخیم پوشیدن لباس است. در حین تمرین و ورزش، به یاد داشته باشید که ضربان قلب و دمای بدن خود را افزایش خواهید داد. همیشه برای دمایی گرم‌تر از آنچه دماسنج بیرونی نشان می‌دهد، لباس بپوشید، لباس‌هایی که گشاد و قابلیت تعویض راحت داشته باشند انتخاب کنید. لباس جاذب عرق خود را در لایه داخلی خود نگه دارید و یک لایه عایق روی آن قرار دهید. می‌توانید سر، گوش ها و دست های خود را بپوشانید تا از سرما محافظت کنید.
هوای بارانی یا بادخیز: هیچ چیز دیگری به جز خیس شدن در باران یا گرفتار شدن در باد شدید، تمرین در فضای باز شما را خراب نمی‌کند. هنگام انتخاب لباس در چنین آب و هوایی، مطمئن شوید که یک لباس رویی پوشیده‌اید که از پوست شما در برابر این عوامل محافظت می‌کند.

رنگ و جنس آن متناسب با فعالیت ورزشی من است؟

اهمیت رنگ در خرید لباس ورزشی

لباس‌های یک رنگ خاص می توانند احساسات و نگرش های مرتبط با آن ها را برانگیزند. به عنوان مثال، یک لباس قرمز می‌تواند به شما احساس اعتماد به نفس و اشتیاق بدهد و ممکن است توجه شما را به خود جلب کند. نتایج سک تحقیق نشان داد که ورزشکارانی که در بوکس و کشتی قرمز پوشیده بودند نسبت به ورزشکارانی که لباس آبی یا سبز پوشیده بودند، تهاجمی‌تر و احتمال پیروزی بیشتری داشتند. علاوه بر این، ورزشکارانی که لباس سبز پوشیده بودند در بوکس و کشتی نسبت به ورزشکارانی که قرمز پوشیده بودند، رفتار عادلانه‌ و جوانمردانه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: چرا باید لباس ورزشی با کیفیت بخریم؟

اهمیت جنس در خرید لباس ورزشی

انتخاب نوع پارچه از مواد پارچه‌ای استاندارد و پنبه‌دار به شما امکان می‌دهد راحت‌تر حرکت کنید. اگر لباس ورزشی صددرصد از جنس پنبه باشد، در حین ورزش سنگین می شود زیرا عرق بدن از آن خارج نمی شود. عرق حبس شده در بدن با کاهش دمای بدن باعث بیماری می شود و بر عملکرد تأثیر منفی می‌گذارد. هنگام انتخاب لباس ورزشی سالم، هم پارچه‌های نخی و هم پارچه‌های تنفس پذیر باید ترجیح داده شوند. از پارچه های غیر قابل تنفس اجتناب کنید. در طول ورزش، لباس‌هایی را انتخاب نکنید که حاوی لاستیک یا مواد پلاستیکی هستند که از تبخیر عرق جلوگیری می‌کند و دمای بدن شما را خیلی بالا نگه می‌دارد.
احساسی که از جنس لباس به شما دست می دهد نیز بسیار مهم است. لباس شما نرم و راحت است یا زبر و آزاردهنده؟ اگر لباس شما حمایت کننده باشد اما جنس و دوخت زبر داشته باشد، ممکن است با پوشیدن آن احساس خوبی نداشته باشید.

خرید لباس ورزشی مردانه

در هنگام خرید لباس ورزشی مردانه به سه نکته مهم دقت کنید:

1. انتخاب شورت ورزشی و شلوارک

باید مطمئن شوید که قسمت پایین تنه شما دامنه حرکتی کامل را به شما می‌دهد. در نظر بگیرید که در طول تمرین چقدر عرق خواهید کرد و دمای بدن شما چقدر افزایش خواهد یافت. سعی کنید از شلوارک‌های بلندی که چند اینچ زیر زانو می‌افتد استفاده نکنید. هر چه شلوارک بلندتر باشد، دامنه حرکتی شما کمتر می‌شود.

2. یک تی‌شرت تنفسی بپوشید

پوشیدن تی‌شرت نخی هنگام انتخاب لباس تناسب اندام باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. نکته مهم این است که لباسی بپوشید که عرق را جذب کند و دامنه حرکتی شما را محدود نکند.

3. کفش‌های مناسب را انتخاب کنید

کفش‌هایی که می‌پوشید ممکن است بسته به نوع ورزشی که انجام می‌دهید متفاوت باشد. اگر قصد انجام تمرینات کاردیو یا وزنه‌برداری دارید، کفش‌های مخصوص دویدن می‌توانند انتخاب خوبی باشند. به طور کلی کفشی بپوشید که برای شما دردسر ایجاد نکند.

خرید لباس ورزشی
بهترین لباس های ورزشی آنهایی هستند که با آن احساس راحتی می کنید.

بیشتر بخوانید: ست لباس ورزشی با رنگ سال ۲۰۲۲

خرید لباس ورزشی زنانه

برای خریدن و پوشیدن لباس ورزشی دخترانه و زنانه، به این نکات توجه کنید:

1. تی‌شرت یا گرمکن سبک بپوشید

لباس‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد تنفسی مانند پنبه یا پلی استر باشند. وقتی ورزش می‌کنید بدنتان گرم می‌شود و عرق می‌کنید. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که لباس‌های شما دما را حفظ نمی‌کنند. در صورت امکان، لباسی را انتخاب کنید که مخصوص جذب عرق باشد. پوشیدن تی‌شرت یا نیم تنه ورزشی به عنوان لباسی که تنفس بیشتری دارد، ممکن است انتخاب خوبی باشد.

2. یک پوشش مناسب برای پایین تنه انتخاب کنید

می‌توانید شلوارک با کمربند الاستیک، جوراب شلواری یوگا یا شلوار ورزشی بپوشید. شورت ورزشی می تواند حداکثر انعطاف را برای شما فراهم کند، اما اگر با شلوارک احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید پوشیدن لگ و ساپورت ورزشی را نیز امتحان کنید.

3. کفش‌های مناسب را انتخاب کنید

اگر قصد انجام کاردیو را دارید، کفش‌هایی را انتخاب کنید که از پاها و ساق‌های شما محافظت کنند. اگر قصد دویدن روی تردمیل را دارید، حتما کفش مخصوص دویدن به همراه داشته باشید. اگر قصد انجام تمرینات با وزنه را دارید، حتما کفش‌هایی با مچ پاهای پهن و ساپورت بپوشید. کفش‌های دویدن همیشه انتخاب خوبی برای تمرینات وزنه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید لباس و کفش دویدن

سخن پایانی

لباس تمرینی شما باید متناسب با بدن و برنامه ورزشی شما باشد. در هنگام خرید لباس ورزشی اگر انتخاب درستی داشته باشیم، می‌توان تأثیرات مثبت ورزش را دید. خرید لباس ورزشی اصل از این نظر مهم است که مواد مخصوص لباس‌های ورزشی اصل به دقت توسط کارشناسان بررسی می‌شود. به نظر می‌رسد ورزشکارانی که لباس ورزشی با کیفیت، استاندارد و اصل می‌پوشند عملکرد بسیار بالاتری دارند. بنابراین با دقت در انتخاب و خرید لباس ورزشی مناسب، خیال خود را از تأثیر مثبت ورزشی که انجام می‌دهید راحت کنید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه