پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای خرید لباس زیر ورزشی

لباس زیر ورزشی

همان‌طور که می‌دانید ورزش کردن لباس مخصوص به خود را می‌خواهد. اما شاید بهتر باشد که بدانید پوشیدن و انتخاب لباس زیر مناسب هم در ورزش اهمیت زیادی دارد. اگر شما ورزشکار باشید، احتمالا برایتان پیش‌آمده است که در باشگاه لباس‌زیری را پوشیده باشید که در تمام طول تمرین یا فعالیت، احساس ناراحتی و کلافگی کرده باشید. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از لباس‌ زیرهای شما مانند، شورت، سوتین، زیرپوش و… نامناسب باشد. ازاین‌رو با توجه به اهمیت لباس زیر ورزشی قرار است در این مقاله در خصوص این موضوع نکاتی را بیان کنیم. پس همراه ما باشید تا بهترین لباس زیر ورزشی را بشناسیم.

لباس زیر ورزشی چیست؟

لباس ورزشی لباسی است که نه‌تنها از بدن شما در برابر سرما و گرما محافظت می‌کند و آن را می‌پوشاند، بلکه شما را در انجام فعالیت‌های ورزشی یاری می‌کند. اما لباس ورزشی به‌تنهایی کافی نیست و لازم است از لباس زیر ورزشی نیز برای انجام بهتر فعالیت‌های ورزشی استفاده شود. پوشیدن مناسب‌ترین لباس زیر برای ورزش انتخابی بسیار مهم است که به شما کمک خواهد کرد همیشه احساس راحتی در فعالیت‌های ورزشی داشته باشید و هر حرکتی را در آزادی کامل انجام دهید.

لباس زیر ورزشی لباسی است که لباس برای زیر لباس ورزشی شما طراحی‌شده و شما آن را در زیر لباس‌های بیرونی خود می‌پوشید و از نقاط خصوصی و حساس بدن خود محافظت می‌کنید. البته تنها مزیت پوشیدن لباس زیر ورزشی راحتی در ورزش کردن نیست؛ بلکه استفاده از آن سلامتی بدن را نیز به دنبال دارد. به همین دلیل، انتخاب لباس‌هایی که با جنس خود مانع از ایجاد بوی بد می‌شوند یک اصل مهم است تا همیشه احساس تازگی و خشکی داشته باشید. همچنین بی‌توجهی در خرید لباس زیر نامناسب برای ورزش می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری مانند عفونت‌ها، ایجاد انواع باکتری و قارچ، خارش، سوزش و… را به دنبال داشته باشد. وجود این عارضه‌ها نه‌تنها عملکرد ورزشی شما را مختل می‌کند، بلکه سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

راهنمای خرید شلوارک ورزشی مردانه

لباس زیر ورزشی
پوشیدن لباس زیر ورزشی به شما در انجام فعالیت ها کمک خواهد کرد.

چرا باید زیرپوش ورزشی پوشید؟

زیرپوش نیز نمونه‌ای از لباس زیر ورزشی است که پوشیدن آن مردانه و زنانه ندارد و برای هر دو جنس لازم و ضروری است. زیرپوش ورزشی نه‌تنها از بدن شما مراقبت می‌کند بلکه مانند یک عرق‌گیر قادر است عرق حاصل‌شده از سوخت‌وساز و فعالیت ورزشی شما را به خود جذب کند. در این صورت شما به‌راحتی ورزش خواهید کرد و بدن شما توسط زیرپوش ورزشی خشک خواهد شد. همچنین زیرپوش‌ها نسبت به لباس‌هایی رویی بازتر هستند و شما می‌توانید در هر قسمتی از ورزش خود که احساس گرما کردید، لباس ورزشی خود را در آورید و با زیرپوش خود به ورزش ادامه دهید.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

انواع لباس زیر ورزشی

  • شورت

شورت نمونه‌ای ‌از لباس زیر است که چه برای ورزش و چه در زندگی روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرد. شورت ورزشی ناحیه‌ای خصوصی و خاصی از بدن را مورد پوشش قرار می‌دهد. ازاین‌رو وجود آن لازم و ضروری است؛ چراکه ورزش باعث تعریق زیاد خواهد شد و درصورتی‌که فرد از شورت ورزشی استفاده نکند دچار بیماری‌های مختلف و یا عرق سوختگی می‌شود. شورت ورزشی اگر در جنس مناسب انتخاب شود قادر است عرق حاصل‌شده در این نواحی را به خود جذب کند و مانع از بروز عفونت و میکروب در این قسمت‌ها شود.

همچنین در نظر داشته باشید که شورت به‌ویژه برای بانوان یکی از لباس‌های تناسب‌اندام به شمار می‌رود که نباید وجود آن سبک و بی‌ارزش پنداشت. ازاین‌رو در هنگام انتخاب و خرید به طرح و جنس آن به‌خوبی دقت کنید.

  • سوتین

یکی دیگر از نمونه لباس زیر ورزشی که مختص بانوان است، سوتین می‌باشد که برای قسمت بالایی بدن و محافظت از سینه‌ها از آن استفاده می‌شود. امروزه سوتین ورزشی در جنس و طرح‌های متنوعی تولید و روانه بازار شده‌اند که این مسئله دست خریدار را برای انتخاب باز می‌گذارد. اما شما باید به‌عنوان مشتری که به دنبال لباس زیر ورزشی است بدانید که هر مدل شورت و سوتینی برای هدف خاصی طراحی و تولیدشده‌اند و هدف آن‌ها صرفا زیبایی نیست! ازاین‌رو سعی کنید سوتینی را انتخاب کنید که برای حمایت و پشتیبانی از شما و اندام‌ خصوصیتان مفید است و شما را از آسیب‌ها دور می‌کنند.

  • زیرپوش

همان‌طور که گفته شد، زیرپوش یکی دیگر از لوازم و تجهیزاتی است که به‌عنوان لباس زیر از آن استفاده می‌شود و کارکرد مخصوص به خود را دارد. پوشیدن و استفاده کردن از این لباس زیر خالی از لطف نیست و سلامتی و راحتی را برای ورزشکار به دنبال دارد. همچنین زیرپوش ویژه ورزش می‌تواند در دو نوع زیرپوش ورزشی آستین بلند و آستین‌کوتاه مورداستفاده قرار گیرد.

پوشیدن لباس زیر ورزشی به شما رد انجام فعالیت ها کمک خواهد کرد.

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

لباس زیر ورزشی
استفاده از لباس زیر ورزشی سلامتی را برای ورزشکار به دنبال دارد.

نکات انتخاب لباس زیر ورزشی

  • قبل از هر چیز در نظر داشته باشید که لباس زیری که برای تمرینات عادی می‌پوشید؛ باید راحت باشند و شما در آن احساس راحتی کنید. به‌گونه‌ای که تصور کنید هیچ‌گونه لباسی را نپوشیده‌اید. برای مثال سعی کنید از سوتین ورزشی سفت استفاده کنید که سینه‌های شما را محکم نگه دارد و مانع از حرکت‌ آن‌ در طول تمرین شود، اما توجه داشته باشید که سفت بودن این لباس یا ضخیم بودن همراه نشود. چراکه سوتین مناسب؛ برای تمرینات باید نسبتا نازک بوده و سریع خشک شود.
  • نکته بعدی که باید در خرید لباس زیر ورزشی به آن دقت کنید، جنس لباس می‌باشد. پوشیدن لباس زیر مناسب، که از وجود باکتری‌ها و عرق و رطوبت جلوگیری کند مهم‌ترین ویژگی‌ است که باید به آن دقت داشته باشید. نخ پنبه جنسی از لباس زیر است که رطوبت را در خود نگه می‌دارد ازاین‌رو استفاده از این جنس برای لباس زیر به هیچ‌گونه توصیه نمی‌شود، چراکه رشد باکتری و قارچ را افزایش می‌دهد. برعکس جنس لباس زیر بامبو نه‌تنها بر روی پوست نرم است بلکه عرق حاصل‌شده از ورزش را دفع کرده و در برابر بو مقاوم است. بنابراین لباسی را انتخاب کنید که ضد خارش، سبک و دارای جنس عالی باشد. توجه به این نکته ضامن سلامتی شما است.
  • اندازه، نکته مهم دیگر در انتخاب لباس زیر ورزشی است که اهمیت بالایی نیز برخوردار است. بهتر است بدانید که اگر لباس زیرهای انتخابی اندازه شما نباشند؛ زیادی تنگ و یا گشاد باشند، فعالیت شما را دچار اختلال می‌کنند. البته باید بدانید که سایز لباس زیر شما در ورزش با سایز لباس زیر معمولی متفاوت است. برای مثال اندازه سوتین ورزشی شما باید با اندازه لباس زیر معمولی شما متفاوت باشد. به عبارتی سوتینی که برای ورزش استفاده می‌شود باید بیشتر از یک لباس زیر معمولی فشرده شود تا سینه شما را در آن نگه دارد. البته دقت داشته باشید که این مقدار به‌گونه‌ای نباشد که احساس منقبض کننده یا ناراحت‌کننده به شما دست دهد.

راهنمای خرید هودی زنانه جدید

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، لباس زیر ورزشی به‌اندازه لباس ورزشی و حتی بیشتر از آن مهم است و لازم است که ورزشکاران به انتخاب و پوشیدن آن توجه داشته باشند. در این نوشتار در خصوص این موضوع و نکاتی که لازم است در هنگام انتخاب لباس زیر ورزشی به آن دقت شود نکاتی را بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله به شما برای انتخاب لباس زیر برای ورزش کمک کند. اما نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما لباس زیر مناسب برای ورزش دیگر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

برای خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی Mel&Moj مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه