پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

4 لباس فیتنس زنانه که تمرین شما را بهتر می‌کند

لباس فیتنس زنانه

آیا برای خرید لباس فیتنس زنانه مناسب که بتواند کارایی شما در حین ورزش را افزایش دهد، سردرگم شده‌اید؟ فیتنس یک رشته ورزشی است که از تمرینات مختلفی برای عضلات بدن تشکیل شده است و می‌تواند عضلات نواحی مختلف مانند سینه، شکم، بازو و غیره را درگیر کند. تمرینات فیتنس به گونه‌ای طراحی شده است که فرد برای انجام آن‌ها نیاز به قدرت بدنی مناسب دارد زیرا این تمرینات فرد را در شرایطی قرار می‌دهند که ناچار به فشار آوردن به بدن خود باشد. افراد در ورزش فیتنس بدن خود را تحت فشار قرار می‌دهند تا قویتر شوند و در هر تمرین برای بهبود توانایی‌های فیزیکی با خود رقابت کنند.

لباس فیتنس زنانه
لباس فیتنس باید ضد عرق باشد

بیشتر بخوانید: فواید یوگا برای سلامتی

لباس فیتنس زنانه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از دغدغه‌های اصلی ورزشکاران برای انجام تمرینات ورزشی انتخاب لباس مناسب برای ورزش کردن است. لباس ورزشی در بهبود عملکرد و کارایی ورزشی افراد نقش بسیار مهمی دارد به همین دلیل آقایان و بانوان باید در هنگام انتخاب لباس ورزشی مناسب، موارد و نکاتی را مد نظر داشته باشند.

بانوان ورزشکاری که فیتنس را به عنوان ورزش اصلی خود انتخاب کرده‌اند باید در انتخاب لباس مناسب فیتنس بانوان نهایت دقت را داشته باشند. انجام حرکات و تمرینات ورزشی با بالا بردن میران سوخت و ساز در بدن باعث تولید گرما می‌شود که بدن برای دفع این گرمای بوجود آمده میزان تعریق را افزایش می‌دهد.

به همین دلیل لباس فیتنس زنانه مناسب به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند از آسیب‌های پوستی ناشی از افزایش تعریق بدن جلوگیری کند. در واقع انتخاب لباس ورزشی مناسب برای بانوان می‌تواند سلامتی آن‌ها در زمان انجام حرکات و تمرینات ورزشی را تضمین کند. به همین دلیل باید بر اساس نوع ورزش لباس ورزشی دخترانه یا زنانه مناسب انتخاب شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لباس فیتنس زنانه این است که لباس مورد نظر سبک باشد و توانایی بالایی در جذب رطوبت و عرق ناشی از انجام تمرینات ورزشی داشته باشد. همچنین لباس مخصوص فیتنس بانوان باید از نظر سایز به درستی انتخاب شود تا به صورت کامل متناسب با بدن فرد باشد.

انتخاب و خرید لباس فیتنس زنانه که از الیاف طبیعی مانند نخ و پنبه تهیه شده باشند نسبت به لباس‌های تهیه شده با الیاف مصنوعی در اولویت قرار دارند. زیرا این لباس‌های توانایی بالایی در جذب عرق و رطوبت بدن در حین ورزش کردن دارند. لباس‌های ورزشی که از الیاف غیر طبیعی ساخته شده باشند به دلیل توانایی پایین در جذب رطوبت می‌توانند زمینه ابتلای فرد به بیماری‌های پوستی را فراهم کنند.

اهمیت انتخاب و خرید گرمکن زنانه یا لباس فیتنس زنانه تهیه شده از الیاف طبیعی این است که پوست خانم‌ها حساس‌تر بوده و بیشتر از آقایان مستعد آسیب و بیماری است. به همین دلیل توصیه می‌شود در انتخاب لباس ورزشی مردانه و زنانه، لباس‌هایی انتخاب شوند که از الیاف طبیعی مانند نخ و پنبه در تهیه آن‌ها استفاده شده است و یا حداقل آستر لباس‌ها که مستقیم با پوست در ارتباط هستند از این جنس باشند.

بیشتر بخوانیدتیشرت زنانه چه انواعی دارد؟

لباس ورزشی ضد عرق

یکی از ویژگی‌های مهم در زمان انتخاب و خرید لباس فیتنس زنانه توجه به ضد عرق بودن لباس است. ضد عرق بودن لباس به این معنا نیست که از عرق کردن بدن در هنگام انجام حرکات و تمرینات ورزشی جلوگیری کند. زیرا عرق کردن یکی از مکانیسم‌های دفاعی بدن در زمان افزایش سوخت و ساز است تا بتواند گرمای بوجود آمده را دفع کرده و باعث خنک شدن بدن و حفظ تعادل دمایی شود.

منظور از لباس ضد عرق این است که لباس بتواند تهویه مناسب و امکان انتقال هوا بر روی پوست را در هنگام ورزش کردن فراهم کند و باعث شود که عرق موجود روی سطح پوست و همچنین عرق جذب شده توسط لباس به سرعت خشک شود. در صورتی که لباس ورزشی نتواند عرق بدن را جذب کند و تهویه مناسب را فراهم کند، گرما بر روی سطح پوست باقی ماند و می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به بدن شود.

سوتین ورزشی زنانه

محبوب‌ترین لباس فیتنس بانوان سوتین‌های ورزشی هستند که توسط افراد زیادی در زمان ورزش کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سوتین‌های ورزشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند از بافت سینه‌ها در حین انجام حرکات و تمرینات ورزشی و از وارد شدن ضربه و تکان‌های شدید به آن‌ها جلوگیری کنند و به این ترتیب از وارد شدن آسیب به بافت سینه پیشگیری شود.

سوتین‌های ورزشی که به عنوان لباس فیتنس زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرند بهتر است از پارچه ترکیبی از نخ و پلی‌استر تهیه شده باشند. این نوع پارچه‌ها می‌تواند رطوبت ناشی از عرق را جذب کرده و با فراهم کردن تهویه مناسب بر روی پوست، هم دمای بدن را متعادل نگه دارند و هم عرق جذب شده را خشک کنند.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته برای خرید کفش باشگاه مخصوص تازه کارها

لباس فیتنس زنانه
سوتین ورزشی مناسب حافظت از بافت سینه

کمربند بدنسازی حرفه‌ای

کمربند بدنسازی یکی از لوازمی است که کاربردهای مختلفی در بدنسازی دارد اما مهم‌ترین دلیل استفاده از آن برداشتن فشار تمرینات از روی کمر افراد است. استفاده از کمربند ورزشی در هنگام بدنسازی و فیتنس فشار حرکات را از کمر برداشته و به عضلات شکم منتقل می‌کند. فشار وارد بر عضلات شکم هم باعث تقویت این عضلات شده و هم به بدن کمک می‌کند که بتواند ثبات و فرم بهتری در هنگام انجام حرکات داشته باشد.

کمربند بدنسازی وسیله‌ای است که می‌تواند تا حد زیادی احتمال وارد شدن صدمه و آسیب به ستون فقرات را کاهش دهد. بهترین زمان کاربرد کمربند بدنسازی در زمان انجام حرکات و تمرینات ایستاده است که باعث می‌شود فرد در بهترین و محکم‌ترین حالت ایستاده و حرکات را بدون متمایل شدن به پهلوها و عقب انجام دهد. در واقع همین چرخش‌ها و حرکات ناگهانی به اطراف هستند که عمده آسیب‌ها را در هنگام بدنسازی و فیتنس به بدن وارد می‌کنند.

مچ‌بند طبی ورزشی

مچ‌بندهای طبی ورزشی یکی از لوازم جانبی لباس فیتنس زنانه هستند که به منظور پیشگیری و التیام آسیب‌دیدگی‌های ورزشی در ناحیه مچ دست به کار می‌روند. استفاده از این مچ‌بندها می‌تواند برای التیام آسیب‌های ناشی از پیچ‌خوردن مچ دست، شکستگی و غیره کارآمد باشد. همچنین استفاده از مچ‌بندهای طبی ورزشی در حین انجام حرکات و تمرینات باعث ثابت ماندن مچ دست و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی می‌شود.

استفاده از جوراب‌های یوگا

جوراب‌های یوگا به عنوان یکی از لوازم جانبی لباس فیتنس زنانه بکار می‌روند و به نوعی طراحی شده‌اند که ورزشکاران می‌توانند به غیر از ورزش یوگا، برای انجام تمرینات و حرکات ورزش‌های فیتنس، پیلاتس، ایروبیک و غیره از آن استفاده کنند. طراحی این جوراب‌ها به شکلی است که هنگام برخورد پاها با زمین اصطکاک مناسب ایجاد شده و به این ترتیب از سر خوردن و لیز خوردن ورزشکار در حین اجرای حرکات جلوگیری می‌کند. از بین رفتن ترس و نگرانی سر خوردن و لیز خوردن حین ورزش با استفاده از جوراب‌های یوگا باعث می‌شود که ورزشکار بتواند با تمرکز بیشتری حرکات و تمرینات خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش فیتنس و بدنسازی

جمع‌بندی

فیتنس که مجموعه‌ای از حرکات ورزشی برای تقویت عضلات مختلف بدن و بالا بردن میزان آمادگی بدنی ورزشکاران است، امروزه به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در میان افراد مختلف به ویژه بانوان تبدیل شده است. با توجه به اینکه حرکات و تمرینات فیتنس بسیار پر فشار بوده و فشار زیادی را به بدن تحمیل می‌کنند بدون شک میزان تعریق بدن بیشتر می‌شود. به همین دلیل لباس فیتنس زنانه مناسب برای انجام حرکات و تمرینات این ورزش باید ویژگی‌هایی داشته باشد که بتواند از وارد شدن آسیب‌های احتمالی مانند آسیب‌های پوستی به بدن خانم‌ها جلوگیری کند.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه