پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

تیشرت زنانه چه انواعی دارد؟

انواع تیشرت زنانه

آیا با مدل‌های مختلف این تیشرت زنانه آشنایی دارید؟ اولین معیاری که خانم‌ها در انتخاب لباس موردتوجه قرار می‌دهند، زیبایی آن است. پس از ظاهر و زیبایی، راحتی معیار دیگری است که در انتخاب لباس توسط بانوان، به‌خصوص انتخاب لباس برای زمان حضور در محیط خانه، موردتوجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل انواع تیشرت زنانه ازجمله لباس‌های پرطرفدار در بین خانم‌ها است که در محیط خانه و روزهای گرم سال مورداستفاده قرار می‌گیرد.  به همین دلیل این نوع لباس‌ها در مدل‌های و طرح‌های متنوعی طراحی‌شده و در دسترس قرار دارند.

معرفی انواع تیشرت زنانه

پیش از اینکه با انواع تیشرت زنانه آشنا شویم، بهتر است کمی با تعریف تیشرت و اینکه به چه نوع لباسی تیشرت گفته می‌شود آشنایی پیدا کنیم. آیا دلیل نام‌گذاری این نوع لباس به‌عنوان تیشرت را می‌دانید؟ تیشرت (T-Shirt) یک نوع پیراهن یا بلوز راحتی است که برای خانم‌ها و آقایان طراحی‌شده است.

دلیل نام‌گذاری این نوع لباس این است که تنه و آستین‌های آن شکلی شبیه به حرف T انگلیسی را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل در زبان انگلیسی به این نوع لباس‌ها T Shirt گفته می‌شود که یک لباس راحتی و بسیار پرطرفدار در بین خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شود.

امروزه انواع تیشرت زنانه به یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین لباس‌ها در دنیا تبدیل‌شده است. شاید این نوع لباس‌ها تاریخچه و قدمت زیادی نداشته باشند اما به‌قدری محبوب هستند که انگار هزاران سال است که به‌عنوان لباس اصلی انسان مورداستفاده قرار می‌گیرند. تیشرت‌ها از لباس‌های زیر یکسره‌ای که در قرن نوزدهم میلادی مورداستفاده بودند مشتق شده‌اند. این لباس‌های یکسره به دو قسمت بالاتنه و پایین‌تنه مشتق شدند که قسمت بالاتنه آن به شکلی بود که ارتفاع آن به‌سختی تا زیرخط کمربند می‌رسید.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

انواع تیشرت زنانه
تیشرت‌های زنانه مدل‌های متنوعی دارند

همین ویژگی باعث شد که در اواخر قرن نوزدهم، معدنچیان و کشتی‌گیران از این لباس‌ها به‌عنوان پوششی مناسب برای محیط‌های گرم استفاده کنند. همین امر باعث شد که تیشرت‌ها در مرور زمان از شکل لباس‌زیر خارج‌شده و در اواسط قرن بیستم میلادی به یک لباس محبوب و مورداستفاده توسط همگان تبدیل شدند. تیشرت‌ها توانستند خیلی زود به‌عنوان لایه زیرین لباس برای کارگران صنایع و کشاورزان تبدیل شوند. به این دلیل که تیشرت‌ها از قیمت ارزانی برخوردار بودند و پوشیدن آن‌ها راحت و بی‌دردسر بود خیلی زود به لباس محبوب در بین دختران و پسران جوان تبدیل شد و انواع تیشرت زنانه و مردانه توسط تولیدکنندگان راهی بازار شد.

کلمه تیشرت به‌عنوان نام اصلی این نوع لباس‌ها در دهه 1920 به یک واژه انگلیسی آمریکایی تبدیل‌شده و توانست به فرهنگ لغات مریام وبستر راه پیدا کند. یکی از دلایل محبوبت انواع تیشرت زنانه و مردانه در بین جوانان را می‌توان مارلون براندو بازیگر سرشناس هالیوود در دهه 1950 دانست. استفاده این بازیگر از تیشرت در فیلم اتوبوسی به نام هوس، این نوع لباس‌ها را بیش از گذشته محبوب و موردتوجه کرد. محبوبیت تیشرت‌ها به حدی افزایش یافت که از انواع جاپ شده آن برای ابراز عقاید، تبلیغات، تظاهرات و غیره مورداستفاده قرار می‌گرفت.

پس از آشنایی با تیشرت و تاریخچه آن و دلایل محبوبیت در بین مردم و جوانان حال نوبت به این می‌رسد که با انواع تیشرت زنانه آشنا شویم.

  • تیشرت یقه‌دار

یکی از انواع تیشرت زنانه محسوب می‌شوند که بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. تیشرت چوگان، تیشرت تنیس و پولوشرت از دیگر نام‌هایی است که به این مدل از تیشرت‌ها داده شده است. این مدل از تیشرت‌های زنانه در انواع مدل وجود دارند که برخی از آن‌ها چند دکمه در قسمت یقه دارند و برخی نیز جیب‌دار هستند. این نوع از تیشرت‌ها معمولا از نخ پنبه یا ابریشم تولید می‌شوند.

ازنظر نوع یقه این تیشرت‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که کاربرد و ویژگی‌ها خاص خود را دارند. تی‌شرت‌های یقه گرد که برای استفاده در فصول گرم سال مناسب هستند. تیشرت‌های یقه اسکوپ که نوع یقه در آن به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که ترقوه را به‌صورت زیبایی جلوه داد و گردن را بلندتر نشان می‌دهد. نوع دیگر تیشرت‌های یقه هفت هستند که مانند نوع یقه اسکوپ انتهایی شبیه به حرف V انگلیسی دارند و ظاهری زیبا و جذاب در زنان ایجاد می‌کنند. تیشرت‌های یقه قایقی به شکلی طراحی‌شده‌اند که شانه‌ها را پهن‌تر نشان دهند و پولوشرت‌ها که دارای یقه‌های دکمه‌دار هستند.

  • تیشرت ورزشی

همان‌طور که از نام آن پیداست این مدل از انواع تیشرت زنانه در اماکن و باشگاه‌های ورزشی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در طراحی این نوع تیشرت‌ها معمولا از پارچه‌هایی که استفاده می‌شود. این تیشرت‌ها قابلیت کشسانی دارند تا افراد بتوانند حرکات تمرینی و ورزشی را بدون مزاحمت و به‌راحتی انجام دهند. این تیشرت‌ها باید بتوانند عرق بدن را جذب کرده و آن را تبخیر کنند. به‌اصطلاح باید تنفس کافی برای پوست را فراهم کنند در غیر این صورت مشکلات پوستی در افراد ایجاد خواهد شد.

  • تیشرت نیم‌تنه

این مدل از انواع تیشرت زنانه نیز جزو تیشرت‌های ورزشی محسوب می‌شود که بیشتر در مکان‌های ورزشی مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته که استفاده از این تیشرت‌ها محدودیت مکانی نداشته و می‌تواند به‌عنوان لباس راحتی در منزل نیز استفاده شود. این تیشرت‌ها را به‌راحتی می‌توان با شلوارهای ورزشی، اسپرت و شلوارهای جین ست کرده و مورداستفاده قرار داد.

راهنمای خرید هودی زنانه جدید

انواع تیشرت زنانه
تیشرت محبوب جوانان و نوجوانان

انواع تیشرت لانگ

یکی از مدل‌های محبوب در بین انواع تیشرت زنانه، تیشرت‌های لانگ هستند که در بین جوانان و نوجوانان محبوبیت زیادی پیداکرده‌اند. همان‌طور که از نام این مدل پیداست، به تیشرت‌های بلند و سایز بزرگی اطلاق می‌شود که معمولا بلندی آن‌ها تا روی ران‌های پا و بالای زانو می‌رسد. این تیشرت‌ها کاملا گشاد و راحت بوده و انتخاب ایده‌آلی برای زمان هستند که می‌خواهید استایل کاملا راحت در عین شیک بودن داشته باشید.

این تیشرت‌ها که با نام‌های تیشرت بلند، اورسایز و لش نیز شناخته می‌شوند در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و جذابی تولید می‌شوند و این قابلیت را دارند که توسط تمامی افراد با هر نوع شکل و فرم اندام مورداستفاده قرار بگیرند و استایل شیک و درعین‌حال راحتی داشته باشند. تیشرت‌های لانگ  را می‌توان با انواع شلوارهای اسپرت، جین، اسلش و غیره همراه با کفش‌های اسپرت و صندل و غیره ست کرده و یک استایل شیک و مدرن خلق کرد.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

تیشرت‌های فانتزی دخترانه و زنانه

یکی از انواع تیشرت زنانه و دخترانه که این روزها طرفداران زیادی پیداکرده است، تی‌شرت‌هایی با طراحی‌های فانتزی هستند. این تیشرت‌ها معمولا از نوع تیشرت‌های یقه گرد و ساده یا لانگ هستند که طرح‌های فانتزی جذاب و زیبایی بر روی آن‌ها چاپ‌شده است. تیشرت‌های فانتزی در بین جوانان و نوجوانان بسیار محبوب است و در انواع طرح‌های متفاوت و جذاب در دسترس هستند. مدل‌های مختلف این تیشرت برای داشتن یک تیپ جذاب و زیبا در محیط خانه و با دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی گزینه ‌ایده‌آل و جذابی هستند.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که توسط افراد مختلف در انتخاب لباس‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد، میزان راحتی آن است. تیشرت‌ها یکی از انواع لباس هستند که ماهیت آن‌ها با راحتی عجین شده است. به همین دلیل ازجمله لباس‌های پرطرفدار در بین آحاد جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان هستند. همین ویژگی باعث شده است که تولیدکنندگان و برندهای معتبر انواع تیشرت زنانه و مردانه را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید و عرضه کنند تا بتوانند نیاز این بازار بزرگ را تأمین کنند.

از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین لباس ورزشی به سایت مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه