پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

7 راه جلوگیری از لاغر شدن صورت در ورزش

لاغری صورت در ورزش

اگر در فرآیند کاهش وزن هستید، ممکن است با لاغری صورت در ورزش مواجه شوید. این در حالی است که بسیاری از مردان و زنان دوست دارند صورت پر و شادابی داشته باشند. به همین دلیل، افرادی ممکن است به روش های درمانی بی ‌اثر یا موقت رو بیاورند و در نتیجه این روش‌های درمانی، افتادگی پوست صورت برای آن‌ها اتفاق بیفتد. در ادامه، روش هایی را برای جلوگیری از لاغری صورت در ورزش بررسی می‌کنیم.

علت لاغر شدن صورت در بدنسازی

اغلب، چربی صورت در نتیجه چربی اضافی موجود در بدن است. کاهش وزن می‌تواند باعث کاهش چربی و لاغری بدن و صورت شما شود. تمامی ورزش‌های هوازی یا کاردیو و بدنسازی می‌توانند باعث کاهش چربی های بدن شما شوند. لاغری صورت با بدنسازی نیز ممکن است در نتیجه فعالیت‌های ورزشی و کاهش وزن صورت گیرد. برخی از نمونه های رایج ورزش‌های هوازی مانند دویدن، رقصیدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا هستند.

چکار کنیم با ورزش صورتمان لاغر نشود؟

بر اساس تحقیقات شورای ورزش آمریکا، این امکان وجود ندارد که انتخاب کنید کدام قسمت از بدن شما در فرآیند کاهش وزن، چربی بیشتری از دست بدهد. ورزش کردن چربی‌های تمام اعضای بدن را به یک میزان کاهش می‌دهد. علت لاغری صورت در ورزش و در فرآیند کاهش وزن، کاهش چربی بدن و تاثیر بدنسازی بر چهره است. اما روش هایی هست که به کمک آن‌ها می‌توانید از لاغری صورت خود در ورزش جلوگیری کنید.

تمرینات ورزشی صورت

لاغری صورت در ورزش
برای جلوگیری از لاغری صورت در ورزش، حرکت ماهی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای رعایت پروتکل بهداشتی باشگاه

این تمرینات می‌توانند باعث بهبود ظاهر صورت شما شده و از پیری جلوگیری کند و قدرت عضله های صورت شما را افزایش دهد. محبوب ترین آن‌ها حرکت ماهی است. به سادگی و همانطور که در تصویر نشان داده شده، مانند صورت ماهی گونه های خود را به سمت داخل فشار دهید. این حالت را حداقل به مدت 10 ثانیه نگه دارید و چند بار در طول روز تکرار کنید. یک مطالعه نشان داده است که انجام تمرینات عضلات صورت دو بار در روز به مدت هشت هفته می تواند ضخامت عضله را افزایش داده و باعث جوانسازی صورت می‌شود.

نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب نه تنها برای جلوگیری از عدم لاغری صورت در ورزش، بلکه برای سلامت کلی شما نیز ضروری است. طبق مطالعات مختلف، نوشیدن آب به شما احساس سیری داده و باعث کاهش وزن می‌شود. همچنین، متابولیسم بدن شما را تا 24 درصد افزایش می دهد، افزایش تعداد کالری هایی که در طول روز می سوزانید، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مصرف آب کافی در طول روز احتباس مایعات را کاهش می‌دهد که از نفخ و پف صورت شما جلوگیری می کند. از نوشیدنی های شیرین مانند نوشیدنی های انرژی زا، آبمیوه ها و نوشابه های گازدار پرهیز کنید.

ورزش های هوازی

انجام تمرینات کاردیو در طول روز، ضربان قلب شما را افزایش داده و یکی یکی از موثرترین روش ها برای کاهش وزن محسوب می‌شود. هر هفته 150 تا 300 دقیقه ورزش متوسط یا شدید انجام دهید، یعنی تقریباً 20 تا 40 دقیقه کاردیو در روز می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. چند نمونه از تمرینات کاردیو دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا هستند.

مصرف الکل را متوقف کنید

زیاده روی در مصرف الکل می‌تواند چربی و نفخ صورت را افزایش دهد. زیرا الکل با وجود کالری بالایی که دارد، مواد مغذی زیادی ندارد و باعث افزایش وزن می‌شود. کنترل مصرف الکل بهترین راه برای جلوگیری از نفخ و افزایش وزن است.

مصرف نمک را کاهش دهید

رژیم‌ها غذایی حاوی نمک، باعث می‌شود تا بدن، آب را در خود نگه دارد و در نتیجه آن، در قسمت‌های مختلف از جمله صورت تورم و پف‌کردگی به وجود بیاید و چربی بدن افزایش یابد. افرادی که دچار احتباس مایعات در بدن هستند، باید سعی کنند از غذاهای حاوی نمک زیاد از جمله وعده های غذایی فرآوری شده و میان وعده ها اجتناب کنند. تهیه یک وعده غذایی و میان وعده سالم در خانه می تواند به کنترل میزان نمک در رژیم غذایی شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ میان وعده سالم برای کاهش وزن

خواب مناسب

خواب مناسب، فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. در صورتیکه خواب مناسبی نداشته باشید، ممکن است منجر به افزایش وزن شما شود. کمبود خواب بر هورمون هایی تأثیر می‌گذارد که به شما احساس گرسنگی یا سیری را می‌دهد. فردی که دچار کم خوابی است ممکن است غذای بیشتری مصرف کند و کالری بالایی نیز دریافت کند. بنابراین خواب کافی به جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند و میزان چربی ذخیره شده در بدن و میزان لاغری صورت در ورزش را کاهش می دهد.

سیگار را ترک کنید

مصرف سیگار باعث پیری صورت، افزایش چین و چروک های صورت، لاغری و افتادگی صورت می‌شود. سیگار همچنین بر سلامتی افراد تاثیر منفی داشته و باعث افزایش وزن می‌شود. اثرات منفی سیگار کشیدن در طولانی مدت برای پوست صورت، خشکی پوست، ایجاد لک، افتادگی خط فک و گودی زیر چشم است. معمولاً پوست افراد 40 ساله سیگاری شبیه پوست افراد غیرسیگاری 70 ساله است. به منظور جلوگیری از عدم لاغری صورت در ورزش، باید سیگار را ترک کنید.

لاغری صورت در ورزش
رژیم غذایی شما در میزان لاغری صورت شما تاثیر دارد.

جلوگیری از لاغر شدن صورت در رژیم

رژیم ‌های غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده خطر ابتلا به چربی اضافی را افزایش می‌دهد. غذاهای فرآوری شده بیشتر از غذاهای کامل حاوی کالری، نمک و شکر هستند. کربوهیدرات های تصفیه شده گروهی از غذاهای فرآوری شده با غلات هستند. در طی فرآوری، این غذاها فیبر و مواد مغذی خود را از دست می دهند. در نتیجه کالری زیاد و مواد مغذی کمی دارند. آنجایی که آنها حاوی فیبر کمی هستند منجر به افزایش سطح قند خون می شوند که که ممکن است فرد را به پرخوری تشویق کند.
نمونه هایی از غذاهای کربوهیدرات تصفیه شده عبارتند از:

  • پاستا
  • برنج سفید
  • نان سفید
  • ساکارز
  • شربت ها و فراستینگ ها
  • اکثر غلات صبحانه
  • محصولات با چربی کاهش یافته

در بیشتر موارد، افراد می توانند جایگزین هایی برای غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده پیدا کنند. یک فرد می تواند کالری دریافتی خود را کاهش دهد و مقدار مواد مغذی مصرفی خود را با خوردن غذاهای کامل افزایش دهد. هنگامی که رژیم غذایی مناسب با ورزش همراه می‌شود، یک رژیم غذایی سالم ممکن است به افراد کمک کند چربی اضافی بدن را از بین ببرند. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که سرشار از پروتئین و شامل میوه ها و سبزیجات باشد. برای جلوگیری از افزایش چربی و کمک به جلوگیری از لاغری صورت در ورزش، از غلات کامل استفاده کنید. غلات کامل کالری دریافتی را کاهش می دهند و مواد مغذی دریافتی شما را افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید: کوچک کردن شکم و پهلو در سریع‌ترین زمان

سخن پایانی

تقریبا تمامی افرادی که در فرآیند کاهش وزن هستند، با لاغری صورت در ورزش مواجه می‌شوند. اما برای جلوگیری از این اتفاق، راه هایی وجود دارد که در این مقاله تعدادی از آن‌ها بررسی شدند. اگر شما نیز در حال کاهش وزن بوده و دوست دارید صورت پری داشته باشید، نکات مطرح شده در این مقاله را در نظر داشته باشید. به طور خلاصه برای جلوگیری از لاغری صورت در ورزش، باید تمرینات ورزشی را انجام دهید، به رژیم غذایی خود اهمیت داده و ورزش های هوازی انجام دهید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه