پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای خرید کفش فیتنس و بدنسازی

کفش بدنسازی

شهمان‌طور که می‌دانید ورزش کردن یکی از ارکان مهم در حفظ سلامتی است که امروزه در تنوعات گسترده وجود دارد. ورزش بوکس، کشتی، فوتبال، بدنسازی، تنیس و… نمونه‌ای از ورزش‌های مطرح و پرمخاطب هستند که هر یک قوانین و اصول مربوط به خود را دارد. علاوه بر اصول و شرایط هر ورزش، نوع پوشش ورزشکار نیز در هریک از این نمونه‌ها متفاوت است. یکی از پوشش‌های اصلی مربوط به هر رشته ورزشی انتخاب کفش است. اما در این میان مهم‌ترین و سخت‌ترین خرید در زمینه کفش مخصوص به کفش بدنسازی است. به عبارتی افرادی که در باشگاه‌های بدنسازی فعالیت می‌کنند در پی روی فرم آوردن بدن خود هستند، اما لازمه آن داشتن کفشی مناسب است. به نظر شما کفش مناسب باشگاه بدنسازی چه نوع کفشی است؟ برای یافتن پاسخ همراه ما باشید!

کفش مخصوص فیتنس و بدنسازی

همان‌طور که گفته شد، ورزش در باشگاه و یا به عبارتی ورزش فیتنس نیازمند داشتن کفش خوب و مناسب است. شاید در نظر اول خرید و انتخاب کفش بدنسازی آسان به نظر برسد و یا شما فکر کنید بین کفش فیتنس و بدنسازی و کفش‌های اسپرت موجود در بازار تفاوتی نیست؛ اما باید گفت این فکر چندان درست نیست؛ چرا که انتخاب کفش مناسب فیتنس کار ساده‌ای نیست و نیازمند دقت و توجه است. این نوع کفش قرار نیست تنها در رابطه با زیبایی و ست کردن لباس‌های شما باشد، بلکه قرار است نقش زیادی را در سلامت بدن شما ایفا کند. از این‌رو لازم است پیش از هر چیز نگاه شما به کفش بدنسازی بیشتر جنبه سلامتی داشته باشد و از آن به عنوان اصلی‌ترین بخش از مسیر سلامتی فکر کنید.

اما شاید برای شما این سال وجود داشته باشد که مگر کتونی‌های دیگر نمی‌توانند سلامت بدن را تضمین کنند؟ در پاسخ باید گفت، ورزش بدنسازی فعالیت‌های گوناگونی را از ورزشکار می‌طلبد؛ از این‌رو لازم است فرد ورزشکار دارای کفش بدنسازی مناسب باشد. کتونی نامناسب می‌تواند مشکلات مختلفی مانند کمر درد، مشکلات ستون فقرات، خار پاشنه و… را برای شما به وجود آورد و سلامتی شما را به خطر اندازد. پس بهتر است پیش از خرید و انتخاب کفش به نکاتی برای داشتن بهترین کفش فیتنس دقت کنید.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

کفش بدنسازی
کفش بدنسازی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ویزگی های کفش مناسب باشگاه

در متن بالا در خصوص ضروری بودن کفش بدنسازی برای بدنسازان و مزایای آن مطالبی را بیان کردیم. اما به نظر شما کفش مناسب بدنسازی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟  یا معیار و ملاک‌های مفید برای کفش بدنسازی چیست؟

  • قبل از هر چیز باید از سایز کفش شروع کرد. در واقع کفش بدنسازی کفشی نیست که بتوان آن را یک شماره بزرگتر و یا کوچک‌تر انتخاب کرد. کفشی که برای فیتنس انتخاب می‌کنید باید دقیقا سایز پای شما باشد؛ در غیر اینصورت ممکن است نتوانید فعالیت ورزشی خود را به درستی انجام دهید.
  • علاه بر سایز توجه به زیره کفش و یا به عبارتی لژ کفش نیز مهم است. برخی از زیره‌های کفش دارای نرمی بسیار زیادی هستند و با فشار پا بر روی زمین زیره کفش فشرده می‌شود و برعکس برخی از زیره‌ها سفتی خاصی دارند و هیچ گونه انعطاف پذیری در آن وجود ندارد. هر دو موارد گفته شده نمی‌توانند از ویژگی‌های کفش مناسب ورزش فیتنس باشد؛ به عبارتی کفشی برای فیتنس مناسب است که زیره آن در حالت متعادلی از سفتی و نرمی باشد. در این صورت تعادل ورزشکار در انجام فعالیت‌های ورزشی حفظ خواهد شد.
  • انعطاف پذیری ویژگی دیگری است که در کفش بدنسازی باید وجود داشته باشد. در مورد قبل در خصوص زیره کفش و انعطاف پذیری زیره کفش صحبت کردیم؛ اما بهتر است بدانید زیره کفش نیز لازم است منعطف باشد. البته دقت داشته باشید که انعطاف بیش از حد کفش باعث می‌شود پا به راحتی در کفش خم و راست شود. از آنجایی که ورزش بدنسازی با بلند کردن وزنه‌ها و کار با دستگاه‌های مختلف سر و کار دارد، لازم است کفش به گونه‌ای باشد که نه تنها امکان انجام فعالیت‌ها را به راحتی برای بدنساز فراهم کند بلکه از پای او نیز مراقبت کند.
  • برای خرید کفش بدنسازی سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که از مچ پای شما محافظت می‌کند. مچ پا یکی از قسمت‌های مهم پا است که ممکن است در حین ورزش دچار آسیب شود؛ از این‌رو استفاده از کفش ساقه دار می‌تواند از مچ پا و ساق آن محافظت کند.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

انتخاب کفش بدنسازی و فیتنس

انتخاب کفش بدنسازی و فیتنس کار ساده‌ای نیست اما اگر دقت خود را در چند نکته بالا ببرید می‌توانید به سهولت کفشی مناسب و باصرفه برای خود انتخاب کنید. علاوه بر توجه به نکات گفته شده در عنوان قبلی لازم است به نکات زیر نیز دقت کنید:

  • کفش خود را با نوع فعالیت‌ خود هماهنگ کنید!

قبل از خرید کفش بدنسازی به این فکر کنید که بیشتر قرار است به چه فعالیتی بپردازید. آیا قرار است بیشتر بدنسازی کنید و وزنه بردارید و یا می‌خواهید تمرینات کراس فیت انجام دهید؟ آیا تمرینات هوازی و چربی سوزی بیشتری در برنامه‌ی ورزشی‌ خود دارید یا تمرینات قدرتی؟ تمامی این فعالیت‌ها کفش مخصوص به خود را دارد که می‌تواند اثر ورزش شما را بالاتر ببرد و شما را انجام فعالیت‌ها یاری کند.

راهنمای خرید سوییشرت مردانه اصل

کفش بدنسازی
توجه به ویژگی های کفش بدنسازی بسیار ضروری است.
  • درگیر تبلیغات برندهای ورزشی نشوید!

با فراگیر شدن ورزش در میان عموم مردم، بازار تبلیغات تجهیزات ورزشی و پوشاک و کفش حسابی داغ شده است و برند‌های ورزشی برای فروش بیشتر سخت در تلاش هستند. از این‌رو ممکن است انتخاب برای شما سخت باشد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که هرگز خود را درگیر اسم و برند نکنید. بهتر است قبل از خرید آگاهی خود را در خصوص کفش خصوصا کفش بدنسازی بالا ببرید، سپس تولید کننده‌ای که مناسب‌ترین کفش ورزشی فیتنس را برای شکل و ارگونومی پای شما طراحی می‌کند را انتخاب کنید و از آن خرید خود را تکمیل کنید.

  • راحتی کتانی مهم‌تر از زیبایی آن است!

یکی دیگر از نکاتی که لازم است در هنگام خرید کفش مخصوص فیتنس به آن دقت کنید، آن است که به راحتی کفش، زیره آن و انعطاف پذیری کفش دقت کنید تا زیبایی و طراحی ظاهری آن! زیبایی کفش نمی‌تواند ضامن سلامتی شما باشد اما اگر به ویژگی‌های مناسب برای کفش بدنسازی دقت کنید نه تنها سلامتی شما تضمین خواهد شد، بلکه اثر فعالیت‌های شما مشهودتر خواهد بود.

راهنمای خرید هودی زنانه جدید

برای کفش بدنسازی و فیتنس چقدر هزینه کنیم؟

اگر سری به بازار کفش ورزشی زده باشید با سیل عظیمی از برندها مواجه شده‌اید که هر کدام قیمت‌های متنوعی را به خود اختصاص داده است. اما بهتر است بدانید که اکثر این برندها ارزش هزینه کردن و خرید کفش به قیمت بالا را ندارند. از این‌رو سعی کنید برندی را انتخاب کنید که کفش مناسب شما را طراحی می‌کند سپس با توجه به بودجه خود مناسب‌ترین قیمت را خریداری کنید.

جمع بندی 

خرید کفش همیشه دارای نکات حائز اهمیت است؛ اما خرید کفش بدنسازی کمی بیشتر از سایر کفش‌ها نیازمند حساسیت در هنگام خرید است. از آن‎جایی که ورزش بدنسازی فرد را به انجام فعالیت‌های متنوع وا می‌دارد لازم است کفشی انتخاب شود که نه تنها سهولت و راحتی در تمرینات را برای فرد به همراه دارد، سلامتی اندام فرد را نیز تضمین کند. در این نوشتار در خصوص این که بهترین کفش بدنسازی چه ویژگی‌هایی دارد نکاتی بیان شد. به نظر شما علاوه بر ویژگی‌های گفته شده کفش مناسب بدنسازی باید دارای چه ویژگی‌های دیگری باشد؟

برای خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی Mel&Moj مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه