پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

تفاوت لگ و ساپورت در چیست؟

فرق لگ با ساپورت

تا به حال دامن یا مانتویی زیبا انتخاب کرده‌اید و بعد مردد شده‌اید که ساپورت بپوشید یا لگینگ زنانه؟ احتمالاً چندین جفت شلوار، ساپورت و لگ دارید و گاهی ممکن است در مورد اینکه کدام‌یک را بپوشید گیج شوید. فرق لگ با ساپورت چیست و دقیقاً چه تفاوتی باهم دارند؟ استفاده از هرکدام چه مزیتی دارد و برای چه مواقعی خوب است؟ در این نوشته با ویژگی‌های مهم لگ و ساپورت آشنا خواهید شد. خواهید دید که کدام‌یک با سبک‌های خاص لباس بهتر و زیباتر دیده می‌شود. درنهایت، فرق بین لگ و ساپورت و دیگر شلوارها را پیدا خواهید کرد.

ساپورت چیست؟

ساپورت به نوعی جوراب شلواری گفته می‌شود که چسبان، معمولاً نازک و کشی است. ساپورت هم پا و هم ساق پا را می‌پوشاند. معادل آن در انگلیسی Tights بوده و نام آن در فارسی از عبارت Support انگلیسی به معنای حمایت گرفته شده، به این دلیل که این نوع شلوارها در اصل طبی بوده و به گردش جریان خون کمک می‌کنند. ساپورت حس مد روز را به یک لباس اضافه می‌کند اما نمی‌تواند جایگزین شلوار باشد زیرا نازک‌تر است! حتی یک ساپورت ضخیم معمولاً آن‌قدر روی بدن کشیده می‌شود که بخشی از پوست پا دیده می‌شود.
ساپورت معمولاً از نایلون ترکیب شده با الیاف کشسان مانند اسپندکس یا لایکرا ساخته می‌شود. ساپورت‌ها تقریباً همیشه دارای یک بافت بسیار سبک وزن هستند که با حلقه کردن رشته‌های ریز نایلون و الاستیک به یکدیگر ساخته می‌شود. این کار ترکیب بسیار محکم و کشسانی را ایجاد می‌کند که برای لباس‌های تنگ مناسب است.
ساپورت و انواع جوراب شلواری به معنای واقعی کلمه صدها سال است که وجود داشته است. به عنوان مثال، در قرون وسطی، هم مردان و هم زنان لباس‌هایی می‌پوشیدند که بسیار شبیه جوراب شلواری امروزی بود. البته نوآوری‌های پارچه مدرن مانند اختراع پارچه الاستیک تفاوت زیادی در راحتی و استایل جوراب شلواری امروزی ایجاد کرد!

فرق لگ با ساپورت
ساپورت به نوعی جوراب شلواری گفته می‌شود که چسبان، معمولاً نازک و کشی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای ست کردن لباس با شلوار اسلش

لگ چیست؟

لگ یا لگینگ زنانه نوعی شلوار چسبان، کمی ضخیم، مات و کشی است که به پوست می‌چسبد و از ساق پا تا کمر را پوشش می‌دهد. شلوار لگ دارای بست‌هایی مانند دکمه یا زیپ نیست و به جای آن کمربند الاستیک دارد. لگ معمولاً از یک بافت کشسان حاوی پنبه و اسپندکس یا پلی استر و اسپندکس ساخته می‌شود.

پارچه لگ ممکن است ضخیم یا نازک به نظر برسد، اما همیشه مات است، به این معنی که نمی‌توانید از روی آن به پوست پای خود نگاه کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز این نوع پوشش پا این است که آنها معمولاً دارای درزی هستند که تا قسمت داخلی ساق پا کشیده می‌شود.
لگ‌ها تا حدود دهه 1960 وجود نداشتند و بعد از آن هم سال‌های زیادی جذابیت محدودی داشتند؛ اما در دهه 1990، آنها در آمریکا از شلوار جین هم فروش بیشتری داشتند!
در بیشتر موارد، لگ‌ها تا به دور مچ پا کشیده می‌شوند. البته می‌توانید مدل‌های تا روی زانو یا وسط ساق پا را نیز پیدا کنید، به‌ویژه در لباس‌های ورزشی. لگ‌ها اغلب دارای ساق‌های مختلف و کمرهای متفاوت هستند. به عنوان مثال، می‌توانید لگ‌های ساق بلند با کمر کشسانی یا یک مدل بلندتر که کنترل بیشتری روی شکم دارد بخرید. اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، معمولاً این جزئیات را در توضیحات محصول پیدا می‌کنید.

فرق لگ با ساپورت
لگ نوعی شلوار چسبان، کمی ضخیم، مات و کشی است.

بیشتر بخوانید: لباس و شلوار مناسب دویدن برای خانم ها

فرق لگ و ساپورت در چیست؟

گاهی اوقات ساپورت، لگ و دیگر جوراب‌های شلواری را به‌عنوان یک چیز یا دسته «پاافزار» دسته‌بندی می‌شوند. این منطقی است زیرا شما آنها را به دلایل مشابه می‌پوشید – برای اینکه پاهایتان کمی گرم شود یا زیبایی ظاهری ایجاد کنید! با این حال، تفاوت‌هایی میان آنها در زمان و نحوه استفاده وجود دارد. یکی دیگر از جنبه‌های تا حدودی گیج‌کننده سؤال فرق لگ با ساپورت این است که ساپورت در ضخامت‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید ساپورت ژاکتی بخرید که دارای الیاف بافتی رنگارنگ است، ساپورت با روکش پشمی که عایق سرما است، یا ساپورت مات با پارچه کمی سنگین‌تر. با این حال هنوز با لگ متفاوت هستند، زیرا به‌عنوان یک پوشش مکمل یا تزئینی در نظر گرفته می‌شوند تا شلوار. به‌علاوه، حتی ساپورت ضخیم‌تر نیز معمولاً به اندازه لگ، پا را پوشش نمی‌دهد!
مهم‌ترین فرق شلوار لگ با ساپورت این است که لگ از مواد مات استفاده می‌کند و ظاهری کاملاً پوشیده دارد در حالی که ساپورت نازک و شفاف است. این بدان معناست که شما می‌توانید به‌تنهایی لگ را به‌جای شلوار بپوشید، اما معمولاً نمی‌توان ساپورت را به‌جای شلوار پوشید.
با این اوصاف، مقداری همپوشانی بین لگ و ساپورت پیدا خواهید کرد؛ زیرا دنیای مد همیشه دوست دارد مرزها را کنار بگذارد و سبک‌های جدیدی پیدا کند! این بدان معناست که شما می‌توانید چیزهایی مانند ساپورت ژاکتی را پیدا کنید که بسیار شبیه لگ است یا ساپورت پاچه کوتاه که کاملاً شبیه به لگ است، با این تفاوت که از پارچه شفاف‌تری استفاده می‌کند!
این نمودار به شما یک نمای کلی از فرق لگ با ساپورت می‌دهد. برای جزئیات بیشتر، بخش زیر را بررسی کنید!

نوع

لگ ساپورت
طراحی پوششی ضخیم و کشی که به مچ پا یا وسط ساق پا ختم می‌شود پوششی نازک، صاف و کش‌دار که به‌طور کامل پاها را می‌پوشاند.
جنس بافت بافت پلی‌استر یا پنبه که با اسپندکس ترکیب شده است بافت نایلونی شفاف که با الیاف الاستیک ترکیب شده است

تناسب

گرم و نرم اما نه خیلی سفت بسیار تنگ و کاملاً چسبان

طول

طول‌های متداول عبارت‌اند از: دور مچ پا، زانو و وسط ساق پا معمولاً پاها و مچ را می‌پوشانند
گرما بستگی به نوع مواد دارد بستگی به نوع مواد دارد

وزن

 

بسیار متفاوت است، اما معمولاً به‌اندازه کافی ضخیم است که به‌جای شلوار پوشیده شود معمولاً سبک وزن است، اما سبک‌های خاصی مانند ژاکتی یا پشمی وجود دارد که سنگین‌تر هستند.
بهترین استفاده

لباس راحتی یا ورزشی

سبک تجاری-معمولی یا رسمی

آیا می‌توان از ساپورت جای لگ استفاده کرد؟

لگینگ زنانه برای پوشیدن با لباس‌های غیررسمی یا ورزشی مناسب است. آنها به‌خوبی با کفش‌های کتانی، تی‌شرت و هودی ست می‌شوند. برای ظاهری زیباتر، می‌توانید لگ را با ژاکت بلند و ضخیم، روسری حلقه‌دار و چکمه‌های بلند بپوشید!
ساپورت بالباس‌های رسمی‌تر مانند مانتو و دامن بهترین کاربرد را دارد. حتی ساپورت‌های ضخیم معمولاً سطح مشخصی از شفافیت دارند، به این معنی که نیاز به لباس‌هایی دارند که روی آن‌ها قرار داده شود و معمولاً نمی‌توان آنها را به‌تنهایی و به‌جای شلوار پوشید. ساپورت با دامن‌هایی که به بالای زانو ختم می‌شود و با کفش‌های شیک‌تری مانند پاشنه بلند یا پاشنه تخت عالی به نظر می‌رسد.
هرچند فرق لگ با ساپورت را گفتیم ولی در بسیاری از موارد به‌راحتی می‌توانید ساپورت را جایگزین لگ کنید، اما در نظر داشته باشید که ساپورت نازک و شفاف نسبت به لگ بافتی استایل راحت‌تری دارد. اگر می‌خواهید ظاهری غیررسمی داشته باشید، می‌توانید به راحتی ساپورت را جایگزین لگ کنید – هر دو پاهای شما را می‌پوشانند!
اگر از این ایده که فرم و پوست پاهای خود را زیاد نمایان کنید، خوشتان نمی‌آید، ممکن است بخواهید به‌جای آن شلوارهای گشادتر یوگا را امتحان کنید. همچنین می‌توانید دامن‌های بلندتری مانند دامن‌های ماکسی بپوشید تا نیازی به پوشیدن ساپورت نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: چرا باید از لگ ورزشی خوب استفاده کنیم؟ + انواع لگ ورزشی

زمان و نحوه پوشیدن ساپورت و لگ

حالا که دقیقاً فرق لگ با ساپورت را می‌دانید، نکاتی را برای شیک پوشیدن آنها ببینید!

برای ساپورت:

  • ساپورت نازک زمانی که با دامن یا لباس بالای زانو ست می‌شود، شیک و حتی کمی جذاب به نظر می‌رسد.
  • اگر در یک مکان بسیار سرد زندگی می‌کنید، یا در فصول سرد سال ممکن است بخواهید انواع ضخیم ساپورت، مانند ساپورت ژاکتی یا ساپورت پشمی را امتحان کنید. اینها دارای پارچه مات هستند، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید با خیال راحت آنها را با یک تاپ بلند و شل ست کنید! فقط ساپورت ژاکتی را با یک ژاکت ست نکنید، مگر اینکه واقعاً دوست داشته باشید سبک کاموایی را تست کنید!
  • از آنجایی که ساپورت کمی ظاهر غیررسمی دارد، معمولاً با کفش‌های پاشنه‌دار شیک به نظر می‌رسد. گاهی اوقات، می‌توانید آن‌ها را با نیم بوت‌ها ست کنید تا یک استایل غیررسمی‌تر در پاییز یا زمستان داشته باشید. با این حال، مطمئناً نمی‌خواهید ساپورت را با صندل، بوت و چکمه پاشنه بپوشید!
  • یکی دیگر از ترندهای جالب در ساپورت این است که آن را با یک لباس تک‌رنگ مانند دامن مشکی و ژاکت قرمز ست کنید. همچنین می‌توانید با یک کت پشمی زیبا و ساپورت طرح دار بسیار شیک به نظر برسید!

برای شلوار لگ:

  • لگ‌ها معمولاً پارچه‌های ضخیم‌تری دارند که می‌توانید آنها را به‌جای شلوار بپوشید. با این حال، ممکن است همچنان بخواهید آن را با یک پیراهن یا تاپی ست کنید که به‌اندازه کافی پایین آن آویزان باشد تا بخشی از پایین‌تنه شما را بپوشاند.
  • هنگامی‌که یک تاپ را برای ست کردن با لگ انتخاب می‌کنید، به حالت کلی ظاهر خود فکر کنید. لگ‌ها نیمه پایینی شما را کاملاً باریک نشان می‌دهند، بنابراین ممکن است یک تاپ حجیم‌تر مانند یک پلیور گشاد یا یک پیراهن پشمی بخواهید.
  • به‌طور کلی، لگ لباس‌های غیررسمی که در باشگاه، موقع دویدن در بیرون از خانه یا در حین انجام کارهای خود می‌پوشید، به‌خوبی ست می‌شوند. لگ‌ها به‌خوبی با کفش‌های معمولی مانند کفش‌های کتانی یا تخت ست می‌شوند.
  • اگر سبک لباس‌های پاییزی را دوست دارید، لگ فانتزی یا چرم مصنوعی را با یک پلیور درشت و کفش تخت‌ ست کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین کفش ورزشی و کفش رانینگ

سخن پایانی

لگینگ زنانه و ساپورت هر دو سبک‌های مناسب برای پوشش پا هستند، اما تفاوت‌های مهم زیادی دارند، از جمله نوع مواد استفاده شده در هر کدام. ساپورت معمولاً از یک پارچه شفاف تولید شده از نایلون بافتنی ریز و ترکیب آن با پارچه الاستیک است، درحالی‌که لگ از پارچه ضخیم‌تر و بادوام‌تر از پنبه یا پلی‌استر و الاستیک استفاده می‌کند. لگ‌ها طول‌های مختلفی دارند، درحالی‌که ساپورت‌ها تقریباً همیشه کل ساق و پا را می‌پوشاند.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه