پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

تفاوت بین کفش ورزشی و کفش رانینگ

فرق کفش دویدن و پیاده روی

برای انجام ورزش‌های هوازی چون پیاده روی یا دویدن، داشتن کفش مناسب بسیار اهمیت دارد. عدم توجه به کفش مناسب نه‌تنها برای شما مفید واقع نخواهد شد؛ بلکه آسیب‌هایی نیز به بدن شما وارد می‌کند. نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود، فرق کفش دویدن و پیاده روی است. کفشی که برای دویدن انتخاب می‌شود با کفش پیاده روی باید متفاوت باشد. دلیل این تفاوت و فرق بین انواع کفش را در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.

آیا میتوان ازکفش پیاده روی برای دویدن استفاده کرد؟

شاید این‌طور تصور شود که کفش پیاده روی می‌تواند برای دویدن نیز مناسب باشد و فرد دونده را برای دویدنی عالی کمک کند. اما این تصور اشتباه است. به عبارتی کفشی که برای پیاده روی استفاده می‌شود با کفشی که برای دویدن به کار گرفته می‌شود، متفاوت است و لازم است این تفاوت از سوی کاربران نیز بااهمیت شناخته شود. چراکه توجه به این موضوع نه‌تنها فرد را در فعالیت دویدن یاری می‌کند از سلامت پای او نیز مراقبت خواهد کرد. در ادامه فرق کفش دویدن و  پیاده روی را برای شما خواهیم گفت.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

تفاوت کفش دویدن و پیاده روی

به نظر شما فرق کفش دویدن و  پیاده روی در چیست؟ یکی از تفاوت‌های آشکاری که می‌توان بین این دو کفش ذکر کرد آن است که کفشی که برای پیاده روی انتخاب می‌شود، مانع از رسیدن آسیب به پاها خواهد شد و شاید بتوان تا حد نسبتا خوبی فعالیت دویدن را پیش برد اما نکته مهمی که رد این زمینه وجود دارد آن است که کتونی پیاده روی نمی‌تواند در دویدن فشاری که به پاها وارد می‌شود را تا حد مطلوب کاهش دهد. این مسئله موجب آسیب رسیدن به مفاصل می‌شود.

به‌علاوه کفش پیاده روی به دلیل طراحی منحصربه‌فرد خود استقامت کافی در برابر فشار زیاد هنگام دویدن را ندارد. درواقع در نظر نگرفتن فرق کفش دویدن و پیاده روی و استفاده از کفش پیاده روی برای دویدن باعث می‌شود که خود کفش نیز زودتر آسیب ببیند. این مورد به‌قدری تأثیرگذار است که امکان دارد پس از حتی یک‌بار استفاده‌ی نادرست، کفش دیگر قابل‌استفاده نباشد.

از طرف دیگر کفش‌هایی که برای دویدن استفاده می‌شوند به‌نوعی طراحی‌شده‌اند که با سرعت بیشتری تهویه هوا انجام‌شده تا از تعریق جلوگیری شود. این در حالی است که کفش‌های پیاده روی این مورد را یا ندارند یا در حد انتظار نیست.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

خرید کفش مناسب دویدن و پیاده روی

اکنون‌که از فرق کفش دویدن و پیاده روی آگاه شده و به اهمیت آن نیز پی بردید، بهتر است اطلاعاتی درباره خرید آن‌ها نیز بیان کنیم. ابتدا لازم است که مشخص کنید که کفش را برای دویدن یا پیاده روی می‌خواهید. برای خرید کتونی پیاده روی جدای از طرح و رنگ که به سلیقه شما بستگی دارد، نکات دیگری نیز باید مدنظرتان باشد. کفش مناسب پیاده روی باید به‌گونه‌ای باشد که فشار ناشی از راه رفتن به پاهای شما را کاهش دهد. این شاید مهم‌ترین مسئله برای خرید کفش مناسب پیاده روی باشد. ازجمله نکات دیگر می‌توان به جنس کفش اشاره کرد. جنس کفش‌هایی که برای پیاده روی استفاده می‌شوند باید گردش هوای مطلوبی را ارائه کنند تا پای فرد کمتر عرق کند.

همچنین نکته مهم دیگری که در زمان خرید کفش پیاده روی و یا دویدن لازم است به آن دقت کنید، استقامت کفش می‌باشد. کفشی برای دویدن مناسب است که از استقامت بالایی برخوردار باشد و از پا و مچ پا مراقبت کند، اما کفش پیاده روی به دلیل این‌که فعالیت شدیدی نیست و مانند دویدن تحرک زیاد پا را به همراه ندارد، ‌می‌تواند کمی نرم‌تر و یا انعطاف‌پذیرتر باشد.

بیشتر بخوانیدچگونه کفش های ورزشی را تمیز کنیم؟

فرق کفش دویدن و پیاده روی
توجه به تفاوت های کفش دویدن و پیاده روی سلامتی را برای فرد به دنبال دارد.

کفش ورزشی مناسب تمرین چه نوع کفشی است؟

همان‌طور که گفته شد تفاوت و یا به عبارتی فرق کفش دویدن و پیاده روی زیاد است و توجه به این تفاوت‌ها ضروری است اما در ادامه ویژگی‌های یک کفش مناسب برای تمرین را ذکر خواهیم کرد.

  • سایز کفش یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای داشتن کفش تمرینی مناسب باید به آن دقت نمود. کفش تمرین کفشی نیست که بتوان آن را یک شماره بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر انتخاب کرد؛ ازاین‌رو لازم است تا کفشتان دقیقا به‌اندازه پای شما باشد. در صورت عدم توجه به این نکته، نمی‌توانید از کفش خود انتظار حفظ سلامتی را داشته باشید. این نکته برای انواع کفش دویدن اهمیت دارد؛ زیرابه هنگام حرکت با سرعت‌بالا خطر صدمه دیدن بیشتر خواهد بود.
  • زیره کفش و یا به عبارتی لژ نیز ازجمله مواردی است که باید برای خرید کفش تمرینی به آن توجه شود. میزان نرمی و سفتی زیره کفش تاثیر زیادی در زمان تمرین دارد.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که برای خرید کفش تمرینی باید به آن دقت کنید، انعطاف‌پذیری است. انعطاف بیش‌ازحد کفش باعث می‌شود پا به‌راحتی در کفش خم و راست شود. در این صورت ممکن است مچ پا دچار آسیب شود و سلامتی فرد به خطر افتد. در نظر داشته باشید که انعطاف‌پذیری ویژگی است که فرق کفش دویدن و کفش پیاده روی بر اساس آن مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانیدراهنمای خرید کفش فیتنس و بدنسازی

خطرات استفاده از کفش نامناسب

با توجه به فرق کفش دویدن و  پیاده روی استفاده از کفش نامناسب برای هر یک از این تمرینات ممکن است عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشد. این عوارض می‌توانند خود را در کوتاه‌مدت و یا بلندمدت نمایان کنند و سلامتی شما را به خطر اندازد.

  • مشکلات ناخن

یکی از مشکلاتی که در اثر استفاده از کفش نامناسب می‌تواند به وجود آید، مشکلات ناخن و قارچ است. چنانچه کفشی نامناسب باشد بر روی پا فشار وارد خواهد کرد که این مسئله باعث رشد ناخن پا به درون پوست می‌شود. با پوشیدن کفش‌های تنگ، علاوه بر فرو رفتن ناخن پا در پوست، عفونت قارچی در ناخن ایجاد می‌شود.

فرق کفش دویدن و پیاده روی
کفش نا مناسب برای دویدن و یا پیاده روی ممکن است به پای شما آسیب برساند.
  • درد مفصل

استفاده از کفش‌های نامناسب باعث می‌شود پس از تمرین‌ دردهای مفصلی زیادی را تجربه کنید. درواقع استفاده از کفشی که برای شما مناسب نیست می‌تواند ماهیچه‌ها و مفاصل پای شما را دچار آسیب کند. کمردرد و یا درد در مفصل زانو نیز می‌تواند از عوارض استفاده از این نوع کفش‌ها باشد.

  • صاف شدن قوس کف پا

علاوه بر موارد قبلی که در اثر بی‌توجهی به فرق کفش دویدن و  پیاده روی و استفاده از کفش نامناسب به وجود می‌آید، صاف شدن قوس کف پا یکی دیگر از مشکلاتی است که در اثر پوشیدن کفش‌هایی که حمایت لازم را از پا فراهم نمی‌کنند، به وجود می‌آید. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که عضلات پشت پا و تاندون آشیل هنگام راه رفتن سفت می‌شود و درنتیجه باعث کشیدگی رباط‌ها، تاندون عضلات و پلانتر فاسیا می‌شود.

بیشتر بخوانید۵ نکته برای خرید کفش باشگاه مخصوص تازه کارها

جمع‌بندی

شاید در نگاه اول این‌طور به نظر برسد که تفاوت و فرق کفش دویدن و  پیاده روی چندان زیاد نیست و می‌توان آن را به‌جای هم استفاده کرد اما درواقع این‌طور نیست و بی‌توجهی به این موضوع ممکن است آثار زیان‌ باری را برای فرد به دنبال داشته باشد. در این نوشتار در خصوص استفاده از انواع کفش ترینینگ و تفاوت و فرق کفش دویدن و  پیاده روی نکاتی را بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این نوشتار برای شما مفید بوده باشد.

از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه Mel&Moj مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه