پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

لباس و شلوار مناسب دویدن برای خانم ها

لباس مناسب دویدن خانم ها

دو یا دویدن یکی دیگر از شاخه‌های ورزشی است که در تندرستی، شادابی، تناسب‌اندام و… تاثیر بسزایی دارد. یکی از مسائل مهمی که لازم است در دویدن به آن دقت کرد، نوع پوشش و یا لباس فرد است. درواقع نوع و جنس لباس به فرد دونده کمک خواهد کرد تا به‌راحتی قدم‌های بزرگ‌تری بردارد و عمل دویدن را به طرز صحیح‌تری اجرا کند. در این مقاله قرار است در خصوص بهترین نوع لباس برای دویدن خصوصا لباس مناسب دویدن خانم ها نکاتی را بیان کنیم. پس برای تشخیص و انتخاب لباس مناسب برای دویدن همراه ما باشید.

 لباس مناسب دویدن چیست؟

جدا از ورزش دو در مراتب بالا و مسابقات، بیرون رفتن از خانه برای دویدن و به‌نوعی ورزش کردن، راهی عالی و کم‌هزینه است که می‌تواند تناسب‌اندام برای فرد را نیز به دنبال داشته باشد. اما موضوعی که در این زمینه می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد، یافتن لباس مخصوص دویدن در فصول مختلف است که در این مقاله قصد داریم این چالش را برای شما حل کنیم.

همان‌طور که می‌دانید با انجام ورزش خصوصا دویدن ضربان قلب بالاتر رفته و سوخت‌وساز بدن نیز افزایش پیدا می‌کند. ازاین‌رو فرد دونده رطوبتی ناشی از عرق را بر روی سطح پوست خود حس می‌کند. بنابراین می‌توان گفت لباس مناسب برای دویدن لباسی است که عرق و یا رطوبت خارج‌شده از پوست بدن را در خود جذب کند و گرمای بدن را حفظ کند. درصورتی‌که لباس فرد دونده از این ویژگی دور باشد، ورود و نفوذ هوای سرد در بدن فرد می‌تواند فرد را بیمار و دچار سرماخوردگی کند.

البته صرفا این موضوع کافی نیست و جنس پارچه و نوع لباس نیز موثر است. درواقع دویدن نیاز به کفش مناسب، شلوار نسبتا راحت و لباس با قابلیت جذب عرق دارد.

شلوار مناسب برای ورزش دو شلواری است که مانند لگ‌های ورزشی چسبان باشد، چراکه گشادی بیش‌ازاندازه شلوار دست‌وپا گیر است و ممکن است فرد دونده را در هنگام دو زمین بزند. ازاین‌رو شلوارهایی که در انتهای آن کش‌بافت بوده بهترین انتخاب است. همچنین بهترین کفش برای دویدن کفشی است که قوس پاهای شما را نیز پشتیبانی کند و فشاری که بر روی زانوهای شما وجود دارد را کم کند. اگرچه قیمت کفش دو کمی گران است اما خرید آن بیشتر از صدمات جبران‌ناپذیری که کفش ارزان‌قیمت به دنبال دارد؛ ارزش دارد.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

لباس مناسب دویدن خانم ها
لباس مناسب دویدن خانم ها برای آن‌ها امکان فعالیت هرچه بهتر ورزشی را فراهم می‌کند.

جنس لباس مناسب دویدن خانم ها چه باید باشد؟ (با توجه به زمان و فصل)

همان‌طور که در متن بالا گفته شد، لازم است دوندگان به‌منظور تجربه ورزشی بهتر و تندرستی بیشتر به نوع پوشش خود دقت کنند. ازآنجایی‌که امروزه این ورزش در بین بانوان نیز رواج یافته است، لازم است نکاتی را در خصوص پوشش خود رعایت کند. همان‌گونه که هر فصلی لباس مخصوص به خود را دارد لازم است در هنگام دویدن نیز این قاعده رعایت شود. جدا از این‌که لباس مناسب دویدن خانم ها لباسی راحت و نسبتا سبک است اما لازم است به جنس لباس نیز دقت کرد..

در فصل بهار و تابستان که هوا نسبتا در حد معمول و گرم است، لباس مناسب دویدن خانم ها لباسی نازک‌ و جاذب می‌باشد. لباس‌های نخی نمونه‌‌ای ازاین‌گونه لباس‌ها هستند که مضرات کمتری نیز نسبت به سایر جنس‌ها دارند. همچنین لازم است جنس شلوار و یا شلوارک به‌گونه‌ای باشد که عرق کردن در آن آثار بدی برای پوست و اندام زنان نداشته باشد. البته ازآنجایی‌که بانوان در این کشور محدودیت‌هایی در پوشش دارند می‌توانند به‌جای شلوارک‌های تنگ و چسبان، از شلوار ورزشی گشاد استفاده کنند.

در فصل زمستان و با سرد شدن هوا نوع پوشش نیز تغییر می‌کند. البته لازم به ذکر است با دویدن سوخت‌وساز بدن بالا می‌رود و بدن گرمی خاصی را پیدا خواهد کرد. ازاین‌رو لازم نیست لباس‌های بسیار ضخیمی برای این فصل انتخاب شود. بهترین پیشنهاد برای لباس مناسب دویدن خانم ها در این فصل آن است که از ترکیب چند لایه لباس سبک استفاده کنند. جلیقه، ژاکت و شلوار یا ساپورت نمونه‌ای از این ترکیب است که می‌تواند برای بانوان در این فصل مناسب باشد.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

انواع لباس مناسب دویدن برای خانم ها و آقایان کدم‌اند؟

  • شورت ورزشی یا شلوار ورزشی

شما به‌عنوان یک دونده و فردی که ورزش دو را برای خود انتخاب کرده است ممکن است از شورت و یا شلوار برحسب آب و هوایی که وجود دارد استفاده کنید. لگ ورزشی امروزه ازجمله شلوارهایی است که برای دونده‌ها و سایر ورزشکاران طراحی شده است. این نوع شلوارها از الیاف مصنوعی دوخته شده‌اند و به‌راحتی رطوبت را از پوست جدا می‌کنند و به پوست اجازه تنفس می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های این شلوارها آن است که حالت کشسانی دارند و این ویژگی باعث می‌شود که فرد برای برداشتن قدم‌های بزرگ‌تر راحت‌ باشد.

شورت‌های ورزشی نیز به دلیل نیم پاچه بودن انتخاب مفید دیگری برای ورزش دو هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.  شورت‌ها نیز لازم است از جنس خوبی برخوردار باشند چراکه قسمت حساس‌تری از بدن را تحت پوشش قرار می‌دهند.

  • کفش مخصوص دویدن

کفش یکی از الزامات اکثر ورزش‌ها است که از اهمیت زیادی نیز برخوردار می‌باشد. شاید شنیده باشید که پا قلب دوم بدن است ازاین‌رو محافظت از آن به هر روشی لازم و ضروری است. بنابراین کفش مناسب دویدن کفشی است که کاملا متناسب پای شما باشد و علاوه بر راحتی برای پای شما تنگ نباشد. به کفی کفش انتخابی خود دقت کنید تا میزان لازمی از کفی را داشته باشد تا پای شما را  از کشیده شدن بر روی سطوح و سابیدگی در امان نگه دارد.

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه ارزان

لباس مناسب دویدن خانم ها
پیش از خرید، با انواع لباس مناسب دویدن خانم ها آشنا شوید.
  • تیشرت یا گرم‌کن

لباس یا بالاپوش یکی دیگر از لباس‌های موردنیاز برای ورزش دو است که شما می‌توانید برحسب فصلی که در آن ورزش می‌کنید و یا علاقه دارید لباس خود را انتخاب کنید. دوندگان می‌توانند از پیراهن یا تیشرت برای فصول گرم و از گرم‌کن یا هودی برای دویدن در هوای سرد استفاده کنند.

  • جوراب مناسب

جوراب یکی دیگر از پوشش‌هایی است که می‌توان گفت از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. جوراب‌های ضد رطوبت با جنس‌های ترکیبی مانند پلی‌استر یا آکریلیک ازجمله جوراب‌های مناسب برای این ورزش هستند.

راهنمای خرید هودی مردانه ایرانی

هنگام خرید وسایل دویدن چه چیزهایی مهم است؟

  • ضد رطوبت باشد

همان‌طور که گفته شد، ورزش دو باعث تعریق زیاد بدن می‌شود؛ ازاین‌رو در هنگام خرید وسایل دویدن خصوصا لباس برای ورزش دو لازم است به جاذب بودن و ضد رطوبت بودن لباس دقت کرد. این ویژگی مانع از عرق‌سوز شدن بدن شما می‌شود.

  • دارای آستر داخلی

برخی از شورت‌ها و شلوارک‌های مخصوص دویدن، به‌عنوان آستر داخلی به‌منظور جذب رطوبت استفاده می‌شوند. سعی کنید از زیرپوش‌ها نیز برای زیر تیشرت و یا پیراهن استفاده کنید تا بدن شما از رطوبت دور شود.

  • جنس لباس ورزشی

همان‌طور که در این نوشتار گفته شد، جنس لباس ورزشی نیز اهمیت زیادی دارد و لازم است که برخی نکات مانند جاذب بودن، داشتن فضا برای گردش هوا و… را داشته باشد. ازاین‌رو این ویژگی یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید لباس مناسب دویدن خانم ها و آقایان است. 

  • سایز لباس ورزشی

از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید لباس و ملزومات ورزش دو به آن دقت کرد، سایز لباس می‌باشد. سایز لباس نباید کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از سایز واقعی شما باشد؛ چراکه در صورت تنگ بودن اجازه حرکات آزادانه را از شما خواهد گرفت و در صورت گشاد و یا بلند بودن به دست و پای شما خواهد پیچید.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

جمع بندی

همان‌طور که گفته شد، ورزش دو یکی از کم‌هزینه‌ترین و البته پرطرفدار ترین ورزش‌ها است که امروزه بانوان زیادی به سمت آن گرایش پیدا کرده‌اند. انتخاب نوع لباس برای این ورزش شاید در ظاهر کار ساده‌ای باشد، اما لازم است نکاتی برای آن رعایت شود. در این نوشتار در خصوص لباس مناسب دویدن خانم ها نکاتی را بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این موارد برای شما مفید باشد.

جهت خرید آنلاین لباس ورزشی از سایت مل‌اندموژ دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه