پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

کوچک کردن شکم و پهلو در سریع‌ترین زمان

لاغری شکم و پهلو

سلامتی و داشتن وزنی مناسب و دلخواه از ارکان زندگی امروزه بشری است. افراد زیادی از اضافه وزن در ناحیه شکم و پهلو شکایت دارند و یکی از مهم‌ترین مشکلات در این مسئله این است که در مورد لاغری ناحیه‌ای ناخودآگاه عمل می‌کنیم. برنامه‌های رژیمی مخصوص لاغری ناحیه‌ای وجود دارد که با این برنامه‌ها فقط می‌توانید به ناحیه‌ای که می‌خواهید رسیدگی کنید و چربی‌های آنجا را از بین ببرید. همچنین می‌توان با تغذیه سالم و انجام فعالیت‌های ورزشی و تمرینی مناسب، وزن کم کرد. اگر شما هم دنبال لاغری شکم و پهلو هستید در ادامه این مبحث با ما همراه باشید.

تمرین‌های مؤثر برای لاغری شکم و پهلو

سرعت کاری و زندگی کم تحرک، همراه با ناتوانی در توجه به غذاهای مصرفی، باعث تجمع وزن اضافی در قسمت‌های خاصی از بدن شما می‌شود. به خصوص چربی‌های انباشته شده در ناحیه شکم می‌تواند به عنوان یک مشکل مهم در زیبایی اندام در نظر گرفته شود و همچنین می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی به همراه داشته باشد.
سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو بدون انجام جراحی‌های پرهزینه و گاه خطرناک، تمرین‌ها و حرکات مناسب ورزشی است. به لطف حرکات و تمرین‌های لاغری شکم و پهلو که به راحتی انجام می‌شوند و با اطمینان از تداوم آنها در طول هفته، می‌توانید نتیجه بگیرید و میزان چربی در ناحیه شکم و پهلو را کاهش دهید. برای شروع ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو، می‌توانید با تمرینات آب کردن شکم که با چند دقیقه وقت گذاشتن در خانه انجام می‌شوند، برنامه خود را شروع کنید.
یادآوری این نکته مفید خواهد بود که اگر تا به حال هیچ ورزشی انجام نداده‌اید و یا از تمرینات منظم خود استراحت طولانی کرده‌اید، قبل از انجام حرکات مربوطه با پزشک خود مشورت کنید. همچنین باید تمام تمرینات را در 10-15 تکرار و 3 ست، چندین بار در هفته انجام دهید.
هفت حرکت ساده و مؤثر وجود دارد که بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو محسوب می‌شوند که عبارت‌اند از:

حرکت پلانک

اگر قصد دارید عضلات شکم خود را در حالت ایستاده تمرین دهید، پلانک یک انتخاب ایدئال است. پلانک حرکتی چهارگانه و مناسب برای لاغری شکم و پهلو است و با نگه داشتن آن به مدت 30 ثانیه در روز، فوراً نتایجی را روی عضلات شکم، بازوها، عضلات سه سر و پهلوی خود مشاهده خواهید کرد. در حالت خزنده قرار بگیرید و به آرامی وزن خود را به سمت آرنج و انگشتان پا پایین بیاورید. سعی کنید تا جایی که ممکن است در این وضعیت بمانید و مطمئن شوید که احساس می‌کنید عضلات شکم شروع به سوزش می‌کنند.
متخصصان پیشنهاد می‌کنند که پلانک‌های پایین و بالا را هر کدام به مدت 30 ثانیه انجام دهید. برای پلانک پایین، روی آرنج و پاهای خود مانند یک حالت فنری بلند شوید. می‌توانید با قرار گرفتن روی زانو و نگه داشتن 30 ثانیه حالت خود را تغییر دهید. برای پلانک بالا همین کار را انجام دهید اما «پاهای خود را به مدت 30 ثانیه صاف نگه دارید».

لاغری شکم و پهلو
پلانک حرکتی چهارگانه و مناسب برای لاغری شکم و پهلو است.

بیشتر بخوانید: بهترین ورزش‌ها برای کالری سوزی

حرکت دراز و نشست

حرکت دراز و نشست، که یکی از شناخته‌شده‌ترین حرکات آب کردن شکم است، اما به‌طور کلی از آن اجتناب می‌شود، ماهیچه‌های فوقانی شکم را تقویت می‌کند. به پشت روی یک فرش یا تشک ورزشی دراز بکشید تا حرکت را به‌درستی تمرین کنید. زانوهای خود را خم کنید، دستان خود را روی سینه خود به حالت ضربدری قرار دهید و بدون اینکه زیاد به خودتان فشار بیاورید بایستید. در هنگام برخاستن بازدم و در حالت دراز کشیدن دم را انجام دهید.

حرکت لیفت باسن یا حالت دسته چاقو

شما قسمت فوقانی شکم خود را با دراز و نشست کار کرده‌اید و اکنون نوبت قسمت پایینی شکم شماست. دوباره به پشت دراز بکشید. هر دو دست را زیر باسن خود قرار دهید و تا جایی که می‌توانید بدون خم کردن زانو پاهای خود را بالا بیاورید. در همین حال؛ سر، پشت و باسن شما باید روی زمین ثابت بمانند.

تمرین حرکت دوچرخه

به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و دستان خود را پشت سر خود ببندید. پاهای خود را در هوا بلند کنید و طوری پاهایتان را حرکت دهید و به اصطلاح رکاب بزنید که انگار در حال دوچرخه سواری هستید.

حرکت چرخش به پهلو

در طول این حرکت صاف بایستید، پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. توپ کوچک و یا هر وسیله دیگری را در مشت‌های خود بگیرید و به شکل مداوم بالاتنه خود را به چپ و راست بچرخانید. هر بار که می‌چرخید وزن خود را روی همان پا بیندازید و به زمین فشار دهید. انجام این حرکت بدون خم شدن به جلو و با پشت صاف نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

حرکت اسکات

خوبی اسکات در این است که می‌توانید آن‌ها را در هر جایی انجام دهید؛ بنابراین هرگز بهانه‌ای برای یافتن آن چند دقیقه اضافی برای انجام آن وجود ندارد. اسکات برای تقویت ران‌ها و لاغری شکم عالی است و می‌توانید بدون هیچ وسیله‌ای آن را انجام دهید. فقط مطمئن شوید که پاهای شما به اندازه عرض باسن از هم باز باشند و زانوها در طول حرکت از انگشتان پا عبور نکنند. این کار به جلوگیری از آسیب کمک می‌کند. اسکات روشی عالی برای لاغری شکم و پهلو که ناشی از کارهای پشت میزی است، خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین تمرین های هوازی برای چربی سوزی

حرکت کوهنوردی

حرکت کوهنوردی نیز در حرکات چالش برانگیز اما مؤثر ذوب شکم گنجانده شده است. برای انجام صحیح حرکت، حالت فشار را بگیرید و پای راست و سپس پای چپ را به سمت جلو بکشید، انگار در حال بالا رفتن از جایی هستید.

لاغری شکم و پهلو
حرکت کوهنوردی از حرکات چالش برانگیز اما مؤثر در ذوب چربی شکم است.

لاغری شکم و پهلو با تغییر عادت‌های اشتباه

همه ما در طول روز عادت‌هایی داریم که برای سلامتی ما ممکن است مناسب نباشند با تغییر این عادت‌ها و انجام برخی فعالیت‌های توصیه شده توسط پزشکان و متخصصان تغذیه به‌راحتی می‌توان به لاغری شکم و پهلو دست یافت. در اینجا 4 قانون اصلی و مهم و در عین حال ساده وجود دارد که باید برای آب کردن چربی‌ها و لاغری شکم و پهلو رعایت کنید:

  • روز را با یک صبحانه سالم شروع کنید
  • مصرف مقدار مناسب و متنوع تغذیه ساده و کم کالری هر 3 تا 4 ساعت یک‌بار
  • درست کردن وعده‌های غذایی مناسب بدون حذف ناهار و شام
  • حداقل نیم ساعت در روز پیاده‌روی یا ورزش منظم داشته باشید

با رعایت این 4 ماده اساسی می‌توانید هم از شر اضافه وزن خود خلاص شوید و هم از شر مشکلاتی مانند چربی شکم و پهلو که شما را آزار می‌دهد.
البته در حین انجام این موارد باید مطمئن شوید که هیچ مشکلی برای سلامتی ندارید که مانع شما نشود. به عبارت دیگر، آیا قند خون شما در محدوده سالم است، آیا مقاومت به انسولین دارید، آیا هورمون‌های تیروئید شما به اندازه کافی ترشح می‌شود، آیا مقادیر کلسترول شما طبیعی است؟ شما می‌توانید با آزمایش‌های معمول خون در مورد این موارد مطلع شوید.
فقط با درمان‌های دارویی نمی‌توانید اطمینان حاصل کنید که مقدار مواد موجود در خون شما در محدوده طبیعی است. با یک رژیم غذایی سالم مناسب برای شما و همراهی یک متخصص تغذیه، هم به ارزش خونی سالم دست خواهید یافت و هم به لاغری شکم و پهلو دست خواهید یافت.

بیشتر بخوانید: ۱۰ میان وعده سالم برای کاهش وزن

استفاده از دمنوش و عرق گیاهی

دمنوش لاغری شکم و پهلو:

دمنوشهای زیادی برای کاهش وزن و چربی شکم وجود. برخی از این دمنوشها می‌توانند با بهبود عملکرد گوارش بدن، بر افزایش وزن اثر بگذارند و گام مهمی در لاغری شکم و پهلو به‌حساب می‌آیند. 8 مورد از بهترین نوشیدنی‌های مناسب لاغری و شکم عبارت‌اند از:

  • دمنوش چای سبز
  • دمنوش لاغری حاوی زنجبیل: قطعات خرد شده زنجبیل را خشک کرده و تکه‌ای از آن را در چای خود بیندازید. این کار برای جلوگیری از افزایش اشتها بسیار مفید خواهد بود.
  • دمنوش پوئر؛ که با نام‌های pu’er یا puerh نیز شناخته می‌شود، نوعی چای سیاه چینی است که تخمیر شده است.
  • دمنوش لاغری دارچین: دمنوش دارچین برای لاغری شکم و پهلو را به دو صورت می‌توانید استفاده کنید؛ جوشاندن چوب دارچین یا کمی پودر دارچین با آب؛ و یا اضافه کردن دارچین به چای خود.
  • دمنوش ماچا
  • دمنوش اولانگ
  • دمنوش مریم گلی با کمی عسل و لیمو ترش
  • دمنوش یا چای هربال

عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو:

بعضی از عرقیات گیاهی، تأثیر شناخته‌شده‌ای در لاغری شکم و پهلو داشته و چربی سوزهای قوی و مفیدی هستند. اما کارایی آنها در همه افراد یکسان نیست. به‌طور خلاصه 9 مورد از این عرقیات عبارت‌اند از:

  • عرق زیره
  • عرق شوید
  • عرق کرفس
  • عرق رازیانه
  • عرق دارچین
  • عرق گیاهی زنیان
  • عرق نعنا
  • عرق کاسنی
  • سرکه سیب

بیشتر بخوانید: 10 اسموتی میوه ای و گیاهی برای چربی سوزی + دستور تهیه

سخن پایانی

چربی شکم و پهلو چیزی بیش از یک حالت اذیت کننده در پوشیدن لباس دلخواه است. چربی در این ناحیه به‌طور جدی مضر است. چربی شکم یک عامل خطر اصلی برای دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها است. اگرچه لاغری شکم و پهلو و از دست دادن چربی در این ناحیه در ابتدا می‌تواند دشوار به نظر برسد، ولی چندین حرکت و اقدام ساده وجود دارد که برای کاهش چربی اضافی شکم و پهلو می‌توانید انجام دهید. با تغییر عادت‌های اشتباه، استفاده از رژیم مناسب، دمنوشها و عرقیات گیاهی و انجام حرکات تمرینی، به‌زودی نتایج مثبتی خواهید گرفت.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه