پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

10 اسموتی میوه ای و گیاهی برای چربی سوزی + دستور تهیه

اسموتی چربی سوز

آیا با انواع اسموتی چربی سوز آشنا هستید؟ آیا می‌دانستید که می‌توان به‌وسیله این نوشیدنی‌های جذاب، چربی‌سوزی بدن را افزایش داد؟ این روزها یکی از دغدغه‌های درصد زیادی از افراد، کاهش وزن و سوزاندن چربی‌های اضافی بدن است. سبک زندگی امروز انسان که با بی‌تحرکی و مصرف غذاهای ناسالم همراه است، باعث شده است افراد زیادی از اضافه‌وزن و چاقی رنج ببرند. این افراد همواره به دنبال روش‌ها و خوراکی‌هایی هستند که بتوانند با استفاده از آن‌ها وزن بدن خود را کاهش دهند. به همین دلیل در ادامه با چند نوشیدنی جذاب و چربی‌سوز آشنا می‌شویم.

اسموتی چربی سوز
بهترین اسموتی‌های چربی سوز

۱۰ نوع اسموتی مناسب برای چربی سوزی

اسموتی نام یکی از نوشیدنی‌های جذاب و پرطرف‌دار است که در تهیه آن از مخلوط میوه، سبزی‌های تازه و یخ استفاده می‌شود. در ادامه با دستور تهیه چند اسموتی چربی سوز آشنا می‌شویم که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک میان وعده مناسب جهت لاغری و کاهش وزن استفاده کرد.

اسموتی کرفس

این اسموتی چربی سوز برای وعده صبحانه بهترین گزینه است زیرا سرشار از ویتامین و مواد معدنی بوده و می‌تواند به سم‌زدایی بدن کمک کند. برای تهیه این اسموتی جذاب به ساقه کرفس، سیب سبز، اسفناج تازه، خیار، زنجبیل و جعفری تازه و آب لیموترش نیاز دارید.

برای تهیه اسموتی مخصوص چربی سوزی کافی است که سیب سبز، ساقه کرفس، اسفناج، خیار و زنجبیل تازه را خردکرده و به همراه با 1 فنجان آب لیموترش تازه داخل مخلوط‌کن بریزید. پس از ترکیب‌شدن مواد با یکدیگر می‌توانید این نوشیدنی جذاب را در وعده صبحانه نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: چربی های مفید برای بدن سازی را می شناسید؟

اسموتی چربی سوز قوی شکم و پهلو

این اسموتی که در آن چای سبز به‌کاررفته است سرشار از کافئین بوده و می‌تواند فرایند متابولیسم در بدن را بهبود ببخشد. ازاین‌رو این نوشیدنی برای سوزاندن چربی‌های ناحیه شکم و پهلو بسیار مؤثر است. برای تهیه این نوشیدنی به آناناس خرد شده یخ‌زده، انبه خرد شده یخ‌زده، سیب زرد خرد شده، پرتقال، هویج خرد شده و دم‌نوش چای سبز نیاز دارید.

برای تهیه قوی‌ترین چربی سوز شکم و پهلو 4/1 فنجان آناناس و انبه خرد شده را به همراه 2/1 فنجان سیب زرد، 4 قاچ پرتقال و 4 عدد هویج خرد شده داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس یک فنجان چای سبز دم کشیده را به سایر مواد اضافه کرده و مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود.

اسموتی موز و توت‌فرنگی

این اسموتی چربی سوز و خوشمزه از خاصیت دیورتیک طبیعی برخوردار است و دفع ادرار از بدن را افزایش می‌دهد. همین امر باعث می‌شود که چربی‌ سوزی و سم‌زدایی در بدن افزایش پیدا کند. برای تهیه این اسموتی خیار، توت‌فرنگی، موز یخ‌زده، شیر بادام خانگی، اسفناج تازه و دانه کتان موردنیاز است.

تمام مواد لازم برای تهیه این معجون چربی‌ سوز را داخل مخلوط‌کن بریزید تا یک مخلوط صاف و یکدست به‌عنوان اسموتی موز و توت‌فرنگی به دست آید.

اسموتی گوجه و هویج

گوجه‌فرنگی یکی از مواد غذایی طبیعی است که دارای مقادیر بالای مواد مغذی است. همین امر باعث می‌شود که مصرف گوجه‌فرنگی متابولیسم بدن را بهبود بخشید و باعث افزایش انرژی شود. همه این تغییرات نتیجه‌ای جز لاغری و کاهش وزن در پی نخواهد داشت.

برای تهیه اسموتی چربی سوز به‌وسیله گوجه‌فرنگی، به دو عدد هویج متوسط، 1 عدد ساقه کرفس، پودر فلفل سیاه، آب لیموترش تازه، یخ و 3 عدد گوجه‌فرنگی متوسط نیاز دارید. هویج، گوجه‌فرنگی، کرفس و یخ را به همراه فلفل سیاه و آب لیموترش درون مخلوط‌کن ریخته و تا زمان یکدست شدن آن مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ میان وعده سالم برای کاهش وزن

اسموتی پرتقال

برای تهیه بهترین و قوی‌ترین اسموتی چربی سوز خانگی به پرتقال و شیر بادام نیاز دارید. این نوشیدنی می‌تواند با بهبود وضعیت سم‌زدایی بدن به کاهش وزن و لاغری کمک کند. پرتقال، شیر بادام خانگی، عصاره وانیل و یخ تنها موادی هستند که برای این اسموتی به آن نیاز دارید.

اگر می‌خواهید برای چربی‌سوزی و لاغری اسموتی پرتقال نوش جان کنید کافی است مواد لازم را درون مخلوط‌کن ریخته و تا زمان صاف و یکدست شدن، خوب مخلوط کنید.

اسموتی کیوی و اسفناج

شاید با شنیدن نام این اسموتی و قرارگرفتن کیوی در کنار اسفناج کمی متعجب شوید. اما با یکی از بهترین انواع اسموتی چربی سوز آشنا می‌شوید که به‌عنوان اسموتی لاغری شکم و پهلو برای سوزاندن چربی‌های این نواحی بسیار مؤثر است. برای تهیه این نوشیدنی به 2/1 فنجان اسفناج و 3 عدد کیوی به‌اضافه 2 عدد موز، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا سفید و 1 فنجان آب نیاز دارید.

کیوی خرد شده را (با پوست یا بدون پوست) همراه با اسفناج، موز خرد شده و دانه چیا داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس آب را به مواد اضافه کرده و تا زمان به‌دست‌آمدن یک ترکیب صاف و یکدست مخلوط کردن را ادامه دهید.

اسموتی چربی سوز
طرز تهیه اسموتی‌های چربی سوز

بیشتر بخوانید: بهترین تمرین های هوازی برای چربی سوزی

اسموتی چربی سوز میوه‌های پاییزی

این نوشیدنی علاوه بر طعم جذاب و خوشمزه، می‌تواند انرژی بدن را افزایش داده و روند سم‌زدایی را نیز بهبود ببخشد. همین امر می‌تواند به چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن و لاغری منجر شود. اسموتی میوه‌های پاییزی از آب آناناس، موز، توت‌فرنگی به‌اضافه بلوبری تهیه می‌شود.

1 عدد موز را همراه با 1 فنجان توت‌فرنگی و بلوبری (بهتر است یخ‌زده باشد) درون مخلوط‌کن بریزید. سپس 1 فنجان آب آناناس طبیعی به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست و صاف به دست آید.

اسموتی هلو و شیر بادام

شیر بادام طبیعی که در بسیاری از انواع اسموتی چربی سوز استفاده می‌شود، غنی از مواد مغذی است. همین امر باعث می‌شود که مصرف آن، از پرخوری در افراد جلوگیری کند. برای تهیه این اسموتی به 1 عدد هلو بزرگ، 1 فنجان شیر بادام خانگی و طبیعی به‌اضافه 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز دارید.

ابتدا هلو خرد شده را همراه با عسل درون مخلوط‌کن ریخته و سپس شیر بادام طبیعی را به آن اضافه کرده و تا زمان به‌دست‌آمدن یک ترکیب یکدست به مخلوط کردن ادامه دهید.

اسموتی کدوحلوایی

بدون شک با شنیدن نام این اسموتی متعجب شده‌اید. کدوحلوایی یکی از بهترین محصولات طبیعی است که در فصل پاییز و زمستان در دسترس قرار دارد. کدوحلوایی می‌تواند در افزایش میزان چربی سوزی بدن نقش مؤثری ایفا کند. برای تهیه این اسموتی چربی سوز به کدوحلوایی خرد شده، شیر بادام طبیعی، عسل طبیعی یا شکر قهوه‌ای به همراه پودر دارچین نیاز دارید.

500 گرم کدوحلوایی را با 2 قاشق غذاخوری پودر دارچین به‌اضافه 4/1 فنجان عسل طبیعی یا شکر قهوه‌ای ترکیب کرده و داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس به این مواد 2 فنجان شیر بادام اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست و صاف به دست آید.

اسموتی جعفری

بهترین اسموتی سبزیجات برای لاغری سریع است. مصرف این نوشیدنی علاوه بر توانایی در تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، می‌تواند سوزاندن کالری را افزایش داده و به لاغری کمک کند. برای تهیه اسموتی چربی سوز جعفری به یک دسته جعفری تازه، 1 عدد لیموترش تازه و 1 لیوان آب نیاز دارید.

ابتدا جعفری را شسته و آن را خردکرده و ساطوری کنید. جعفری خرد شده را همراه با آب و آب لیموترش درون مخلوط‌کن ریخته و مخلوط کنید. برای به‌دست‌آوردن نتیجه مطلوب این اسموتی را به مدت 5 روز به‌صورت ناشتا میل کرده و پس از یک وقفه 10 روزه مجدد آن را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: برای چربی سوزی چی بپوشیم؟

جمع‌بندی

برای داشتن اندام متناسب و وزن ایدئال کافی است که تغییراتی در سبک زندگی خود اعمال کنید. یکی از این تغییرات که می‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد، ورزش‌کردن به همراه مصرف غذاهای سالم و طبیعی است. اسموتی‌ها، نوشیدنی‌هایی هستند که در تهیه آن‌ها از میوه‌ها، سبزیجات و مواد طبیعی و سالم استفاده می‌شود. باتوجه‌به اینکه برخی از این مواد طبیعی قابلیت افزایش متابولیسم و چربی سوزی در بدن دارند بسیاری از این نوشیدنی‌ها به‌عنوان اسموتی چربی سوز شناخته می‌شوند.

از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین لباس ورزشی به سایت مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه