پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای انتخاب رنگ لباس برای فصل بهار

رنگ های بهاری
هر فصلی رنگ‌های مختص به خودش را دارد. همانطور که از پاییز و زمستان خاکستری و سرد به سمت بهار می‌رویم، سبک لباس پوشیدن نیز به سمت رنگ‌های زنده‌تر و شادتر می‌رود. نوع لباس پوشیدن ما کاملا با حالات روحی متناسب است و استفاده از رنگ‌های بهاری هم به همین دلیل مهم است. اما دقیقا به چه رنگ‌هایی بهاری گفته می‌شود و قوانین ترکیب این رنگ‌ها با هم چیست؟ در این مقاله این نکات را بررسی خواهیم کرد.

رنگ های بهاری چیست؟

بهار یادآور آفتاب، آب‌های فیروزه‌ای و جزایر گرمسیری و البته برگ‌های سرسبز و گل‌های رنگارنگ است. از همه‌ی این‌ها می‌توان تم کلی بهار را درک کرد: رنگ‌های گرم و در عین حال باطراوت و زنده. پالت رنگی بهار شامل رنگ‌های گل‌های بهاری، چمن تازه و برگ‌های سبز است. رنگ آمیزی بهاری در واقع گرما را با روشنایی و زندگی تلفیق می‌کند. رنگ‌ها گرم و با تناژهای شفاف هستند و چندان خبری از رنگ‌های سرد در آن نمی‌بینید. از رنگ‌های غالب این پالت می‌توان به رنگ‌های سبز، زرد، قرمز و نارنجی، صورتی هلویی و طیف‌های مختلف قهوه‌ای تا بژ اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت بهار فصل رنگ‌های روشن است، اما رنگ‌های روشنی که تناژ‌های عمیق و بسیار زنده داشته باشند.
تناژ‌ در رنگ‌های بهاری حرف اول را می‌زند. همانطور که گفتیم رنگ‌های بهاری باید گرم و درخشان باشند،‌بنابراین تمامی رنگ‌ها ته‌رنگ زرد و گرم دارند و انگار درخششی طلایی وجود دارد. به این ترتیب همه‌ی صورتی‌ها تناژ هلویی یا مرجانی دارند، سبزها ته‌رنگ لیمویی و زیتونی دارند، رنگ‌های آبی مایه‌ی اقیانوسی یا کله‌غازی دارند و حتی رنگ بژ نیز بیشتر گرمای رنگ شتری را تداعی می‌کند.

رنگ‌های نامناسب برای بهار

رنگ سیاه و سفید مطلق در پالت رنگی بهار وجود ندارد. این رنگ‌ها برای ترکیب شدن با رنگ‌های بهاری زیادی سرد و خشن هستند و بعث بی‌روح به نظر رسیدن شما می‌شوند. برای جایگزین کردن مشکی می‌توانید به سراغ رنگ‌های قهوه‌ای شکلاتی گرم و خاکستری با تناژ سبز بروید. برای رنگ خنثی نیز به جای سفید می‌توانید از رنگ‌های کرم، زرد کم‌رنگ و سبز روشن استفاده کنید. به طور کلی رنگ‌های قهوه‌ای و بژ بهترین انتخاب‌ها برای رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند. رنگ‌های بسیار سرد دیگر مانند آبی یخی و خاکستری نیز برای بهار مناسب نیستند. به همین ترتیب رنگ‌های کم‌رنگ و بی‌روح مانند بنفش با تناژ آبی و سرد را نیز کنار بگذارید.
رنگ مناسب بهار
رنگ‌های بهاری یادآور گل‌ها و طبیعت بهار هستند.

بیشتر بخوانید: طوسی را با چه رنگی ست کنیم؟

بهترین رنگ های بهاری برای لباس

قاعدتا می‌توانید با رنگ‌های بهاری که به آن‌ها اشاره کردیم، هر ترکیبی را که دوست دارید بسازید. با این وجود قواعد ساده‌ای هم وجود دارند:

رنگ‌های تیره و روشن

ساده‌ترین راه‌ برای ست کردن در استایل‌های مختلف، این است که ترکیب‌های مختلفی از یک رنگ را امتحان کنید. برای مثال سبز تیره با سبز روشن. البته که رنگ‌های متضاد خیلی متنوع‌تری هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

رنگ‌های همسایه

با خیال راحت می‌توانید رنگ‌های همسایه در چرخه رنگ، مانند تناژهای مختلف سبز و زرد را با هم ترکیب کنید. حتی می‌توانید به سراغ رنگ‌های دورتری هم بروید و مثلا نارنجی هلویی و سبز کله غازی را با هم ترکیب کنید. هر چه رنگ‌ها در چرخه‌ی رنگ از هم دورتر شوند، کنتراست آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

ترکیب با رنگ خنثی

 ترکیب کردن رنگ خنثی با یک رنگ زنده و روشن همیشه برنده است. اگر رنگ خنثی را تیره انتخاب می‌کنید، رنگ روشن را کمرنگ‌تر انتخاب کنید. در مقابل با رنگ‌های خنثی روشن مانند کرم و بژ می‌توانید از رنگ‌های روشن جیغ‌تر و پررنگ‌تر هم بهره ببرید.

تک رنگ نپوشید

به عنوان یک قاعده کلی، در ترکیب رنگ‌های بهاری حداقل یک رنگ روشن و زنده را در پالت رنگی خود داشته باشید. استایل‌های تماما خنثی یا ست‌های مونوکروم معمولا برای بهار مناسب نیستند و شما را یکنواخت جلوه می‌دهند.

طرح‌دار بپوشید

استفاده از لباس‌های طرح‌دار ممکن است راه ساده‌تری برای ترکیب رنگ‌های مختلف با هم باشد. برای مثال یک تیشرت کرم رنگ‌ با طرح‌های نارنجی و سبز، یا بلوزی با رنگ زرد روشن و طرح‌های سبز و قهوه‌ای انتخاب‌هایی عالی برای شما خواهند بود که با لباس‌های ساده به راحتی ست می‌شوند. به علاوه اگر لباس‌های‌تان خیلی تک‌رنگ و ساده هستند، می‌توانید با اکسسوری‌های رنگی و طرحدار مانند دستمال گردن، دستبندهای رنگارنگ و یا یک کیف طرحدار استایل خود را تکمیل کنید.

رنگ‌های پاستلی، بهترین انتخاب بهاری

کسی هم هست که رنگ‌های پاستلی را دوست نداشته باشد؟ صورتی کم‌رنگ، سبز نعنایی روشن، یاسی، آبی روشن و زرد لیمویی رنگ‌های بهاری ملیح و جذاب هستند که ظاهر خاص و بسیار جذابی به شما می‌دهند، به علاوه به اکثر افراد هم می‌آید. بهار فصل مناسبی برای پوشیدن رنگ‌های پاستل است زیرا هم به شدت روی مد هستند و هم با ماهیت فصل بهار جور درمی‌آیند. می‌توانید هر استایلی را با ترکیب یک یا چندتا از این رنگ‌ها بسازید و قطعا جذاب به نظر خواهید رسید.
پالت رنگی بهار
رنگ‌های بهاری تناژ گرم دارند و در آن‌ها خبری از رنگ‌های سرد نیست.

بهترین رنگ لباس ورزشی برای بهار

در مورد لباس ورزشی هم می‌توانید به راحتی قواعد مخصوص به رنگ‌های بهاری را که قبلا بیان شد رعایت کنید و بهترین استایل ممکن را بسازید. البته قطعا مجبور نیستید همه جا قوانین رنگی را رعایت کنید و مهم‌ترین نکته تمرکز روی ورزش است. اما خب اشکالی هم ندارد اگر هنگام خرید لباس ورزشی جدید، نگاهی هم به فصل و ترندهای روز بیندازید. به هرحال لباس ورزشی شیک و خوشرنگ خود یکی از چیزهایی است که شما را به ورزش بیشتر ترغیب می‌کند و روحیه‌ی ورزشی را بالا می‌برد. گزینه‌های زیر چند ترکیب روی مد و عالی برای فصل بهار هستند:
ترکیب طوسی روشن با سبز فسفری: از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای ست‌های ورزشی که همواره جذابیت خود را دارد. برای ملایم‌تر کردن این ترکیب می‌توانید کمی رنگ کرم یا آبی روشن به آن بیفزایید. می‌توانید یک شلوارک ورزشی زنانه یا مردانه ظوسی را با انواع تیشرت‌ها بپوشید و از آن لذت ببرید.
نارنجی تیره با سبزآبی: زنده‌ترین ترین ترکیب رنگی که می‌توانید برای استایل ورزشی خود انتخاب کنید همین گزینه‌ است. می‌توانید تیشرت ورزشی مردانه نارنجی روشن و نئونی به همراه بنفش را هم به این ترکیب بیفزایید و ظاهر خود را به کلی از دیگران متمایز کنید.
صورتی پررنگ و بنفش با سبز کله غازی و آبی روشن: این رنگ‌ها یادآوری رنگ‌های دیجیتالی هستند بنابراین ظاهری مدرن و خاص به شما می‌بخشند. برای مثال تیشرت ورزشی زنانه صورتی با لگ سبز ظاهری زیبا و پر انرژي به شما می‌بخشد.
آبی پاستلی، بژ یا کرم و سبز روشن: این ترکیب رنگ از همه ملایم‌تر است. اگر نمی‌خواهید خیلی در چشم باشید و در عین حال شیک و مینیمال به نظر برسید، این ست برای شما عالی خواهد بود.
بیشتر بخوانید: رنگ سال 2022 چیست؟

جمع بندی

حالا که با رنگ‌های بهاری آشنا شدید می‌توانید طبق آن‌ها لباس‌های جدید خود را انتخاب کرده و کمد بهاری خود را بسازید. فراموش نکنید که نکته‌ی مهم این است که در نهایت خودتان تصمیم بگیرید که چه چیزی را دوست دارید. پالت رنگ‌های بهاری منعطف و متنوع است، بنابراین علاوه بر ترندهای روز، رنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را نیز در نظر بگیرید و استایل شخصی خود را فراموش نکنید. کافیست یک لباس مورد علاقه خود را انتخاب کنید و بقیه رنگ‌ها را متناسب با قوانین گفته شده ست کنید تا از یک استایل بهاری جذاب لذت ببرید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه