پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

شلوارک ورزشی مناسب تمرین باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید اکثر ورزشکاران تایید کرده‌اند که پوشیدن لباس‌های ورزشی به آن‌ها انگیزه ورزش می‌دهد. شلوارک ورزشی مناسب هم از این قاعده مستثنا نیست و انتخاب شورت سبک وزن با ویژگی‌های مناسب، می‌تواند به شما کمک کند تا به طور موثرتری ورزش کنید. در این مقاله قصد داریم خرید شلوارک ورزشی مردانه و زنانه برای فعالیت‌های مختلف را بررسی کنیم و با این نوع از لباس ورزشی بیشتر آشنا شویم. تا انتهای این مطلب انواع شلوارک ورزشی و کاربرد هر یک را نیز خواهیم شناخت.

انتخاب با توجه به نوع ورزش و تمرین

بلند یا کوتاه؟ تنگ یا گشاد؟ پاسخ به فعالیت شما بستگی دارد و اینکه چه چیزی باعث می‌شود احساس راحتی بیشتری کنید. چند نکته نیز برای انتخاب شلوارک ورزشی مناسب بر اساس تمرینات رایج در باشگاه وجود دارد:

شلوارک ورزشی مناسب دویدن

برای فعالیت‌های قلبی جدی و فعالیت‌های با تحرک زیاد، شلوارک‌هایی را انتخاب کنید که کاملا محکم و فشرده باشند. درزهای کوتاه‌تر یک انتخاب محبوب برای دویدن، الیپتیکال، دوچرخه ثابت و فعالیت‌های هوازی هستند که در آن پارچه‌های شل باعث حواس‌پرتی می‌شوند.

شلوارک ورزشی مناسب تمرین قدرتی

برای تمرینات قدرتی شدید، شما چیزی انعطاف‌پذیر و سبک وزن می‌خواهید که در عین حال حمایت و پشتیبانی خوبی نیز داشته باشد. یک کمربند نازک و راحت را نیز در نظر بگیرید که شلوارک بدنسازی را در حین فعالیت شدید ثابت نگه دارد. برای تمرین قدرتی نیازی نیست حتما از لگینگ استفاده کنید و پارچه‌های گشادتر هم جوابگو خواهند بود.

شلوارک ورزشی مناسب یوگا

این جا حفظ خنکی و راحتی روی تشک یک اولویت است. شلوارکی با پارچه نرم، با کشسانی و انعطاف بالا و مواد ضد رطوبت انتخابی عالی و ایده‌ال برای ورزش‌های کششی مانند یوگا و پیلاتس خواهد بود. به علاوه شلوارک‌های بون درز نیز مخصوص چنین فعالیت‌هایی هستند که هنگام دراز کشیدن روی زمین هیچ درزی بدن شما را اذیت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: برای یوگا چه لباسی بخریم؟

انواع شلوارک ها متناسب با ورزش
شلوارک ورزشی باید متناسب با نوع ورزش انتخاب شود.

داشتن جیب برای حمل وسایل مورد نیاز

برای ورزش بیرون از خانه یا حتی در باشگاه، ممکن است وجود یک یا چند جیب روی شلوارک بسیار کاربردی باشد. اگر نمی‌خواهید ورزش پر جنب و جوشی داشته باشید (مانند ورزش قدرتی) جیب‌های ساده بیرونی کاملا کاربردی خواهند بود و می‌توانید درون آن‌ها کلید و … را قرار دهید. بهتر است شلوارکی را تهیه کنید که جیب آن دارای زیپ باشد، زیرا بعید است دوست داشته باشید حین خم و راست شدن حین تمرین گوشی یا دیگر وسایتان روی زمین بیفتد.

اگر قرار است شلوارک ورزشی مناسب دویدن یا ورزش‌های هیت و هوازی انتخاب کنید، پس بهتر است جیب‌های بیرونی را فراموش کنید. این جیب‌ها حین حرکت‌های شدید تکان می‌خورند و وزن اضافی ایجاد می‌کنند. در عوض وجود جیب در آستر شلوارک مردانه و علی‌الخصوص جیب زیپدار، شلوارک ورزشی مناسبی برای ورزش‌های پر تحرک خواهد بود و وسایل شخصی شما را به خوبی محافظت می‌کند.

جنس و انعطاف پذیری شلوارک ورزشی

به طور کلی، زمانی که زیاد در حال جابجایی هستید، جنس پارچه محکم‌تر کمتر مستعد لغزش است. اما برخی از ورزشکاران با شلوارک های راحت احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری در تمرین دارند. یک شلوارک راحت با آستر می‌تواند بهترین حالت را در هر دو مورد ارائه دهد و به جلوگیری از خسته شدن پاها کمک کند. برخی از شلوارک‌های ورزشی دارای آسترهای فشرده (مانند یک لگ) هستند که می‌توانند با استفاده از تنگ بودن و کشسانی و از بین بردن عرق به شما کمک کنند تا تمرین راحت‌تری داشته باشید. جنس‌های جاذب رطوبت، تعریق را جذب می‌کنند و به سطح پارچه می‌برند تا سریع خشک شود و به این ترتیب در طول مدت تمرین بدن شما خشک و خنک می‌ماند.

اکثر مدل‌های شلوارک ورزشی مناسب از پلی استر ساخته شده‌اند. این ماده مخصوصاً سبک است و برای ورزش کردن مناسب است. به لطف پارچه سبک وزن، شما همچنین فضای پای کافی دارید و محدودیتی نخواهید داشت.

انواع شلوارک‌های ورزشی

شلوارک ورزشی تنوع بسیار بالایی دارد و در انواع مدل، کاربرد و شکل عرضه می‌شود. یکی از راحت‌ترین راه‌های دسته بندی شلوارک ورزشی، دسته بندی آن‌ها بر اساس نوع تمرین و کاربرد است.

شلوارک دوچرخه سواری

این مدل شلوارک همان شورت‌های کمپرس و لگ مانند هستند که البته برای ورزشی مانند دوچرخه سواری عالی عمل می‌کنند. این شورت‌ها اگر مخصوص برای دوچرخه باشند، دارای پدی در قسمت نشیمن هستند که استفاده طولانی از دوچرخه را بسیار راحت‌تر می‌کنند. این نوع شلوارک از ساییدگی ران‌ها جلوگیری می‌کند و پاچه گشادی ندارد که بخواهد به دوچرخه گیر کند.

شلوارک اسپندکس

این نوع شلوارک شباهت بسیاری به مدل قبلی دارد با این تفاوت که دارای پد نیست و البته فشردگی آن نیز کمتر است و در عوض کشسانی بالاتری دارد. این مدل از شلوارک با جلوگیری از حرکت بیش از حد آزاد مفاصل، از کشیدگی عضلات حین تمرین جلوگیری می‌کند و به ویژه برای روزهای پای درون باشگاه انتخابی عالی خواهد بود.

شلوارک مخصوص دویدن

شورت دویدن در دو سبک کوتاه و بلندتر عرضه می‌شود. شلوارک‌های کلاسیک دویدن اغلب کوتاه‌تر هستند و آزادی حرکت بیشتری را ایجاد می‌کنند. شورت‌های بلندتر به دلیل راحتی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. شورت‌های مخصوص دویدن معمولاً از پارچه‌هایی ساخته می‌شوند که به سرعت خشک می‌شوند و رطوبت را از بدن خارج می‌کنند. آنها در رنگ‌ها و طرح‌های زیادی وجود دارند و اغلب دارای جیب‌های کوچکی برای حمل کلید یا تلفن همراه و سایر اقلام هستند.

بیشتر بخوانید: چطور کفشی بخرید که هم برای دویدن مناسب باشد، هم پیاده روی؟

شلوارک ورزشی برای دویدن
شلوارک ورزشی مخصوص دویدن

شلوارک یا شورت بسکتبال

همانطور که از نام آن مشخص است این مدل شلوارک برای بسکتبال طراحی شده است، اما می‌توانید از آن برای سایر تمرینات خود بهره ببرید. شورت بسکتبال بلندتر و گشادتر از بقیه انواع شلوارک است و دامنه حرکتی بالایی را فراهم می‌کند. این مدل از شلوارک برای کار با دستگاه مناسب نیست (چون ممکن است گیر کند)، اما اگر با دمبل و هالتر کار می‌کنید یا کیک باکسینگ انجام می‌دهید، انتخاب مناسبی خواهد بود.

شلوارک چند منظوره

شلوارک تمرینی یا چند منظوره، اصولا به مدل‌های راحت‌تر و کمی گشادتر گفته می‌شود. این شلوارک‌ها ممکن است کاملا ورزشی هم نباشند و دارای ترکیبی از جنس‌های نخی با پارچه‌های مصنوعی ساخته شده باشند. حتی می‌توان این شلوارک‌ها را به جز برای تمرین، بیرون از خانه یا هنگام تفریح با دوستان نیز پوشید و از آن لذت برد.

جمع بندی

همانطور که دیدید شلوارک ورزشی می‌تواند انواع بسیار مختلفی داشته باشد. نکته مهم این است که شلوارک ورزشی مناسب را با توجه به نوع فعالیت، مدل بدن و ترجیحات خودتان انتخاب کنید تا بتوانید تمرین راحت‌تر و پربازده‌تری را تجربه کنید. برای خرید شلوارک ورزشی زنانه و مردانه مناسب روی ما حساب کنید. در فروشگاه ورزشی مل اند موژ می‌توانید قیمت شلوارک ورزشی زنانه و مردانه را در انواع مختلف ببینید و با بررسی کافی بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه