پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

لگ ورزشی چیست؟ (همه چیز درباره خرید لگ ورزشی مناسب)

ویژگی های لگ ورزشی مناسب

انتخاب لباس ورزشی از آن چه به نظر می‌رسد مهم‌تر است. لباس ورزشی بسیار بیشتر از آن چه فکر می‌کنید در عملکرد شما هنگام ورزش تاثیر دارند، بنابراین بهتر است هنگام خرید آن‌ها کمی بیشتر دقت کنید و راجع به لباس مناسب باشگاه بیشتر تحقیق کنید. در مطلب امروز قصد داریم به سراغ خرید لگ ورزشی مناسب برویم که به جرئت می‌توان گفت محبوب‌ترین لباس ورزشی نه تنها برای انواع ورزش‌ها بلکه برای فعالیت‌های روزمره است. این مطلب راهنمای خریدی برای انواع لگ زنانه و مردانه است.

تعریف لگ ورزشی

لگ ورزشی در واقع به تمامی شلوارهایی گفته می‌شود که کاملا فیت بدن می‌شوند و از پارچه‌های کشسان و مناسب برای ورزش ساخته شده‌اند. این نوع شلوارها از حوالی 1980 وارد بازار شدند و به دلیل زیبایی و البته کاربردی بودنشان به سرعت محبوب شده‌اند. در سال‌های اخیر لگ ورزشی نه تنها برای ورزش بلکه برای استفاده بیرون از خانه و برای حالت عادی نیز مرسوم شده است. به علاوه امروزه لگ ورزشی شامل شلوارک ورزشی و شلوارک لگ دار نیز می‌شود.

کاربردهای لگ ورزشی

از لگ ورزشی می‌توانید در انواع موقعیت‌ها و حتی ورزش‌های مختلف استفاده کنید. توجه کنید که انواع مختلفی از لگ ورزشی وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به نوع فعالیت، مورد مناسب را از بین بقیه انتخاب کنید.

خرید لگ ورزشی برای دویدن و کاردیو

برای چنین ورزش‌هایی حتما باید از پارچه‌های ضد تعریق و جاذب رطوبت استفاده کنید زیرا ورزش‌های هوزی بیشتر از بقیه باعث تعریق شما خواهند شد. همچنین باید لگی را انتخاب کنید که محکم باشد و حین فعالیت شدید شکل خود را حفظ کند. اگر برای ورزش به بیرون از خانه می‌روید می‌توانید به سراغ مدل‌های جیب دار بروید.

ورزش‌های کششی

برای فعالیت‌هایی مانند یوگا و پیلاتس، مهم‌ترین مسئله این است که به سراغ خرید لگ ورزشی با کشسانی خیلی بالا بروید. از تهیه لگ‌هایی با زیپ یا درزهای سفت خودداری کنید زیرا احتمالا قرار است حرکاتی روی زمین داشته باشید. لگ‌های با کمر پهن نیز انتخاب مناسبی برای این ورزش‌ها خواهند بود.

 ورزش‌های مقاومتی

اسکوات، لانژ و لیفت حرکاتی هستند که واقعا لگ شما را تحت آزمایش قرار می‌دهند، پس به سراغ مدل‌هایی با دوام و با فیت عالی بروید. به جز این مسئله، خرید لگ ورزشی در این جا چندان سخت نیست و می‌توانید حتی مدل‌های بنددار و گشادتر را هم انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: استایل لباس ورزشی شما در مورد شخصیت‌تان چه می‌گوید؟

لگ ورزشی برای ورزشی های مقاومتی
لگ ورزشی باید متناسب با نوع ورزش انتخاب شود.

مزایای استفاده از لگ ورزشی

لگ ورزشی مزایای بسیار زیادی دارد که این جا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

فوق‌العاده راحت هستند

لگ یک جورهایی مانند پوست دوم شماست. همین راحتی بالا باعث می‌شود بتوانید آن را برای مدت طولانی بپوشید. طبیعت کشسان و متناسب با فرم لگ ورزشی سبب می‌شود احساس کنید که چیزی نپوشیده‌اید. کشسانی بالا یک خوبی دیگر هم دارد و آن این که با کمی لاغر و چاق شدن، نیازی نیست نگران تنگ و گشاد شدن لگ خود باشید.

هیچوقت از مد نمی‌افتند

چه به دنبال خرید لگ ورزشی زنانه یا خرید لگ ورزشی مردانه هستید خیالتان راحت باشد، لگ ورزشی هیچوقت از مد نخواهد افتاد. طرح‌ها و رنگ‌های جدید همیشه در راه هستند و می‌توانید بدون در نظر گرفتن سن آن‌ها را بپوشید. با خرید لگ ورزشی در چند طرح و رنگ مختلف، می‌توانید آنها را برای سال‌ها یا ماه‌ها بپوشید. مهم‌تر از همه لگ‌ها به قدری همه کاره هستند که می‌توانید آنها را در خارج از باشگاه نیز بپوشید.

در بدن عالی به نظر می‌رسند و انگیزه شما را چند برابر خواهند کرد

لگ ورزشی با توجه به جنسی که دارد، پاها را جمع و جور می‌کند و ظاهر بی نقصی به شما می‌دهد. این ویژگی جذاب سبب می‌شود برای پوشیدن لگ خود لحظه شماری کنید و از دیدن خود در آینه‌ی باشگاه لذت ببرید. برای جمع کردن بیشتر شکم و پهلوها می‌توانید به سراغ لگ‌هایی با کمر پهن بروید که بهترین نتیجه را ایجاد می‌کنند.

انعطاف پذیری بالایی دارند

از دیگر مزایای خرید لگ ورزشی این است که مطمئن خواهید بود جلوی دست و پا را نخواهد گرفت. لگ ورزشی از مواد بسیار کشسان ساخته می‌شود و تمامی حرکات کششی را می‌توانید به سادگی با آن انجام دهید. در عین حال استحکام مناسبی هم دارد و همه چیز را در حین ورزش سرجای خود نگه می‌دارد. لگینگ ورزشی برای تمامی ورزش‌ها انتخابی قابل اعتماد خواهد بود.

انواع جنس پارچه لگ ورزشی

از پارچه‌های مختلفی برای ساخت البسه ورزشی از جمله لگ ورزشی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک جنس خوب، جذب تعریق، کشسانی بالا و قابل تنفس بودن آن است. به همین دلیل هم هست که معمولا کسی از لباس‌های نخی حین ورزش استفاده نمی‌کند. اغلب لگ‌های ورزشی ترکیبی از دو یا سه جنس زیر هستند:

پلی استر

پلی استر یک نوع پارچه مصنوعی است که منشاء آن از نفت است و از محبوب‌ترین انواع پارچه به حساب می‌آید. بافت پلی‌استر شباهت زیادی به پارچه نخی دارد و سبک و قابل تنفس هم هست. پلی استر قابلیت جذب تعریق بالا دارد و مراقبت از آن ساده است.

نایلون

نایلون یک نوع پارچه کاملا غیر راگانیک و ساخته دست بشر است. این نوع پارچه در انواع لباس‌های ورزشی با درصدهای مختلف استفاده می‌شود و کاربردهای زیادی دارد. نایلون همچنین حسی نرم و بسیار لطیف دارد و در شستن آن سخت‌گیری‌های بسیاری برای افزایش دوام وجود دارد.

اسپاندکس

اسپندکس، لاکرا یا الاستین هر سه نام یک نوع پارچه است که استفاده بالایی در لباس‌های پارچه‌ای دارد. این نوع پارچه خاصیت فوق‌العاده‌ای دارد و آن‌ هم کشسانی بالا در عین حفظ شکل اصلی برای مدت طولانی است. درصد لاکرا در لباس‌ها می‌تواند مختلف باشد و هر چه بیشتر باشد، نشان دهنده کشسانی بالاتر لباس خواهد بود.

نکات خرید لگ ورزشی

با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید به راحتی به خرید لگ ورزشی مناسب برای خود بروید و از دوام، زیبایی و کاربردی بودن آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: شلوارک ورزشی مناسب تمرین باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

نکات خرید لگ ورزشی مناسب
برای خرید لگ ورزشی مناسب باید به نکات ویژه ای توجه کرد.

تناسب و اندازه مناسب

اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، فیت مناسب شلوار است، زیرا آخرین چیزی که هنگام یک تمرین سخت به آن نیاز دارید این است که تمرکزتان توسط یک شلوار نامناسب به هم بخورد. مطمئن شوید فاق لگ کوتاه نیست و در اطراف ران‌ها به خوبی محکم است. برای امتحان بیشتر می‌توانید هنگام خرید لگ ورزشی، چند اسکوات ساده بزنید. اگر خط کمر به سمت باسن کشیده شوید یعنی لگ بزرگی را انتخاب کرده‌اید و اگر درز‌ها به طرز ناراحت‌کننده‌ای به شکم فشار بیاورند یعنی باید یک سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

نوع مناسب

لگ ورزشی مناسب می‌تواند به شما کمک کند از زمان خود در باشگاه به بهترین شکل استفاده کنید، بنابراین مطمئن شوید که لگی متناسب با نوع فعالیتی که انجام می‌دهید انتخاب کنید. با توجه به نکاتی که در قسمت کاربردها گفته شد می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

جمع بندی

هنگام انتخاب لباس برای باشگاه، کافیست چند نکته مهم را باید در نظر داشته باشید: راحتی، دوام و انعطاف پذیری. بک لگ ورزشی خوب همه‌ی این موارد را با هم دارد و به همین دلیل هم یک گزینه‌ی عالی محسوب می‌شود. در فروشگاه ورزشی مل اند موژ می‌توانید انواع لگ مردانه و زنانه را با قیمت متناسب و جنس عالی بیابید و با خرید لگ ورزشی از فعالیت خود بیشترین بهره را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه