پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

نیم‌تنه بپوشیم یا تی‌شرت؟ کدام بهتر است؟

نیم تنه یا تیشرت

لباس‌هایی که برای ورزش کردن انتخاب کرده و می‌پوشید از جمله نیم تنه یا تیشرت، نقش مهمی در عملکرد شما دارند. انتخاب لباس ورزشی که حرکات شما را محدود نکند و بدن شما را منعطف و آزاد بگذارد، تأثیر قابل توجهی بر کارایی و راندمان شما خواهد داشت. شما می‌توانید با انتخاب جنس، مدل و سایز لباس مناسب که در حین انجام ورزش، راحت و منعطف باشد عملکرد خود را به حداکثر برسانید و با ایجاد تفاوت چشمگیر در بین رقبا، روحیه و انگیزه‌ خود را افزایش دهید.

انتخاب لباس مناسب نقش مؤثری در سلامتی شما دارد!

انتخاب لباس مناسب با نوع ورزشی که انجام می‌دهید نیز از نظر سلامتی اهمیت زیادی دارد. لباس ورزشی که در حین انجام ورزشی خاص انتخاب می کنید باید با توجه به خواص پارچه آن و سایز مناسب ورزشی که انجام می‌دهید انتخاب کنید. پارچه‌های قابل تنفس و انعطاف‌پذیر در تمامی محصولات لباس ورزشی استفاده می‌شوند. حال برای پاسخ به این سؤال که نیم‌تنه بپوشیم یا تی‌شرت؟ و کدام‌یک بهتر است با ما همراه باشید.

برای ورزش کدام راحت‌تر است؛ نیم تنه یا تیشرت؟

نیم‌تنه را می‌توان در زندگی روزمره یا مراسم‌هایی خاص به عنوان مکمل در ست لباس استفاده کرد و همچنین به لباس راحتی در منزل پوشید اما کاربرد اصلی آن در زمان ورزش و بخصوص ورزش‌هایی با فعالیت فیزیکی بالا است. هرچند استفاده از نیم‌تنه ورزشی بیشتر در میان ورزشکاران زن مرسوم و رایج است اما چند سالی است که در ورزش‌های حرفه‌ای نظیر فوتبال نیز ورزشکاران برای سنجش میزان فعالیت بدنی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا از این پوشش ورزشی استفاده می‌کنند.

جنس مناسب لباس

پیش از اقدام به انتخاب مدل و سایز لباس باید به جنس پارچه آن دقت کنید. لباس‌های ساخته شده از پارچه‌های حاوی پلی‌پروپیلن یا پارچه‌هایی مانند کولمکس و ساپلکس انتخاب خوبی برای ورزش و سایر فعالیت‌هایی هستند که در آنها احتمالاً زیاد عرق می‌کنید، زیرا اجازه می‌دهند عرق از پوست تبخیر شود اما جنس آنها طوری است که کمتر خیس می‌شوند؛ بنابراین جنس لباس در عرق کردن و احساس راحتی شما در حین ورزش نقش مهمی دارد.

سایز و مدل لباس (نیم تنه یا تیشرت؟)

در انتخاب بین نیم‌تنه و تی‌شرت چند نکته مهم وجود دارد از جمله راحتی ورزشکار، احساسی که پوشیدن نیم تنه یا تیشرت به لحاظ زیبایی ظاهری به او می‌دهد و در نهایت تأثیر آن بر میزان فعالیت ورزشی و راندمان تحرک. از آنجایی که تی‌شرت‌ها از فرم سینه‌ها پشتیبانی می‌کنند، مطمئناً مجبور نیستید با آن نیم‌تنه بپوشید. اگر می‌خواهید یکی از آن‌ها را بپوشید تا راحتی بیشتری داشته باشید، یک نیم‌تنه ممکن است ظاهری را که به دنبال آن هستید به شما بدهد. مهم است که در نظر بگیرید که با پوشیدن نیم‌تنه چه احساسی دارید. پوشیدن نیم‌تنه آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد، از تعرق بیش از حد جلوگیری کرده و حتی اگر عرق هم کرده باشید نسبت به تی‌شرت حس بهتری به شما می‌دهد و مجبور نیستید کل زمان ورزش کردن خود را با لباسی خیس عرق که از گردن تا کمر شما را فرا گرفته را تحمل کنید. آزاد بودن قسمت شکمی در تنفس ورزشکار نیز حائز اهمیت است. همچنین آزاد بودن قسمت بازو و سرشانه باعث آزادی عمل و تحرک بیشتر ورزشکار نیز می‌شود؛ اما پوشیدن نیم‌تنه معایبی هم ممکن است داشته باشد. نیم‌تنه‌ها گاهی تنگ هستند، بنابراین ممکن است بعد از مدتی پوشیدن آن ناراحت کننده شود و احساس فشار بیش از حد در قسمت سینه داشته باشید و حتی گاهی ممکن است جای بندهای نیم‌تنه و یا کش آن بدن شما را اذیت کرده و تمرکز شما را بگیرد.
در مقابل یک تی‌شرت می‌تواند به شما احساس آرامش و اعتماد به نفس بدهد. به همین دلیل است که ورزشکاران اغلب آن را قبل از رفتن به باشگاه یا حتی در زمین می‌پوشند. هدف اصلی از پوشیدن یک تی‌شرت اسپرت ایجاد راحتی برای استفاده کننده آن است. این امر با استفاده از مواد و پارچه‌هایی که نرم و قابل تنفس هستند به دست می‌آید. تی‌شرت به راحتی حرکات را امکان پذیر می‌کنند. وقتی ورزش می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که راحت هستید. این بدان معنی است که شما باید بتوانید آزادانه حرکت کنید بدون اینکه نگران محدودیت لباس‌های تنگ باشید. یک تی‌شرت ورزشی به شما امکان می‌دهد راحت در اطراف حرکت کنید. در واقع به شما کمک می‌کند تا وضعیت و تعادل مناسب را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: قبل از خرید نیم تنه با انواعش آشنا شوید

نیم تنه یا تیشرت
هدف اصلی از پوشیدن یک تی‌شرت اسپرت ایجاد راحتی برای استفاده کننده آن است.

با دانستن این موارد و بسته به فعالیت ورزشی که می‌خواهید انجام دهید می‌توانید بین نیم‌تنه و تی‌شرت یکی را انتخاب کنید.

نیم‌تنه تی‌شرتی چیست؟

نیم‌تنه تی‌شرتی یا تی‌شرت نیم‌تنه که به آن تی‌شرت بریده یا نیم تی‌شرت نیز می‌گویند پوششی است برای گردن، شانه و سینه که کمر، ناف یا شکم را نمایان می‌کند. این پوشش که استفاده از آن به عنوان لباس زیر در کشورهای شرقی و آسیایی قدمتی دیرین دارد در اصل به عنوان زیرپیراهنی پوشیده می‌شد. استفاده از آن امروزه به پوششی رایج در فرهنگ غربی و اروپایی بدل شده است. این یک تصور رایج است که زنان برای جلب توجه لباس‌های آشکار می‌پوشند. این باور فقط به جنس مخالف محدود نمی‌شود، بلکه به بخشی از جامعه زنان نیز سرایت کرده است؛ اما سوای این نکته پوشیدن نیم‌تنه تی‌شرتی علاوه بر احساس زیبایی، راحتی بیشتری هم برای انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش کردن و یا کاری که در آن تحرک زیادی وجود داشته باشد در اختیار فرد قرار می‌دهد. تی‌شرت نیم‌تنه ورزشی امروزه از پرکاربردترین لباس‌های ورزشی در حوزه ورزش زنانه بوده و با استقبال زیادی روبرو است.
نکته قابل توجه آن است که نیم‌تنه تی‌شرتی در غرب برای پوشیدن مردان ابداع شد و سال‌ها قبل از اینکه زنان شروع به پوشیدن آن کنند و تی‌شرت نیم‌تنه زنانه بخشی از مد روز باشد بخشی از مد لباس مردانه در مکانهای ورزشی بود. تحقیقات نشان می‌دهد که در اوایل دهه 70 این مد شروع شد، زمانی که بدنسازان قسمت پایینی پیراهن‌های خود را بریدند تا لباس‌های بدن‌سازی آن دوره را که آنها را از تمرین مناسب منع می‌کرد، دور بزنند و راحت ورزش کنند.

نیم تنه یا تیشرت
تی‌شرت نیم‌تنه ورزشی امروزه از پرکاربردترین لباس‌های ورزشی است

چگونه با تی‌شرت نیم‌تنه درست کنیم؟

برای تبدیل یک تی‌شرت به نیم‌تنه دو راه وجود دارد. روش اول روشی سنتی با برش آن است. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال می‌توانید آستین‌ها، پایین و یقه تی‌شرت را با قیچی ببرید، برای راحتی بیشتر می‌توانید از یک تاب بدون آستین برای سنجش درست برش زدن استفاده کنید. مشخص کنید که دوست دارید پایین نیم‌تنه چقدر کوتاه باشد. تی‌شرت را بپوشید و از یک مداد برای مشخص کردن خط تقریبی که برای برش تی‌شرت نیاز دارید استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که چقدر می‌خواهید کوتاه باشد، با برشی کوتاه و دامنه بلندتر شروع کنید. نسخه بلندتر را تست کنید و اگر خیلی بلند است، برش‌های اضافی برای کوتاه کردن آن ایجاد کنید. در نهایت نیز جاهایی که برش زده‌اید را زیگزاگ کنید.
در کنار این روشهای دیگری برای درست کردن نیم‌تنه از تی‌شرت بدون برش آن وجود دارد. برای مثال: گره زدن پایین تی‌شرت از جلو و یا از عقب لباس، تا کردن قسمت‌های اضافی و دوختن آن به قسمت داخلی لباس مثل آستر.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته برای خرید نیم تنه ورزشی

سخن پایانی

به یاد داشته باشیم مهمترین نکته در انتخاب نوع و سایز لباس احساس راحتی فرد و حس خوشایندی است که پوشیدن آن به لحاظ زیبایی ظاهر به وی می‌دهد. نکته دوم نوع و میزان فعالیتی است که بعد از پوشیدن آن می‌خواهیم انجام دهیم. برای مثال در یوگا شاید تفاوت چندانی بین نیم‌تنه و تی‌شرت به لحاظ شدت فعالیت وجود نداشته باشد اما در ژیمناستیک، وزنه و بدن‌سازی تفاوت‌ها به راحتی آشکار می‌شود. با دقت در این موارد و سپس انتخاب لباس از فعالیت ورزشی خود لذت بیشتری خواهیم برد.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه