پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

۵ نکته برای خرید نیم تنه ورزشی

نیم تنه ورزشی
پوشیدن نیم تنه در سال‌های اخیر به‌شدت مد شده است و مدل‌های ورزشی آن‌هم بسیار محبوب شده‌اند. فرقی نمی‌کند چه نوع بدنی داشته باشید و چه استایلی را بیشتر بپسندید، با هر سلیقه‌ای می‌توانید یکی از هزاران مدل متنوع نیم تنه ورزشی را انتخاب کرده و از پوشیدن آن لذت ببرید. اگر شما هم می‌خواهید نیم تنه را امتحان کنید و یا به ‌دنبال روش‌های جدید برای پوشیدن آن در داخل و خارج از باشگاه هستید، در اینجا به چند توصیه کاربردی از Mel&Moj برای انتخاب مناسب‌تر اشاره‌کرده‌ایم.

انواع نیم تنه ورزشی

نیم تنه ورزشی انواع بسیار مختلفی دارد، اما یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز آن‌ها نوع و میزان سفت بودن و حمایت است. مثلا نیم تنه ورزشی سفت برای ورزش‌هایی مانند دویدن بسیار ضروری است، درحالی‌که از نیم تنه‌های ساده‌تر هم می‌توان برای ورزش‌های سبک‌تر استفاده کرد. همچنین نیم تنه‌ ورزشی می‌توانند کاپ دار یا بدون کاپ هم باشند.

۵ نکته برای خرید نیم تنه ورزشی

نیم تنه مناسب برای شما باید راحت باشد و بس. مهم نیست که کراپ تاپ یا نیم تنه شما چقدر شیک است، اگر با آن راحت نباشید قطعا نمی‌توانید از آن لذت ببرید و مدت زیادی نیز از آن استفاده نخواهید کرد. به‌جز آن یک سری موارد دیگر هم وجود دارد که در زیر به آن اشاره‌کرده‌ایم.

انتخاب نیم تنه بر اساس نوع ورزش

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هنگام انتخاب انواع نیم تنه ورزشی باید روی آن تمرکز کرد این است که آیا پشتیبانی موردنیاز شما برای هر فعالیت خاصی را فراهم می‌کند یا خیر. ساده‌ترین راه برای تست این ویژگی امتحان کردن نیم‌ تنه مدنظر است. وقتی آن را می‌پوشید دست‌ها را بالا و پایین کنید و با آن حرکت کنید. این‌طوری می‌توانید متوجه شوید که نیم تنه‌ای که انتخاب کرده‌اید به‌اندازه کافی سر جای خود ثابت می‌ماند یا نه؟
اگر ورزش‌هایی مانند یوگا، پیاده روی آرام و مواردی مانند این انجام می‌دهید می‌توانید به سراغ نیم تنه‌های کشی و راحت‌تر بروید. البته این در صورتی است که سینه‌های خیلی بزرگی هم نداشته باشید.
اگر ورزشی که انجام می‌دهید جنب‌وجوش بیشتری دارد یا سینه‌های بزرگی دارید بهتر است به سراغ نیم تنه ورزشی با حمایت متوسط و بالاتر بروید. این مدل‌ها معمولا از جنسی ضخیم ساخته‌شده‌اند. همچنین طراحی مناسبی دارند که به‌خوبی سینه‌ها در برمی‌گیرد و با داشتن کش ضخیم در زیر سینه از آن حمایت می‌کند.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه
نیم تنه‌های ورزشی
با توجه به ورزش مد نظر می‌توانید مدل نیمتنه مناسب برای خود را پیدا کنید.

سایز نیم تنه

نیم تنه ورزشی باید محکم باشد اما نه این‌که خیلی تنگ باشد و نباید تنفس شما را محدود کند. بااین‌حال، باید محکم‌تر از سوتین‌های روزانه شما هم باشد. یک قانون خوب برای امتحان این قضیه این است که باید بتوانید دو انگشت خود را بین بندها و شانه‌های خود قرار دهید. همچنین اگر نیم تنه شما کاپ دارد نباید روی کاپ‌ها چین‌وچروک بیفتد. چین‌وچروک معمولاً به این معنی است که نیم تنه شما خیلی بزرگ است.

چطور سایز درست را انتخاب کنیم

اگر نیم تنه مدنظر را به‌صورت حضوری انتخاب می‌کنید به‌راحتی می‌توانید تنگی و گشادی آن را تشخیص دهید. در غیر این صورت حتما از چارت اندازه‌گیری برندی که می‌خواهید از آن خرید کنید استفاده کنید یا از فروشنده ابعاد دقیق را بگیرید و با خود تطابق دهید. خرید نیم تنه ورزشی سایز بزرگ نیز باید به همین صورت انجام شود.

جنس نیم تنه

نیم‌ تنه‌های ساخته‌شده از پارچه‌های ضخیم‌تر فرم خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند. بااین‌حال، تاپ‌های معمولی نیز وجود دارند که عالی هم به نظر می‌رسند. نیم‌ تنه مخصوص بدنسازی یا تمرینی معمولاً از پارچه‌ای خاص ساخته می‌شوند که رطوبت را از بین می‌برند یا سریع خشک می‌شوند.
نیم تنه ورزشی می‌تواند با هر پارچه‌ و جنسی ساخته شود (مانند هر لباس دیگری)، اما درصورتی‌که بخواهید آن را در باشگاه بپوشید بهتر است از جنس‌های مخصوص ورزشی ساخته شود تا هم انعطاف کافی داشته باشد و راحت باشد، هم در حین ورزش و تعریق به‌خوبی کار کند. ترکیب‌های زیر برخی از محبوب‌ترین ترکیبات پارچه برای لباس‌های ورزشی ازجمله نیم تنه هستند.
  • نایلون/ لایکرا اسپندکس – این ترکیب احساس نرم، لوکس و فیت خیلی خوب، پشتیبانی و حفظ شکل را ارائه می‌دهد.
  • اسپندکس پنبه/ لایکرا – در این ترکیب پنبه نرم و کنترل‌کننده رطوبت، با لایکرای کشسان و نگه‌دارنده ترکیب می‌شود تا پارچه‌ای بسیار راحت با کشش و پشتیبانی مناسب ایجاد کند.
  • اسپندکس لاکرا / پلی استر– این ترکیب پارچه با کارایی بالا از بین بردن رطوبت را به همراه راحتی، کشش و حفظ شکل لاکرا به شما ارائه می‌دهد.
  • اسپندکس پلی استر/ پنبه/ لایکرا – این ترکیب 3 الیافی پلی استر و پنبه را برای مدیریت نرمی و رطوبت ارائه می‌دهد درحالی‌که Lycra تناسب و پشتیبانی بهینه را فراهم می‌کند.
  • پلی استر/پنبه – این ترکیب کلاسیک نرمی ملایم و مدیریت قدرتمند رطوبت را برای تمام تمرینات شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: چطور اصالت کالا را تشخیص دهیم؟

انواع نیمتنه
جنس نیمتنه ورزشی در راحتی شما نقش پررنگی خواهد داشت.

مدل متناسب با استیل بدنی

خریداری نیم تنه مناسب با فرم بدن شما اهمیت بالایی دارد. شما چیزی را نمی‌خواهید که خیلی سفت باشد زیرا چنین موردی ممکن است حرکت شما را محدود کند، باعث خفگی شود و احساس راحتی نکنید. اما درعین‌حال نیم تنه خیلی گشاد هم برای ورزش مناسب نخواهد بود، زیرا پارچه اضافی می‌تواند مانع تمرین شما شود و حمایت کافی نیز نداشته باشد.
البته تناسب مناسب برای افراد مختلف متفاوت است و برخی افراد ممکن است در لباس‌های تنگ‌تر احساس راحتی بیشتری داشته باشند و بالعکس. بااین‌حال، مهم این است که به‌اندازه کافی راحت نفس بکشید و آزادانه حرکت کنید، حتی اگر یک تاپ با برش اندامی به تن دارید. نیم تنه‌های با برش گشاد معمولا راحت‌تر هستند، اما انتخاب نیم تنه مناسب به شلواری که می‌پوشید هم بستگی دارد. به‌علاوه اگر مدل‌های آزاد و گشاد را انتخاب کنید باید زیر آن از سوتین نیز استفاده کنید.
نیم تنه‌ها قدهای مختلفی هم دارند. برخی از آن‌ها بسیار شبیه به سوتین ورزشی هستند، برخی از آن‌ها درست بالای شکم قرار می‌گیرند، برخی دیگر تا ناف را می‌پوشانند و برخی دیگر را اگر با یک شلوار فاق بلند بپوشید اصلا پوست را نشان نمی‌دهند. درواقع نوع آخر فقط کمی کوتاه‌تر از یک لباس عادی است. انتخاب طول بالاتنه‌ای که می‌خواهید بیشتر به‌راحتی خود شما بستگی دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه خود هر موردی را که دوست داشتید انتخاب کنید.

انتخاب رنگ نیم تنه

ازآنجایی‌که نیم‌ تنه‌ ورزشی معمولاً در تابستان مد هستند، رنگ‌های روشن مانند سفید، زرد یا پاستلی را انتخاب کنید. برای داخل باشگاه و در فصل‌های سرد رنگ‌های تیره هم زیبایی خودشان را دارند. البته که انتخاب رنگ درنهایت بسیار سلیقه‌ای است و باید به ترجیح خودتان فکر کنید.

جمع‌بندی

انتخاب نیم تنه ورزشی می‌تواند استایل جذابی به شما ببخشد، مخصوصا اگر آن را به یک لگ ورزشی با کمر پهن بپوشید. بااین‌وجود هر نیم تنه‌ای برای شما مناسب نیست و هنگام انتخاب آن باید به فرم بدن، نوع ورزش و جنس نیم تنه مدنظر نیز دقت کافی را داشته باشید. با رعایت این نکات هم زیبایی و هم کارایی را در کنار هم خواهید داشت و می‌توانید از ورزش خود نهایت لذت را ببرید.
برای خرید آنلاین لباس ورزشی با Mel&Moj همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه