پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

8 دلیل برای آن که کفش ورزشی ارزان نخرید

کفش ورزشی ارزان

آیا بالا بودن قیمت کفش‌های اصل باعث شده است تا به دنبال خرید یک کفش ارزان قیمت باشید؟ مواجه شدن با یک جفت کفش ورزشی ارزان در بازار در زمان خرید بدون در نظر گرفتن کیفیت و سایر عوامل مهم مؤثر در کیفیت کفش، بسیار وسوسه‌انگیز است. توجه به این نکته که خرید یک کفش ارزان قیمت برای ورزش کردن که فاکتورهای لازم برای یک کفش ورزشی مناسب را ندارد، چه صدمات جبران ناپذیری را به پاها وارد می‌کند، می‌تواند به افراد کمک کند تا در هنگام خرید کفش ورزشی تنها قیمت مناسب و ارزان آن را ملاک قرار ندهند.

بیماری‌های پا در نتیجه پوشیدن کفش ورزشی ارزان

به این نکته توجه کنید که اگر یک کفش ورزشی راحتی خوبی داشته باشد اما از زیرساخت مناسب برخوردار نباشد می‌توان آسیب‌ها و مشکلات زیادی را برای پاها به همراه آورد. این موضوع به تاریخ تکامل انسان مربوط می‌شود زیرا در گذشته انسان بر روی سطح خاک راه می‌رفت اما امروزه راه رفتن بر روی سطوح سخت مانند آسفالت انجام می‌شود.

به همین دلیل این نیاز وجود دارد که کفش‌هایی طراحی و تولید شود که به زیرساخت‌های پشتیبانی شده مجهز شده باشند و بتوانند از عوارض جانبی کوتاه مدت و بلند مدتی که ناخواسته می‌تواند به پاها تحمیل شود، جلوگیری کنند.

یکی از بیماری‌های شایع در پا که می‌تواند در اثر پوشیدن کفش ورزشی ارزان بروز کند بیماری پای ورزشکار نام دارد که از یک گونه قارچ بوجود می‌آید. این بیماری بیشتر در مناطقی از پای ورزشکار که مستعد تعریق است بروز کرده و رشد می‌کند. لای انگشتان پا و زیر قوس کف پا مستعدترین مناطق برای رشد این بیماری هستند.

پوشیدن کفش ورزشی ارزان قیمت که از مواد اولیه بی کیفیت ساخته شده است از دلایل اصلی بروز این بیماری است زیرا رطوبت عرق جذب نشده و در بین انگشتان باقی می‌ماند که محلی مستعد برای رشد قارچ به وجود می‌آورد. التهاب، پوسته پوسته شدن و خارش شدید از نشانه‌های بروز این بیماری در پای ورزشکاران است.

کفش ورزشی ارزان
عوارض پوشیدن کفش ورزشی ارزان

میخچه پا

یکی دیگر از عوارض پوشیدن کفش ورزشی ارزان ایجاد میخچه در پاها است. میخچه یک تکه پوست مرده، سخت و دردناک است که معمولا بر روی برجستگی‌های استخوانی ایجاد می‌شود. فضای بین انگشتان و کف پا از نقاط مستعد بروز میخچه هستند.

این عارضه معمولا به دلیل وارد شدن فشار و ایستادن طولانی مدت در نواحی خاصی از پا ایجاد می‌شود. استفاده از کفش‌های نامناسب و ارزان قیمت که در تولید آن‌ها از مواد نامرغوب استفاده شده است می‌تواند احتمال بروز این عارضه را افزایش دهد.

میخچه در پاها می‌تواند بسیار دردناک باشد زیرا این عارضه ممکن است حاوی رگ‌هی خوبی و تارهای عصبی باشد. این عارضه این توانایی را دارد که می‌تواند به بافت‌های نرم و عمیق‌تر پا متصل شود. در این صورت از بین بردن آن بسیار دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چطور کفشی بخرید که هم برای دویدن مناسب باشد، هم پیاده روی؟

عدم رعایت استاندارد در کفش ورزشی ارزان

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان برای عدم خرید و استفاده از کفش ورزشی ارزان قیمت ذکر کرد این است که در طراحی آن‌ها به استانداردهای موجود توجه نشده است. یک کفش ورزشی مناسب و ایده‌آل برای انجام ورزش و اجرای حرکات و تمرینات بدنی باید از استانداردهایی برخوردار باشد.

جنس رویه، جنس کفی، ضخامت کفی کفش، میزان ضربه‌پذیری و غیره از جمله استانداردهایی است که برای طراحی و تولید هر کفش ورزشی متناسب با نوع ورزش و حرکات و تمرینات آن در نظر گرفته می‌شود تا به این صورت کمترین آسیب متوجه پاهای ورزشکاران شود.

بد فرمی و شکستن ناخن‌ها

یکی دیگر از عوارض کفش نامناسب وارد کردن آسیب به ناخن‌های انگشتان پا است. کفش ورزشی ارزان معمولا طراحی اصولی و مناسبی ندارند به همین دلیل ممکن است از طرفین به انگشتان پا فشار وارد کنند. از آنجایی که ناخن‌های پا دارای رشد هستند در این حالت به انگشتان پاها فشار وارد می‌کنند و به اصطلاح وارد گوشت پا می‌شوند.

این حالت می‌توان باعث ایجاد درد و ناراحتی در انگشتان پا شود. همچنین فرو رفتن ناخن در گوشت انگشتان می‌تواند باعث ایجاد زخم شود و با توجه به مستعد بودن شرایط رشد قارچ‌ها، عفونت قارچی در ناحیه زخم رشد کند. عفونت‌های قارچی در این ناحیه می‌توانند باعث شکسته شدن ناخن‌ها و درد و خونریزی شود.

برای جلوگیری از به وجود آمدن این شرایط، در وهله اول همیشه ناخن‌های پا را کوتاه نگه دارید و در وهله دوم از خرید کفش ورزشی ارزان قیمت زنانه و مردانه بدون در نظر گرفتن کیفیت و راحتی آن اجتناب کنید. زیرا این کفش‌ها می‌توانند آسیب‌های زیادی به پاهای ورزشکار وارد کنند.

کمر درد و درد مفاصل

یکی از اثرات و عوارض استفاده از کفش ورزشی ارزان که در طولانی مدت بروز می‌کند کمر درد و خستگی عضلانی در این ناحیه است. کفش‌های نقش بسیار مهمی در نحوه ایستادن و تراز بدن در زمان راه رفتن و ورزش کردن دارند. استفاده از کفش‌های ورزشی نامناسب باعث تشدید عملکرد عضلات ناحیه ستون فقرات می‌شود. این شرایط در دراز مدت می‌تواند باعث گرفتگی عضلات و در نهایت تغییر شکل کلی بدن شود.

همچنین علاوه بر کمر درد، پوشیدن کفش ورزشی ارزان می‌تواند به مفاصل بدن از جمله زانوها آسیب رسانده و باعث ایجاد درد و ناراحتی در این ناحیه از بدن شود. در هنگام ورزش کردن، راه رفتن و دویدن زانوهای با خم‌شدن‌های پیاپی از شدت شوکی که به پاها در زمان قدم برداشتن وارد می‌شود، می‌کاهند. به همین دلیل استفاده از کفش‌های نامناسب در طولانی مدت باعث ایجاد درد در مفاصل این ناحیه و بالارفتن احتمال ابتلا به آرتروز می‌شود.

بیشتر بخوانید: با بهترین برندهای ایرانی لباس ورزشی آشنا شوید

کفش ورزشی ارزان
کفش ارزان یعنی بی کیفیت

بوع نامطبوع پا

همانطور که اشاره شد در اثر انجام فعالیت‌های ورزشی، حرارت در پاها افزایش یافته و بدن برای دفع حرارت تعریق در این ناحیه را افزایش می‌دهد. با توجه به اینکه کفش ورزشی پسرانه ارزان از مواد اولیه بی کیفیت و غیر استاندارد تولید شده است، باعث می‌شود که در اثر تعریق پاها، بوی نامطبوع و آزار دهنده به وجود آید.

کیفیت پایین مواد اولیه

با توجه به شرایط اقتصادی، یک کفش ورزشی مناسب در صورت استفاده از مواد اولیه مرغوب باید از قیمت معقولی برخوردار باشد. فروش کفش ورزشی ارزان و با قیمت پایین‌تر از حد معمول در یک حالت توجیه‌پذیر است که در تولید این کفش از مواد اولیه با کیفیت پایین استفاده شده است.

کیفیت پایین دوخت

در تولید کفش‌های ارزان قیمت معمولا به کیفیت قسمت‌های مختلف توجه نمی‌شود. یکی از موارد ضروری برای یک کفش ورزشی مناسب این است که دوخت مناسب و با دوام داشته باشد. با توجه به اینکه کفش‌های ورزشی تحت فشار زیادی قرار دارند کیفیت دوخت پایین در مدل‌های ارزان قیمت باعث کاهش عمر و وارد شدن آسیب به کفش و حتی پاها می‌شود.

عمر کوتاه کفش‌های ورزشی ارزان

عدم توجه به برخی نکات در تولید کفش ورزشی ارزان مانند کیفیت پایین پارچه و مواد اولیه، کیفیت پایین دوخت و عدم رعایت استانداردهای لازم منجر به این می‌شوند که این کفش‌ها از عمر کوتاهی برخوردار باشند و پس از مدت کوتاهی استفاده از بین رفته و قابل استفاده نباشند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش فیتنس و بدنسازی

جمع‌بندی

شرایط اقتصادی و بالا رفتن قیمت بسیاری از اجناس باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال اجناس با قیمت کمتر باشند. کفش‌های ورزشی نیز یکی از ملزومات اصلی ورزش هستند که افراد زیادی برای انجام تمرینات ورزشی خود به دنبال خرید آن هستند. این شرایط باعث می‌شود که فرد در مواجهه با کفش ورزشی ارزان وسوسه شده و بدون توجه به کیفیت و استانداردهای لازم نسبت به خرید آن اقدام کند. از آنجایی که در تولید این کفش‌ها از مواد اولیه نامرغوب استفاده شده است و به استاندارهای یک کفش ورزشی توجهی نشده است، قیمت ارزان آن می‌تواند عوارض غیر قابل جبرانی در پی داشته باشد.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه