پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

6 برند ایرانی که جهانی شدند

برندهای معروف ایرانی در جهان
احتمالا برای شما هم پیش آمده است که برندی معروف و طراحی خاصی ببینید و با دیدن نام مالک ایرانی آن، شگفت زده شوید. طراحان و برندهای ایرانی در سرتاسر جهان وجود دارند که به واسطه خلاقیت و نوآوری‌های خود مطرح شده و حالا جای خود را بین برندهای مطرح خارجی محکم کرده‌اند.

اگر دوست دارید بیشتر راجع به برندهای معروف ایرانی در جهان بدانید و از تاریخچه‌ی پشت آن‌ها بخوانید،‌ تا آخر این مطلب همراه مل اند موژ باشید.

برند لباس بیژن

بیژن یکی از معروف‌ترین برندهای ایرانی در جهان است که تاکنون حتما اسم آن را شنیده‌اید. خانه بیژن بیش از 40 سال است که انواع منحصر به فرد لباس، عطر و جواهرات مردانه را باکیفیت‌ بالا طراحی می‌کند. بیژن پاکزاد خالق این برند، متولد سال 1320 در تهران و فرزند یک تاجر ثروتمند بود. بیژن پاکزاد پس از مهاجرت به آمریکا، بوتیک خود را در بورلی هیلز افتتاح کرد و سپس این بوتیک را به تعداد مفازه‌های بیشتری گسترش داد. جالب است بدانید چهار پادشاه و پنج رییس جمهور ایالات متحده از مشتریان این برند بوده‌اند و از کت وشلوارهای شیک این برند برای مراسمات مختلف خود استفاده کرده‌اند. این برند به لباس‌های فوق لوکس و البته گرانقیمت خود معروف است و طرفداران خود را در طبقه‌ی ثروتمند پیدا کرده است. البته طراحی‌های بیژن پاکزاد تنها به لباس محدود نمی‌شود. این طراح موفق دستی در تولید عطر و حتی طراحی خودروهای لوکس و گرانقیمت نیز داشته است آن را بین برندهای معروف ایرانی در جهان تمایز کرده است.

برند نیمانی

از دیگر برندهای معروف ایرانی در جهان نیمانی است. نیما بهنود خالق این برند، در سال 1355 و در تهران متولد شده است. او در سانفرانسیسکو تحصیلات خود را در رشته‌ی طراحی گرافیک و سپس مدیریت مد جهانی ادامه داد و سپس کار خود را به عنوان طراح گرافیک برای آژانس‌های تبلیغاتی کالیفرنیایی شروع کرد. با این وجود کار اصلی او ابتدا با طراحی روی لباس و تیشرت شروع و در نهایت به خلق برند نیمانی در سال 2004 انجامید.
برند نیمانی در واقع سعی می‌کند سبکی منحصر به فرد را با ترکیب طرح‌های سنتی ایران، کالیگرافی و طراحی مدرن و مینیمال بسازد که البته طرفداران بسیار زیادی هم دارد. به گفته خود برند، هدف محصولات این برند این است که هنر باستانی خاور میانه را با استانداردهای مد بین‌المللی تلفیق کند و از همین راه نسل جدید را با شیوه‌ای جالب و امروزی به تاریخ گذشته خود پیوند دهد. از معروف‌ترین طراحی‌های این برند اکسسوری‌های با حرف «ه» است که حتما آن را دیده‌اید.

برند مایک امیری

مایک امیری از دیگر هنرمندان ایرانی-آمریکایی مطرح در بین برندهای معروف ایرانی در جهان است. او که با طراحی لباس‌های استیج مخصوص خواننده‌ها کار خود را شروع کرد، تخصص خاصی در سبک راک اند رول دارد که مجموعه‌های او را منحصر بفرد و خاص می‌کند،‌البته برند ایرانی در جهان اسپرت نیز محسوب می‌شود. مایک امیری زاده و بزرگ شده‌ی لس آنجلس است و حالا مجموعه‌ای از انواع شلوار جین، کت‌های چرم و تی‌شرت‌های با طراح‌های گرافیک را تولید می‌کند که همگی دوخت دست بوده و کیفیتی بالا دارند. مایک امیری تاکنون جوایز مختلفی را برای کارهای خود دریافت کرده و با هنرمندان معروفی نیز همکاری داشته است. البته که این برند تنها محدود به آمریکا نیست و از برندهای معروف ایرانی در جهان است که مشتریان بین‌المللی از آسیای شرقی و اروپا نیز دارد.
مایک امیری
مایک امیری با طراحی لباس‌های راک اند رول خود معروف شد.

برند هاشه

آوا هاشمی طراح برند هاشه، متولد ایران است و در امارات بزرگ شده است. همین هم سبب شده مدام در معرض فرهنگ و هنر خاورمیانه قرار بگیرد و از آن به عنوان منبع الهام خود استفاده کند. جالب است بدانید آوا هنگام راه اندازی این برند تنها 19 سال داشته است و حالا خط تولید خودش را در دبی دارد. این برند لباس‌ها و اکسسوری‌های زنانه تولید می‌کند که همگی از ظرافت و زیبایی طرح‌های خاور میانه با استفاده از انواع سنگ‌ها، سنجاق‌های قدیمی و در کل اشکال غیر متعارف و خاص بهره می‌برند و این برند را جزو برندهای معروف ایرانی در جهان قرار داده‌اند.
 همه‌ی محصولات هاشه نمادی از گرد هم آمدن فرهنگ‌های مختلف و دیدگاه‌های منحصر به فرد هستند و فلسفه‌ی این برند از برندهای معروف ایرانی در جهان، به گفته‌ی طراح آن این است: ظرافت شیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین کالایی است که در هر کمد لباس زنانه‌ای پیدا می‌شود که به همه می‌آید و هرگز هم کهنه نمی‌شود.

برند پدرام کوتور

پدرام پاشاطاهری بنیان گذار برند پدرام کوتور است که در ایران بزرگ شده و سپس به ایالات متحده مهاجرت کرده است. کلمه کوتور خود به معنی طراحی و دوخت لباس‌های گرانقیمت است و همین هم تولیدات این برند را به خوبی مشخص می‌کند: لباس‌های زنانه لوکس و البته گرانقیمت. برند پدرام کوتور لباس‌های عروس و همچنین لباس شب‌های زنانه خاص و منحصر به فرد را چه به صورت آماده و چه سفارشی تولید می‌کند. تاکنون هنرمندان سرشناس زیادی نیز لباس‌های این برند را بر تن کرده‌اند، از جمله آرایانا گرنده و پاریس هیلتون.  طراحی خاص و جذاب با منجوق دوزی‌های ظریف، پارچه‌های گرانقیمت و توجه بالا به جزئیات، سبب محبوب شدن این برند بین برندهای معروف ایرانی در جهان و جذابیت فوق‌العاده لباس‌های آن شده‌اند و در نگاه اول شما را محسور خود می‌کنند. پارچه‌های مورد استفاده در لباس‌های این برند از برندهای بسیار مشهوری همچون ولنتینو و شنل خریداری می‌شود و هرچند که هر کسی نمی‌تواند آن‌ها را بپوشد، لباس‌های لوکس و خاص این برند طرفداران زیادی دارد.

برند پریا فرزانه

یکی از خلاق‌ترین طرحان ایرانی پریا فرزانه است. او تحصیلات خود را در دانشگاه راونزبورن لندن در سال 2016 به پایان رساند و خیلی زود توانست در زمینه طراحی لباس‌های مردانه به شهرت دست پیدا کند. او نه تنها تاکنون جوایزی را برای کارهای خود به دست آورده، بلکه با برندهای مطرحی مانند نایک و کانورس نیز همکاری داشته است. لباس‌های مردانه برند پریا فرزانه طیف‌های وسیعی از لباس‌های اسپرت و استایل خیابانی را در بر می‌گیرند.
 نکته متمایز کننده در مورد این لباس‌ها، ترکیب طراحی مدرن و ساده‌ی آن‌ها با نقش و نگارهای ایرانی و مخصوصا اصفهانی است که ظاهری به شدت خاص و متفاوت به این لباس‌ها می‌دهد. جسارت موجود در این برند آن را یک سر و گردن بالاتر برده و فرزانه را تبدیل به یک استعداد خاص و محبوب بین برندهای معروف ایرانی در جهان تبدیل کرده است. در واقع لباس‌های پریا چیزی بیشتر از تنها یک پوشیدنی ساده هستند و یک مفهوم را القا می‌کنند که هر شخصی از پوشیدن آن‌‌ها لذت می‌برد.
برند پریا فرزانه
از جذابیت‌های برند پریا فرزانه، استفاده از نقوش سنتی و اصفهانی است.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 برند معروف لباس ورزشی در دنیا

جمع بندی

سعی کردیم در این مطلب معروف ترین برندهای لباس ایرانی در جهان را معرفی کنیم و امیدواریم از آشنایی با این برندهای لوکس و جذاب لذت برده باشید. دیدن درخشیدن هنرمندان و طراحان ایرانی در هر کجای جهان که باشند سبب افتخار، جالب و هیجان انگیز است و برندهای معروف ایرانی در جهان، نشان دهنده‌ی پتانسیل و استعداد بالای ایرانیان در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه