پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

لباس ورزشی پاییزی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

لباس ورزشی پاییزی

ورزش کردن یکی از فعالیت‌های محبوب برای بسیاری از افراد به حساب می‌آید که علاقه دارند در هر شرایطی آن را انجام دهند. فصل پاییز یکی از فصول غیر قابل پیش‌بینی در طول سال است زیرا شرایط جوی می‌تواند در روزها و حتی ساعت‌های مختلف متغیر باشد. به همین دلیل افرادی که قصد دارند در این فصل به ورزش کردن بپردازند باید لباس ورزشی پاییزی و مناسب برای این فصل را انتخاب کرده و خریداری کنند. لباس‌های ورزشی که مناسب ورزش کردن در این فصل باشند ویژگی‌هایی دارند که در ادامه این مقاله با مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

 

انتخاب بهترین پارچه برای لباس ورزشی

در هنگام خرید لباس ورزشی پاییزی باید یک سری نکات مهم را مدنظر قرار داد. پارچه لباس ورزشی که برای استفاده در فصل پاییز انتخاب می‌کنید باید از جنسی باشد که رطوبت را جذب کرده، آن را به سرعت خشک کرده و از بدن ورزشکار در برابر سرما محافظت کند.

ورزشکاران در هنگام ورزش کردن در فصل پاییز به دلیل بالا رفتن سوخت و ساز بدن و افزایش دمای مرکزی، مدام در حال عرق کردن هستند. از این رو لباس ورزشی پاییزی و نوع پارچه آن باید به گونه‌ای باشد که عرق را از روی پوست ورزشکار به خوبی جذب کند و شرایطی را فراهم آورد که رطوبت جذب شده در تماس با محیط به سرعت خشک شود. همچنین این لباس باید بتواند از بدن ورزشکار در برابر سرما نیز به خوبی محافظت کند.

لباس ورزشی پاییزی باید به نحوی انتخاب شود که ورزشکار در زمان افزایش دمای بدن خود بتواند از برخی از این لباس‌ها را از تن خارج کند تا دمای بدن به تعادل برسد. با توجه به احتمال بالای بارش باران در فصل پاییز، جنس پارچه لباس‌های مناسب برای فصل پاییز باید از قابلیت محافظت در برابر بارش باران برخوردار باشند.

لباس ورزشی پاییزی
نکات مهم در انتخاب لباس ورزشی مناسب پاییز

بر این اساس توصیه می‌شود که ورزشکاران در فصل پاییز از سه لایه لباس در هنگام ورزش کردن استفاده کنند:

  • لایه اول: لباسی است که که به صورت مستقیم با بدن در ارتباط بوده و باید عرق را جذب کرده و تبخیر کند. بهترین نوع پارچه برای این لایه پارچه‌هایی از جنس ابریشم‌، پلی‌استر و پارچه‌های دارای خاصیت فتیله‌ای به جز پنبه است.
  • لایه میانی: این لایه که بر روی لایه اول قرار می‌گیرد وظیفه دارد که از بدن ورزشکار در برابر سرما محافظت کند و بدن را گرم نگه دارد. ست‌های گرمکن و شلوار ورزشی که از پارچه با جنس پشم یا پلی‌استر تولید شده باشند بهترین گزینه به حساب می‌آیند.
  • لایه بیرونی: این لایه از لباس ورزشی پاییزی به صورت مستقیم با هوای آزاد در تماس است و از بدن در برابر عناصر جوی و آب و هوایی محافظت می‌کند. این لباس باید بتواند گرما را حفظ کرده و در برابر باد و باران مقاومت داشته باشد. لباس‌هایی با ترکیبات پلی‌استر، کورتکس و پارچه‌های شمعی بهترین گزینه هستند.

بیشتر بخوانیدراهنمای انتخاب و خرید لباس ورزشی در هوای سرد زمستان

تجهیزات ضروری برای ورزش در پاییز

به غیر از نوع لباس ورزشی پاییزی که باید متناسب با شرایط این فصل انتخاب شود، ورزشکاران در این فصل باید یک سری تجهیزات ضروری نیز به همراه داشته باشند. یکی از این تجهیزات کلاه است که از اهمیت زیادی برخوردار است. بدن ورزشکار در حدود 20 درصد از گرمای بدن خود را از ناحیه سر از دست می‌دهد به همین دلیل استفاده از کلاه در هوای سرد پاییز می‌تواند به حفظ این گرما کمک کند.

کلاه مناسب برای ورزش کردن در فصل پاییز باید به‌ گونه‌ای باشد که قابل تنفس بوده و از خیس شدن سر جلوگیری کند به همین دلیل کلاه‌های پنبه‌ای گزینه مناسبی نیستند. همچنین کلاه مناسب باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که از گوش‌های ورزشکار در زمان ورزش محافظت کند.

یکی دیگر از تجهیزاتی که استفاده از آن در زمان ورزش در فصل پاییز ضروری به نظر می‌رسد، دستکش نام دارد. بهتر است در زمان خرید لباس ورزشی پاییزی یک جفت دستکش نیز خریداری کنید تا از انگشتان دست شما در برابر سرما به خوبی محافظت کند.

 

ست لباس ورزشی پاییزی

ست‌های لباس ورزشی پاییزی متناسب با هر فرد و هر سن از تنوع بالایی برخوردار هستند. اما این ست‌ها باید ویژگی‌هایی داشته باشند که برای استفاده در زمان ورزش در فصل پاییز مناسب باشند. اولین و مهم‌ترین ویژگی ست‌های ورزشی مناسب فصل پاییز این است که بتوانند از بدن ورزشکار به خوبی در برابر سرمای هوا محافظت کنند.

با توجه به اینکه معمولا در فصل پاییز به دلیل کوتاه شدن زمان روز، دمای هوا رو به سردی می‌رود، ست‌های پاییزی باید از پارچه‌هایی تهیه شوند که بتوانند گرمای بدن را حفظ کرده و به این ترتیب از بدن ورزشکار در برابر سرمای هوا محافظت کند.

در زمان خرید ست ورزشی پاییزی باید به این نکته توجه شود که ست لباس متناسب با ورزشی که قصد انجام آن را دارید انتخاب شود. ورزش‌های مختلف دارای حرکات و تمرینات بدنی متنوعی هستند که با سایر ورزش‌ها تفاوت دارند. به همین دلیل در زمان انتخاب لباس ورزشی پاییزی باید نوع ورزش را مدنظر قرار داد و لباسی را انتخاب کرد که باعث ایجاد محدودیت در حرکات تمرینی و انجام ورزش به صورت اصولی و صحیح نشود.

نکته مهم دیگر در مورد ست‌های ورزشی مناسب برای فصل پاییز، جنس پارچه آن‌ها است. همانطور که گفته شد ست‌های ورزشی باید از پارچه‌هایی تهیه شده باشند که در زمان تعریق بدن بتوانند عرق سطح پوست را به خوبی جذب کرده و در کمترین زمان ممکن تبخیر کنند. از این رو خرید ست‌هایی که پارچه پنبه‌ای تهیه شده‌اند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا قدرت تبخیر آن‌ها بسیار پایین است.

در زمان انتخاب ست ورزشی مناسب برای پاییز باید به سایز و ابعاد لباس نیز دقت کرد. سایز لباس ورزشی پاییزی باید به گونه‌ای انتخاب شود که ورزشکار هنگام پوشیدن آن از آزادی عمل کافی برخوردار باشد و بتواند حرکات و تمرینات بدنی ورزش را به راحتی و بدون ایجاد محدودیت انجام دهد. خرید ست‌های تنگ باعث ایجاد محدودیت شده و از طرف دیگر انتخاب ست‌های خیلی گشاد نیز می‌تواند در زمان انجام حرکات بدنی دست و پا گیر باشد.

بیشتر بخوانیدراهنمای ست کردن لباس در زمستان

لباس ورزشی پاییزی
انتخاب بهترین ست ورزشی برای پاییز

کفش مناسب برای ورزش در فصل پاییز

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین قسمت‌های لباس ورزشی پاییزی، کفشی است که برای ورزش کردن در این فصل انتخاب می‌شود. انتخاب کفش مناسب برای ورزش در هر شرایط و هر فصلی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در بسیاری از ورزش‌ها، پاها اصلی‌ترین اندامی هستند که در بیشتر حرکات بدنی شرکت دارند.

کفش مناسب برای ورزش کردن در فصل پاییز باید دارای ویژگی‌هایی باشد که در زمان انتخاب و خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به بارانی بودن هوا در فصل پاییز و مرطوب بودن سطوح کفش ورزشی مناسب باید بتواند پاها را به خوبی خشک نگه داشته و از نفوذ رطوبت جلوگیری کند. همچنین این کفش‌ها باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که در لغزنده‌ترین شرایط نیز چسبندگی خوبی به سطوح داشته باشند و از سقوط ورزشکار در زمان ورزش جلوگیری کنند.

 

جمع‌بندی

ورزش کردن یکی از فعالیت‌هایی است که افراد می‌توانند در هر شرایطی از نظر آب و هوا و غیره به انجام دادن آن بپردازند. در صورتی که ورزشکار لباس و تجهیزات مناسب برای ورزش مورد علاقه خود را در اختیار داشته باشد‌، به راحتی و بدون محدودیت می‌تواند در هر فصلی از سال به ورزش کردن بپردازد. فصل پاییز یکی از فصولی است که از شرایط جوی و دمایی متغیری برخوردار است که به همین دلیل ورزشکاران برای ادامه ورزش و فعالیت بدنی خود در این فصل سال، نیاز به انتخاب لباس ورزشی پاییزی مناسب با شرایط این این فصل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه