پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای ست کردن لباس در زمستان

تیپ زمستانی

با سرد شدن هوا، ایجاد تغییرات در کمد لباس یک امر ضروری است. لباس های زمستانی، باید شما را در هوای سرد زمستان، گرم نگه دارند؛ اما این بدان معنا نیست که تیپ زمستانی شما نمی‌تواند زیبا و شیک باشد. خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید گرم بمانید و در عین حال عالی به نظر برسید!

آیتم های زمستانی ضروری

  • کت پشمی
    با یک کت زمستانی عالی می‌توانید یک تيپ زمستانی زیبا داشته باشید. سرمایه‌گذاری روی چندین کت می‌تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد‌؛ ست کردن لباس زمستانه با یک کت بلند کلاسیک، به سادگی با شلوار جین، لباس میدی یا ماکسی و کت و شلوار به خوبی انجام می‌شود.
  •  سویشرت، هودی و ژاکت
    استفاده از سویشرت، هودی یا ژاکت در تیپ زمستانی، می‌تواند بسیار جذاب باشد. ژاکت های بافتنی آستین بلند یا یقه هفت، ژاکت های درشت بافت یا اورسایز، همگی زیبا هستند. یک ژاکت با کیفیت خوب می تواند برای بسیاری از موقعیت ها مناسب باشد.
  • چکمه های زمستانی
    چکمه های ضد آب که در برابر برف و باران مقاوم هستند، برای روزهای زمستان ضروری هستند. از نظر رنگ، بهتر است چکمه ها رنگ خنثی داشته باشند. به عنوان مثال چکمه های مشکی، خاکستری، رنگ های مایل به قهوه ای یا کنیاک همگی گزینه های خوبی هستند.
  • شال گردن
    شال گردن به ‌عنوان یک اکسسوری هرگز از مد نمی‌افتد، اما مدل ‌های مختلفی از آن در سال های مختلف مد می‌شوند و از مد می‌افتند. شال گردن به عنوان یک اکسسوری در هوای سرد همیشه مناسب است، همچنین راهی عالی برای اضافه کردن آیتم های موردعلاقه‌تان به لباس‌های زمستانی شماست. تقریباً با هر قیمتی می‌توانید شال گردن‌های زیبا پیدا کنید، اما پشم و ترمه معمولاً گرم‌ ترین پارچه‌ ها هستند.
  •  پافر
    در حالیکه کت پشمی برای ظاهری شیک و رسمی می‌تواند مناسب باشد، پافر برای تیپ های کژوآل یک گزینه زیباست. اگر در منطقه‌ای با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، برای روزهای سرد احتمالا به یک پافر بلند نیاز دارید و برای آب و هوای معتدل زمستانی، پافرهای کوتاه تر گزینه مناسبی هستند. مطمئن شوید که پافر شما ضد آب و در برابر انواع آب و هوای نامساعد مقاوم باشد. همچنین پافری که کلاه داشته باشد، برای استفاده در روزهای بارانی مناسب می‌باشد، زیرا می‌توانید از کلاه به جای چتر نیز استفاده کنید؛ همچنین کلاه، در برابر باد از شما محافظت می‌کند.
ژاکت مردانه
ژاکت‌ به رنگ های خنثی، یکی از بهترین انتخاب‌ ها برای زمستان است.

بیشتر بخوانید: در هر فصلی چه لباس ورزشی بپوشیم؟

اصول ست کردن لباس در زمستان

برای یک استایل زمستانی شیک، سه لایه پوشش داشته باشید. لایه زیرین و اولین لایه شما، می‌تواند لباسی ابریشمی، لباس یقه اسکی و شلوار استرچ باشد. لایه زیرین شما باید از مواد اولیه ظریف و ضد رطوبت ساخته شده باشد که بدون اینکه عرق کنید، شما را گرم نگه دارد. لباس شما در لایه میانی، می‌تواند لباسی پشمی و ضخیم باشد که به عنوان یک عایق برای شما عمل کند. بیرونی ترین لایه تیپ زمستانی شما، مانند کت زمستانی یا پارکا، باید به عنوان یک مانع در برابر باد و باران باشد.

  •  از لباس های جذب استفاده کنید.
    لباس های جذب به محافظت از شما در برابر وزش باد کمک می کند. شلوار جین جذب را جایگزین شلوار جین گشاد کنید، که به تعادل بصری میان ژاکت بافتنی بزرگ و چکمه‌های زمستانی کمک می‌کند. جوراب شلواری یا ساق پشمی زیر دامن و لباس خود بپوشید تا پاهایتان گرم بماند.
    • کت های بلند بپوشید.
    ممکن است پافرها مد روز باشند، اما اگر هدف شما گرم ماندن است، باید تمام تنه خود را پوشانده باشید. مطمئن شوید که حداقل یک ژاکت و کت بلند برای سردترین روزها دارید.
  •  از لباس‌های پشمی استفاده کنید.
    پارچه پشمی، بدن شما را در تمام طول روز گرم و خشک نگه‌می‌دارد. اگر به پشم حساسیت دارید، پارچه‌های مرینوس و پارچه کشمیری را امتحان کنید. مرینوس یک پارچه پشمی سبک وزن است که برای لایه پایه مناسب است. یک ژاکت یقه اسکی مرینوس ساده و یک ساق شلواری برای لایه‌های یک تیپ زمستانی عالی است. پارچه کشمیری، یک پارچه پشمی نرم است که برای ژاکت‌های کشباف بسیار مناسب است.
  •  از کلاه، دستکش و شال گردن خود به عنوان اکسسوری استفاده کنید.
    اگر هر روز یک کت زمستانی یکسان می پوشید، می توانید با انواع شال گردن، کلاه و دستکش در تیپ زمستانی خود تغییراتی ایجاد کنید. یک کلاه رنگی از پشم کشمیری می‌تواند رنگ را به تیپ زمستانی شما اضافه کند. همچنین، استفاده از کلاه راهی آسان برای گرم نگه داشتن کل بدن شماست.

تیپ زمستانه رسمی مردانه

تیپ زمستانه رسمی مردانه
کت و شلوار به همراه ژاکت یقه اسکی، یک تیپ رسمی مردانه را می‌سازد.

هدف اصلی تیپ زمستانی مردانه ساده است: گرم ماندن. بسنده کردن به یک کت در استایل زمستانه، به اندازه کافی آسان است، اما نیازی نیست که برای در امان ماندن از سرما، به جذابیت استایل خود اهمیت ندهید. با استفاده از لایه بندی در پوشش، بافت های برجسته، رنگ‌های ملایم ‌تر و پارچه‌ های ضخیم ‌تر، تیپ زمستانی مردان از یکنواختی فاصله می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: چک لیست تجهیزات دویدن در هوای سرد

تیپ زمستانه رسمی زنانه و دخترانه

کت های بلند به رنگ های خنثی (مانند طوسی، مشکی، سفید و کرم) همراه با یک شلوار متناسب با همان کت، ژاکت های درشت بافت و چکمه‌ هایی تقریبا کوتاه، یک تیپ زمستانی شیک و رسمی زنانه را می‌سازند.

استایل زمستانه کژوآل

استایل زمستانه کژوآل
سویشرت به همراه شلوار جین جذب، گزینه‌های مناسبی برای استایل زمستانه کژوآل هستند.

هودی، سویشرت و پافرها همگی برای یک استایل کژوآل زمستانی مناسب هستند. شما در استایل کژوآل خود می‌توانید از هر رنگی استفاده کنید، اما رنگ‌های متناسب با فصل های پاییز و زمستان، اغلب رنگ‌های تیره و سرد می‌باشند.

برخی اشتباهات در تیپ زمستانی

  •  اشتباه در لایه‌بندی لباس
    این اشتباه ممکن است بزرگ‌ترین اشتباه به نظر نرسد، اما بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه لایه‌های لباس را به درستی انتخاب کنند. نازک ترین لباس، باید نزدیک ترین لایه به بدن شما باشد.
    به عنوان مثال: اگر یک کت، جلیقه، پیراهن و یک لباس گرم برای بالاتنه دارید، می‌توانید آن‌ها را به ترتیب زیر لایه‌بندی کنید:
    لایه پایه
    پیراهن
    جلیقه
    کت
    این یک قانون کلی برای یک تیپ زمستانی شیک است که به شما مدل ست کردن لباس زمستانی را نشان می‌دهد و اگر سویشرت سنگین‌تر و ژاکت نازک‌تری داشته باشید، این اصل صدق نمی‌کند، اما قانون در ست کردن لباس زمستانه به شما امکان می‌دهد تا در شرایط مختلف بتوانید به لباس‌های خود اضافه کنید یا از آن‌ها کم کنید و گرم بمانید.
  • خرج کردن بیش از حد برای اقلام اشتباه

اولویت بندی خود را به درستی انجام دهید، آنچه را که نیاز دارید بخرید. محصولات یک برند معروف، الزاما از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. اشتباه نکنید و در مورد نحوه خرج کردن پولی که به سختی به دست آورده اید، تحقیق کنید. برخی از برندهای معروف یک ژاکت زمستانی ساخته شده از پلی استر را تبلیغ می کنند. پلی استر در کنار پارچه های دیگر عملکرد خوبی دارد، اما بیشتر کت ‌های پلی استری در برابر سرما مقاومت نمی‌کنند. در عوض، سعی کنید یک ژاکت پشمی تهیه کنید که عمر بالایی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در محل زندگی شما هرگز زیر 30 درجه نرسد، نیازی به کتی ندارید که از شما در برابر دمای زیر صفر محافظت کند.

  • نادیده گرفتن قدرت رنگ و الگوها

بهترین قسمت زمستان و پاییز این است که می‌توانید از رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی استفاده کنید که معمولاً در تابستان یا بهار نمی‌توانید آن‌ها را بپوشید. به عنوان مثال، رنگ پاستلی برای زمستان مناسب نیست ولی می‌توانید رنگ های خنثی مانند مانند مشکی، سرمه ای، قهوه ای و سبز زیتونی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب و خرید لباس ورزشی در هوای سرد/زمستان

سخن پایانی

در این مقاله، مدل های لباس زمستانه مختلف و مدل ست کردن لباس زمستانی را بررسی کردیم. حفظ جذابیت استایلتان در زمستان، در کنار گرم ماندن چیز سختی نیست. برخی آیتم‌های ضروری که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را در کمد خود داشته باشید تا بتوانید تیپ های زمستانی کژوآل و رسمی جذابی در زمستان داشته باشید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه