پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

معرفی کامل تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر

تیم های حاضر در جام جهانی قطر

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2022 میلادی، روز به روز و لحظه به لحظه تب برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور قطر داغ‌تر می‌شود. رقابت‌هایی که هر 4 سال یک بار برگزار شده و در آن 32 تیم که موفق شده‌اند به مرحله نهایی راه پیدا کنند برای بدست آوردن جام قهرمانی و عنوان قهرمانی جهان در رشته فوتبال رقابت می‌کنند. تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر پس از برگزاری مسابقات مقدماتی در قاره‌های مختلف و پشت سر گذاشتن رقبای خود توانستند مجوز حضور در مرحله نهایی این رقابت‌ها را بدست آورند.

با مل اند موژ فروشگاه آنلاین خرید لباس ورزشی همراه باشید، تا تیم های حاضر در جام جهانی قطر را بهتر بشناسیم.

 

تعداد تیم های حاضر در جام جهانی قطر

بر اساس قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) جام جهانی قطر در سال 2022 با 32 تیم برگزار می‌شود. این 32 تیم در 8 گروه 4 تیمی در مرحله مقدماتی به رقابت پرداخته تا پس از پایان این مرحله تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله یک شانزدهم نهایی و حذفی راه پیدا کند تا در نهایت یک تیم به عنوان قهرمان جهان معرفی شود.

32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 پس از برگزاری مسابقات مقدماتی در قاره‌های مختلف، موفق به کسب سهمیه حضور در مرحله نهایی این رقابت‌ها شده‌اند. به جز تیم ملی قطر که میزبان این دوره است 31 تیم دیگر از طریق برگزاری مسابقات مقدماتی موفق به کسب سهمیه شده‌اند که بر این اساس تعداد 5 تیم از قاره آسیا، 13 تیم از قاره اروپا، 4 تیم از قاره آمریکای جنوبی، 3 تیم از قاره آمریکای شمالی و  5 تیم از قاره آفریقا موفق به حضور در مرحله نهایی شده‌اند.

 

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی قطر

تعداد تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر که موفق به کسب سهمیه حضور در مرحله نهایی شده‌اند، 32 تیم است. فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) بر اساس سطح فوتبال در قاره‌های مختلف، برای هر قاره سهمیه‌ای را تعیین کرده است که به همان تعداد می‌توانند پس از پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتی جواز حضور در بین 32 تیم مرحله نهایی را بدست آورند.

قاره اروپا در میان تمام قاره‌ها بیشترین سهمیه در مرحله نهایی را به خود اختصاص داده است. 13 تیم از قاره اروپا موفق شده‌اند که پس از شرکت در مرحله مقدماتی در این قاره، در جمع 32 تیم پایانی در جام جهانی 2022 حضور داشته باشند. تیم آلمان اولین کشوری بود که توانست مجوز حضور در جام جهانی قطر را بدست آورد. این تیم در میان تیم‌های اروپایی پرافتخارترین تیم در ادوار جام جهانی است که موفق شده است 4 عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد.

بیشتر بخوانیدهر آنچه که باید درباره جام جهانی 2022 قطر بدانید

تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر
گروه‌بندی و تیم‌های جام جهانی 2022

تیم‌های بلژیک، کرواسی، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، هلند،‌ دانمارک، صربستان، سوئیس، پرتغال، لهستان و ولز سایر تیم‌هایی هستند که از قاره اروپا در مرحله نهایی حضور دارند. در بین این تیم‌ها فرانسه با 2 و اسپانیا و انگلیس هر کدام با یک عنوان قهرمانی از پر افتخارترین تیم‌های این قاره به حساب می‌آیند.

فیفا برای قاره آمریکای جنوبی 4.5 سهمیه در نظر گرفته است که در نهایت 4 تیم برزیل، اروگوئه، آرژانتین و اکوادور موفق به راهیابی از مرحله مقدماتی به مرحله نهایی جام جهانی شدند. تیم‌های برزیل، آرژانتین و اروگوئه در مجموع تمام ادوار برگزاری جام جهانی موفق به کسب 9 عنوان قهرمانی شده‌اند که برزیل با 5 عنوان و آرژانتین و اروگوئه هر کدام با 2 عنوان قهرمانی از پرافتخارترین تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر محسوب می‌شوند.

با توجه به اینکه فیفا برای قاره آمریکای شمالی 3.5 سهمیه در نظر گرفته است اما در پایان رقابت‌های مقدماتی 3 تیم آمریکا، مکزیک و کانادا به صورت مستقیم و تیم کاستاریکا از طریق شرکت در بازی پلی‌آف توانستند نام خود را در فهرست تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر ثبت کنند تا این قاره با 4 نماینده در جام جهانی 2022 حضور داشته باشد.

در قاره آفریقا 20 تیم در 5 گروه 4 تیمی برای بدست آوردن 5 سهمیه‌ای که برای این قاره در جام جهانی در نظر گرفته شده است رقابت نفس‌گیری برگزار می‌کنند. تیم‌های سنگال، غنا، مراکش، تونس و کامرون 5 تیمی هستند که در پایان رقابت‌های مقدماتی در این قاره توانستند جزو تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر قرار بگیرند.

در مورد قاره آسیا نیز تعداد 4.5 سهمیه از سوی فیفا برای تیم‌ های حاضر در این قاره در نظر گرفته شده بود که پس از برگزاری بازی‌های مقدماتی در نهایت تیم‌های ایران، ژاپن، عربستان،‌ کره جنوبی به صورت مستقیم و تیم استرالیا از طریق پلی‌آف مجوز حضور در مرحله نهایی جام جهانی 2022 را کسب کردند تا به همراه قطر به عنوان میزبان 6 تیم آسیایی حاضر در جام جهانی را تشکیل دهند.

 

گروه مرگ جام جهانی 2022 قطر

قرعه کشی تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر در فروردین ماه سال جاری برگزار شد تا تیم‌ها با قرار گرفتن در گروه‌های 8 گانه رقبای خود در مرحله مقدماتی را بشناسند. بر این اساس تیم‌های قطر، اکوادور، هلند، سنگال در گروه 1، انگلیس، ایران، آمریکا، ولز در گروه 2، آرژانتین، عربستان سعودی، مکزیک، لهستان در گروه 3، فرانسه، استرالیا، دانمارک، تونس در گروه 4، اسپانیا، کاستاریکا، آلمان، ژاپن در گروه 5، بلژیک، کانادا، مراکش، کرواسی در گروه 6، برزیل، صربستان، سوئیس، کامرون در گروه 7 و پرتغال، غنا، اروگوئه، کره جنوبی در گروه 8 رقابت‌ها قرار گرفتند.

با مشخص شدن گروه‌بندی بازی‌ها صحبت‌ها بر سر نامگذاری گروه مرگ این رقابت‌ها شروع شد. گروه مرگ در رقابت‌های جام جهانی به گروهی اطلاق می‌شود که بر اساس قدرت تیم‌ها و سابقه آن‌ها، اینگونه پیش‌بینی می‌شود که تیم‌ های حاضر در این گروه رقابت سختی با یکدیگر برای صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها دارند.

در خصوص جام جهانی 2022 و بر اساس گروه‌بندی تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر تعیین یک گروه به عنوان گروه مرگ کار دشواری است زیرا تقریبا تیم‌ها به صورتی در گروه‌ها قرار گرفته‌اند که توازن خوبی در گروه‌ها وجود دارد. با این حال گروه E رقابت‌ها با حضور تیم‌های آلمان، اسپانیا، ژاپن و کاستاریکا را می‌توان گروه مرگ این رقابت‌ها دانست که در آن آلمان یکی از تیم‌های پرافتخار دنیا اسپانیا به عنوان قهرمان جهان در سال 2010 و ژاپن یکی از بهترین تیم‌های آسیا به همراه کاستاریکا برای تعیین دو تیم صعود کننده از گروه رقابت جذابی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید5 سوالی که قبل از خرید لباس ورزشی باید از خود بپرسید

ساده ترین گروه جام جهانی

تمام تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر که موفق به کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها شده‌اند جزو بهترین تیم‌ های حال حاضر جهان هستند که توانسته‌اند نام خود را در بین 32 تیم حاضر در مرحله نهایی ثبت کنند. از این رو هیچ تیمی را نمی‌توان تیم ساده و آسان دانست و همه تیم‌ها برای ارائه بهترین عملکرد خود در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند.

به همین علت هیچ یک از گروه‌های 8 گانه این رقابت‌ها را نمی‌توان به عنوان یک گروه ساده در نظر گرفت. اما روی کاغذ و با توجه به سوابق و سطح فوتبال تیم‌ها گروه چهارم رقابت‌ها که در آن مدافع عنوان قهرمانی یعنی فرانسه با تیم‌های استرالیا، دانمارک و تونس هم گروه شده است را می‌توان به عنوان ساده‌ترین گروه این رقابت‌ها دانست.

تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر
پرافتخارترین تیم‌های ادوار جام جهانی

پرافتخارترین تیم در جام جهانی فوتبال قطر

تا به امروز 20 دوره جام جهانی فوتبال برگزار شده است که در مجموع این 20 دوره 79 تیم مختلف به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند. تیم فوتبال برزیل با کسب 5 عنوان قهرمانی در طول ادوار جام جهانی پرافتخارترین تیم در این رقابت‌ها به شمار می‌آید. همچنین برزیل تنها تیمی است که در تمام ادوار جام جهانی حضور داشته است.

پس برزیل دو تیم از اروپا در رده‌های بعدی پرافتخارترین تیم‌های ادوار جام جهانی قرار دارند که توانسته‌اند 4 عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها کسب کنند. آلمان و ایتالیا این دو تیم هستند که ایتالیا به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌ها، نتوانست به مرحله نهایی صعود کرده و نام آن در بین تیم‌ های حاضر در جام جهانی قطر مشاهده نمی‌شود. این برای دومین دوره پیاپی است که ایتالیا نمی‌تواند سهمیه حضور در مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی را بدست آورد.

تیم‌های اروگوئه، آرژانتین و فرانسه در رده بعدی پرافتخارترین تیم‌ های ادوار جام جهانی قرار دارند که موفق شده‌اند 2 عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها کسب کنند. آخرین قهرمان این مسابقات تیم فرانسه است که توانست در رقابت‌های جام جهانی 2018 در روسیه این عنوان را کسب کند.

 

جمع‌بندی

جام جهانی فوتبال یکی از بزرگترین رقابت‌های ورزشی در جهان است که چند میلیارد نفر در سراسر جهان در طول برگزاری این رقابت‌ها به تماشای مسابقات می‌پردازند تا در پایان یک تیم به عنوان قهرمان جهان برای 4 سال آینده شناخته شود. بیست و یکمین دوره جام جهانی در اواخر سال 2022 در کشور قطر برگزار می‌شود که این دوره آخرین دوره‌ای است که جام جهانی فوتبال با حضور 32 تیم برگزار می‌شود. از اواخر آبان ماه امسال با شروع مسابقات باید شاهد رقابت تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر بود تا قهرمان این دوره مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه