پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

5 پادکست انگیزشی که باید بشنوید

5 پادکست انگیزشی که باید بشنوید

انگیزه اصلی‌ترین عاملی است که هر فرد برای ادامه زندگی به آن نیاز دارد. اگر روزی به نقطه‌ای برسید که کار، خانواده، دوستان، پیشرفت و غیره دلیلی برای ادامه دادن به مسیر زندگی نباشد به این معنی است که انگیزه خود را از دست داده‌اید. در این شرایط هر چقدر تلاش کنید نمی‌توانید که یک چراغ روشن در ذهن خود پیدا کنید تا به واسطه آن به راه خود ادامه دهید. ادامه دادن به زندگی بدون انگیزه بسیار سخت و در برخی مواقع نشدنی است و در واقع بدون انگیزه نمی‌توان زندگی کرد. اما برای یافتن مجدد انگیزه چه باید کرد؟ آیا گوش دادن به پادکست انگیزشی مؤثر است؟ در این مقاله در بلاگ مل اند موژ با مزایای گوش دادن به این نوع پادکست‌ها و چند نمونه از بهترین‌های آن آشنا می‌شویم.

مزایای گوش دادن به پادکست

پادکست‌های فایل‌های صوتی هستند که به سادگی می‌توان در هر محیطی و هر شرایطی آن‌ها را گوش داد. گوشی هوشمند، لپ‌تاپ، تلویزیون و غیره از جمله ابزارهایی هستند که می‌توان به سادگی از آن‌ها برای گوش دادن به پادکست استفاده کرد. یکی از مزایای مهم پادکست‌ها این است که می‌توان در هر شرایطی به آن‌ها گوش کرده و حتی به سایر امور نیز رسیدگی کرد.

پادکست انگیزشی یکی از انواع پادکست است که امروزه بسیار مورد توجه قرار دارد و افراد زیادی به دنبال گوش دادن یکی از این پادکست‌ها هستند. زیرا انگیزه محرک اصلی و اساسی برای هر فرد در طول زندگی است که او را برای انجام کارهای بزرگ و کوچک به جلو هل می‌دهد. هر فردی با هر شغلی و هر درجه از موفقیت و سن و سال برای ادامه دادن و معنا بخشیدن به زندگی خود به انگیزه نیاز دارد.

ذهن انسان نیز به گونه‌ای خلق شده است که نیاز مداوم به یادآوری انگیزه‌هایی دارد که فرد برای خود مشخص کرده است. اگر جزو افرادی هستید که انگیزه در شما کمرنگ شده است و به یک نیروی کمکی برای بیدار کردن انگیزه خود نیاز دارید می‌توانید گوش دادن به پادکست انگیزشی را انتخاب کنید. این پادکست‌‌ها از زبان ساده و خودمانی بهره می‌برند و کاری می‌کنند که شما بتوانید بی‌پرده با خودتان آشنا شوید و مهارت‌های نرم را بیاموزید تا در نهایت پی به انگیزه‌های خود ببرید.

اهمیت شناخت انگیزه

انگیزه برای هر فرد متفاوت بوده و معنای خاص خود را دارد. اما به طور کلی انگیزه نیروی محرکه‌ای است که باعث می‌شود افراد را هر روز برای انجام کارها و رسیدن به هدف و فتح قله به جلو می‌برد و شرایطی را فراهم می‌کند که افراد از قدم برداشتن برای رسیدن به هدف هسته نشوند.

هر وقت که قصد کار جدیدی را داشته باشید، ذهن شما تلاش می‌کند که چرایی آن کار را پیدا کند. ذهن برای رسیدن به پاسخ این سوال‌ها باید خوراک مناسب را دریافت کند که این خوراک انگیزه نام دارد. اگر همواره این خوراک برای ذهن افراد در دسترس باشد و به خود چرایی انجام کارها را یادآوری کند می‌تواند به موفقیت و فتح قله دست پیدا کند.

بهترین پادکست‌های انگیزشی

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن به سادگی و کاملا ارزان درون خود را پیدا کنید و انگیزه را در خود زنده کنید گوش دادن به پادکست انگیزشی است. در ادامه با چند نمونه از بهترین پادکست‌های انگیزشی آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره داشتن اعتماد به نفس در ورزش و باشگاه

پادکست های انگیزشی
گوش دادن به پادکست انگیزشی نمی‌گذارد رویاهایتان را فراموش کنید.

هیچکس قرار نیست کمکت کنه

یکی از بهترین پادکست‌های انگیزشی پادکست هیچکس قرار نیست کمکت کنه نام دارد. این پادکست انگیزشی از قدرت تصمیم‌گیری و پذیرفتن مسئولیت در زندگی صبحت کرده و فرد درمی‌یابد که چرا برخی از افراد در زندگی خود شکست می‌خورند یا زندگی معمولی دارند.

وابستگی و عدم استقلال شخصیتی افراد شرایطی را فراهم می‌کند که آن‌ها دیگران را مقصر به وجود آمدن شرایط فعلی خود بدانند. افرادی که از اطرافیان و دیگران انتظارات بیش از حد داشته باشند نیز با شکست‌های بیشتر روبرو می‌شوند. مانند فرزندی که از پدر و مادر خود انتظاراتی بیش از توان و حد مسئولیت آن‌ها دارد و در سن جوانی که یک نیروی فعال در جامعه به حساب می‌آید، از پدر خود طلب پول برای خرج روزانه‌اش می‌کند.

این موضوع نشان دهنده این است که چنین افرادی از نظر استقلال شخصیتی به تکامل نرسیده‌اند و وابستگی بیش از حد آن‌ها به اطرافیان و خانواده باعث شده است که سطح توقع آن‌ها نسبت به دیگران افزایش پیدا کند.

چرا زندگیت هیچ تغییری نمیکنه؟

در این پادکست انگیزشی، افراد در مورد اهمیت یادگیری و کسب مهارت مطالب مهمی را می‌شوند و به نقش آن‌ها در ایجاد تغییرات مثبت و پیشرفت در زندگی پی می‌برند. در این پادکست از یادگیری و آموختن مهارت‌ها به عنوان اصلی‌ترین نیازها برای پیشرفت و موفقیت نام برده می‌شود با این تأکید که هر چیزی را نمی‌توان آموخت و یاد گرفت.

اگر به تماشای فیلم The Walk نشسته باشید با روایت زندگی یک بندباز فرانسوی آشنا می‌شوید که از دوره کودکی شیفته بندبازی کردن است. اما وی در خانواده‌ای پرورش یافته است که بندبازی و کار کردن در سیرک را ننگ می‌دانند. شخصیت اصلی داستان اما به دنبال علایق خود رفته و برای یادگیری بهتر آن تلاش می‌کند که از آن به عنوان مهم‌ترین گام برای ایجاد تغییر در زندگی و رسیدن به موفقیت یاد می‌شود.

قدرت تفکر

این پادکست انگیزشی زیبا مطالبی را درباره این موضوع بیان می‌کند که سرنوشت و آینده انسان نتیجه طرز تفکر او است و به کوشش‌های جسمانی مربوط نمی‌شود. این پادکست به شما یادآوری می‌کند که اگر کارهایی را در راستای بالا بردن سطح فکر خود انجام دهید، سطح و کیفیت زندگی خود را بهبود می‌بخشید و این کیفیت تفکر شما است که کیفیت زندگی شما را تعیین می‌کند.

صدای درون را بشنوید

با یک پادکست انگیزشی فوق‌العاده روبرو هستیم که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند در مقابل آدم‌هایی که در زندگی وجود دارند و تلاش می‌کنند کنترل آن‌ها را در دست بگیرند، ایستادگی کنند. این افراد قصد دارند قدرت تصمیم‌گیری و شجاعت را از شما بگیرند به همین دلیل برای رهایی از استرس و اضطراب ناشی از قدرت دیگران در زندگی باید ایستادگی در مقابل آن‌ها را بیاموزید.

بیشتر بخوانید: فواید یوگا برای سلامتی

پادکست صدای درون
با پادکست یاد بگیرید و زندگی خود را کنترل کنید.

از جهنمت دل بکن تا بهشت رو ببینی

یکی از اصلی‌ترین مشکلات افرادی که انگیزه خود برای ادامه زندگی را از دست داده‌اند این است که برای خود جهنمی می‌سازند و درون آن غرق می‌شوند. در واقع افکاری منفی انسان نسبت به موضوعات و پدیده‌های اطراف، جهنمی است که برای خود ساخته‌اند. افکار منفی مانند حالتی است که انسان از درد در ناحیه از بدن خود رنج می‌برد اما باز هم دست خود را بر روی آن فشار می‌دهد طوری که انگار از درد کشیدن لذت می‌برد.

تقریبا همه افراد می‌دانند که این افکار به شدت برای زندگی آن‌ها مضر است اما بازهم ذهن و فکر خود را مشغول آن‌ها می‌کنند. باور داشتن به قدرت اختیار و باور اینکه برداشتن هر قدم در زندگی مؤثر خواهد بود می‌تواند یکی از راه‌حل‌های درمان منفی‌بافی و داشتن تفکر مثبت باشد. این پادکست انگیزشی انجام ورزش، یوگا و کارهای هنری را به عنوان دومین راه‌حل درمان منفی‌بافی معرفی می‌کند.

جمع‌بندی

انگیزه اصلی‌ترین نیروی محرک برای انسان در طول زندگی است که باعث می‌شود فرد برای انجام کارهای خود و رسیده به هدف و قله موفقیت به مسیر خود ادامه دهد و گام‌های استواری را در این مسیر بردارد. در واقع نبود انگیزه در زندگی به معنای از بین رفتن آن است زیرا دلیلی برای تلاش در فرد وجود ندارد. راه‌های زیادی برای بیدار کردن و تقویت انگیزه درون افراد وجود دارد که یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های دستیابی به این امر مهم، گوش دادن به یک پادکست انگیزشی است تا بتواند با زبان ساده و خودمانی که دارد افراد را با خودشان آشنا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه