پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

5 نکته‌ی مهم در خرید شورت ورزشی مردانه

شورت ورزشی

با توجه به تعداد روزافزون برندهای لباس ورزشی و باشگاهی در بازار امروز، رضایت دادن به تنها یک جفت شورت ورزشی ایده آل می‌تواند کار دشواری باشد. از شورت‌های مخصوص دویدن گرفته تا شورت‌های بسکتبال گشاد، گزینه‌ها آنقدر زیاد هستند که پیدا کردن گزینه‌ی مناسب میان انواع پیراهن و شورت ورزشی باشگاهی ممکن است گیج کننده باشد. در این مطلب با اشاره به نکات مهم و کلیدی در مورد شورت‌های ورزشی، به شما کمک می‌کنیم گزینه‌ی مد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنید و از فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید لذت بیشتری ببرید.

در خرید شورت ورزشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مختلف و در عین حال ساده‌ای وجود دارد که سبب می‌شود تفاوت مدل‌های مختلف شورت ورزشی را راحت‌تر متوجه شوید و بتوانید بهتر بین آن‌ها انتخاب کنید. تعدادی از مهم‌ترین این پارامترها در زیر آورده شده‌اند:

جنس شورت ورزشی

جنس شورت ورزشی اهمیت بسیاری در راحتی شما در طول ورزش علی‌الخصوص برای مدت طولانی دارد. پلی استر پارچه‌ای است که برای اکثر لباس‌های تمرینی استفاده می‌شود. این پارچه نوعی پلاستیک است که به صورت الیاف بافته می‌شود و سپس به پارچه تبدیل می‌شود. پلی استر بادوام است، در برابر چین و چروک مقاومت می‌کند، سبک است و رطوبت را از بین می‌برد. البته که انواع بسیار متنوع‌تری نیز وجود دارد. برای مثال اخیرا بسیاری از برندها در تلاش برای مبارزه با اثرات آلاینده مد، به سمت پلی استرهای نیمه یا کاملاً بازیافتی یا مواد نوآورانه مانند نخ‌ها و پارچه‌های گیاهی رفته‌اند.

اما این این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این نوآوری‌ها با قسمت‌های بالاتری نیز همراه است، بنابراین اگر بودجه محدودی دارید باید بدانید که پلی استر به خوبی کار شما را راه می‌اندازد. همچنین بهترین شورت‌های ورزشی، همگی دارای قابلیت دفع رطوبت برای کاهش تعریق هستند. برخی از شورت‌ها دارای مواد کششی چهار طرفه نیز هستند، به این معنی که هم به صورت عرضی و هم از طول کشیده می‌شوند و به شکل اولیه خود باز می‌گردند. مطمئن شوید که شورت مخصوص دویدن سبک وزن باشد و از لاکرا یا پلی استر ساخته شده باشد که قابلیت تنفس دارد و به دفع رطوبت از پوست کمک می‌کند. شورت نخی در هنگام دویدن پوست را ساییده و تحریک می‌کند.

نوع ورزش

هر ورزشی الزامات خاص خودش را دارد. با توجه به میزان تحرک مورد نیاز و نوع ورزش باید شورتی را انتخاب کنید که هم راحت باشد و هم در عین حال دامنه حرکت شما را محدود نکند.

ورزش‌های هوازی و سرعتی

برای تمرین‌هایی که در آن‌ها نیاز به دویدن مداوم، پرش و حرکات ناگهانی باشد مانند فوتبال، دوی حرفه‌ای و مواردی از این قبیل، شورت ورزشی باید تا حد امکان سبک و راحت باشد زیرا در غیر این صورت سبب افزایش وزن و سختی حرکت می‌شود.

بیشتر بخوانید: با بهترین برندهای ایرانی لباس ورزشی آشنا شوید

شلوارک ورزشی
شورت ورزشی مناسب برای دویدن معمولا کوتاه و سبک است.

یوگا، کراس فیت یا پیلاتس

اگر فعالیت شما شامل حرکات با انعطاف بالا مانند اسکوات یا حرکات یوگا است، احتمالا بهتر است به سراغ شلوارک‌های چسبان که مانند لگ هستند بروید. این شورت‌ها انعطف پذیری بالایی دارند و از آن مهم‌تر، هنگام حرکت کردن جا به جا نمی‌شوند و نیازی نیست حین ورزش مدام حواستان به آن‌ها باشد.

شورت بسکتبال

ورزش‌هایی مانند بسکتبال به دلایلی شورت ورزشی خاص خود را دارند. اول از همه، شورت بسکتبال بلندتر (پایین‌تر از زانو) و جادارتر از سایر شورت های ورزشی مردانه است. آن‌ها همچنین از پارچه پرفورمنس ساخته شده اند که از پلی استر مورد استفاده در شلوارک‌های مخصوص دویدن سنگین تر است.

شورت دوچرخه سواری

شورت‌های ورزشی معمولی برای دوچرخه سواران تفریحی بیشتر توصیه می شود، در حالی که شورت‌های فشرده و چسبان اغلب هنگام دوچرخه سواری توسط ورزشکاران جدی و ورزشکاران سه گانه پوشیده می‌شود. شورت ورزشی مناسب دوچرخه معمولاً از اسپندکس و شورت‌های فشرده از موادی مانند نئوپرن ساخته می‌شوند که حتی به بدن نزدیک‌تر هم می‌شوند. اکثر شورت های دوچرخه دارای بالشتک‌هایی هستند در قسمت زین دوخته شده‌اند تا راحتی بیشتری در هنگام سواری ایجاد کنند.

مدل شورت ورزشی

طول شلوارک نیز از نکات مهمی است که باید به آن دقت کنید. انتخاب طول بستگی به مدل بدن، اهداف شخصی و سطح راحتی شما دارد. اگر در حین دویدن مستعد آسیب زدن به ران‌‌ها هستید، احتمالا بهتر است که روی جفت کمی بلندتر سرمایه گذاری کنید. برای دوندگان معمول است که در طول دویدن‌های سریع‌تر و کوتاه‌تر، شورت کوتاه‌تری را انتخاب کنند که جلوی دست و پا را نگیرد.

همانطور که در بالا اشاره شد، بهترین شورت ورزشی برای دونده‌ها مدل‌های مینیمال، سبک و کوتاهتر (5 اینچ یا کمتر) برای حرکت آسان هستند. اگر هم شورت ورزشی برای باشگاه و بدنسازی یا وزنه برداری می‌خواهید، بهتر است استایل طولانی‌تری را انتخاب کنید (درز 9 اینچی را در نظر بگیرید) که پوشش و محافظت بیشتری را ارائه می‌دهد. در نهایت مهم‌ترین فاکتور هنگام انتخاب طول شورت ورزشی راحتی خودتان است و بس.

بیشتر بخوانید: با انواع تیشرت مردانه آشنا شوید

انواع شورت ورزشی
شورت ورزشی در انواع مدل‌ها و جنس‌ها برای کاربردهای مختلف تولید می‌شود.

شورت ورزشی جیب دار یا بی جیب

حقیقت این است که در اکثر اوقات شلوارک دارای جیب‌های خارجی به ورزشکاران توصیه نمی‌شود، مگر این که آن را برای استفاده روزمره، پیاده روی و مواردی از این قبیل بخواهید. دلیل آن هم این است که با گذاشتن هر چیزی، جیب‌ها سنگین می‌شوند و هنگام پریدن، دویدن و کارهای این چنینی به این طرف و آن طرف حرکت کرده و حس بدی ایجاد می‌کنند. در این موارد جیب‌های داخلی بهتر عمل می‌کنند اما بهترین حالت استفاده از یک کمربند جیب دار یا کیف کمری برای خرده ریز‌های ضروری است. همچنین بعضی از شورت‌های ورزشی یک جیب مخفی در پشت یا کنار برای قرار دادن گوشی دارند، اما هنگام استفاده از این جیب مراقب باشید زیرا شورت‌های نازک ممکن است رطوبت را منتقل کنند.

شورت ورزشی چسبان یا گشاد

شورت‌های فشرده یا شورت لگ ورزشی مردانه از جدیدترین ترندهای ورزشی هستند.  این مدل‌ها حمایت بیشتری برای کشاله ران، ران‌ها و همسترینگ و همچنین گرمای اضافی ایجاد می‌کنند و احتمال کشیدگی عضلات را کاهش می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای محافظت از پوست در برابر ساییدگی مفید باشند. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که شورت‌های چسبان می‌توانند به بهبود گردش خون و کاهش احتمال لخته شدن خون کمک کنند.

شورت‌های فشرده معمولاً توسط ورزشکاران رقابتی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، ورزشکاران سه‌گانه اغلب شورت‌های فشاری می‌پوشند تا از آسیب‌دیدگی در طول تمرینات جدی جلوگیری کنند. اگر حس خوبی هنگام پوشیدن یک جفت شورت چسبان ندارید و معذب می‌شوید نیز کاملا طبیعی است، خیلی از ورزشکاران روی لگ گوتاه یک شورت ورزشی گشاد می‌پوشند تا بتوانند از مزایای هر دو به خوبی بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: بهترین لباس های مردانه برای باشگاه

جمع بندی

شورت‌های ورزشی دارای طیف وسیعی از طول‌ها و مدل‌ها هستند، بنابراین مهمترین چیزهایی که باید در یک شورت باشگاه بدنسازی خوب به دنبال آن باشید، راحتی کافی و پارچه‌هایی با تکنولوژی بالا است که رطوبت را از بین می‌برد. البته که زیبایی و ظاهر نیز اهمیت خودش را دارد و سبب می‌شود اعتماد به نفس بالاتری را تجربه کنید. هر ورزش و فعالیتی شورت ورزشی مخصوص به خود را می‌خواهد. بنابراین به جزئیات توجه کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته و فعالیتی با بازدهی بالاتر داشته باشید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه