پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چرا باید کوله پشتی ارگونومیک بخریم؟

کوله پشتی ارگونومیک

کوله‌پشتی از جمله وسایلی که به طور روزمره توسط دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی افراد عادی مورداستفاده قرار می‌گیرد. امروزه باتوجه‌به مشغله کاری افراد شرایط ایجاب می‌کند تا همواره افراد لپ‌تاپ خود را به همراه داشته باشند. ازاین‌رو نیاز به کوله‌پشتی بیشتر از قبل در زندگی افراد احساس می‌شود. اما آیا تا کنون به یک کوله‌پشتی استاندار و مناسب فکر کرده‌اید؟ و یا حتی می‌دانید کوله پشتی ارگونومیک چیست؟ پس همراه ما باشید تا در خصوص این نوع کوله‌پشتی و فاکتورهای ارگونومیک کوله پشتی نکاتی را بیان کنیم.

طراحی ارگونومیک یعنی چه؟

آیا می‌دانید طراحی ارگونومیک چه طراحی‌ای است و چه مزیت‌هایی دارد؟ پیش از هر چیز باید بگوییم که وزن، مدت‌زمان و نحوه حمل کوله‌پشتی از جمله ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند موجب تغییر در راستا و انحناهای ستون فقرات، اختلالات و دردهای اسکلتی و عضلانی شوند. ازاین‌رو لازم است تدابیری اندیشیده شود تا کمترین فشار به کمر حمل شود. در واقع برای جلوگیری از اختلالاتی مانند درد کمر و شانه، ایجاد فاصله میان مهره‌ها، بروز تغییرات قلبی و عروقی، تنفسی و تغییرات الگوی راه‌رفتن لازم است کوله‌پشتی‌ای را انتخاب کرد که از اصول استانداردی در ساخت آن استفاده شده است.

دقیقا مثل سایر محصولات ارگونومیک، کوله پشتی ارگونومیک نیز طراحی شده است تا بتوانید یک وسیله سالم، کارآمد و راحت برای حمل وسایل خود به شما ارائه دهد. تفاوت این کوله‌پشتی‌ها با دیگر کوله‌پشتی‌ها در این است که به طور خاص برای کاهش فشار کیف در پشت شما طراحی شده‌اند اما حمل‌ونقل وسایل مهم شما، چه لپ‌تاپ و چه کارهای اداری، را آسان‌‌تر می‌کنند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود برای سلامتی خود و سهولت در حمل‌ونقل وسایلتان از کوله پشتی استاندارد یا کوله پشتی ارگونومیک استفاده کنید. اما آیا می‌دانید یک کوله پشتی ارگونومیک چه ویژگی‌هایی دارد که نسبت به دیگر کوله‌پشتی‌ها مناسب است؟ همراه من باشید تا ویژگی‌های آن را برای شما بیان کنم.

کوله پشتی ارگونومیک
کوله پشتی ارگونومیک یک کوله باکیفیت و مناسب برای سلامتی شما است.

بیشتر بخوانید: این لباس ها را در باشگاه بدن سازی نپوشید

ویژگی‌های یک کوله پشتی ارگونومیک چیست؟

اما آیا می‌دانید ویژگی‌های یک کوله پشتی ارگونومیک در چیست؟ این نوع کیف‌ها دارای جیب‌های تخصصی می‌باشند که بدون نیاز به تلاش و زحمت برای رسیدن به آنها، دسترسی آسان به موارد موردنیاز را به شما فراهم می‌کند. همچنین وزن مناسب کوله‌پشتی به‌گونه‌ای است که کیف را کاملا در حالت تعادل قرار می‌دهد و این توزیع تعادل وزن مانع از وضعیت بد بدن می‌شود و در نهایت سلامتی را برای فرد به دنبال دارد. همچنین ارگونومی در کوله پشتی باعث می‌شود هنگام نشستن بدون ایجاد هیچ‌گونه ناراحتی بتوانید کیف را بپوشید و در صورت لزوم به‌راحتی قابل برداشتن است.

همچنین در کوله پشتی ارگونومیک بندهای کوله نیز تغییر کرده است و با تغییر محل بندها به جلوی کوله پشتی، نیرو به سطح بیشتری از بدن وارد می‌شود. این ویژگی باعث شده تا نیروی وارده صرفا بر روی کمر و شانه‌ها نباشد و بر شانه‌ها فشار کمتری وارد گردد. همچنین با طبقه‌بندی داخل کوله نیز راحتی بیشتری برای حمل در نظر گرفته شده است. اضافه‌شدن این ویژگی‌ها به کوله پشتی ارگونومیک باعث شده تا افرادی که دچار کمردرد و یا مشکلات شانه و گردن هستند هم به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

اهمیت انتخاب کوله استاندارد در چیست؟

به نظر شما چه اهمیتی دارد که ما کوله‌پشتی خود را استاندارد و یا به عبارتی کوله پشتی ارگونومیک خریداری کنیم؟ باید گفت ازآنجایی‌که ما کوله‌پشتی‌های خود را به طور مرتب استفاده می‌کنیم و برای حمل بسیاری از وسایل شخصی خود به آنها اعتماد می‌کنیم، پس بهتر و البته منطقی‌تر است که از نمونه‌های استاندارد و ارگونومیک باشد. در این صورت می‌توان سلامتی را از ناحیه‌ی کمر، گردن و ستون فقرات تضمین کنید.

همچنین بهتر است بدانید که کوله پشتی ارگونومیک به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای حمل‌ونقل وسایل شما بسیار مناسب‌تر می‌باشد و از وسایل شما به‌خوبی مراقبت می‌کند.

کوله پشتی ارگونومیک
از مزایای کوله پشتی ارگونومیک میتوان به راحتی آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین تمرین های ورزشی برای پشت میزنشین ها

مزایای کوله پشتی ارگونومیک

 • راحتی بیشتر

اولین مزیتی که بلافاصله با استفاده از کوله پشتی ارگونومیک تجربه خواهید کرد، راحتی بسیار زیاد است. در این نمونه از کوله‌پشتی‌ها بالشتک اضافی قرار داده شده است که تفاوت زیادی را در مقایسه با سبک‌های دیگر دارد. به عبارتی طراحی ارگونومیک کوله پشتی به‌گونه‌ای است که راحتی بسیار زیادی را در حمل‌ونقل و جابه‌جایی برای فرد به دنبال دارد.

 • حفظ انرژی

استاندارد کوله پشتی از نظر ارگونومی به‌گونه‌ای است که به حفظ انرژی شما کمک خواهد کرد. به عبارتی یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کوله پشتی ارگونومیک آن است که کمک خواهد کرد تا شما کمتر از به‌کاربردن سایر کوله پشتی‌ها احساس خستگی کنید حتی اگر بار سنگین‌تری نسبت به حالت معمول داشته باشید. به همین دلیل اگر کل روز را به پیاده‌روی یا مسافرت می‌گذرانید، به دلیل طراحی ارگونومیک کوله‌پشتی، احساس خستگی کمتری خواهید کرد.

 • ظرفیت بالاتر

کوله پشتی ارگونومیک برای کارایی هر چه‌بهتر و سهولت ساخته شده است ازاین‌رو قادر هستند وسایل بیشتری را به روش هوشمندتری حمل کنند. به عبارتی این کیف‌ها پر از جیب‌هایی هستند که لوازم جانبی مهم مانند لپ‌تاپ یا شارژر را در خود جای می‌دهند که این ویژگی باعث می‌شود نیاز به حداقلی‌ترین فضا و دسترسی به آن را برای شما تسهیل کند. شما با استفاده از ظرفیت بالای این نمونه از کیف‌ها می‌توانید به‌راحتی هرگونه وسیله را با خود حمل کنید و نگران کمبود جا نباشید.

 • تطبیق‌پذیری

یکی دیگر از ویژگی‌های کوله پشتی راحت با طراحی ارگونومیک تطبیق‌پذیری است. به عبارتی اگرچه یک کوله‌پشتی ارگونومیک می‌تواند برای یک هدف خاص مانند دردست‌داشتن لپ‌تاپ طراحی شود، اما در نحوه استفاده کاملاً متنوع است. کوله‌پشتی‌های همه‌منظوره برای مسافرت‌های گوناگون، رفت‌وآمد روزانه به محل کار، مدرسه، پیاده‌روی و اردو زدن بسیار مناسب است؛ بنابراین با داشتن کوله پشتی ارگونومیک قطعاً ارزش پول خود را حفظ کرده‌اید.

 • حفظ سلامتی

یکی دیگر از مزیت‌های بزرگی که کوله پشتی ارگونومیک با خود به همراه دارد، حفظ سلامتی است. همان‌طور که در متن مقاله نیز گفته شد هدف از ساخت این نوع کوله کم‌کردن فشار وارده بر گردن، شانه و ستون فقرات فرد است و در نظر دارد با طراحی‌های پزشکی و ارگونومیک این فشار را کاهش دهد. در این صورت فرد قادر است به‌راحتی کوله خود را در مدت‌زمان زیادی بدون هیچ‌گونه خستگی حمل کند.

بیشتر بخوانید: چربی های مفید برای بدن سازی را می شناسید؟

جمع‌بندی

تجربه استفاده از کوله‌پشتی تقریبا برای همه افراد بوده است. این تجربه از زمان مدرسه و داشتن کوله‌پشتی آغاز و بعدها در زندگی روزمره و کاری نیز وجود داشته است. ازاین‌رو همگی با کوله‌پشتی و فشاری که گاها با حمل وسایل سنگین به کمر و شانه‌ها وارد می‌شود آشنا هستید. ما در این مقاله سعی کردیم کوله پشتی ارگونومیک که مطابق با استداندارهای مختلف است را به شما معرفی کنیم. این کوله‌پشتی نه‌تنها قادر است سلامتی شما را تضمین کند بلکه با داشتن فضاهای مختلف می‌تواند شما را برای حمل وسایل گوناگون یاری کند.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه