پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

کدام شورت‌های ورزشی برای باشگاه مناسب هستند؟

شورت های ورزشی
انتخاب شورت ورزشی مناسب برای باشگاه چندان سخت به نظر نمی‌رسد. با این وجود با رشد نوآورانه‌ و خاص‌تر شدن لباس‌های باشگاهی، هنگام خرید یک شورت جدید متغیرهای زیادی وجود دارد که انتخاب را سخت می‌کند. البته شورت ورزشی ایده‌آل برای همه‌ی ورزش‌ها وجود ندارد، اما چند ویژگی کلیدی استاندارد بهترین شورت ‌های ورزشی را تعیین می‌کند. برای کمک به انتخاب راحت‌تر شما، امروز می‌خواهیم راجع به انتخاب شورت ورزشی مناسب برای باشگاه صحبت کنیم.

با مل اند موژ همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی انواع شورت های مناسب باشگاه بخوانیم.

داشتن جیب

اکنون که اکثر ما هنگام ورزش یا دویدن یک گوشی هوشمند حمل می‌کنیم، هنگام خرید بهترین شورت ورزشی، جیب‌ها اهمیت زیادی دارند. جیب‌های کناری معمولی برای راه رفتن قبل و بعد از تمرین عالی هستند، در حالی که جیب‌های زیپ دار مانع از لیز خوردن اشیا می‌شوند. گاهی اوقات می‌توانید یک جفت شورت تمرینی آستردار با یک جیب کوچک در آستر پیدا کنید که هنگام انجام حرکات شدید یا دویدن، گوشی هوشمند شما را ایمن نگه می‌دارد. این مهم است که هنگام ورزش‌های شدید و هوازی از شورت ورزشی دارای جیب بیرونی استفاده نکنید زیرا بیش از حد تکان تکان می‌خورد و ممکن است ورزش شما را با اختلال مواجه کند.

آزادی حرکتی

آزادی حرکت تقریبا مهم‌ترین ویژگی مورد نیاز برای هر گونه لباس ورزشی از جمله شورت های ورزشی است. آزادی حرکت می‌تواند تحت تاثیر جنس شلوارک، اندازه و طول آن تغییر کند. شلوارک‌هایی که از جنس ورزشی مانند اسپندکس و لاکرا و پلی استر ساخته شده باشند، اصولا انعطاف پذیری بالایی دارند و با آن‌ها به راحتی می‌توانید حرکت‌ّای مختلف را انجام دهید. توجه کنید که میزان آزادی حرکتی مورد نیاز اصولا به نوع فعالیت ورزشی نیز مرتبط است و باید آن را متناسب با نوع ورزش خود انتخاب کنید.
قابلیت تنفس
بهترین شورت‌های تمرینی همگی دارای قابلیت تنفس یا همان جذب رطوبت برای کاهش تعریق هستند، اما هنوز طیف وسیعی از ترکیب مواد وجود دارد. برخی از شورت‌ها دارای مواد کشسان چهار طرفه نیز هستند، به این معنی که هم به صورت عرضی و هم به صورت طولی کشیده می‌شوند و به شکل اولیه خود باز می‌گردند. در نهایت برای کسانی که ورزش قدرتی انجام می‌دهند و زیاد بدنشان عرق نمی‌کند، شورت‌‌های گرمکن یا با جنس کمی نخی‌تر هم کاربردی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین لباس‌ها و تجهیزات برای ورزش در خانه

طول و قد شورت ورزشی

قد مناسب برای شلوارک ورزشی، بستگی به تمرین شما دارد. دوندگان نمی‌توانند انتخاب‌های دست و پاگیر داشته باشند، بنابراین معمولا شورت‌های کوتاه برای آن‌ها مناسب‌تر است. کسانی که بدنسازی می‌کنند اغلب پوشش بین پاها و نیمکت یا هالتر را دوست دارند، بنابراین شورت ورزشی بلند برای آن‌ها انتخاب خوبی است. اگر هم همه این کارها را انجام دهید، می‌توانید به سراغ شورت ورزشی با اندازه متوسط بروید و خیال خود را راحت کنید.
انواع شورت ورزشی
هر نوع شورت ورزشی با توجه به نوع جنس و مدل برای ورزشی خاصی مناسب است.

چه شرت هایی در باشگاه نپوشیم؟

با توجه به همه نکاتی که تا به حال گفتیم، حدس زدن این که هر نوع شورتی برای پوشیدن در باشگاه مناسب نیست، نباید کار سختی باشد. درست است که اصل کار راحتی و حس خوب خودتان است، اما برای داشتن ورزشی با کیفیت بالاتر، بهتر است از پوشیدن موارد زیر در باشگاه خودداری کنید.

شرت ورزشی باکسرز (شرت مشت زنی) یا شورت های خیلی گشاد

شورت‌های گشاد انتخاب خیلی خوبی نیستند. زیرا مربی شما باید عضلات را تا حدی ببیند تا شما را ارزیابی کند. البته حتی خودتان هم می‌توانید در آینه خود را رصد کنید و عضلات درگیر را مشاهده کنید. لباس‌های ورزش امروز برای کمک به حرکت بهتر بدن ساخته می‌شوند،‌بنابراین خود را پنهان نکنید و شرت ورزشی متناسبی را برای خود انتخاب کنید.

شرت تمام پنبه ای

پنبه به معنای واقعی کلمه هر قطره عرق را جذب می‌کند، که باعث می‌شود حین ورزش احساس کنید یک حوله خیس پوشیده‌اید. از طرفی هر چه لباس مرطوب‌تر باشد، احتمال رشد باکتری‌ها در آن بیشتر می‌شود، به‌ویژه اگر آن را برای مدت طولانی بپوشید. در نهایت اگر هر ناحیه باز پوست در معرض لباس‌های تمرینی پر از باکتری قرار گیرد، می‌تواند منجر به عفونت قارچی در محل شود. به جای پنبه، پارچه‌های قابل تنفس یا ترکیبی را انتخاب کنید که مخصوص ورزش هستند.

شرت ورزشی تنگ

لباس‌های فشرده‌کننده که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حرکت را در حین فشرده‌سازی ماهیچه‌ها انجام دهند، خوب هستند. اما لباس‌هایی که خیلی کوچک یا خیلی تنگ هستند می‌توانند بیشتر از این که فایده داشته باشند ضرر داشته باشند. شورت ورزشی نباید آنقدر تنگ باشد که حرکات را محدود کند یا حتی گردش خون را با مشکل مواجه کند. شلوارک‌های خیلی تنگ می‌توانند باعث گرفتگی عضلات پا شوند و البته تجربه ناخوشایندی را برای شما رقم بزنند.

نکات مهم هنگام انتخاب شورت ورزشی

با تعیین نوع فعالیت و ورزش خود، می‌توانید بهترین انتخاب شلوارک ورزشی مردانه و زنانه را داشته باشید. نکات زیر هنگام خرید شلوارک ورزشی مناسب، کمک بزرگی خواهند بود:
  • لباس ورزشی برای تمرین‌هایی که نیاز به تلاش هوازی مداوم دارند، مانند دویدن یا ایروبیک، باید تا حد امکان سبک باشد، بنابراین طول درزهای طولانی‌تر می‌تواند وزن را افزایش دهد و مانعی برای آن باشد. به همین دلیل است که پرفروش‌ترین‌ مدل‌ّ‌های شورت ورزشی زنانه و مردانه در این دسته سبک‌ وزن و رطوبت‌گیر هستند، مانند شورت‌های کوتاه و سبک.
  • اگر فعالیت شما شامل حرکات زیادی مانند یوگا و کراس فیت می‌شود، ست ورزشی را می‌خواهید که هنگام انجام فعالیت‌‌هایی مانند اسکات و حرکات یوگا پوشش کافی را ایجاد کند. شورت های ورزشی فشرده و لگ مانند در اینجا پرفروش‌ترین هستند، به ویژه به دلیل انعطاف پذیری که اکثر شورت‌ های ورزشی فشرده ارایه می‌دهند. به علاوه این مدل‌ها به راحتی تکان نمی‌خورند و حین ورزش نیازی نیست نگران کنار رفتنشان باشید.
  • برخی از مدل‌های شورت های ورزشی دولایه هستند. این یعنی یک لایه شورت ورزشی فشرده و از جنس لگ وجود دارد که روی آن یک شلوارک گشادتر پوشانده می‌شود. دلیل به وجود آمدن این شورت‌ها این است که برخی از افراد (به خصوص آقایان) با پوشیدن شورت‌های تنگ و فشرده راحت نیستند و این مدل‌ها علاوه بر داشتن کارایی مورد نیاز، به اندازه کافی راحت هم هستند.
شورت ورزشی
شورت ورزشی دو در یک راحتی و کارایی را در کنار هم دارد.

شورت های ورزشی بدون درز

شورت‌ های ورزشی بدون درز یا seamless از انتخاب‌های جالب و خاص جدیدی است که برای خانم‌ها و آقایان وجود دارد. این مدل‌ها در واقع هیچ درزی ندارند، اما این ویژگی چه خاصیتی دارد؟ ورزش‌های کششی مانند یوگا و پیلاتس نیاز به حرکات دراز کش زیادی دارند. شورت های ورزشی بدون درز از ایجاد ناراحتی‌های پوستی و خارش جلوگیری می‌کنند و راحت‌تر می‌توانید حرکات مختلف را انجام بدهید.

جمع بندی

انتخاب شورت های ورزشی مانند خرید کیت ورزشی و هر نوع لباس ورزشی دیگری، نیاز به دقت کافی و در نظر گرفتن پارامترهای مختلف دارد. این پارامترها می‌توااند شامل جنس پارچه، اندازه و طول شلوارک ورزشی و حتی مدل جیب‌ها باشند. در این مقاله سعی کردیم همه‌ی این موارد را مختصر و مفید توضیح دهیم و در خرید شورت ورزشی به شما کمک کنیم. با انتخاب شورت های ورزشی مناسب، می‌توانید کارایی ورزشی خود را افزایش دهید، با اعتماد به نفس بالاتری به باشگاه بروید و در نهایت از ورزش خود لذت بسیار بیشتری ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه