پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

بهترین لباس‌ها و تجهیزات برای ورزش در خانه

اهمیت ورزش برای سلامت و تناسب اندام بر کسی پوشیده نیست. با این حال رفتن به باشگاه به صورت مداوم ممکن است کار راحتی نباشد و با وجود کار و مشغله‌های مختلف، افراد زیادی قید آن را می‌زنند. فرقی نمی‌کند هدف شما از ورزش در خانه برای لاغری شکم باشد یا حفظ سلامتی کلی بدن، مهم این است که ورزش در خانه بدون تجهیزات امکان پذیر است. برای این کار تنها به یک سری اکسسوری ساده دارید که در این مطلب در بلاگ مل اند موژ به آن‌ها می‌پردازیم.

لباس ورزشی انگیزه‌ای برای ورزش

روتین تناسب اندام شما به لباس های ورزشی نیاز دارد، درست مانند باشگاه. پوشیدن لباس‌های خانگی و ورزش کردن می‌تواند روی کیفیت ورزش شما تاثیر گذار باشد. از طرف دیگر، لباس‌های ورزشی به شما احساس مناسبی را که برای گذراندن 30 دقیقه تمرین شدید نیاز دارید، هدیه می‌دهند. فراموش نکنید انتخاب یک لباس  ورزشی مناسب که بادوام باشد به معنای صرفه جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از خریدهای پی در پی است. روی یک لباس ورزشی شیک و زیبا سرمایه گذاری کنید، وسیله‌ای که به شما انگیزه می‌دهد تا چند دقیقه بیشتر را صرف تمرین کنید. البسه ورزشی طوری طراحی شده‌اند که راحتی و سهولت حرکت را به شما ارائه دهند و انگیزه شما را چند برابر می‌کنند.

جنس قابل تنفس لباس

لباس‌های ورزشی که از پارچه‌های تنفس‌پذیر و ضد رطوبت ساخته شده‌اند به شما کمک می‌کنند در طول تمرین خشک و خنک بمانید. پارچه‌های 100% نخی بسیار جاذب هستند و می‌توانند عرق را به بدن شما بچسبانند زیرا خیلی سریع خشک نمی‌شوند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، به پارچه‌هایی نیاز دارید که سریع خشک شوند؛ مانند پلی استر، اسپندکس یا لیکرا.
به علاوه برخی از پارچه‌ها می‌توانند در حین تمرین باعث تحریک پوست شوند و می‌توانند تمرکز شما را از یک تمرین خوب منحرف کنند. به دنبال لباس‌های صاف و بدون درز باشید که به آن‌ها لباس‌های seamless نیز گفته می‌شود.
انجام تمرین ورزشی در خانه
با انتخاب وسایل ساده و کاربردی می‌توانید بدون نیاز به تجهیزات خاص، در خانه ورزش کنید.

راحتی، مهمترین ویژگی

شکی وجود ندارد که هر چه حین ورزش راحت‌تر باشید، بهره وری بالاتری هم خواهید داشت و با سختی کمتری تمرین خود را به پایان خواهید رساند. یکی دیگر از دلایلی که به لباس ورزشی خوب نیاز دارید هم همین راحتی است. پارچه‌های مخصوص ورزشی، انعطاف پذیری فوق‌العاده‌ای دارند و از طرفی با فیت بدن بودن، دست و پاگیر نیستند و هیچ اختلالی در حرکات ورزشی ایجاد نمی‌کنند.
به علاوه در مورد ورزش در خانه برای بانوان، داشتن سوتین ورزشی مناسب نیز نباید فراموش شود. سوتین ورزشی از افتادن سینه‌ها یا درد گرفتن آن حین تمرین جلوگیری می‌کند و داشتن آن جزو ضروریات شروع ورزش است.

لباس با رنگ شاد و پر انرژی

از تاثیرات روانی رسیدن به خود و لباس‌های خوب غافل نشوید. این که یک دست لباس شیک و زیبای ورزشی در کشوی لباس داشته باشید، قطعا انگیزه‌ی بیشتری خواهید داشت تا به سراغ آن بروید و ورزش خود را شروع کنید. به علاوه رنگ‌های شاد نیز تاثیر خود را خواهند داشت و انرژی بیشتری را برای ادامه‌ی تمرین به شما می‌دهند. با پوشیدن لباس‌های ورزشی رنگارنگ احساس شادابی بیشتری خواهید داشت و با روحیه‌ی بهتری به ورزش خود خواهید پرداخت.

زیرانداز مناسب و نرم

زیر انداز ورزشی یکی از لوازم جانبی ضروری است که اگر قصد انجام ورزش در خانه را دارید به آن نیاز خواهید داشت. شما می توانید از مت ورزشی که به آن یوگا مت هم می‌گویند، برای تمام تمرینات خود به خصوص پلانک، فشار، کرانچ و … استفاده کنید. اما اگر اهل یوگا هستید، قطعا این تشک اولین چیزی است که باید بخرید. از خوبی‌های زیرانداز ورزشی این است که جمع کردن و جابه‌جایی آن خیلی راحت است و زحمتی ایجاد نمی‌کند. هنگام انتخاب تشک یوگا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
ضخامت زیرانداز: تشک ها در ضخامت های مختلف عرضه می‌شوند. ضخامت بالاتر نرم‌تر است و البته جا به جایی سخت‌تری هم دارد. بنابراین بهتر است ضخامت را بنا بر ورزش و ترجیحات خود انتخاب کنید.
  • جنس کف زیرانداز: مهم است که تشک هنگام تمرین حرکت نکند، بنابراین مطمئن شوید زیراندازی که انتخاب می‌کنید ضخامت مناسبی دارد و به راحتی لیز نمی‌خورد.
  • وزن مت یوگا: اگر می‌خواهید زیرانداز خود را با خود به مناطق مختلف خانه یا بیرون ببرید، باید یک تشک سبک در نظر بگیرید. این‌ مدل‌ها معمولا حجم کمی هم دارند و به راحتی جمع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چطور برای ورزشی بهتر لباس انتخاب کنیم؟

تمرین ورزشی در خانه
زیر انداز ورزشی به کم کردن فشار کمک می‌کند و کوچک و قابل حمل است.

موسیقی مناسب و محرک

یک تمرین و ورزش عالی بدون موسیقی ناقص است. موسیقی به عنوان یک انگیزه عمل می‌کند و ریتم و ضرب آهنگ‌های خاص می‌تواند باعث شود که بخواهید بیشتر به خودتان فشار بیاورید. چه دوست داشته باشید که اتاق را با موسیقی پر کنید و چه دوست داشته باشید که از هندزفری استفاده کنید، موشیقی مناسب انگیزه بخش است و سبب می‌شود زمان تمریت کوتاه‌تر به نظر برسد. جالب است بدانید طبق تحقیقات، موسیقی می‌تواند با ایجاد روحیه خوب و افزایش استقامت به بهبود کیفیت تمرین شما نیز کمک کند. بنابراین یک آهنگ شاد و پر انرژی را پخش و ورزش در خانه را شروع کنید.

بطری آب

هیدراتاسیون خوب به معنای دریافت مقدار مناسب مایعات قبل، حین و بعد از هر جلسه ورزش در خانه است. به دلیل تعریق مداوم، بدن شما به راحتی می‌تواند دچار کم آبی شود. مایعات دمای بدن را تنظیم می‌کنند و مفاصل شما را روان می‌کنند. فلاسک عایق بهترین وسیله جانبی برای دریافت مایعات مناسب در بدن شماست، و اگر دهانه آن گشاد باشد تا بتوانید از مخلوط کن خود استفاده کنید، هیچ چیز شبیه آن نیست! اسموتی‌ها، شیک‌های پروتئینی یا آب میوه‌ها برای بعد از ورزش عالی خواهند بود و از نوشیدنی‌های انرژی زا هم می‌توانید حین تمرین‌های سنگین استفاده کنید. البته نیازی نیست خیلی هم سخت بگیرید، یک بطری ساده پر شده با آب هم جوابگو خواهد بود.

کفش و جوراب ورزشی

این امکان وجود دارد که تمرینات خانگی احساس یک باشگاه را به شما ندهند و در نهایت با پاهای برهنه ورزش کنید. اما این هرگز ایده خوبی نیست! جوراب و کفش مناسب، چسبندگی مناسبی روی زمین به شما می‌دهد که برای تمرینات شما ضروری است. کفش‌های ورزشی نیز عملکرد شما را بهبود می بخشند. به عنوان مثال، پوشیدن کفش خوب تغییر جهت سریع را آسان می‌کند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که کفش و جوراب به ورزش شما نیز بستگی دارد، مثلا ممکن است برای یوگا یا سایر ورزش‌های کششی چندان نیازی به کفش نداشته باشید، اما برای ورزشی‌هایی که در آن‌ها پرش یا حرکات هوازی وجود دارد و ورزش در خانه با دمبل، بی شک خرید کفش ورزشی مردانه یا زنانه خوب ضروری خواهد بود.
ورزش در خانه
تمرینات ساده ورزشی را به راحتی می‌توان در خانه انجام داد.

بیشتر بخوانید: 10 وسیله ضروری برای ورزش در خانه

جمع بندی

ورزش کردن در خانه راحت‌ترین و بی‌دردسرترین راه برای دستیابی به اهداف تناسب اندام و البته حفظ سلامتی و تندرستی شما است. اداب ورزش در خانه آنچنان سخت و پیچیده نیست و برای شروع ورزش در خانه اصلا نیازی به تجهیزات خاص و گرانقیمت ندارید. در این مطلب تعدادی از مهم‌ترین تجهیزات را معرفی کردیم که می‌توانند به شما کمک کنند ورزش موفقی را در خانه و با کمترین امکانات داشته باشید و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه