پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چگونه در حین ورزش شیک‌پوش باشیم؟

مد و لباس ورزشی

یکی از دغدغه‌های ورزشکاران، خصوصا به هنگام انجام ورزش‌های گروهی این است که ظاهری شیک و مرتب داشته باشند. توجه به مد و لباس ورزشی در درجه‌ی اول باعث بالا رفتن اعتماد به نفس خود ورزشکار و سپس ایجاد حس خوب در اطرافیان او خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن در حین ورزش شیک‌پوش باشید به شما معرفی کنیم، با مل اند موژ همراه باشید.

از کفش و لباس ورزشی مناسب با فعالیت خود استفاده کنید

امروزه تقریبا برای هر نوع فعالیت ورزشی، لباس و کفش مخصوص وجود دارد که نه تنها انجام ورزش را راحت‌تر می‌کند، بلکه ایمنی شما به هنگام ورزش را نیز بالاتر خواهد برد. به نکات زیر توجه داشته باشید:

جنس لباس ورزشی خود را متناسب با نوع ورزش خود انتخاب کنید. به طور مثال برای انجام فعالیت‌های شدید ورزشی مثل دویدن، از پوشیدن لباس پنبه‌ای اجتناب کنید زیرا با تشدید تعریق، سنگین شده و باعث چسبیدن لباس به بدن شما خواهد شد. در عوض پوشیدن لباس‌های پلی استر و نایلونی بهترین انتخاب خواهد بود؛ زیرا رطوبت را از بدن شما دور خواهند کرد.
توجه داشته باشید که نوع پارچه‌ی لباس، حتما از نوع قابل تنفس باشد تا زودتر خشک شده و هوا را نیز عبور دهد.

اگر سعی کنید با کفش‌هایی که مناسب فعالیت شما نیستند ورزش کنید، آسیب جدی به خود وارد خواهید کرد. با مشاوره با یک فرد متخصص یک جفت کفش ورزشی مناسب خود تهیه کنید. به طور مثال کفشی که برای وزنه‌برداری استفاده می‌کنید، حتما باید کفی سفت داشته باشد.

راحتی را انتخاب کنید

مد و لباس ورزشی
راحتی اولین اولویت شما باشد

برای ورزش کردن لباسی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی می‌کنید. به دنبال لباسی باشید که در هنگام خم شدن، عرق کردن و بلند شدن شما را اذیت نکند. پارچه‌های رطوبت‌گیر از انواع جدید پارچه‌های ورزشی هستند که به جای جذب رطوبت، آن را به قسمت بیرونی لباس انتقال می‌دهند. حتی می‌توانید به شکل لایه‌ای لباس بپوشید.
یک تاپ کوتاه ورزشی را با یک گرمکن پوشیده و در صورت گرما نیز آن را درآورید.دقت کنید که لباس انتخابی شما، باید در عین داشتن عملکرد خوب دارای زیبایی نیز باشد.

بیشتر بخوانید: نیم‌تنه بپوشیم یا تی‌شرت؟ کدام بهتر است؟

ظاهری تمیز و آراسته داشته باشید

روش‌های متفاوتی برای حفظ مد ورزشی وجود دارد که تعدادی را به اختصار در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  •  برای جلوگیری از بهم ریختگی وضعیت ظاهری و هم چنین حفظ سلامتی پوست خود، در هنگام ورزش از آرایش کردن به شدت پرهیز کنید. در صورتی که علاقه دارید حتما میزانی از میکاپ را بر صورت خود داشته باشید، استفاده از ریمل ضد آب، بالم لب و کرم ضد آفتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  •  اگر موهای بلندی دارید آن‌ها را ببافید یا به شکل ساده‌ای جمع کنید.
  •  اگر از عینک استفاده می‌کنید، عینکی مخصوص به باشگاه تهیه کنید و حتی بهتر آن است که عینک را با لنزهای طبی جایگزین کنید.
  • واضح است که تعرق بدن در هنگام ورزش بسیار بیشتر می‌شود و بدن ورزشکار بود می‌گیرد. پس حتما قبل از ورزش از انواع مام و نیز اسپری ضد عرق استفاده کنید.
  •  استفاده از لباس، جوراب و هدبند جاذب عرق به حفظ بهداشت و راحتی شما در هنگام ورزش کمک بزرگی خواهد کرد.
  •  قبل یا بعد از ورزش از عطر زدن خودداری کنید. هنگامی که به علت ورزش، پوست شروع به گرم شدن می‌کند عطری روی آن تبخیر می‌شود. مخلوط بوی بدن شما و این عطر به هیچ وجه حالت خوشایندی ندارد.
  • هرگز یک دست لباس ورزشی را به شکل متناوب در یک هفته استفاده نکنید. هر لباسی که در مجاورت پوست شما قرار می‌گیرد باید پاکیزه باشد خصوصا وقتی قرار است تعریق زیادی داشته باشید.
  •  سعی کنید چند جفت کفش برای ورزش داشته باشید و به رنگ‌های مشکی و سفید محدود نشوید

از اکسسوری‌های ورزشی استفاده کنید

اکسسوری‌های ورزشی نه تنها ظاهر شما را شیک‌تر می‌کنند بلکه در پیروی از ورزش و مد نیز به شما کمک می‌کنند پس نباید ارزش آن‌ها را نادیده بگیرید. در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  •  اسکارف: اسکارف برای جمع کردن و ثابت نگه داشتن موها در هنگام ورزش گزینه‌ی بسیار مناسبی است ضمن آن که در فصول سرد، سر را گرم نگه می‌دارد.
  •  هدبند ورزشی: هدبند ورزشی نیز ضمن آن که به ثابت نگه داشتن موها کم می‌کند؛ عرق سر را نیز به علت جنس پنبه‌ای خود جذب خواهد کرد.
  •  دستکش: دستکش‌های ورزشی از ایجاد پوسته و تاول زدن کف دست‌ها در هنگام کشش و استفاده از وسایل ورزشی و نیز لیز خوردن دست‌ها جلوگیری می‌کنند.
  •  مچ بند: مچ بند نیز علاوه بر ایجاد استایل به تقویت و حمایت از مچ‌ها در هنگام ورزش کمک می‌کند.
  • ساعت هوشمند: ساعت‌های ورزشی هوشمند با نمایش ضربان قلب و میزان کالری مصرفی شما، انگیزه‌تان را برای ادامه دادن بیشتر می‌کنند.
مد و لباس ورزشی
استفاده از اسکارف همراه با لباس ورزشی

بیشتر بخوانید: کوچک کردن شکم و پهلو در سریع‌ترین زمان

از رنگ بندی‌های متنوع در لباس خود استفاده کنید

همه‌ی ما روزهایی را تجربه کرده‌ایم که کسل هستیم و حوصله ورزش کردن نداریم. در این روزها به سراغ رنگ‌های متنوع و شاد بروید و انگیزه و انرژی را به خود برگردانید.
برخی از رنگ‌ها نیز می‌توانند بر افکار شما تأثیر بگذارند و خلق و خو و رفتار شما را بهبود بخشند. به عنوان مثال، آبی می‌تواند آرامش را افزایش دهد، زرد باعث مثبت شدن روحیه‌ی شما می شود و قرمز نیز انرژی شما را بالا می‌برد.
داشتن یک ذهن آماده و پرانرژی می‌تواند کارایی شما را در حین تمرین کردن بالا ببرد. انتخاب رنگ مناسب لباس‌ها در هنگام ورزش می‌تواند در حفظ انگیزه‌ی شما بسیار کمک کننده باشد.استفاده از رنگ‌های روشن خلق و خوی ما را بهتر خواهند کرد.

ساک ورزشی را با لباس خود ست کنید

برای جمع کردن لباس‌های ورزشی، لوازم بهداشتی و کفش‌های خود بهتر است از ساک بنددار ورزشی مناسب استفاده کنید. حالا برای تکمیل شیک‌پوشی خود بهتر آن است که رنگ ساک ورزشی را با رنگ لباس‌های خود ست کنید.

خلاق باشید

در انتخاب لباس‌ها و رنگ‌ها خلاقیت به خرج دهید و آن‌ها را به شکل متناسبی ترکیب کنید. به ویدئوهای ورزشی دقت کنید و طرز پوشش آن‌ها را در نظر گرفته با آخرین مد جدید ورزشی آشنا شوید.

با توجه به شکل بدن خود لباس بپوشید

برای داشتن یک ظاهر عالی و شیک در هنگام ورزش، باید فرم و شکل بدن خود را در نظر گرفته و با توجه به آن لباس انتخاب کنید. مثلا اگر اندام باریکی دارید، استفاده از لباس‌های تنگ و چسبان به شما پیشنهاد می‌شود و بهتر است سراغ لباس‌های گشاد نروید. یا اگر استخوان‌بندی شما درشت است بهتر است سراغ استفاده از تاپ و شلوارک بروید.

بیشتر بخوانید: چطور ورزشکاری خوش تیپ باشیم؟

نتیجه‌گیری

شیک‌پوشی و داشتن استایل در هنگام ورزش بدون شک اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در بالا می‌توانید بهترین استایل را در موقع ورزش کردن داشته و احساس خوبی به خود پیدا کنید. بسیار مشتاقیم که نظرات شما در مورد مد لباس ورزشی زنانه و مد ورزشی مردانه بدانیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه