پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چطور ورزشکاری خوش تیپ باشیم؟

استایل ورزشی

ورزش اگرچه فعالیتی است که سلامت بدن را تضمین می‌کند اما می‌تواند به‌عنوان سبکی از زندگی فرد نیز شناخته شود. به عبارتی برخی از افراد تصمیمی می‌گیرند ورزش را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنند، در این صورت نیاز دارند تا لباس و استایل ورزشی خود را تعیین کنند. انتخاب استایل ورزشی اگرچه زیبایی را به دنبال دارد و فرد را آراسته‌تر نشان می‌دهد، اما بر سلامتی و عملکرد فرد تاثیر مثبت می‌گذارد. شاید کمی باور این مسئله سخت باشد اما لباسی که در طول ورزش به تن می‌کنید، تاثیر بالایی روی وضعیت جسمی، عملکرد شما هنگام ورزش و نیز انگیزه و اشتیاقتان برای ورزش دارد. در این نوشتار قرار است در خصوص استایل ورزشی نکاتی را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

استایل ورزشی چه آیتم‌های ضروری دارد؟

پیش از آن‌که در خصوص آیتم‌های استایل ورزشی صحبت کنیم بهتر است بدانیم که استایل ورزشی چیست؟

وقتی درباره استایل صحبت می‌کنیم بیشتر منظور ما در ظاهر بیرونی فرد و مدل لباس پوشیدن آن است. البته استایل می‌تواند ترکیبی از نوع لباس پوشیدن، حرف زدن، حرکات بدن یا هر چیز دیگری باشد. به عبارتی همه‌ی روش‌هایی که باعث می‌شود درون فرد شامل افکار، احساسات، علایق و ارزش‌ها است به‌صورت بیرونی نمود داشته باشد و جلوه کند استایل فرد را تشکیل می‌دهد. اما استایل ورزشی بیشتر به نوع لباس پوشیدن فرد متناسب با رشته ورزشی وی بر می‌گردد. استایل ورزشی در تنوعات گوناگونی است و متناسب باسلیقه فرد و نوع ورزش می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه قرار است آیتم‌های این استایل را معرفی کنیم.

  • شلوار ورزشی فاق بلند

اگر بخواهیم در خصوص آیتم‌های ضروری برای استایل ورزشی صحبت کنیم و نمونه‌های ضروری آن را معرفی کنیم، بهتر است از شلوار خصوصا شلوار ورزشی فاق بلند شروع کنیم. شلوار ورزشی فاق بلند تقریباً برای اکثر ورزش‌ها مناسب است. البته استفاده از شلوار در مدل‌های متنوع دیگر مانند لگ‌های ورزشی، اسلش و… می‌تواند نوع استایل شما را دگرگون کند. در انتخاب شلوار لازم است به نکاتی مانند جنس پارچه شلوار، نوع دوخت، تناسب آن با فصل و… دقت کنید. توجه به این موارد نه‌تنها از شما استایل ورزشی  زیبا می‌سازد بلکه در سلامتی شما موثر است.

  • کفش مناسب برای استایل ورزشی

از مهم‌ترین آیتم‌هایی که می‌تواند تیپ ورزشی شما را کامل کند، کفش ورزشی است. کفش‌ها می‌توانند استایل ورزشی شما را شیک‌تر کنند و حتی نمایانگر استایل شما باشند. تنوع کفش‌ها زیاد است ازاین‌رو سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که نه‌تنها زیبایی را برای شما به دنبال دارد؛ بلکه با نوع ورزش شما تناسب دارد.

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

استایل ورزشی
استایل ورزشی آیتم های مخصوص به خود را دارد که میتواند شما را در انجام فعالیت های ورزشی یاری کند.
  • جوراب مناسب برای ورزش

کوچک‌ترین آیتم در استایل ورزشکاری مربوط به جوراب است. جوراب‌ها دنیای متفاوت و رنگارنگی را به خود اختصاص داده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها استابل خود را شیک‌تر کنید. در مورد جوراب ورزشی تنها نکته قابل توجه، مناسب بودن سایز آن است. جوراب باید کاملاً سایز پای شما باشد، نه بزرگ‌تر و نه کوچک‌تر! جوراب‌های کوچک‌تر از سایز پای شما ممکن است پای شما را مورد فشار قرار دهند و بدین ترتیب در گردش خون در پا اختلال ایجاد کنند.

  • پیراهن ورزشی

یکی دیگر از آیتم‌های مهم در استایل ورزشی مردانه و استایل ورزشی بانوان مربوط به لباس و پیراهن ورزشی است. تنوع این آیتم بیشتر از سایر نمونه‌های دیگر است و بر اساس استایل‌ها متنوع متفاوت است. در هنگام انتخاب لباس برای ساختن استایل ورزشی خود سعی کنید نمونه‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی راحتی و سلامتی را برای شما به دنبال داشته باشد.

مناسب فصل لباس انتخاب کنید

انتخاب لباس ورزشی و شکل دادن به استایل همانند انتخاب لباس‌های روزمره نیازمند دقت به فصول مختلف است. درواقع یکی از نکات مهمی که در هنگام انتخاب استایل ورزشی لازم است به آن دقت کنید، تناسب استایل شما با فصل است. سعی کنید در هنگام انتخاب پوشاک و کفش ورزشی به فصلی که در آن هستید دقت کنید. این ویژگی باعث می‌شود شما هر فصلی را با سلامتی طی کنید و برای ورزش کردن آمادگی و انگیزه داشته باشید.

استایل ورزشی مناسب با رشته ورزشی

علاوه بر تناسب استایل ورزشی شما با فصل‌های مختلف سال، لازم است به نوع ورزشی که برای خود انتخاب کرده‌اید دقت کنید و بر اساس آن استایل خود را شکل دهید. این ویژگی باعث می‌شود به سبک ورزشی خود نزدیک‌تر شوید و با نوع ورزش خود نیز ارتباط بهتری بگیرید. قطعا استایل فردی که ورزش فوتبال را دنبال می‌کند باید با استایل فرد بدنساز متفاوت باشد! این تناسب نه‌تنها زیبایی را به همراه دارد بلکه رد معرفی نوع ورزش فرد نیز موثرتر است.

راهنمای خرید استایل ورزشی

خرید کفش

همان‌طور که گفته شد، کفش یکی از آیتم‌های مهم در شکل دادن استایل ورزشی است که لازم است در هنگام خرید آن به نکاتی مانند سایز کفش، زیره مناسب، تناسب با شاخه ورزشی و… است. چنانچه کفشی متناسب با سایز پای شما نباشد علاوه بر بهم ریختن استایل شما راحتی و سهولت در راه رفتن را از شما می‌گیرد. همچنین لازم است کفشی که انتخاب می‌کنید با نوع استایل شما تناسب داشته باشد.‌

خرید لباس

خرید لباس ورزشی نیازمند توجه به نکات ریزودرشت بسیاری است. اما مهم‌ترین آن این است که در هنگام خرید لباس به جنس لباس دقت کنید. جنس پارچه شما باید به‌گونه‌ای باشد که عرق حاصل‌شده از ورزش را به خود جذب کند و مانع از عرق سوختگی فرد شود. همچنین سایز لباس باید به‌اندازه فرد باشد و تنگ و گشاد نباشد؛ چراکه در این صورت راحتی را از فرد سلب می‌کند.  انتخاب استایل ورزشی با حجاب برای بانوان نیازمند دقت بیشتری است چراکه نوع لباس‌های آن‌ها متفاوت است.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

استایل ورزشی
هنگام خرید تجهیزات استایل ورزشی لازم است به برخی نکات دقت کنید.

خرید شلوار

شلوار نیز از دیگر آیتم‌هایی است که وجود آن برای تیپ ورزشکاری لازم و ضروری است. اما باید در هنگام خرید به جنس شلوار، نوع فاق، تناسب آن با نوع ورزش و… دقت کرد. توجه به نکات گفته‌شده نه‌تنها استایل ورزشی شما را کامل می‌کند بلکه زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

خرید اکسسوری

استایل ورزشی نیز همانند سایر استایل‌های دیگر می‌تواند اکسسوری مخصوص به خود را داشته باشد. استفاده از اکسسوری‌ها به شما کمک می‌کند استایل جذاب‌تری را داشته باشید. اما نکته مهم آن است که استفاده از تمامی اکسسوری‌ها برای داشتن استایل ورزشی شیک لازم نیست؛ بلکه سعی کنید از مواردی استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، کارایی نیز دارد.

چند نمونه استایل ورزشی جذاب

همان‌طور که گفته شد، استایل ورزشی تنوعات گسترده‌ای دارد که هر فرد می‌تواند بر اساس سلیقه شخصی، نوع ورزشی که انتخاب کرده است و… آن را انتخاب کند. برای مثال استایل ورزشی دخترانه با حجاب با استایل ورزشی فردی که خود را برای ورزش شنا آماده کرده است، متفاوت می‌باشد و این تفاوت به معیارهای مختلفی بستگی دارد. در ادامه چند نمونه عکس استایل ورزشکاری برای شما قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: چگونه استایل مینیمال داشته باشیم؟

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، استایل فرد درواقع نمود بیرونی افکار، سلیقه و ارزش‌های فرد است. استایل ورزشی نیز بر اساس همین تعریف قادر است شاخه ورزشی انتخابی فرد و نوع سلیقه او را در حوزه ورزش معرفی کند. در این نوشتار در خصوص استایل ورزشی و راهنماهایی برای انتخاب استایل نکاتی را بیان کردیم. اما آیا شما هم استایل مخصوص به خود را دارید؟ استایل ورزشی شما چگونه است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. ما به شنیدن نظر شما افتخار می‌کنیم!

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه