پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

نشانه هایی که به یک لباس ورزشی جدید نیاز دارید

لباس ورزشی جدید
پوشیدن لباس ورزشی مناسب حین تمرین به دلایل زیادی مهم است. علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه برای پایبندی به روتین ورزشی، خرید لباس ورزشی مردانه و زنانه خوب همچنین حداکثر راحتی، محافظت در برابر فشار و ضربه و حمایت بیشتر از عضلات شما را ارائه می‌دهد. همه اینها می‌تواند به شما کمک کند سخت‌تر و برای مدت طولانی‌تر تمرین کنید. بنابراین اگر به طور منظم ورزش می‌کنید، عاقلانه است که روی لباس‌های ورزشی با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. اما کی لباس ورزشی جدید بخریم؟ شما نمی‌‌توانید تا ابد از یک دست لباس استفاده کنید. علایم مختلف وجود دارد که به شما می‌گوید کی زمان خرید لباس ورزشی جدید فرا رسیده است:
با مل اند موژ همراه باشید تا بیشتر درباره این نشانه‌ها صحبت کنیم.

از دست دادن خاصیت ارتجاعی و کش آمدن لباس

بیشتر لباس‌های تمرینی از پارچه‌های فوق کشی برای تحرک، پشتیبانی و راحتی بهتر ساخته شده‌اند. با این وجود حتی اگر دستورالعمل‌های مراقبت از آن‌ها را به شدت رعایت کنید، سایش و پارگی معمولی و همچنین شستشوی مکرر می‌تواند باعث شود لباس‌های ورزشی به مرور زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند. شستن و خشک کردن مداوم لباس‌ها به مرور سبب شل شدن لباس‌های کشی می‌شود و لباس‌ها گشاد و بی‌استفاده می‌شوند.
نکته‌ای که در این جا باید به آن دقت کنید این است که از مهم‌ترین وظایف یک لگ یا سوتین ورزشی خوب، محکم نگه داشتن بدن حین تمرین است. در نتیجه وقتی لباس شما شل و گشاد می‌شود، مهم‌ترین ویژگی و کارایی خود را از دست می‌دهد و دیگر بدن را محکم در بر نمی‌گیرد. این ویژگی علی‌الخصوص در مورد لباس ورزشی دخترانه و زنانه یعنی سوتین ورزشی اهمیت بالایی دارد. بنابراین به محض این که دیدید لباس‌ها دیگر مانند قبل قرص و محکم نیستند، بهتر است به سراغ خرید لباس ورزشی جدید بروید.

بوگرفتن لباس علیرغم شستشوی مداوم

آیا برایتان پیش آمده که لباس‌های ورزشی خود را بشویید، اما باز هم بوی نامطبوعی از آن به مشام برسد که به هیچ عنوان از بین نمی‌رود؟ این بوی نامطبوع نشانه آن است که باکتری‌ها، عرق و چربی بدن در اعماق مواد لباس فعال شما نفوذ کرده و جمع شده‌اند. در برخی موارد، هوا خوردن آن‌ها ممکن است به خلاص شدن از شر بوی بد کمک کند. اما اگر برای از بین بردن بو تلاش خود را کرده‌اید و باز هم فایده‌ای نداشته است، بهترین گزینه جایگزینی آن‌ها با لباس ورزشی جدید است.

بیشتر بخوانید: چگونه لباس‌های ورزشی را بشوییم

سر خوردن و افتادن لگ ورزشی

از دست دادن خاصیت ارتجاعی اغلب به راحتی در لگ‌های ورزشی قابل مشاهده است. اگر در حین ورزش مکرراً کمر لگ خود را بالا می‌کشید یا آن را دوباره تنظیم می‌کنید، به احتمال زیاد این لگ‌ها دیگر مناسب شما نیستند. در این صورت ایده خوبی است که آنها را بازنشسته کنید و لگ‌هایی بخرید که خوب در جای خود باقی بمانند، زیرا این درگیری مداوم با لگ‌ها می‌تواند روتین ورزشی شما را با اختلال مواجه کند. به علاوه همانطور که در قسمت قبلی گفتیم، شل شدن لگ سبب می‌شود کارایی خود را از دست بدهد و دیگر عضلات را محکم در جای خود نگه ندارد در نتیجه عملکرد آن از لگ ورزشی تبدیل به یک شلوار ساده می‌شود. یک لگ جدید ظاهر جذابی به شما می‌دهد و می‌توانید مانند قبل از ورزش خود لذت ببرید.
خرید لگ ورزشی جدید
خاصیت ارتجاعی و کشسانی لگ اهمیت زیادی در کارایی آن دارد.

نازک شدن و از بین رفتن بافت پارچه

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اینکه بفهمید آیا باید لباس‌های ورزشی خود را تعویض کنید یا نه، بررسی کیفیت پارچه است. آیا رنگ آن پریده و نسبت به قبل کم رنگ‌تر به نظر می‌رسد؟ آیا قبلا ضخامت بیشتری داشته اما حالا می‌توانید سمت دیگرش را ببینید و پارچه آن نازک شده است؟ اگر چنین است، اینها نشانه‌هایی هستند که زمان سرمایه گذاری روی‌ لباس ورزشی جدید فرا رسیده است. اگر اصرار دارید لباس‌های باشگاهی کهنه و رنگ و رو رفته بپوشید، ظاهر خود را کمتر دوست خواهید داشت و حتی ممکن است عملکردتان هم تحت تاثیر قرار گیرد. در نتیجه، احتمالاً برای ورزش بی انگیزه می‌شوید. خرید لباس جدید را هدر دادن پول در نظر نگیرید و در عوض، به آن به عنوان یک سرمایه گذاری برای رفاه بیشتر خود فکر کنید.

خوردگی و پارگی های کوچک در لباس

این مورد نیازی به توضیح ندارد و احتمالا ساده‌ترین راه تشخیص این است که نیاز دارید با لباس ورزشی خود خداحافظی کنید و به یک لباس ورزشی جدید فکر کنید. وجود پارگی‌های کوچک و بزرگ، باز شدن درزها یا حتی سوراخ شدن لباس‌ها نشانه‌های بسیار واضح تعویض لباس هستند. شاید با خود بگویید یک سوراخ یا پارگی کوچک در جوراب که معلوم نیست و مشکلی ندارد، اما باید بدانید همین پارگی‌ها موجب اصطکاک بیشتر و حتی تاول زدن پاها می‌شود. علاوه بر کاهش کارایی، قطعا لباس‌های پاره یا سوراخ ظاهر جالبی در باشگاه ندارند و به مرور سبب معذب شدن شما خواهند شد.
خرید لباس ورزشی جدید
ایجاد سوراخ و پارگی در لباس نشانه این است که وقت تعویض آن فرا رسیده است.

احساس ناراحتی هنگام پوشیدن لباس

از دیگر نشانه‌های واضح برای خرید لباس‌ ورزشی جدید، احساس ناراحتی در لباس‌های قدیمی است. این حس می‌تواند در اثر مجموعه‌ای از عوامل بالا به وجود بیاید. مثلا ممکن است حین تمرین احساس کنید لباس‌ شما درست سر جای خود باقی نمی‌ماند، بوی جالبی ندارد یا درزهای آن باز شده و شل و ول شده است. در نهایت به احساس بدن خود حین تمرین‌های ورزشی توجه کنید، زیرا این احساسات می‌توانند به شما بگویند که کی زمان خرید لباس ورزشی جدید فرا رسیده است.
لباسی که می‌پوشید می‌تواند به همان اندازه کاری که هنگام ورزش انجام می‌دهید مهم و ضروری باشد. در واقع، لباس‌های ورزشی مناسب می‌تواند انگیزه و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، شما را راحت نگه دارد و ورزش را لذت بخش‌تر کند.

بیشتر بخوانید: سایز لباس های ورزشی را چطور انتخاب کنیم؟

گذشتن زمان بسیار طولانی از خرید لباس‌ها

هر چقدر هم که لباس ورزشی بدنسازی گرانقیمت یا باکیفیتی خریده باشید، آن‌ها برای همیشه دوام نمی‌آورند. درست است که می‌‌خواهید صرفه جویی کنید یا دوست ندارید پول زیادی بابت خریدن لباس خرج کنید، اما باید بدانید که پوشیدن لباس‌های ورزشی قدیمی می‌تواند تاثیر منفی بر تمرین شما داشته باشد. در واقع، هر نوع لباس ورزشی دارای طول عمر خاصی است. موارد زیر به صورت میانگین مدت زمانی است که می‌توانید به صورت مداوم از یک لباس ورزشی استفاده کنید:
  • لگ ورزشی : 2 سال
  • کفش ورزشی: 6 ماه تا 1 سال
  • سوتین ورزشی: 6 ماه
  • تاپ و رویه‌ی ورزشی: چند سال یا تا زمانی که متوجه ساییدگی و پارگی شدید

جمع بندی

علاوه بر خرید لباس‌های ورزشی مناسب، عادت کنید که به طور منظم لباس‌های ورزشی فعلی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز در شرایط خوبی هستند یا خیر. اگر متوجه هر یک از علائم ذکر شده در بالا شدید، در خرید لباس ورزشی جدید شک نکنید. انتخاب لباس ورزشی مناسب می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر ایمنی، راحتی و عزت نفس شما داشته باشد، بنابراین لباس‌هایی را انتخاب کنید که ظاهر و احساس خوبی به شما بدهند و البته کیفیت و دوام بالایی نیز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه