پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

از انجام این کارها در باشگاه ورزشی خودداری کنید

باشگاه ورزشی
در تمام محیط‌های اجتماعی این الزام وجود دارد که یک سری مسائل و آداب از سوی افراد حاضر در محیط رعایت شود. باشگاه‌های بدنسازی نیز یک محیط اجتماعی محسوب می‌شوند که آداب و مسائل فرهنگی خاص خود را دارند. در واقع یک سری باید و نبایدها در یک باشگاه ورزشی وجود دارد که رعایت آن از سوی همه اعضاء باعث می‌شود که فضای مناسبی ساخته شده و افراد از حضور در این محیط حال خوبی بدست آورند. یک سری کارها و رفتارها وجود دارد که در شأن یک فرد در زمان حضور در باشگاه نبوده و بهتر است از انجام دادن آن‌ها خودداری شود. با مل اند موٰژ همراه باشید تا کمی بیشتر درباره آداب باشگاه رفتن صحبت کنیم.  

پوشیدن لباس نامناسب

یکی از الزامات حضور در فضاهای ورزشی مختلف به خصوص باشگاه‌های بدنسازی، انتخاب لباس ورزشی مناسب است. نکته مهم در انتخاب لباس ورزشی مناسب، راحت و آزاد بودن لباس است تا ورزشکار بتواند حرکات ورزشی را راحتی و بدون مزاحمت انجام دهد. اما پوشیدن برخی از لباس‌ها مانند لباس‌های تنگ و چسبان و کوتاه مناسب باشگاه ورزشی نبوده و صحنه‌های ناخوشایندی را برای سایر افراد حاضر در باشگاه به وجود می‌آورد. برای حضور در باشگاه و به منظور رعایت آداب باشگاه بدنسازی از پوشیدن چنین لباس‌هایی خودداری کرده و لباسی را انتخاب کنید که در عین راحتی از پوشش کافی حین انجام تمرینات برخوردار باشد.  

تجاوز به حریم شخصی افراد

احترام به حریم شخصی افراد اولین اصل در زمان قرار گرفتن در یک فضای عمومی است. در مورد باشگاه ورزشی نیز این مسئله کاملا صدق می‌کند و باید به حریم شخصی افراد حاضر در باشگاه احترام بگذارید. بدون شک برقراری ارتباط با سایر افرادی که در باشگاه حضور دارند جذاب است اما این ارتباط نباید تا حدی پیش برود که منجر به زیرپا گذاشتن حریم خصوصی افراد شود. با توجه به میزان شلوغی باشگاه و تعداد افرادی که برای ورزش کردن حاضر شده‌اند، ضرورت دارد که به عنوان یکی از قوانین باشگاه بدنسازی هر فرد به اندازه خود فضایی را اشغال کرده و فضای مناسبی را برای سایر افراد باقی بگذارد تا آن‌ها نیز بتوانند از همه امکانات موجود بهره‌مند شوند.
باشگاه ورزشی
باید و نبایدهای حضور در باشگاه ورزشی

رها کردن وزنه ها بعد از تمرین

یکی از بدترین کارهایی که برخی از افراد در باشگاه ورزشی انجام می‌دهند، رها کردن وزنه‌ها پس از به پایان رسیدن تمرین است. هر فردی که از دستگاه‌های دارای وزنه یا سایر لوازم جانبی در باشگاه استفاده می‌کند باید وزنه‌ها و وسایل مختلف را پس از پایان تمرین در سر جای خود قرار دهد. بدون شک در هر باشگاهی محل‌هایی برای قرار دادن وزنه‌ها و سایر وسایل در نظر گرفته شده است به همین منظور کافی است افراد پس از به پایان رسیدن تمرین خود، وزنه‌ها و وسایل مختلف را جایگاه مشخص تعیین شده قرار دهند. این کار باعث می‌شود که هم نظم خوبی در باشگاه به وجود آید و سایر افراد حاضر در باشگاه برای استفاده از این وسایل، بتوانند به سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.  

صحبت کردن با صدای بلند

در محیط باشگاه، افراد مختلف در حال انجام حرکات و تمرینات ورزشی هستند و برای انجام صحیح این حرکات به تمرکز و آرامش نیاز دارند. یکی از کارهایی که در باشگاه ورزشی باید از انجام دادن آن خودداری کرد، ایجاد سر و صدای زیاد در زمان ورزش کردن افراد است زیرا این شرایط می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت شده و آرامش لازم برای تمرین کردن آن‌ها را سلب می‌کند. به همن دلیل در زمان حضور در باشگاه باید از تولید سر و صدای زیاد جدا خودداری کرد. یکی از کارهایی که می‌تواند تمرکز و آرامش افراد مختلف را در زمان حضور در باشگاه و انجام حرکات ورزشی برهم بزند، بلند صحبت کردن افراد به خصوص در زمان مکالمه با گوشی تلفن همراه است. بهتر است در زمان حضور در باشگاه ورزشی از مکالمه و صحبت کردن با تلفن همراه خودداری شود و در شرایطی که این کار ضرورت داشت، صحبت کردن با صدای بلند می‌تواند باعث آزار سایرین و برهم زدن تمرکز آن‌ها شود. به منظور رعایت حریم شخصی افراد حاضر در باشگاه ورزشی در صورت ضرورت انجام مکالمه تلفنی، از صحبت کردن با صدای بلند پرهیز کنید تا از این طریق باعث برهم خوردن آرامش سایر افراد نشوید.  

استراحت بر روی دستگاه ورزشی

دستگاه‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی وجود دارند محدود هستند و به منظور استفاده همه افراد در آنجا تعبیه شده‌اند. به همین دلیل هر فرد پس از پایان تمرین خود با دستگاه، باید بلافاصله آن را ترک کند تا سایر افراد نیز بتوانند از آن استفاده کنند. یکی از کارهایی که برخی از افراد در باشگاه ورزشی انجام می‌دهند، استراحت کردن بر روی دستگاه پس از پایان تمرین است. این کار به خصوص در زمان شلوغی باشگاه بسیار آزار دهنده بوده و باعث می‌شود که سایر افراد برای استفاده از آن معطل شده و وقت آن‌ها تلف شود. پس از پایان تمرین با یک دستگاه حتی اگر فرد دیگری در انتظار استفاده از آن نباشد نیز باید دستگاه را بلافاصله ترک کرده و از استراحت کردن بر روی آن پرهیز شود. رعایت این مورد باعث می‌شود که همه افراد در زمان حضور در باشگاه ورزشی بتوانند از وسیله مورد نیاز خود برای انجام تمرین به بهترین شکل استفاده کنند.  

تمیز نکردن دستگاه بعد از استفاده

تقریبا همه افراد در هنگام انجام تمرینات و حرکات بدنی در باشگاه، عرق می‌کنند که میزان تعریق می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما به هر حال تعریق در حین ورزش رخ می‌دهد و حین انجام کار با دستگاه‌های مختلف مقداری از آن بر روی وسیله باقی می‌ماند. تمیز نکردن دستگاه پس از انجام تمرین یکی از آزاردهنده‌ترین موارد در باشگاه به حساب می‌آید. این کار از این رو آزاردهنده است که تعریق باقی مانده از بدن فرد بر روی دستگاه باعث می‌شود نفر بعدی که قصد استفاده از دستگاه را دارد دچار احساس ناخوشایندی شود. به همین دلیل بهترین کار پس از پایان تمرین با یک دستگاه این است که با استفاده از یک دستمال یا پارچه مخصوص، وسیله را کاملا خشک و تمیز کنید تا سایر افراد در استفاده از آن احساس ناخوشایندی نداشته باشند و نکات بهداشتی در باشگاه بدنسازی به خوبی رعایت شود.
باشگاه ورزشی
اصول و آداب حضور در باشگاه ورزشی

پوشیدن لباس کثیف با بوی نامطبوع

توجه به بهداشت فردی در زمان حضور در باشگاه بدنسازی از اهمیت زیادی برخودار است. بسیاری از افراد با این ذهنیت که در زمان ورزش عرق می‌کنند، قبل از مراجعه به باشگاه اصول بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند که باعث می‌شود تعریق بدن آن‌ها در زمان ورزش کردن، بوی ناخوشایندی را به وجود آورد که می‌تواند باعث آزار سایر افراد حاضر شود. از این رو توجه به بهداشت فردی و رعایت اصول آن و همچنین استفاده از لباس تمیز و مناسب برای حضور در باشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است و تأثیرات مطلوبی بر روی عملکرد شما و سایر افراد در حین تمرین خواهد داشت.  

جمع‌بندی

محیط باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی یک محیط عمومی و اجتماعی محسوب می‌شود. از این رو مانند تمام محیط‌های اجتماعی بایدها و نبایدهایی وجود دارد که افراد در زمان حضور در این محیط باید مورد توجه قرار بدهند. پوشیدن لباس نامناسب، عدم رعایت حریم شخصی افراد، تولید سر و صدا و صحبت کردن با صدای بلند، استراحت کردن روی دستگاه‌ها و تمیز نکردن آن‌ها پس از استفاده، عدم رعایت بهداشت فردی و غیره از جمله موارد مربوط به نحوه رفتار در سالن‌های ورزشی هستند که باید از انجام آن‌ها خودداری کرد زیرا می‌توانند باعث آزار دیگران در باشگاه ورزشی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه