پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

فرق دورس و هودی چیست؟

فرق هودی و دورس
در سال‌های اخیر استفاده از دورس و هودی به‌شدت مد شده و مدام نام آن‌ها می‌شنوید یا در خیابان به تن افراد می‌بینید. خیلی اوقات کلمات دورس و هودی به‌جای هم استفاده می‌شوند و تفاوت گذاشتن بین آن‌ها سخت می‌شود. در این مقاله به سوال «فرق هودی و دورس چیست» پاسخ می‌دهیم و اطلاعات بیشتری راجع به آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم.  اگر به خرید آنلاین لباس ورزشی علاقه‌مندید با ما همراه باشید.

فرق بین هودی و دورس چیست؟

برای این‌که بدانیم فرق هودی و دورس چیست باید تعاریف این دو را بدانیم.
دورس درواقع نام نوعی پارچه است که جزو پارچه‌های تریکو دسته‌بندی می‌شود و انواع بسیار مختلفی دارد. (اگر برای‌تان سوال است که تلفظ دورس چیست؟ به‌صورت dors خوانده می‌شود.) دورس یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای تولید پوشاک زمستانی است و برای خانم‌ها، کودکان و آقایان کاربرد دارد. از پارچه دورس برای تولید انواع پوشاک ورزشی و زمستانی از شلوار گرم‌کن و اسلش گرفته تا سوییشرت و بلوزهای گرم بهره برده می‌شود و گرما و لطافت بسیار مناسبی دارد.
در مقابل هودی به‌نوعی از سوییشرت گفته می‌شود که چند وقتی است خیلی محبوب شده و جای خود را در استایل روزمره باز کرده است. ویژگی اصلی هودی‌ها کلاه بزرگی است که دارند، به علاوه جیب کانگورویی هم مشخصه بارز خیلی از هودی‌هاست. هودی می‌تواند در انواع طرح و مدل و البته جنس ساخته شود و حتی می‌تواند از جنس دورس باشد.
حالا می‌توانیم بگوییم تفاوت دورس و هودی چیست. دورس نام نوعی پارچه و هودی نام نوعی لباس است. هودی می‌تواند از جنس دورس یا هر پارچه دیگری باشد.
جهت مشاهده‌ی هودی زنانه جدید و هودی مردانه ورزشی لطفا بر روی لینک‌ها کنید.

انواع پارچه دورس چیست؟

دورس‌ یکی از معروف‌ترین پارچه‌های ضخیم و زمستانی است که زیردسته پارچه‌های تریکو هم محسوب می‌شود و در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. لباس دورس در بیشتر مغازه‌ها وجود دارد و احتمالا شما هم بدون این که بدانید چندتایی از آن را دارید.

پارچه دورس سه نخ و دو نخ

این پارچه‌ بسیار نرم و لطیف است و احتمالا نام آن را در تبلیغات لباس‌های دورس زیاد شنیده‌اید. درواقع اکثر لباس‌های زمستانی هم از همین دو نوع پارچه ساخته می‌شوند. دورس سه نخ از سه نوع نخ ساخته شده و متراژهای بالاتری هم دارد.

پارچه دورس گلکسی

تفاوت اصلی این نوع پارچه با مدل‌های معمولی این است که در پست آن به‌جای پنبه، از فیلامنت استفاده می‌شود. فیلامنت درواقع همان الیاف مصنوعی است که به دلیل پیوستگی بالایی که دارد از جنس خوبی بهره می‌برد و مقاومت بالایی را نیز ارائه می‌کند. این پارچه برای لباس کودکان و نوزادان هم به کار می‌رود و رنگ‌های روشن و متنوعی دارد.

پارچه دورس گلکسی پشت کجراه

همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است،این پارچه به شکل خطوط کج ساخته می‌شود. همین نوع دوخت مقاومت و کیفیت آن را بالاتر می‌برد و در خیلی از البسه‌ی ورزشی و شلوار اسلش و … می‌توانید این پارچه را ببینید.

پارچه دورس خار خورده یا پشت پنبه

این نوع پارچه نسبت به مدل‌های دیگر گرم و نرم‌تر است. درواقع پس از بافت، قسمت پشت پارچه به‌صورت پرز و پنبه‌ای درمی‌آید که به آن توکرکی هم گفته می‌شود و سبب می‌شود قسمت داخلی لباس خیلی لطیف و البته گرم‌تر باشد که آن را برای فصول سرد به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند.
انواع هودی
هودی‌ها در طرح و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند.

پارچه هودی چیست؟

همان‌طور که گفته شد یکی از پارچه‌های معمول برای هودی همان دورس است که بالاتر به آن پرداختیم. بااین‌وجود این روزها هودی را از پارچه‌های بسیار متنوع دیگری هم تولید می‌کنند:

پارچه پشم

گرم‌ترین هودی‌ها از پشم ساخته می‌شوند. علی‌الخصوص هودی‌های مردانه و آن‌هایی که جنسی ضخیم و بسیار گرم دارند از پشم ساخته می‌شوند و مقاومت بسیار زیادی در برابر گرما دارند درنتیجه یک انتخاب خوب زمستانی به‌حساب می‌آیند. همچنین پشم ثبات رنگی بالا و جنس بسیار مقاومی هم دارد.

پارچه نخ پنبه

پارچه نخ پنبه لطافت و نرمی بالایی دارد. درعین‌حال خیلی کلفت و گرم هم نیست اما تنوع بالایی دارد و روی پوست نیز حس خوبی ایجاد می‌کند.

پارچه لاکرا

پارچه لاکرا به‌نوعی پارچه گفته می‌شود که مقدار بسیار کمی نخ طبیعی دارد و درصد بیشتر آن حاوی نخ مصنوعی پلی‌استر و اسپاندکس است. همان‌طور که انتظار می‌رود این نوع پارچه قسمت مناسب و مقرون به‌صرفه‌ای دارد اما در مقابل احتمال تعرق در آن بیشتر است و شاید زیاد با آن راحت نباشید.

پارچه ویسکوز

ویسکوز از ترکیب نخ طبیعی و پلی‌استر تولید می‌شود که نسبتا نازک است و بیشتر در تیشرت‌های آستین بلند و کوتاه استفاده می‌شود، اما در مواردی برای تولید هودی‌های نازک‌تر و بهاره هم استفاده می‌شود. پارچه ویسکوز قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد و در برابر شستشو و اتوکشی هم مقام است.

به چه لباسی هودی می‌گویند؟

هودی درواقع نوعی سوییشرت کلاه‌دار است. هودی هم راحت و هم گرم است و در اکثر مواقع دارای کمر کشی و سرآستین‌هایی است که گرما را به دام می‌اندازد. از آنجایی که هودی‌ها گشاد هستند و جنسی نرم دارند، دنج و بدون محدودیت هستند. علاوه بر این، از کلاه هودی هم می‌توان برای گرم نگه داشتن سر در هوای سرد یا محافظت در برابر باران استفاده کرد. بسیاری از هودی‌ها دارای یک جیب بزرگ در جلو هستند که می‌توان از آن برای حمل وسایل یا مکانی برای قرار دادن دست‌های خود استفاده کرد
هودی
با هودی می‌توان استایل‌های مختلفی ساخت

هودی دورس را چطور ست کنیم؟

حالا که فهمیدیم هودی چیست و فرق هودی و دورس چیست، می‌توانیم راجع به استایل کردن هودی هم صحبت کنیم.

هودی و جاگر یا شلوار اسلش

جذاب‌ترین ستی که این روزها همه‌جا دیده می‌شود ست هودی با شلوار جاگر یا اسلش همرنگ آن است که جذابیت بسیار زیادی دارد و هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از آن بهره ببرند. خانم‌ها می‌توانند به این ترکیب کلاه بافتنی و یک پافر هم اضافه کنند تا تیپشان تکمیل شود و یک استایل زمستانه‌ی جذاب داشته باشند.

هودی با شلوار جین

کلاسیک همیشگی که هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتد. هودی با شلوار جین را همه‌جا می‌توانید بپوشید، از دانشگاه گرفته تا خیابان‌گردی، دورهمی با دوستان و حتی یک مهمانی جمع‌وجور. برای ظاهر رسمی‌تر می‌توانید هودی‌های ساده با رنگ‌های خنثی و تیره را انتخاب کنید و برای جمع‌های راحت‌تر می‌توانید رنگ‌های شاد و هودی‌ طرح دار هم امتحان کنید.

ژاکت و کت با هودی

از خوبی‌های هودی این است که به‌راحتی می‌توانید روی آن لایه‌ی دیگری هم بیاورید و اصلا هم زشت و بد مدل نمی‌شود. بنابراین در روزهای خیلی سرد زمستان که تنها یک هودی برای گرم شدن‌تان کافی نیست، می‌توانید یک کاپشن یا بادگیر را روی آن بپوشید. بهتر است سوییشرت یا پلیور را روی هودی نپوشید چون از یک نوع هستند و ممکن است شلخته به نظر برسید. اگر هودی‌تان استایلی ساده و رسمی دارد، حتی کت چرم یا فوتر را هم می‌توانید با آن امتحان کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم با خواندن این مقاله به پاسخ سوال « فرق هودی و دورس چیست» رسیده باشید. فرقی نمی‌کند چه استایلی داشته باشید، شیک و رسمی یا اسپرت و ساده، به‌هرحال وجود یک هودی باکیفیت در کمد لباس شما قطعا ضروری است و می‌توانید آن را با انواع لباس‌های خود ترکیب کنید. مهم‌تر از همه این‌که با هودی و دورس می‌توانید در عین راحتی و گرما، زیبا و روی مد هم به نظر برسید و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه