پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای انتخاب راحت ترین نیم تنه

نیم تنه راحتی

یکی از مواردی که این روزها ترند شده و بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفته است، پوشیدن نیم تنه راحتی زنانه یا نیم تنه راحتی دخترانه است. این مدل از لباس به حدی محبوب شده است که به عضو ثابتی از لباس‌های دختران و زنان شیک‌پوش تبدیل شده است. این لباس‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که انواع مختلف آن‌ها می‌توانند کاربردهای مختلفی در موقیت‌های رسمی و نیمه‌رسمی داشته باشند و به راحتی با سایر لباس‌ها ست شوند. نیم‌تنه‌ها مانند سایر لباس‌ها، مزایا و معایبی دارند که هنگام استفاده از آن‌ها باید به این نکات توجه کرد.

نیم تنه راحتی چیست؟

همانطور که از نام این مدل از لباس می‌توان حدس زد، نیم تنه راحتی برای پوشاندن نیمی از بالاتنه افراد طراحی شده است. نیم‌تنه‌ها لباس‌هایی شبیه به سوتین هستند که معمولا از دو سری بند پهن که در ناحیه شانه‌ها قرار می‌گیرند و یک تکه پارچه که سینه‌ها را می‌پوشانند تشکیل شده‌اند. در واقع نیم‌تنه‌ها ناحیه شانه تا زیر سینه‌ خانم‌ها را می‌پوشانند.

این نوع لباس از دیرباز در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا، که دارای آب و هوای گرم و استوایی بودند مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این کشورها به دلیل گرمای زیاد و شرایط آب و هوایی، پوشاندن تمام بدن با لباس کار منطقی نیست به همین دلیل بانوان از نیم‌تنه‌ها برای پوشاندن سینه‌های خود استفاده می‌کردند.

نیم تنه راحتی
نیم تنه لباس محبوب بانوان

نیم تنه راحتی کم کم توسط طراحان مد و لباس غربی مورد توجه قرار گرفت و به دنیای مد راه پیدا کرد. این طراحان توانستند با ایده‌های خلاقانه خود در طراحی نیم‌تنه‌ها شرایطی را فراهم کنند که این لباس‌ها به یکی از محبوب‌ترین انواع لباس در بین بانوان تبدیل شود.

بانوان ورزشکار به دلیل نیاز به حمایت بالا از سینه‌ها در زمان انجام ورزش‌های مختلف، به یکی از مشتریان پر و پا قرص نیم‌تنه‌ها تبدیل شدند. زیرا فعالیت‌های بدنی شدید ورزشی می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به بافت سینه زنان شود. نیم‌تنه‌ها با قابلیت حمایتی بالای خود از سینه‌ها در هنگام انجام حرکات ورزشی می‌توانند به خوبی از این بافت حمایت کرده و از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته برای خرید نیم تنه ورزشی

آشنایی با انواع مدل نیم تنه راحتی

به طور کلی نیم‌تنه‌ها به دو دسته کلی یعنی نیم‌تنه ورزشی و نیم تنه راحتی یا فانتزی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام برای استفاده در شرایط خاصی مناسب هستند.

نیم‌تنه‌های فانتزی

این مدل از نیم‌تنه‌ها که به عنوان نیم تنه راحتی نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند به صورت روزمره مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل از لحاظ ظاهر و پوشش دهی با مدل ورزشی تفاوتی ندارد و تنها تفاوت آن‌ها در نوع پارچه به کار رفته در آن‌ها است. پارچه‌های به کار رفته در این مدل معمولا ظاهر زیباتری دارند و حتی در برخی مدل‌ها از تور و سایر لوازم برای تزئین آن‌ها استفاده شده است.

در طراحی برخی از مدل‌های نیم تنه نخی راحت ممکن است از بندهای قابل تنظیم استفاده شود تا افراد بتوانند در استفاده روزانه خود در صورت نیاز و برای راحتی بیشتر، میزان سفتی بند را تنظیم کنند.

نیم‌تنه‌های ورزشی

این نوع از نیم‌تنه‌ها برای زمان ورزش و انجام حرکات بدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تکان‌های شدید بدن در هنگام تمرینات بدنی باعث وارد شدن ضربات و تکان‌ها شدید به سینه‌ها می‌شود. با توجه به نرم بودن و آسیب‌پذیر بودن بافت سینه در زنان، این حرکات و تکان‌ها می‌تواند باعث وارد شدن آسیب و صدمه شود.

نیم‌تنه‌های ورزشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به خوبی از سینه‌ها حمایت کرده و جلوی حرکت‌ شدید آن‌ها را می‌گیرند. همین امر باعث می‌شود که بتوان از وارد شدن آسیب به سینه‌ها در هنگام ورزش کردن جلوگیری کرد. این نوع نیم تنه راحتی بر اساس میزان حمایت به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود که شامل سه دسته زیر هستند:

  • نیم‌ تنه با حمایت کم: همانطور که از نام این دسته پیداست، این نوع نیم‌تنه‌ها حفاظت بالایی از سینه‌های افراد ارائه نمی‌کنند. این مدل نیم‌تنه از انعطاف بالایی برخوردار است و به راحتی در بدن کش می‌آید. همین ویژگی باعث می‌شود که در انجام حرکات ورزشی مانعی ایجاد نشود. برای انجام ورزش‌های سبک مانند یوگا می‌توان از این نوع نیم‌تنه استفاده کرد.
  • نیم‌تنه با حمایت متوسط: برای ورزش‌هایی با تحرک متوسط مناسب هستند و شرایطی را فراهم می‌کنند که افراد بتوانند ورزش‌هایی مانند ایروبیک، دوچرخه سواری، دویدن و غیره را به راحتی و بدون هر گونه مزاحمت انجام دهند. این نوع از نیم‌تنه می‌تواند از یافت سینه در برابر تحرک زیاد به خوبی محافظت کند.
  • نیم‌تنه با حمایت زیاد: این نوع نیم‌ته راحتی و ورزشی می‌تواند نهایت حمایت را از بافت سینه‌ها انجام دهد و به همین دلیل برای انجام ورزش‌ها و تمرینات پرفشار مناسب هستند. برای انجام ورزش‌هایی مانند دو و میدانی، کراس فیت، طناب زنی که جزو ورزش‌های پرفشار با تحرک زیاد هستند می‌توان از این نوع نیم‌تنه‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: نیم‌تنه بپوشیم یا تی‌شرت؟ کدام بهتر است؟

جنس نیم تنه راحتی

یکی از نکات مهم در هنگام خرید نیم تنه راحتی توجه به جنس و نوع پارچه آن است. با توجه به کاربرد نیم‌تنه‌ها مدل‌های مختلف این لباس با پارچه‌ها و جنس‌های متفاوتی طراحی و دوخته می‌شوند. نیم‌تنه‌های ورزشی باید از جنسی تهیه شوند که بتوانند به خوبی عرق حاصل از فعالیت بدنی را جذب کنند.

از آنجایی که در هنگام ورزش کردن متابولیسم بدن افزایش یافته و بدن گرمای خود را طریق تعریق دفع می‌کند، لباس‌های ورزشی به خصوص نیم‌تنه‌ها از اجناسی تهیه می‌شوند که بتوانند به خوبی تهویه بر روی سطح پوست را ایجاد کرده و عرق بدن را جذب کنند.

نیم تنه راحتی که استفاده روزمره توسط زنان دارد، معمولا از پارچه‌های نخی، پلی استر و پشمی ساخته می‌شوند. استفاده از این پارچه‌ها در دوخت نیم‌تنه‌های راحتی باعث می‌شود که فرد در استفاده روزمره از آن‌ها احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

تفاوت نیم تنه راحتی با سوتین

اشتباه رایجی که از برخی خانم‌ها سر می‌زند این است که از نیم تنه راحتی به عنوان لباس زیر یا سوتین استفاده می‌کنند. این کار از این نظر اشتباه است که این نیم‌تنه‌ها از نظر ساختار و کاربرد کاملا متفاوت با سوتین‌ها هستند. اصلی‌ترین کاربرد نیم‌تنه‌ها این است که از شانه تا سینه‌ها را بپوشانند در حالی که سوتین‌ها این وظیفه را بر عهده دارند که از سینه‌ها نگهداری کنند.

نیم تنه راحتی
نیم تنه لباسی برای افزایش جذابیت

در واقع سوتین‌ها به عنوان یک لباس زیر از ضروری‌ترین لباس‌هایی هستند که خانم‌ها باید به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کنند. سوتین‌ها دارای قابلیت پوشانندگی سینه، حمایت از بافت سینه، فرم‌دهی سینه‌ها و جلوگیری از آسیب و افتادگی آن‌ها می‌شوند.

نیم تنه راحتی معمولا به خاطر جنبه فانتزی و شیک‌پوشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای استفاده طولانی مدت و جایگزین سوتین مناسب نیستند. نیم‌تنه‌ها برای زیبایی اندام زنان و افزایش جذابیت آن استفاده می‌شوند. با اینکه مدل‌های ورزشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سینه‌ها در برابر تکان‌ها و حرکات شدید محافظت کنند اما نمی‌توانند به جای سوتین مورد استفاده قرار بگیرند.

به این ترتیب برای جلوگیری از افتادگی سینه و از دست رفتن فرم آن باید به صورت روزمره از سوتین‌ها استفاده کرد تا ضمن جلوگیری از وارد شدن آسیب به بافت سینه‌ها، خوش فرمی آن‌ها حفظ شود.

بیشتر بخوانید: قبل از خرید نیم تنه با انواعش آشنا شوید

جمع‌بندی

خانم‌ها به منظور حفظ استایل بدنی خود و همچنین افزایش زیبایی و جذابیت اندام‌های خود از لباس‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از لباس‌هایی که می‌تواند به خوبی جذابیت اندام‌های خانم‌ها به خصوص در خانم‌های ورزشکار را نمایش دهد، نیم‌تنه‌ها هستند. نیم‌تنه‌ها که به دلیل احساس راحتی که در افراد ایجاد می‌کنند، این روزها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند، به یکی از لباس‌های مهم در حفظ ظاهر و استایل خانم‌ها تبدیل شده است. راحتی فوق‌العاده در بدن، انعطاف پذیری بسیار خوب و ارائه حمایت کافی از سینه‌ها از ویژگی‌های نیم تنه راحت محسوب می‌شود که باعث محبوبیت و ترند شدن این لباس در بین خانم‌ها شده است.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه