پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

۵ ترفند برای شستشوی لباس ورزشی در خانه

شستن لباس ورزشی

لباس‌های ورزشی جزئی جدایی ناپذیر از کمد لباس‌های ما است. لباس‌های ورزشی با تکنولوژی بالا که عرق بدن را جذب می‌کنند، احساس بهتری ایجاد می‌کنند، به تنفس پوستی کمک می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند راحت‌تر حرکت کنید، اکنون ترجیح اول در انتخاب لباس ورزشی هستند. نگهداری و شستشوی این لباس‌ها در خانه موضوع مهمی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های روزمره است. پس نگهداری لباس ورزشی چه راهکار‌هایی می‌طلبد؟ نحوه شستن لباس ورزشی چگونه است و هنگام شستن لباس ورزشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در این مطلب که آماده کرده‌ایم می‌توانید ترفند‌های جالبی برای نحوه شستن لباس‌های ورزشی بیابید.

۵ نکته جالب و مهم برای شستن لباس ورزشی

بیشتر اوقات هنگام شستن لباس‌ها به دستورالعمل‌های شستشو توجه نمی‌کنیم. اما در مورد لباس‌های ورزشی، پیروی از دستورالعمل‌های شستشو به این معنی است که می‌توانید لباس‌های خود را برای مدت طولانی‌تری بدون کاهش کیفیت آن‌ها استفاده کنید. نکات ساده و مهمی برای شستن لباس‌های ورزشی و نگهداری آن‌ها با عمر بالا وجود دارد. بعد از انجام این پنج نکته به یاد داشته باشید که کیف ورزشی خود را با ورقه‌های بوگیر، تمیز و تازه کنید.

۱-قبل از شستن، لباس‌های خود را در معرض هوا قرار دهید

فعالیت ورزشی‌ات را انجام دادی، وسایلی را که می‌پوشیدی در کیفت گذاشتی و به خانه آوردی. لباس‌هایی که بدون هوا در کیسه بسته باقی می‌مانند ممکن است بوی بد دهند و محیط مساعدتری برای باکتری‌ها ایجاد شود. برای پیشگیری از این منظور، توصیه می‌کنیم قبل از شستن لباس ورزشی خود را در بالکن یا در یک فضای باز تهویه کنید.

شستن لباس ورزشی
لباس‌هایی که بدون هوا در ساک بسته باقی می‌مانند محیط مساعدی برای رشد باکتری‌ها و بوی بد هستند.

بیشتر بخوانید: 13 ترفند جذاب برای مرتب کردن کمد لباس

۲-لباس‌های خود را برگردانده و بعد بشویید

در حالی که به دنبال پاسخ سؤال نحوه شستن لباس ورزشی هستید، شاید این یکی از نکاتی باشد که باید به آن بیشترین توجه را داشته باشید: حتماً باید قبل از گذاشتن لباس‌های خود در ماشین لباسشویی، آن‌ها را به سمت بیرون برگردانید. عرق، چربی و سایر باکتری‌ها به قسمت داخلی لباس شما می‌چسبند. برای این کار تمام لباس‌ها را به سمت بیرون برگردانید و قسمت کثیف را بیرون نگه دارید. بنابراین، لباس‌های شما راحت‌تر با مواد شوینده و آب برخورد می‌کنند.

۳-از نرم‌کننده استفاده نکنید

لباس‌های ورزشی با تکنولوژی بالا بافتی به اندازه کافی نرم هستند. بنابراین نرم‌کننده را در قفسه قرار دهید و از آن برای شستن لباس ورزشی استفاده نکنید. از طرف دیگر، نرم‌کننده می‌تواند عمر لباس‌های ورزشی را کوتاه کند و کیفیت آن‌ها را کاهش دهد. علاوه بر این، این محصول تمیز‌کننده لایه‌ای بر روی لباس‌های دستگاه شما ایجاد می‌کند تا بوی خوبی داشته باشد و این لایه مانع از نفوذ کمتر مواد شوینده و آب به الیاف لباس شما می‌شود.

۴-لباس‌های ورزشی را با لباس‌های دیگر نشویید

شلوار جین، لباس پشمی و لباس‌های خزدار خود را با لباس ورزشی نشویید. لباس‌های سنگین و دارای کرک و پشم می‌توانند به لباس‌های ورزشی که ظریف‌تر و سبک‌تر هستند آسیب بزنند.

۵-از خشک کردن لباس ورزشی خود با ماشین خودداری کنید.

خشک کردن لباس ورزشی با خشک کن ماشینی به بافت ظریف آن آسیب‌زده و از عمر مفید آن کم می‌کند. اجازه دهید این کار روال طبیعی خودش را طی کند. در مواردی که مجبور به استفاده از خشک کن هستید، می‌توانید سعی کنید با خشک کردن پارچه در کمترین درجه حرارت، آسیب به پارچه را به حداقل برسانید. فراموش نکنید زمانی که لباس‌های ورزشی خود را در هوای آزاد خشک می‌کنید، نباید با نور خورشید تماس داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه لباس‌های ورزشی را بشوییم

شستن لباس ورزشی با آب سرد

موضوع مهمی که در شستن لباس ورزشی باید به آن توجه کنید دمای آب است. برای جلوگیری از آسیب رساندن به لباس، باید آب سرد را ترجیح دهید. به عنوان مثال، لکه‌های پروتئینی (خون، عرق) ممکن است هنگام شستن در آب داغ پخش شوند و الیاف آسیب ببیند. همچنین آب داغ می‌تواند پارچه‌های مصنوعی را منقبض یا چروک کند. با این حال، برخی از افراد پس از شستن لباس ورزشی متوجه می‌شوند که لباس‌های تمرینی آن‌ها پس از شستن با آب سرد همچنان بوی نامطبوعی دارد. زیرا مواد مصنوعی، باکتری‌ها و بو را حفظ می‌کنند. در این صورت، ظرف ۲۰ دقیقه پس از تمرین، با آب سرد لباس خود را آب بکشید. این کار به از بین بردن بوی باقی مانده در شستشوی بعدی کمک می‌کند. شستن با شوینده‌های مخصوص آب سرد انتخاب خوبی برای لباس‌های بدنسازی است. شوینده معمولی برای لباس‌های دیگر خوب عمل می‌کند. در این زمینه می‌توانید از تکنولوژی شستشوی مناسب لباس‌های ورزشی که در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی جدید یافت می‌شود کمک بگیرید.

استفاده از سفید‌کننده ممنوع

سفید کننده چه تاثیری بر لباس دارد؟ سفید کننده خاک و غبار را به ذرات بی‌رنگ و محلول تبدیل می‌کند که به راحتی توسط مواد شوینده حذف می‌شوند. همچنین می تواند پارچه‌ها را روشن و سفید کند و به از بین بردن لکه‌های سرسخت کمک کند. به طور کلی سفید‌کننده برای فرآیند بلیچینگ ترجیح داده می‌شود. با این حال، این پاک‌کننده‌ها برای سلامتی و محیط زیست مضر هستند و به لباس‌های ورزشی آسیب می‌زنند. زیرا رنگ را از پارچه جدا می‌کند و باعث آسیب به رنگ و بافت ظریف لباس ورزشی شما می شود. برای سفید کردن می‌توانید با محصولات کاملاً طبیعی مانند سرکه در خانه لباس‌های خود را مانند روز اول سفید کنید.

شستن لباس ورزشی با سرکه

سرکه سیب که برای نظافت منزل ضروری است، در شستشوی لباس‌ها نیز استفاده می‌شود. سرکه سیب که از زرد شدن لباس‌های سفید جلوگیری می‌کند به از بین بردن لکه‌های روی لباس کمک می‌کند. سرکه سیب را در آب در حال جوش بریزید. بعد از سرد شدن آن لباس‌های شسته شده خود را در آب فشار دهید. ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید. لباس‌های خود را بررسی و بعد بیرون بیاورید. سرکه می‌تواند لباس‌هایی را که مدت بیشتری در آب می‌مانند فرسوده کند. پس از بیرون آوردن لباس‌های شسته شده، برنامه شستشوی مورد استفاده خود را با انداختن آن در دستگاه اجرا کنید.
شستن لباس با سرکه سفید هم یک انتخاب مناسب خواهد بود. به طور کلی سرکه سفید دارای دو قابلیت مهم در شستن لباس ورزشی است؛

از بین بردن لکه‌های دائمی:

لباس‌های لکه دار را با دست در آب سرد بشویید و روی آن سرکه سفید بریزید. بعد از شستن لباس در ماشین لباسشویی خواهید دید که هیچ لکه‌ای وجود ندارد.

خوشبو‌کننده:

اگر لباس شما بوی سیگار یا بوی نامطبوع دارد، سرکه سفید را در قسمت نرم‌کننده پارچه بریزید. بو‌ها به راحتی ناپدید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه کفش های ورزشی را تمیز کنیم؟

شستشوی لباس ورزشی با دور کند ماشین لباس‌شویی

پس از رعایت دمای مطلوب و کنار زدن لباس‌های دیگر مانند لباس‌های پشمی و جین که به لباس‌های ورزشی آسیب می‌زنند و همچنین حذف نرم‌کننده‌ها و سفید‌کننده‌های صنعتی، می‌توانید لباس ورزشی خود را با دور کند ماشین لباسشویی بشویید. سرکه سیب در این مرحله هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

شستن لباس ورزشی
در دمای مطلوب و با حذف نرم‌کننده‌ها و سفید‌کننده‌ها، می‌توان لباس ورزشی را با دور کند لباسشویی شست.

شستن لباس‌های روشن با روش‌های طبیعی

لازم نیست از مواد شیمیایی مضر برای شستن لباس ورزشی روشن و سفید استفاده کنید. شستن با سرکه یکی از این راه‌های شستن لباس ورزشی با تکنیک‌های سالم و طبیعی است که به آن اشاره شد. در کنار آن برای شستن لباس‌های روشن از لیمو و آسپیرین هم می‌توانید استفاده کنید. لیمو که در فرآیند‌های سفید کردن پوست و مو استفاده می‌شود، لباس‌های شسته شده را سفید می‌کند. محتوای اسید بالا و خواص ضد باکتریایی موجود در آن به شما کمک می‌کند تا از شر لکه‌های روی لباس خلاص شوید. با استفاده از آسپرین هم می‌توانید از زرد شدن لباس‌های خود جلوگیری کنید. کافی است چند قرص آسپبرین را له کرده و پس از جوشاندن با آب و سرد شدن آن لباس‌های روشن خود را با آن بشویید.

بیشتر بخوانید: 5 روش کاربردی برای تا زدن لباس

سخن پایانی:

اکثر لباس‌های ما بعد از تمرین و ورزش خیس عرق می‌شوند. اگر این را تجربه کرده‌اید، می‌دانید که حس ناخوشایندی دارد. شستن لباس ورزشی و نگهداری آن مطلبی است که با رعایت نکات ساده‌ای مثل دمای آب، عدم استفاده از سفیدکننده و نرم‌کننده صنعتی و همچنین استفاده از راهکار‌های طبیعی مانند سرکه سفید می‌توانید به راحتی از شر لکه‌ها و بوی بد آن خلاص شوید و کیفیت لباس‌های ورزشی خود را در طولانی مدت حفظ کنید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه