پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چه کفشی در محل کار بپوشیم؟

کفش مناسب محل کار

آیا تابه‌حال به انتخاب کفش مناسب محل کار فکر کرده‌اید؟ اینکه کفش محل کار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ افراد در طول روز مدت‌زمان زیادی از اوقات بیداری خود را در محیط کار سپری می‌کنند. برای اینکه افراد بتوانند بهترین عملکرد خود را ارائه کنند باید در این محیط ازلحاظ جسمی و روانی در راحتی و‌ آسایش باشند. یکی از مواردی که می‌تواند در ایجاد راحتی نقش مهمی داشته باشد، نوع پوشش در محیط کار است. یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن که ازنظر پوشش باید موردتوجه قرار بگیرد، پا است.

در محل کار چه کفشی بپوشیم؟

همواره از پاها به‌عنوان قلب دوم انسان یاد می‌شود. جایی که پا در آن قرارگرفته است اگر شرایط مناسبی نداشته باشد باعث می‌شود که فرد در محیط کاری راحت نبوده و نتواند بهترین عملکرد خود را ارائه کند. انتخاب کفش مناسب محل کار باعث می‌شود که خیال فرد از پاها راحت شود. اما برای انتخاب کفش مخصوص محیط کار باید به یک سری نکات توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برخی از این نکات به شرح زیر هستند.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

کفش مناسب محل کار
نکات انتخاب کفش مناسب محل کار

 

  • خرید کفش متناسب با فصل

اولین نکته که باید در خرید کفش مناسب محل کار موردتوجه قرار دهید این است که متناسب با فصول سال کفش انتخاب کنید. شاید با شنیدن این جمله سوال کنید که وقتی ساعات زیادی را در محیط بسته محل کار حضور داریم، این نکته چه اهمیتی دارد؟ شاید این سوال تا حدودی درست باشد اما ذکر این نکته ضروری است که بدن انسان مانند بدن تمامی موجودات زنده با توجه به تغییر فصول، اکوسیستم خود را دستخوش تغییر می‌کند. به این معنی که در زمستان با توجه به محیط، بدن به گرما علاقه دارد و بالعکس در فصل تابستان به خنک شدن علاقه‌مند است. پس اهمیت دارد که در هر فصلی کفش متناسب با شرایط آن فصل خریداری شود.

  • انتخاب کفش با پاشنه مناسب

همان‌طور که گفته شد فلسفه انتخاب کفش مناسب محل کار این است که شما در محیط کار احساس راحتی داشته باشید. یکی از قسمت‌های کفش که در ایجاد این احساس نقش دارد پاشنه کفش است. کفش مناسب برای محل کار کفشی است که ارتفاع پاشنه آن از 3 سانتیمتر بیشتر نشود. همچنین به این نکته توجه کنید که پاشنه آن به‌صورت یک‌تکه طراحی‌شده باشد.

  • کفش بنددار یا کفش بدون بند

کفش‌های بنددار معمولا ازنظر راحتی از کفش‌های بدون بند در سطح پایین‌تری قرار دارند اما از تنوع کمتری برخوردار هستند. اگر برای محل کار خود از مدل‌های کفش‌های بنددار استفاده می‌کنید به این نکته توجه کنید که بندها را بیش‌ازاندازه سفت نکنید و یا آن‌ها را به دور مچ پای خود نبندید. این کار در طولانی‌مدت باعث می‌شود که جریان خون در پای شما با اختلال روبرو شود.

  • انتخاب کفش با سایز مناسب

کفش تنگ، بزرگ‌ترین دشمن پای شما است. فرقی نمی‌کند در چه مکان و محیطی باشد؛ پوشیدن کفش تنگ برای سلامتی پاها مضر است. انتخاب کفش تنگ باعث می‌شود که اذیت شده و تمرکز خود را از دست بدهید.

  • انتخاب کفش با وزن مناسب

یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب کفش مناسب محل کار وزن کفش است. اگر وزن کفش زیاد باشد در محیط‌های کاری که نیاز به حرکت وجود دارد، آزادی عمل فرد را مختل می‌کند. اگر کفشی را دیدید که همه ویژگی‌های یک کفش خوب را داشت اما از وزن زیادی برخوردار بود، آن را از سبد خرید خود حذف کنید و دنبال کفش دیگری باشید.

راهنمای خرید کفش ورزشی مردانه

ویژگی‌های کفش مناسب محل کار چیست؟

به‌طورکلی کفش برای محل کار باید دارای ویژگی‌هایی باشد که آن را از سایر مدل‌ها متمایز کرده و آن را شایسته انتخاب برای استفاده در محیط کار کند. کفش مناسب محل کار باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • در وهله اول کفش مورداستفاده در محل کار باید راحت باشد و احساس راحتی در فرد ایجاد کند. کفش مناسب نه باید تنگ باشد نه باید گشاد باشد. زیرا در هر دو حالت تمرکز فرد را برهم می‌زند. پس کفش مناسب باید از کاملا اندازه پای فرد باشد تا در آن احساس راحتی کند.
  • دومین ویژگی کفش مناسب محل کار این است که متناسب با فصول سال باشد. به این معنی که در فصول سرد سال بتواند گرمای لازم برای پاها را تأمین کرده و در فصول گرم پاها را خنک کند.
  • سومین ویژگی برای کفش مناسب جهت استفاده در محیط کار این است که کفش دارای منافذی باشد که از تعریق و درنتیجه ایجاد بوی بد در پاها جلوگیری کند.
  • آخرین ویژگی مهم در کفش‌های محل کار این است که کفش بی‌صدا باشد. راه رفتن با کفش‌هایی که تولید صدا می‌کنند، می‌توانند هم برای خود فرد و هم برای سایر افراد حاضر در محیط کار آزاردهنده باشد.
کفش مناسب محل کار
مدل‌های کفش مناسب محیط کار

چند مدل کفش مناسب محل کار

در ادامه با چند مدل از کفش‌هایی که برای پوشیدن در محل کار مناسب هستند آشنا می‌شویم.

  • کفش‌های طرح‌دار ساق کوتاه

اگر در محیط کار تیپ رسمی با کت‌وشلوار دارید این کفش‌ها بهترین انتخاب برای ست کردن هستند که می‌توانند جلوه زیبایی به‌ظاهر شما ببخشند. برای حضور در جلسات و محیط‌های کاری کاملا رسمی می‌توانید از این کفش‌ها استفاده کنید. این کفش‌ها از این قابلیت برخوردار هستند که با شلوارهای کتان مشکی یا کت‌های تک اسپرت نیز ست شوند و ظاهر جذابی ایجاد کنند.

  • کفش‌های ساده و بدون طرح

یکی دیگر از مدل‌های کفش مناسب محل کار این کفش‌ها هستند که به کفش‌های همه‌فن‌حریف مشهورند. به این معنی که با هر نوع لباس و تیپی می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند. از مدل‌های رسمی گرفته تا مدل‌های اسپرت و غیررسمی انواع مدل‌هایی هستند که می‌توانند با این کفش‌ها ست شده و استفاده شوند.

  • کالج‌های شیک و رسمی

به‌طورکلی کالج‌ها از گزینه‌های مناسب برای استفاده در محیط‌های کاری هستند چون نسبت به کفش‌های رسمی، راحتی بیشتری برای پاها فراهم می‌کنند. همچنین کالج‌ها این قابلیت را دارند که با تیپ‌های مختلفی از تیپ‌های رسمی و اسپرت ست شوند و یک استایل جذاب و شیک در کمال راحتی به وجود آورند. کالج‌های کفش‌هایی هستند که برای استفاده در فصول گرم سال بسیار مناسب هستند و می‌توانند از تعریق زیاد و ایجاد بوی بد در پاها جلوگیری کنند.

  • نیم بوت‌های رسمی

این نوع از کفش‌ها بهترین گزینه برای استفاده در فصول سرد سال هستند. اما اگر می‌خواهید از این مدل کفش‌ها به‌عنوان کفش مناسب محل کار استفاده کنید، دقت داشته باشید که کفش انتخابی شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا احساس راحتی را برای شما به ارمغان آورد. در مورد انتخاب رنگ می‌توانید از رنگ‌های رسمی مانند مشکی، قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته و … استفاده کنید تا ظاهری شیک و رسمی‌تر برای شما فراهم کند.

بیشتر بخوانید: برندهای معروف کفش در ایران و جهان

جمع‌بندی

همه ما بارها این جمله را شنیدیم که پا قلب دوم انسان است. این جمله نشان‌دهنده اهمیت زیاد این عضو از بدن است که به ما یادآوری می‌کند که باید از این عضو به‌خوبی مراقبت کنیم. اکثر افراد زمان زیادی از اوقات روز خود را در محیط کاری می‌گذرانند و مجبور هستند که در این مدت کفش به پا داشته باشند. درصورتی‌که افراد در انتخاب کفش مناسب محل کار دقت لازم را به خرج ندهند در تمام این اوقات احساس راحتی نکرده و آزار می‌بینند. این موضوع باعث می‌شود که فرد نتواند بر روی کار خود تمرکز کرده و بازده کاری او کاهش پیدا کند. آیا شما برای محل کار خود کفش مناسب تهیه‌کرده‌اید؟

از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه