پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

معرفی بهترین ورزش های تابستانی

ورزش های تابستانی

تابستان یکی از بهترین فصول سال برای لذت بردن از هوای تازه و افزایش سطح سلامتی بدن است. انجام ورزش های تابستانی یکی از بهترین روش‌های دستیابی به بالاترین سطح سلامت است. به همین دلیل است که بسیاری از باشگاه‌ها و نهادهای ورزشی در آستانه شروع این فصل برنامه و کلاس‌های مختلف ورزشی را تدارک می‌بینند تا افراد بتوانند با انجام آن‌ها تجربه جدیدی در زندگی داشته باشند. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و غیره از جمله ورزش‌های مناسب در گرما و فصل تابستان هستند که نشاط و سلامتی را برای افراد به ارمغان می‌آورند. با ما در مل اند موژ همراه باشید.

اهمیت ورزش در فصل تابستان

انجام ورزش های تابستانی این شرایط را فراهم می‌کند که بتوانید زودتر به تناسب اندام و سلامتی دست پیدا کنید. گرما و افزایش دما در تابستان یکی از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند بر سوخت و ساز بدن مؤثر بوده و کاهش وزن و تناسب اندام را تسریع کند.

ورزش کردن در هوای گرم جریان خون را در سطح پوست بدن افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که بدن شما خنک شود. به مرور زمان بدن شما با تعریق زودتر و افزایش گردش خون سازگارتر شده و راحت‌تر از قبل می‌تواند با فعالیت ورزشی در گرما سازگاری پیدا کند.

سازگاری بدن با گرمای هوا باعث می‌شود که روند دستیابی به تناسب اندام تسریع شود. انجام ورزش های تابستانی باعث می‌شود که بدن افراد از طریق پاسخ به وسیله افزایش گردش خون و تعریق، بتواند در طیف دماهای مختلف عمکلرد بهتری و کارآمدتری داشته باشد.

ورزش آبی مخصوص تابستان

در میان ورزش های تابستانی، ورزش‌های آبی از محبوب‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. علت محبوبیت ورزش‌های آبی در تابستان این است که افراد هم می‌توانند با استفاده از آب بر گرمای هوا غلبه کرده و هم یک ورزش انجام داده و سلامت بدن خود را تضمین کنند.

ورزش شنا را می‌توان یکی از محبوب‌ترین ورزش های تابستانی دانست که ورزشی بسیار لذت‌بخش و در عین حال آرامش‌بخش است. انجام ورزش شنا تمام عضلات بدن فرد را درگیر می‌کند به همین دلیل یکی از بهترین ورزش‌ها برای دستیابی به تناسب اندام است.

از فواید شنا در تابستان این است که این ورزش حتی ریه‌های افراد را نیز درگیر می‌کند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد. ورزش شنا شبیه به هیچ ورزشی نیست و افراد می‌توانند در طول مدت زمانی که به این ورزش می‌پردازند، درس‌های ارزشمندی بگیرد و روز به روز نکات و موارد بیشتری را بیاموزند.

بیشتر بخوانید: در فصل گرما چگونه ورزش کنیم؟

ورزش های تابستانی

دوچرخه‌سواری در تابستان

دوچرخه‌سواری به عنوان یکی از ورزش های تابستانی محسوب می‌شود که از زمان‌های کودکی در بین افراد محبوبیت بسیار خوبی دارد. این ورزش به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند در کنار ورزش کردن، مکان‌های جدید را کشف کرده و از تماشای آن‌ها لذت ببرند.

دوچرخه این قابلیت را دارد که به وسیله معمول افراد برای حمل و نقل و جابجایی در طول روز بین محل کار و منزل یا موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. دوچرخه‌سواری در تابستان چه به عنوان یک ورزش چه به عنوان سرگرمی و تفریح یک فعالیت فوق‌العاده محسوب می‌شود.

دوچرخه‌سواری یک ورزش و فعالیت ساده است که به امکانات و تجهیزات زیادی نیاز ندارد و تنها با داشتن یک دوچرخه مناسب و خرید کفش ورزشی مردانه یا کفش ورزشی زنانه با کیفیت می‌توان به راحتی به این ورزش پرداخت و ضمن دستیابی به سلامتی و تناسب اندام، از جنبه تفریحی آن نیز بهره‌مند شده و اوقات فراغت خود را در تابستان به بهترین شکل ممکن پر کرد.

دوچرخه‌سواری ورزشی است که از حرکات تکراری زیادی تشکیل شده است و می‌تواند عضلات قسمت‌های مختلف بدن افراد از زانو، کمر، گردن، مچ پا و آرنج را درگیر کند و روند تناسب اندام را تسریع کند.

صخره‌نوردی

یک ورزش جذاب و مهیج است که می‌تواند به عنوان یکی از ورزش های تابستانی در این فصل از سال انجام شود. این ورزش هیجانی و پر چالش ترکیبی از قدرت فیزیکی و تمرکز ذهنی است که به انعطاف‌پذیری و چابکی زیادی برای صعود از صخره‌ها نیازمند است.

این ورزش جذاب که یک ورزش حرفه‌ای محسوب می‌شود، جزو ورزش‌هایی است که برای انجام آن به تجهیزات و امکانات خاصی نیاز است. این تجهیزات و امکانات حرفه‌ای شرایطی را فراهم می‌کنند که ورزشکار بتواند این ورزش مهیج و جذاب را با بالاترین میزان ایمنی انجام دهد و آسیبی از نظر جسمی و جانی به وی وارد نشود.

پیاده‌روی در تابستان

یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین ورزش های تابستانی است که می‌توان گفت هر فردی می‌تواند با کمترین امکانات آن را انجام دهد. پیاده‌روی ورزشی است که سختی کمتری نسبت به دویدن دارد اما این امکان وجود دارد که فرد بتواند سختی ایجاد شده بر روی ریه‌ها و عضلات بدن خود را کنترل کند. به عنوان مثال با بالا رفتن از تپه‌ها و سراشیبی‌ها می‌توان درجه سختی آن را بیشتر کرد.

پیاده‌روی یکی از ورزش‌های مفید برای سلامتی بدن است که می‌تواند از استرس‌های روزانه افراد تا حد زیادی بکاهد، وضعیت خواب افراد را بهبود ببخشد، اشتهای افراد را کنترل کند، انرژی بدن را افزایش دهد، سرعت متابولیسم اولیه بدن را بالا برده و همچنین فشار خون بدن را در حد تعادل نگه دارد.

برای ورزش پیاده‌روی در تابستان تنها به یک جفت کفش و یک دست لباس مناسب نیاز دارید. زمان مناسب پیاده‌روی در تابستان، در ساعت‌های بعداز ظهر و عصر است زیرا در این ساعت‌ها کمی از شدت گرمای هوا کاسته شده است و امکان وارد شدن آسیب به بدن کمتر است.

بیشتر بخوانید: فواید پیاده روی برای سلامت بدن چیست؟

ورزش های تابستانی

کوه‌نوردی

این ورزش جذاب یکی از بهترین ورزش های تابستانی است که برای انجام در روزهای آخر هفته بهترین گزینه محسوب می‌شود. افراد می‌توانند پس از پشت سر گذاشتن یک هفته شلوغ و پر مشغله، در روزهای آخر هفته به کوه‌های اطراف محل زندگی خود سری بزنند و در کنار لذت بردن از طبیعت آرام و دلنشین کوهستان، یک ورزش تابستانی برای ارتقاء سطح سلامت بدن خود انجام دهند.

همراه داشتن یک فلاسک مناسب، پوشیدن کفش و لباس مناسب برای کوه‌نوردی، همراه داشتن بک وعده غذای اضافه، همراه داشتن چراغ قوه و سایر تجهیزات، استفاده از عینک مناسب و کرم‌های ضد‌ آفتاب از نکات مهم کوه‌نوردی در تابستان هستند که باید افراد به آن دقت کنند.

انواع ورزش‌های ساحلی

جزو محبوب‌ترین ورزش های تابستانی به شمار می‌آیند که در این فصل از سال علاقمندان زیادی را به سوی خود جلب می‌کنند. ورزش‌ها و تفریحاتی که به صورت ساحلی انجام می‌شوند از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند که هیجان و لذت بسیار زیادی به همراه دارند.

یکی از محبوب‌ترین انواع ورزش های تابستانی والیبال ساحلی است. این ورزش در حالی که یک فعالیت تفریحی جذاب و هیجان‌انگیز در شن‌های ساحل به حساب می‌آید یک ورزش سخت است که عضلات قسمت‌های مختلف بدن شما را درگیر می‌کند. ناهمواری موجود در ساحل و بافت شن و ماسه باعث می‌شود که عضلات بدن برای ثابت نگه داشتن و حفظ تعادل به سختی منقبض شوند.

این ورزش می‌تواند در کالری‌سوزی و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام نقش بسیار مهمی ایفا کند. یک فرد با وزن معمولی در صورتی که 30 دقیقه به انجام والیبال ساحلی مشغول شود می‌تواند 335 کالری بسوزاند.

قایقرانی یکی دیگر از ورزش های تابستانی محبوب است که به روش‌های مختلفی و با وسایل متنوع مانند جت اسکی، قایق موتوری، قایق پارویی، شاتل و غیره در ساحل و دریا انجام می‌شود. قایقرانی به وسیله قایق‌های پارویی یکی از سنگین‌ترین ورزش‌ها به حساب می‌آید که عضلات بالاتنه ورزشکاران را به شدت درگیر می‌کند.

این ورزش به قدری سنگین است و در بالا بردن آمادگی جسمانی و قدرت بدنی افراد نقش مهمی دارد که بسیاری از ورزشکاران سایر رشته‌ها برای حفظ آمادگی جسمانی و بالا بردن قدرت بدنی خود از این ورزش کمک می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: چرا سرد کردن بعد از ورزش مهم است؟

جمع‌بندی

روزهای فصل تابستان یکی از بهترین اوقات برای انجام دادن ورزش هم از جنبه تفریحی و هم از جنبه اثرات آن بر سلامتی بدن است. گرمای هوا در فصل تابستان شرایطی را فراهم می‌کند که افراد بتوانند با انجام یک سری ورزش‌ها، آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند و کارایی بدن خود از جمله سیستم تنفسی و قلب و عروق را در شرایط مختلف بهبود ببخشند و از همه مهم‌تر بتوانند با مصرف و سوزاندن کالری بیشتر به تناسب اندام دست پیدا کنند. ورزش های تابستانی در کنار سختی و فشاری که بر بدن وارد می‌کنند، جنبه تفریحی نیز دارند و در بهبود روحیه و شرایط روانی افراد نیز مؤثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه