پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

۴ وسیله ضروری برای باشگاه

وسایل ضروری باشگاه
باشگاه رفتن و شروع یک ورزش جدید حداقل در ابتدا کاری چالش‌برانگیز و سخت به نظر می‌رسد. اما داشتن لوازم کامل و کافی، می‌تواند هم انجام تمرینات ورزشی را راحت‌تر کند و هم احساس بهتری حین ورزش به شما بدهد. از طرفی برداشتن لوازم بسیار زیاد و بیش‌ازحد می‌تواند یک کیف بزرگ و سنگین ایجاد کند که کاربردی هم نخواهد بود. در این مقاله به معرفی وسایل ضروری باشگاه خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

لوازم شخصی ضروری برای باشگاه

در این بخش به ۴ مورد از وسایل ضروری باشگاه اشاره‌کرده‌ایم که به کارتان می‌آید و اوقات بهتری را در باشگاه برایتان رقم خواهد زد.

ساک ورزشی

از مهم‌ترین وسایل ضروری باشگاه برای حمل لوازم بدنسازی با خود به باشگاه نیاز دارید، یک ساک ورزشی است. هنگام خرید یک کیف ورزشی، به این فکر کنید که آیا این کیف با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر، و به سراغ چیزی بروید که جادار باشد اما خیلی هم حجیم نباشد. یک ساک با اندازه مناسب نه‌تنها تمام وسایل ضروری شما را حمل می‌کند، بلکه حمل‌ونقل آن را نیز آسان‌تر خواهد کرد.
اگر در باشگاه دوش می‌گیرید، یک ساک با محفظه‌های خشک و مرطوب جداگانه بخرید. مهم‌تر از همه، یک کیف ورزشی را انتخاب کنید که پارچه‌ای قابل‌تنفس داشته و قابل شستشو باشد تا از هرگونه بو و کپک‌زدگی جلوگیری شود.

کفش ورزشی

چه به دنبال ورزش‌های سبک باشید و چه بخواهید تمرین‌های پر شدت را انجام دهید، یک جفت کفش ورزشی با کارایی بالا سرمایه‌گذاری ارزشمندی است. کفش‌های ورزشی تنوع بسیار بالایی دارند و همین هم ممکن است باعث شود هنگام انتخاب گزینه مناسب گیج شوید.
برای محدود کردن گزینه‌های خود، نوع تمرین‌هایی را که انجام می‌دهید (مانند دویدن، تمرین مقاومتی، تمرین هوازی یا حتی تمرینات در فضای باز) در نظر بگیرید و کفشی را انتخاب کنید که مطابق با نوع فعالیت شما باشد.
فراموش نکنید که پای شما دقیقاً مانند اثرانگشت شماست، یعنی هر کفش در پای هرکسی ممکن است احساس متفاوتی داشته باشد. بنابراین تا کفش را امتحان نکنید نمی‌توانید از صحیح بودن انتخاب خود مطمئن شوید.
راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

چه نوع کفشی را برای باشگاه انتخاب کنیم؟

یکی دیگر از وسایل ضروری باشگاه بدنسازی کفش مناسب است. اگر در باشگاه بیشتر روی تردمیل راه می‌روید می‌توانید از کتانی مخصوص دویدن استفاده کنید. ویژگی‌های کلی آن عبارت‌اند از: زیرهی خمیده برای انعطاف‌پذیری و زیره میانی با بالشتک‌های مناسب برای گام‌های پرانرژی و راحتی در مسافت‌های طولانی. درحالی‌که اینها ویژگی‌های عالی برای دویدن هستند، اما می‌توانند حرکت شما را در تمرینات قدرتی مهار کنند، و اگر وزنه‌های سنگین بلند می‌کنید به دلیل بی‌ثباتی آن‌ها در موقعیت‌های ثابت حتی می‌توانند خطرناک باشند.
برای تمرینات عمومی بدنسازی، به کفشی باقابلیت تنفس نیاز دارید که کف آن انحنای کمی داشته باشد و به شما این توانایی را بدهد که به‌خوبی پاها را روی زمین ثابت کنید و از انگشتان پا برای تعادل در حرکات قدرتی استفاده کنید.
لوازم باشگاهی
کفش از مهم‌ترین لوازم جانبی برای باشگاه است.

لباس ورزشی

با توجه به افزایش روزافزون برندهای ورزشی، خرید لباس‌های ورزشی می‌تواند یک کار چالش‌برانگیز باشد. اگر بدانید هنگام خرید لباس ورزشی به چه نکاتی توجه کنید، هم انتخاب راحت‌تری خواهید داشت و هم از ورزش خود لذت بیشتری خواهید برد. هنگام خرید لباس ورزشی، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید محصول مناسب را پیدا کنید.
نوع پارچه: در عین این‌که راحتی هنگام ورزش اهمیت بالایی دارد، باید مطمئن شوید که انتخابتان کاربردی هم باشد و بدن را به‌خوبی در بربگیرد، به‌راحتی شل نشود و پشتیبانی مناسبی داشته باشد.لباس‌هایی را انتخاب کنید که از پارچه ضد رطوبت ساخته‌شده باشد. زیرا این پارچه باعث جذب تمام عرق می‌شود و شما را در طول تمرین خنک نگه می‌دارد. همین ویژگی به‌ظاهر ساده سبب می‌شود در طول ورزش خیلی دیرتر حس خستگی به شما دست دهد.
راحتی: راحتی و اندازه درست یک انتخاب کلیدی است. اندازه نادرست می‌تواند منجر به تحریک و آسیب شود. وقتی لباسی مناسب ازنظر اندازه و فیت انتخاب کنید، احساس اطمینان زیادی خواهید داشت و این به شما امکان می‌دهد به‌جای معذب بودن، کاملاً روی تمرین خود تمرکز کنید. همچنین، هیچ نوع ناراحتی ایجاد نمی‌کند که بر عملکرد شما تأثیر منفی بگذارد.
خرید سوتین ورزشی: بسیاری از ما فقط روی لباس‌های بیرونی تمرکز می‌کنیم. سوتین ورزشی برای خانم‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا تکان خوردن سینه‌ها حین ورزش می‌تواند درد و افتادگی سینه را به دنبال داشته باشد، علی‌الخصوص اگر ورزشی که می‌کنید پرش و حرکات شدید زیادی را شامل شود. سوتین ورزشی حمایت خوبی را ایجاد می‌کند و حین ورزش سینه‌ را در جای خود محکم نگه می‌دارد.
انعطاف‌پذیر بودن: انعطاف‌پذیر بودن لباس‌ها برای انجام صحیح حرکات اهمیت زیادی دارد. می‌توانید به سراغ شلوارک‌های بدنسازی، شلوارهای مخصوص ورزش، لگ ورزشی یا شلوارهای یوگا بروید. ازآنجایی‌که باید تمرینات زیادی برای پا انجام دهید، مطمئن شوید که لگ یا شلوار ورزشی که می‌پوشید خیلی سفت یا شل نباشد، فقط باید به‌اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد و نباید شما را محدود کند.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

لوازم جانبی

لوازم جانبی آن‌هایی هستند که شاید بدون آن‌ها هم بتوانید ورزش کنید، اما داشتن آن‌ها قطعا لذت‌بخش‌تر است و در داشتن ورزشی باکیفیت‌تر شما را همراهی می‌کند.

حوله تمیز

حمل یک حوله تمیز به باشگاه بسیار مهم است. از یک حوله نرم و تمیز برای پاک کردن عرق استفاده کنید و هرگز حوله خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. همچنین اگر روی هر دستگاهی که استفاده می‌کنید عرق باقی می‌ماند، مطمئن شوید که قبل از استفاده دیگران آن را تمیز کنید، در غیر این صورت باکتری ممکن است شخص دیگری را آلوده کند.

بطری آب

هیدراته ماندن در طول تمرین برای جلوگیری از کم‌آبی بدن بسیار مهم است. بنابراین، مطمئن شوید که یک بطری آب در ساک ورزشی خود به همراه سایر وسایل ضروری باشگاه داشته باشید.
بطری آبی را انتخاب کنید که نشتی نداشته باشد و ساک و سایر وسایلتان را خیس نکند. همچنین بهتر است به‌جای هر بار خریدن آب‌معدنی، از قمقمه‌های مخصوص و بطری‌های قابل‌استفاده مجدد استفاده کنید.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه
لوازم جانبی ضروری باشگاه
هنگام رفتن به باشگاه حوله مخصوص و بطری آب را فراموش نکنید.

دستکش وزنه برداری

اگر در باشگاه وزنه‌های سنگین می‌زنید یا ورزش‌های مانند TRX انجام می‌دهید، می‌دانید که هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از قطع کردن یک ست به دلیل درآمدن دمبل و وزنه از دست نیست. دستکش‌های مخصوص این مشکل را با ایجاد چسبندگی محکم‌تر نسبت به دستان برهنه، کاهش می‌دهند. آن‌ها همچنین مقداری از فشار روی دست‌ها و مچ‌های شما را جذب می‌کنند و راحت‌تر می‌توانید حرکات مختلف را انجام دهید.

یک تغذیه کوچک

یک شکلات رژیمی، پروتئین بار یا شیک می‌تواند انتخاب خوبی برای بعد یا حین تمرین باشد، مخصوصا اگر ساعات طولانی در باشگاه باشید یا حین تمرین دچار ضعف شوید.

جمع‌بندی

موارد بالا تنها چند مورد از وسایل ضروری باشگاه است که باید همراه داشته باشید. برای برخی این تعداد وسایل زیاد هم هست، برای برخی هم موارد دیگری نیز موردنیاز است و به خود شما برمی‌گردد که چه ورزشی را انجام دهید و چه کاربردی از وسایل خود داشته باشید. درهرصورت همراه داشتن موارد ضروری، آرامش خاطر بیشتری به شما می‌دهد و باشگاه رفتن را لذت‌بخش‌تر از قبل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه