پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چرا باید از لگ ورزشی خوب استفاده کنیم؟ + انواع لگ ورزشی

لباس‌های راحتی و ورزشی در حال حاضر جزء اصلی کمد لباس بیشتر افراد هستند، اما لگ ‌های ورزشی که می‌توانید با آن‌ها ورزش کنید، کمی متفاوت از لگ‌ های روزمره شما هستند. فرقی نمی‌کند لگ را برای فعالیت‌های کم‌شدت مانند یوگا، ورزش‌های با شدت بالا مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری یا ورزش‌های بدن‌سازی بخواهید، لگ ‌های تمرینی شما باید راحت، ضد رطوبت، تنفس و بادوام باشند. آن‌ها همچنین باید به‌خوبی جا بیفتند، در جای خود بمانند و وقتی آن‌ها را می‌پوشید احساس راحتی کنید. اما لگینگ چیست و لگ ورزشی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنیم.

لگینگ ورزشی چیست؟

هنگام انتخاب لباس برای باشگاه، چند نکته مهم را باید در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها شامل راحتی، دوام، انعطاف‌پذیری و پوشش هستند. قطعا شما هم دوست ندارید در حین ورزش و درحالی‌که تحت‌فشار انجام حرکات سخت و نفس‌گیر هستید،‌ لباس‌تان هم فشار مضاعف یا خارش ایجاد کند و یا جلوی دست‌وپا را بگیرد. لگ ورزشی در این زمینه یکی از بهترین گزینه‌های شماست کارایی و راحتی را در کنار هم برایتان فراهم می‌کند.

لگ ورزشی خوب چه فوایدی دارد؟

لگ ورزشی خوب اگر به‌درستی انتخاب شود، فواید زیادی دارد. در این بخش به مهم‌ترین فواید استفاده از لگ ورزشی می‌پردازیم.

بهبود حمایت از عضلات و کمک به ریکاوری آن‌ها

لگ ورزشی خوب در حین تمرین، با جذب بخشی از فشار در حین فشردن عضلات، عضلات شما را پشتیبانی کرده و آن‌ها را محکم در جای خود نگه می‌دارد. این لگ ‌ها همچنین جریان خون و اکسیژن‌رسانی ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهند. این کار روند ترمیم عضله را تسریع می‌کند و خستگی عضلانی بعد از تمرین را کاهش می‌دهد.

عملکرد بهتر حین ورزش

رسیدن اکسیژن به عضلات برای عملکرد مطلوب در طول تمرین اهمیت بسیار زیادی دارد. لگینگ ورزشی با افزایش جریان خون، میزان اکسیژن دریافتی ماهیچه‌های شما را افزایش می‌دهد. اکسیژن بیشتر هم به معنای انرژی و قدرت بیشتر است. از طرف دیگر لگ مانند یک ضربه‌گیر عمل می‌کند و ارتعاشات ماهیچه‌های اسکلتی را هنگام دویدن کاهش می‌دهد که این به‌نوبه خود می‌تواند به جلوگیری از آسیب عضلانی کمک کند.

راحتی بیشتر

لگ ‌های ورزشی نسبت به لباس‌های ورزشی سنتی اصطکاک کمتری ایجاد می‌کنند. آن‌ها بدن شما را در آغوش می‌گیرند و محکم در جای خود باقی می‌مانند، که به معنای لیز خوردن و ساییدگی کمتر است. به‌علاوه لگینگ‌ها معمولا از پارچه‌هایی با قابلیت تنفس بالا ساخته می‌شوند و از مواد جذب‌کننده رطوبت در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود که عرق را به سطح پارچه می‌آورد تا به‌سرعت تبخیر شود. این قضیه به شما کمک می‌کند در طول تمرینات خشک بمانید و حس بدی پیدا نکنید.

انعطاف‌پذیری بیشتر

چه در حال تسلط بر ژست‌های یوگا، دویدن در ماراتون یا وزنه‌برداری باشید، قطعا نمی‌خواهید لباسی که پوشیده‌اید جلوی دست‌وپا را بگیرد و نگران آن باشید. لگ ورزشی به شما آزادی حرکت کامل می‌دهد، به‌راحتی پاره نمی‌شود و انعطاف‌پذیری خیلی بالایی دارد. از طرفی چون لگ کاملا به بدن می‌چسبد، حتی می‌توانید ماهیچه‌های و عضلات خود را ببینید و حرکات را به‌صورت کاملا صحیح انجام دهید.

درد عضلانی کمتر

احساس درد در بدن و ماهیچه‌ها بعد از ورزش از آن حس‌های ناراحت‌کننده است که احتمالا خیلی از ما تاکنون آن را تجربه کرده‌ایم. هنگامی‌که از ماهیچه‌های خود سخت کار می‌کشید، مایع و گلبول‌های سفید خون برای ترمیم بافت عضلانی به آن ناحیه می‌روند و همین هم می‌تواند منجر به تورم و درد شود. در این حین لگ‌های ورزشی با منقبض کردن ماهیچه‌ها تجمع مایع را کاهش می‌دهند که این به معنای درد کمتر است. این لگ‌ها همچنین جریان خون را افزایش می‌دهد که به حذف کراتین کیناز، آنزیمی که باعث درد عضلات می‌شود، کمک می‌کند.
لگ ورزشی مناسب
لگ ورزشی به ورزش بهتر کمک می‌کند.

انواع لگ‌های ورزشی

  • لگ‌های ورزشی ازنظر بلند و کوتاه بودن، جنس و مدل کمر انواع بسیار مختلفی دارند. می‌توان گفت تنوع بالایی درزمینه‌ی انواع لگینگ ورزشی وجود دارد که با توجه به نوع فعالیت خود، سلیقه و ترجیحات خود می‌توانید بهترین گزینه‌ را پیداکرده و از آن لذت ببرید.
  • لگ‌‌های ورزشی طول‌های مختلفی دارند، مانند نیم لگ ورزشی، لگ‌های پاشنه‌دار، مدل‌های بلند و … . تنها عامل مهم در اینجا سلیقه و راحتی شخص شماست، هرچند که برای فعالیت‌های کششی مانند یوگا احتمالا لگ‌های پاشنه‌دار و بلند بهتر هستند و راحت‌تر در جای خود باقی می‌مانند.
  • مدل‌های خاص‌تر مانند لگینگ براق می‌توانند استایل جذاب‌تری به شما بدهند. این لگ‌ها علاوه بر استفاده‌های ورزشی به‌صورت روزمره و حتی با بلوز‌های مهمانی یا بوت هم توسط خیلی از خانم‌ها پوشیده می‌شوند و می‌توانند ظاهر زیبایی ایجاد کنند.
  • لگ ورزشی seamless یا سیملس از جدیدترین انواع لگ ورزشی است که محبوبیت زیادی را نیز به دست آورده است. این مدل‌ لگ درواقع بدون درز است و ساختاری یکپارچه دارد که آن را محکم‌تر و فیت تن می‌کند، به‌علاوه عدم وجود درز از ایجاد ناراحتی روی پوست جلوگیری می‌کند.

برای خرید هودی زنانه کلیک کنید.

مشخصات لگ ورزشی خوب چیست؟

از مهم‌ترین ویژگی ‌های لگ ورزشی خوب که در بهترین مارک لگ ورزشی هم رعایت می‌شود جنس پارچه‌ی آن است. اصلی‌ترین الیاف آن‌ها اسپندکس، لاکرا یا الاستان است که خاصیت انعطاف‌پذیری و کشش کافی را ایجاد می‌کند. البته پارچه مناسب لگینگ ورزشی نباید کاملا از این الیاف ساخته‌شده باشد زیرا در غیر این صورت لگینگ به پا می‌چسبد و عرق می‌کند. پارچه مناسب لگ ورزشی ترکیبی از اسپندکس، نایلون، پلی‌استر و نخ است.
ویژگی‌های لگ ورزشی
نوع دوخت در لگ ورزشی خوب مهم است.

در انتخاب یک لگینگ ورزشی خوب به چه مواردی دقت کنیم؟

جنس پارچه را بررسی کنید: الیاف مصنوعی مانند نایلون و پلی استر برای شلوارهای ورزشی بهتر از پنبه هستند زیرا اغلب رطوبت‌گیری، دوام و کشش بهتری دارند. پارچه‌ای صاف و براق انتخاب کنید تا در فعالیت‌های شدید مانند دویدن، ساییدگی را کاهش دهید. برای تمریناتی مانند یوگا که در آن اصطکاک کمتری وجود دارد، پارچه نرمی را انتخاب کنید که مات به نظر برسد.
دوخت‌ها را بررسی کنید: درزهای داخل باید صاف باشند، نه برجسته، زیرا درزهای صاف راحت‌تر هستند و به کاهش تحریک ناشی از تعریق و حرکت کمک می‌کنند. همچنین باید مطمئن شوید که یک‌یک تکه پارچه اضافی در ناحیه فاق که معمولاً مثلثی یا الماسی شکل است دوخته‌شده باشد که از پارگی یا بالا کشیده شدن لگ هنگام ورزش جلوگیری می‌کند.
توانایی جذب تعریق و رطوبت را آزمایش کنید: اکثر لباس‌های ورزشی ادعا می‌کنند که رطوبت را از بین می‌برند. برای اینکه ببینید یک لگ واقعا چقدر رطوبت را کنترل می‌کند، یک قطره کوچک آب در قسمت داخلی ساق بریزید. این قطره باید به‌سرعت جذب شود و به‌جای اینکه در جای خود باقی بماند شود، به‌طور گسترده پخش شود.
بیشتر بخوانیدکفش ورزشی زنانه

سخن پایانی

مزایایی که یک لگ ورزشی لگ ورزشی خوب ارائه می‌کند باعث می‌شود افراد ورزش‌کار یا کسانی که فعالیت بالایی دارند بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. همچنین لگ می‌تواند استقامتی را که برای تمرین طولانی‌تر و بهبود مهارت‌ها موردنیاز است، به‌خوبی ارائه کند. درست است که استفاده از لگ‌های ورزشی این روزها بسیار ترند شده، اما با توجه به گفته‌های این مقاله می‌توان گفت علاوه بر زیبایی و مد بودن، دلایل علمی خوبی نیز برای استفاده از لگ‌های ورزشی وجود دارد.
اگر به خرید آنلاین لباس ورزشی علاقه‌مند هستید از سایت مل‌اند‌موژ دیدن کنیدو

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه