پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

8 روش خلاقانه برای بستن بند کفش

بستن بند کفش

یکی از مهم‌ترین اجزای یک استایل خاص و متفاوت، کفش‌ها هستند که می‌توانند ظاهری متفاوت و منحصر به فرد را به افراد ببخشند. به غیر از مدل و رنگ کفش یکی از مواردی که می‌تواند ظاهر متفاوتی ایجاد کند طرز بستن بند کفش است. روش‌های مختلفی برای بستن بندهای کفش وجود دارد که هر کدام می‌توانند ظاهر متفاوتی را در استایل افراد بوجود آورند. افراد علاقمند به داشتن استایل‌های متفاوت می‌توانند از طریق یادگیری انواع گره کفش و نحوه بستن بندهای کفش، متناسب با هر محیطی استایل متفاوتی برای خود بوجود آورند. شما می توانید از این 8 روش خلاقانه برای بستن بند کفش های ورزشی مل اند موژ استفاده کنید.

نحوه بند انداختن کفش

کفش‌های بند دار به نوعی طراحی شده‌اند که می‌توان بندهای آن را به مدل‌های مختلفی بست. این بندها علاوه بر وظیفه اصلی خود که محکم نگه داشتن پاها درون کفش و تسهیل پوشیدن آن است، می‌توانند در ایجاد تفاوت در ظاهر و استیل افراد نیز نقش مهمی داشته باشند.

بستن بند کفش به روش‌ها و مدل‌های مختلف می‌تواند ظاهر کفش و استایل افراد را به راحتی و با کمترین زحمت از حالت تکراری و یکنواخت خارج کرده و جذابیت بیشتری به آن ببخشد. این موضوع به حدی اهمیت دارد که روش‌های مختلفی برای بستن بندهای کفش توسط افراد مختلف ابداع شده است که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند.

بستن بند کفش ساده

همانطور که از نام این روش پیداست ساده‌ترین روش برای بستن بند کفش به حساب می‌آید. برای بستن بندهای کفش به این روش ابتدا کفش را در مقابل خود قرار دهید بطوری که پشت کفش به بدن شما نزدیک باشد. در این حالت نوک بند سمت راست را در اولین چشمی از سمت راست وارد کرده و بند سمت راست را در اولین چشمی از سمت چپ وارد کنید.

در این روش، تمام کارها بر عهده بند سمت چپ است. در ادامه نوک بند سمت راست را از زیر به سمت آخرین چشمی سمت راست آورده و از سوراخ آن خارج کنید. برای بستن بند کفش به این روش، بند سمت چپ را از زیر وارد چشمی دوم از سمت چپ کرده و از آن خارج کنید. در ادامه بند سمت چپ را از رو وارد چشمی دوم از سمت راست کنید و به سمت داخل ببرید. این روش را به همین شکل ادامه دهید تا به چشمی آخر برسید.

بیشتر بخوانید: چگونه کفش های ورزشی را تمیز کنیم؟

بستن بند کفش

بستن بند کفش به روش جونگ کوک

یکی از روش‌های جدید و محبوب بستن بند کفش، روشی موسوم به جونگ کوک است که در میان نوجوانان و جوانان محبوبیت زیادی دارد. جونگ کوک یکی از خواننده‌های گروه موسیقی کره‌ای محبوب، به نام بی‌تی‌اس است که از محبوبیت بسیار زیادی در بین جوانان و نوجوانان برخوردار هستند.

جونگ کوک بندهای کفش خود را به شیوه جالبی گره می‌زند که باعث شده است افراد زیادی به دنبال یاد گرفتن روش این کار باشند. در این روش که برای بستن بند کفش کانورس و آل‌استار مناسب است، ابتدا بندها را به دور انگشتان اشاره و شست حلقه کنید. سپس با این دو انگشت حلقه طرف مقابل را گرفته و دست‌ها را از هم دور کنید تا حلقه‌ها از داخل هم عبور کرده و بند کفش گره بخورد.

بستن بند کفش به روش پاپیونی

یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار برای بستن بند کفش به حساب می‌آید. برای گره زدن بند کفش به این روش ابتدا کفش‌ها را بپوشید. بندهای کفش را به نحوی از داخل چشمی‌ها عبور دهید که در انتها دو بند آزاد سمت و راست تقریبا اندازه یکسانی داشته باشند.

سپس ابتدا بند سمت چپ را بر روی بند سمت راست یک گره ساده بزنید. در ادامه بند سمت چپ را تا کرده و بند سمت راست را دور آن بپیچید به طوری که بند سمت راست در زیر حلقه بند سمت چپ قرار بگیرد. پس از این کار دو حلقه ایجاد شده است که با گرفتن حلقه‌ها و دور کردن دست‌ها از یکدیگر، گره ایجاد شده و بندهای کفش به صورت پاپیونی گره می‌خورند.

روش بستن بند کفش به ساق پا

یکی از روش‌های بستن بند کفش محسوب می‌شود که معمولا برای کفش‌هایی که دارای بند بلندی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به میزان بلند بودن بند کفش می‌توان مقدار اضافی را به دور ساق پا پیچیده و در همان ناحیه بندها را گره زد تا به این ترتیب از آزاد بودن و آویزان بودن بندها جلوگیری شود.

این روش برای بستن بندهای کفش روشی است که توسط متخصصان رد شده و مورد تأیید نیست. متخصصان عقیده دارند که بستن بند کفش به دو مچ یا ساق پا باعث می‌شود که عمل خون‌رسانی به پاها به خوبی انجام نشود و در نتیجه باعث ایجاد آسیب در این ناحیه می‌شود.

همچنین بستن بندهای کفش به دور ساق پا می‌تواند باعث آسیب دیدن عضلات و لیگامان‌های این ناحیه از پا شده و صدمات جبران‌ناپذیری را به بدن فرد وارد کند. به همین دلیل در هنگام خرید کفش ورزشی مردانه یا کفش ورزشی زنانه به این نکته دقت کنید که بند کفش اندازه مناسبی داشته باشد تا ناچار نباشید که مقدار اضافه بند را دور ساق پای خود ببندید.

روش بستن بند کفش به شکل ستاره

یکی از مدل‌های زیبا برای بستن بند کفش به خصوص برای کفش‌های اسپرت به حساب می‌آید. در این روش ابتدا یک سر بند را از بیرون به چشمی وسط در سمت چپ یا راست وارد می‌کنید و از زیر آن را به سمت چشمی آخر در بالا می‌کشید و از آن خارج می‌کنید. سپس بند را ادامه داده و از رو وارد چشمی طرف مقابل می‌کنید.

در ادامه سر آزاد بند را از رو به سوراخ وسط طرف مقابل وارد می‌کنید و از زیر ادامه داده و از چشمی اول همان سمت خارج می‌کند. سپس ادامه بند را به صورت ضربدری و از رو وارد سوراخ وسط در طرف مقابل می‌کنید و از زیر ادامه داده و از چشمی اول در همان سمت خارج می‌کند. سپس مجدد این مرحله را برای طرف مقال تکرار می‌کنید.

این بار سر بند را که از چشمی اول خارج شده است از روی پل ایجاد شده با بند بین دو چشمی آخر رد کرده و از زیر آن به سمت چشمی اول در سمت مقابل برده و وارد آن می‌کنید تا شکل ستاره بر روی کفش نقش ببندد. در ادامه می‌توانید سر بند را از زیر به سمت چشمی آخر آورده و از آن خارج کنید.

بستن بند کفش به روش بی تی اس

بی‌ تی اس نام یک گروه موسیقی از کشور کره است که یک گروه موسیقی پسرانه محسوب می‌شود. این گروه که از چند پسر جوان تشکیل شده است خیلی زود توانست محبوبیت بسیار زیادی بدست آورد. این محبوبیت زیاد در بین نوجوانان و جوانان بسیار چشمگیر است.

محبوبیت بالای گروه بی تی اس در بین نوجوانان و جوانان باعث شده است که بسیاری از آن‌ها علاقمند به پیروی از استایل‌های آن‌ها باشند. یکی از استایل‌های این گروه مربوط به روش خاص بستن بند کفش است که از سوی طرفداران آن‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش فیتنس و بدنسازی

بستن بند کفش

بستن بند کفش به روش بافتنی

این روش بستن بند کفش به نحوی انجام می‌شود که بندهای کفش ظاهری درهم تنیده مانند بافتنی پیدا می‌کنند. این روش که برای بستن بندهای کفش اسپرت مانند کفش‌های کانورس و آل استار بسیار جذاب است در صورتی که با دو بند با رنگ‌های مختلف انجام شود می‌تواند ظاهر جذابی برای کفش بوجود آورد.

نحوه بستن بند کفش به شکل بافتنی به این صورت است که در صورتی که کفش شما 6 چشمی در هر طرف داشته باشد ابتدا باید دو سر بند را از داخل چشمی اول وارد کرده و از آن خارج کنید. حال یکی از بندها را به صورت ضربدری از رو به سوراخ چهارم در سمت مقابل وارد کرده و از زیر به سمت سوراخ بالایی برده و از آن خارج می‌کنید.

سپس ادامه بند را به صورت ضربدری وارد سوراخ دوم کرده و از زیر به سمت سوراخ دوم برده و خارج می‌کنید. در نهایت بند را به صورت ضربدری از زیر وارد سوراخ اول در سمت مقابل کرده و خارج می‌کنید. این کار را برای سر دیگر بند به همین شکل انجام می‌دهید.

برای جلوه بهتر می‌توانید قسمت دوم بند را یکی در میان از لابلای بندهای قسمت اول عبور دهید تا نمایی مانند تار و پود و بافتنی به خود بگیرد.

بستن بند کفش به روش بدون گره

یکی از روش‌های جالب بستن بند کفش است که در آن هیچ نوع گره بر روی کفش دیده نمی‌شود. برای این کار کافی است کهه بند کفش را از سوراخ دوم بیرون آورده و بخش زیرین بند را کنار بگذارید. سپس بخش رویی بند وارد سوراخ‌های مقابل کنید تا این کار به صورت یک حفره در میان تا انتها تکرار شود.

سپس در این مرحع بهش زیرین بند را به صورت یک در میان از بین حفره‌هایی که خالی مانده است عبور دهید. وقتی به حفره سوم رسیدید بند را در زیر گره بزنید. به این ترتیب بندهای کفش ما بدون گره بسته شده‌اند که ظاهر بسیار جذابی دارند.

بیشتر بخوانید: چگونه کفش های ورزشی را تمیز کنیم؟

جمع‌بندی

کفش‌ها بخش بسیار مهمی در استایل افراد به حساب می‌آیند که می‌توانند جذابیت ظاهری فرد و استایل آن را دو چندان کنند. یکی از روش‌هایی که می‌تواند باعث شود تا کفش‌ها بتوانند در افزایش جذابیت بصری استایل نقش مهمی ایفا کنند این است که از روش‌های مختلفی که برای بستن بند کفش وجود دارد استفاده کرده و ظاهر متفاوتی به کفش‌ها بخشید. روش‌های مختلی که برای بستن بندهای کفش وجود دارد این امکان را فراهم می‌کند که افراد بتوانند با یک تغییر ساده، ظاهر و استایل کفش خود را تغییر داده و بر جذابیت آن بیافزایند.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه