پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

آموزش شستن کفش کتانی در لباسشویی

شستن کتانی با لباسشویی

آیا شما هم مثل من علاقه زیادی به کفش کتانی و پیاده‌روی یا رفتن به باشگاه دارید؟ و یا کثیف شدن کفش کتانی برای شما هم یک دغدغه است؟ امروزه داشتن یک جفت کتانی خوب مستلزم پرداخت هزینه زیاد و مراقبت ویژه است. در واقع پس از مدتی استفاده از کفش یا کتانی‌های خود، گردوخاک روی آن می‌نشیند و این موضوع باعث می‌شود پاک‌کردن آن، کتانی شما هیچ تغییری نخواهد کرد. یکی از راه‌های مراقبت از کفش کتانی آن است که بدانید چگونه کفش‌های خود را تمیز کنید و یا آن‌ها را در لباسشویی بشویید. همراه من باشید تا در این مقاله نکاتی که برای شستن کتانی با لباسشویی مناسب است را در اختیار شما قرار دهم.

مراحل شستن کفش کتانی در لباسشویی

قبل از اینکه کفش‌های خودتان را به دست ماشین لباس‌شویی بسپارید تا عملیات شستن آن را پیش ببرد بهتر است اقداماتی را انجام دهید. در واقع انجام‌دادن یک سری اقدامات به شما کمک می‌کند تا کتونی‌های خود را راحت‌تر، تمیزتر و بااحتیاط بیشتری بشویید. به همین دلیل توجه کردن به این نکات حائز اهمیت است. در ادامه تعدادی از این اقدامات را بیان خواهیم کرد.

شستن کفش کتانی
شما میتوانید کفش کتانی خود را با لباسشویی بشویید

بیشتر بخوانید: چگونه لباس‌های ورزشی را بشوییم

آماده‌سازی کفش برای شستشو

• اگر قصد شستن آماده‌سازی کفش برای شستشو کفش کتانی در ماشین لباسشویی را دارید بهتر است از یک شب قبل از شستشو، کفی کفش‌هایتان را خارج کنید و برای اینکه کفش‌هایتان دیگر بو ندهند، آنها را درون یک ظرف پر از جوش شیرین قرار دهید. مدت زمانی که لازم است کفی‌های کفش شما برای آماده‌سازی کفش برای شستشو در درون جوش شیرین باشد، ۲۴ ساعت است.

• برای شستن کفش با لباسشویی سعی کنید آلودگی‌های کفش خود را قبل از قراردادن کفش درون ماشین لباسشویی برطرف کنید تا به ماشین لباسشویی‌تان آسیبی وارد نکند. همچنین اگر در کف کفشتان گل و یا سنگ‌ریزه وجود دارد حتما آن را خارج کنید.

• نکته مهم دیگری که لازم است پیش از شستن کتانی با لباسشویی به آن دقت کنید، آن است که بند کفش را باز کنید و آن‌ها را جداگانه داخل ماشین بگذارید. این حالت نه‌تنها به شما کمک می‌کند بندهای کفش خود را نیز تیزکنید بلکه سوراخ بندها که محل تجمع گردوغبار است را می‌شوید.

• شستن بند کفش کتانی نیز آداب مخصوص به خود را دارد. سعی کنید بند کفش‌ها را درون یک کیف توری قرار دهید. تا درهم گره نخورد و خراب نشود. سپس آنها را درون ماشین لباسشویی بیندازید. تهیه کردن این توری‌ها سخت نیست و باید به فروشگاه‌های کالای خانگی مراجعه کنید.

• سعی کنید قبل از شستن کتانی با لباسشویی کفش‌های خیلی کثیف را ابتدا با لکه بر تمیز کنید و سپس آن را درون لباسشویی قرار دهید.

• قبل از شستن کتانی با لباسشویی حتما چک کنید که کفش‌هایتان قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشد وگرنه کفش‌های شما خراب و از بین می‌روند. برای مثال کفش چرم یکی از موادی است که به مراقبت بیشتری دارد و حتما باید با دست تمیز شود یا برای شستن کفش جیر در ماشین لباسشویی لازم است احتیاط زیادی کرد.

• استفاده از مایع شوینده نیز نقش مهمی در کفش شما، تمیزی آن و کیفیت پس از شستشو دارد. پس حتما مراقب این موضوع باشید.

• در تنظیمات ماشینتان دور ملایم و آب سرد را انتخاب کنید. دور ملایم باعث می‌شود که کفش‌هایتان بیش از حد با هم برخورد نداشته باشد بنابراین کفش‌هایتان آسیب کمتری می‌بینند. استفاده از آب سرد به‌جای آب گرم، از چروک شدن کفشتان جلوگیری کنید.

• یکی دیگر از نکاتی که لازم است درباره شستن کتانی با لباسشویی بدانید آن است که سعی کنید پس از اتمام شستشو، کفش‌ها و بندهایش را بلافاصله از ماشین لباسشویی خارج کنید چون اگر درون ماشین بماند بوی نا می‌گیرد.

شستن کفش کتانی در لباسشویی
شستن کفش کتونی با لباسشویی نیازمند دقت و مراقبت است.

بیشتر بخوانید: ۵ ترفند برای شستشوی لباس ورزشی در خانه

استفاده از محافظ

برای شستن کتانی با لباسشویی لازم است از همه روش‌هایی استفاده کنید تا کفش شما کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. یکی از راه‌هایی که کفش‌های شما را از برخوردهای مخرب، حفظ خواهد کرد استفاده از یک محافظ به‌دور کفش است، برای این کار می‌توانید از حوله، تیشرت و یا پتو استفاده کنید. البته دقت داشته باشید برای شستن کتانی با لباسشویی از وسایلی استفاده نکنید که خودشان از بین بروند. ضمنا اگر شما می‌خواهید که بند کفش‌هایتان را هم در ماشین بشورید توصیه می‌کنیم که آن‌ها را داخل کیسه‌ای سوراخ‌دار قرار دهید تا به‌جایی گیر نکند و خوب شسته شوند.

انتخاب مواد باتوجه‌به جنس کفش

برای شستن کتانی با لباسشویی همانند لباس و یا سایر پوشاک نیازمند استفاده از مواد شوینده هستید. به همین دلیل باید آگاهی‌هایی در این زمینه داشته باشید. در درجه اول باید حواستان باشد که به چه میزان از مواد شستشو برای شستن کفش و کتانی استفاده می‌کنید. همچنین بهتر است از مواد شستشوی پودری استفاده نکنید؛ چرا که پودر به درون کفش وارد می‌شود و به‌خوبی شسته نمی‌شود. ازاین‌رو بهتر است مخزن ماشین لباسشویی را با مایع پر کنید. البته توجه داشته باشید که از مایع به میزان زیادی استفاده نکنید، چون به‌خوبی شسته نمی‌شود و باعث سخت شدن سطح کفش شما خواهد شد.

برنامه مناسب شستشوی کتانی با لباسشویی

یکی دیگر از مراحل شستن کفش کتانی با لباسشویی مربوط به آگاهی از برنامه‌های شستشو می‌باشد. در این مرحله لازم است شما برنامه شستشو خاصی را برای کفش در نظر بگیرید که بر اساس آن کفش تمیز و شسته شود. برنامه ماشین لباسشویی بر اساس سرعت شستشوی آن تهیه‌شده است. این به این معنی است که استفاده از برنامه ملایم‌تر در شستشو، باعث خواهد شد کفش‌های شما در اثر شستشو اصطکاک و برخورد کمتری باهم داشته باشند و این نکته باعث خواهد شد تا احتمال پارگی و آسیب‌دیدن کفش‌هایتان بسیار پایین‌تر بیاید. ازاین‌رو سعی کنید برای شستن کتانی با لباسشویی از اصطلاحات ماشین لباسشویی خود آگاهی داشته باشید و از برنامه‌های ملایم استفاده کنید و آب آن را مخلوطی از گرم و سرد قرار دهید.

خشک کن استفاده کنیم یا نه؟

• شاید این سوال در زمینه شستن کتانی با لباسشویی برای شما وجود داشته باشد که حالت خشک‌کن برای کتونی مناسب است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت در مان تولید کفش آخرین مرحله مربوط به زمانی است که کفش به کابینی فلزی وارد می‌شود که همانند کوره است و در این زمان کفش شکل و فرم نهایی را به خود گرفته و محصولی قابل پوشیدن می‌شود. این همان اتفاقی است که ممکن است در خشک کن ماشین لباسشویی برای کفش شما تکرار شود. اگر کتانی خود را درون خشک‌کن ماشین لباسشویی قرار دهید، طی یک بازه کوتاه تحت گرما قرار گرفته و چون قالبی ندارد، ریخت و قیافه بدی پیدا می‌کند. در واقع با فشردن دکمه خشک‌کن، کفش خود را از دست خواهید داد. ازاین‌رو سعی کنید پس از آبکشی کفش خود را بیرون آورید و اجازه دهید در دمای طبیعی خشک شود. البته می‌توانید برای افزایش سرعت خشک شدن خود را در معرض رطوبت‌گیر، دریچه‌ی کولر و یا پنکه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه کفش های ورزشی را تمیز کنیم؟

جمع‌بندی

کتونی‌ها امروزه یکی از مدل کفش‌های محبوب در میان بانوان و آقایان است که به دلیل زیبایی و فرم راحتی که دارند قابلیت مصرف بیشتری نیز پیدا کرده‌اند. در واقع یک پیاده‌روی ساده و یا ورزش در هر محیطی شما را مستلزم به استفاده از کتونی خواهد کرد. اما ممکن است در طی مدت استفاده از این کفش، آلودگی‌های متنوعی بر روی کتونی‌ها بنشیند. ازاین‌رو لازم است تا با راهکارهای شستشو و تمیزکردن این نوع کفش آشنا باشیم. در این مقاله سعی کردیم در خصوص شستن کتانی با لباسشویی نکاتی را بیان کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید کتونی خود را تمیز کرده و آن را به حالت اول خود باز گردانید. اما شما چه پیشنهادی برای شستن کتانی با لباسشویی دارید و یا اصلا تجربه شما برای شستن کتانی با لباسشویی چیست؟ آن را با ما و سایر دوستانمان در میان بگذارید.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه