پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

چطور لباس اورجینال را تشخیص دهیم؟

لباس اورجینال

قرن حاضر یعنی قرن بیست و یکم به‌عنوان عصر فناوری و مادی‌گرایی و مصرف‌گرایی شناخته می‌شود. مردم در این عصر همواره در تلاش برای به‌دست‌آوردن پول بیشتر هستند تا بتوانند یک زندگی لوکس داشته باشند. یکی از نمادهای اصلی زندگی لوکس که می‌تواند نشان‌دهنده رفاه و طبقه بالای اجتماعی و مالی یک فرد باشد، لباس‌های لوکس و به عبارت ساده‌تر لباس اورجینال است. این نوع لباس‌ها به این دلیل که توسط برندهای مطرح تولید می‌شوند و از قیمت بالایی برخوردار هستند به‌عنوان یک کالای لوکس شناخته می‌شوند.

 

لباس اورجینال چیست؟

به لباس‌هایی که توسط برندهای مطرح و شناخته شده در دنیا تولید و به بازار عرضه می‌شوند لباس اورجینال گفته می‌شود. در واقع این لباس‌ها به‌واسطه تولید توسط این برندها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و به همین دلیل نسبت به سایر لباس‌ها، قیمت به‌مراتب بالاتری دارند.

در واقع نام تجاری یا برند این لباس‌ها و همچنین کیفیت بالای پارچه، دوخت و سایر مواردی که در یک لباس از اهمیت بالایی برخوردار است، باعث شده است که آن‌ها به‌عنوان لباس اورجینال یا برند شناخته شوند. همین دلایل و بالارفتن ارزش مالی آن‌ها باعث شده است که افراد بسیاری به دنبال این لباس‌ها به‌عنوان یک کالای لوکس باشند.

لباس اورجینال
تشخیص لباس ورزشی اورجینال

از کجا بفهمیم لباس ورزشی اصل چیست؟

محبوبیت لباس اورجینال و برند در میان اقشار مختلف باعث شده است که بسیاری از تولیدی‌ها با تولید محصولات مشابه از نظر ظاهری و با نشان برندهای مطرح به دنبال فروش محصولات خود به‌عنوان محصول اصلی باشند. به همین دلیل تشخیص تقلبی بودن لباس یا اصل بودن آن قبل از خرید اهمیت زیادی دارد.

هر نوع لباسی که در بازار عرضه می‌شود دارای نام تجاری هستند اما همه نام‌های تجاری به‌عنوان برند شناخته نمی‌شوند. برندهای مطرح و شناخته شده در صنعت لباس با سال‌های حضور فعال و تولید محصولات باکیفیت و دارای ویژگی‌های خاص توانسته‌اند به این اعتبار و جایگاه دست پیدا کنند.

این روزها تشخیص لباس مارک و اورجینال از فیک کار بسیار دشواری است زیرا محصولات مشابهی با نام و نشان همان برند وجود دارند، به‌خصوص در مورد لباس‌های ورزشی که ممکن است به‌جای لباس اورجینال و اصلی به مشتریان فروخته شود. به همین دلیل این اهمیت وجود دارد که برای خرید لباس‌های مارک‌دار و برند، حرفه‌ای‌تر عمل کرده و با درنظرگرفتن یک سری نکات ساده و آشنایی با روش‌های تشخیص فیک و اصل، بتوان لباس اصل خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: دویدن روی تردمیل بهتر است یا در فضای باز؟

راه‌های کلی

برخی از راه‌های تشخیص مارک تقلبی و اصل در زمان خرید لباس به شرح زیر است:

  • توجه به برش و دوخت لباس

در لباس اورجینال دوخت زیر و روی لباس یکی است اما در لباس‌های تقلبی این موضوع رعایت نشده است. لباس‌های اصل به صورتی طراحی و دوخته شده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را تغییر سایز داد زیرا زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند. دوخت جیب و مارک در لباس‌های اصل پایدار و منظم است و تعداد دوخت لوگو بر روی لباس با تعداد دوخت خود لباس یکسان است. به‌طورکلی لباس‌های اصل دوخت ریز دارند و تعداد دوخت در هر سانتیمتر آن‌ها عدد بالایی است.

  • توجه به دوخت زیپ و دکمه‌ها

طراحی لباس اورجینال به این صورت است که در صورت داشتن دکمه، نام برند تجاری بر روی آن‌ها درج شده است و دکمه‌ها دوخت بسیار محکمی دارند. همچنین معمولا دو دکمه اضافی و مشابه نیز بر روی لباس دوخته می‌شود تا در صورت افتادن دکمه‌ها از آن‌ها استفاده شود.

در مورد زیپ‌ها نیز همین شرایط وجود دارد و لباس‌های اصل دارای یک زیپ یدک هستند. زیپ این لباس‌ها به‌راحتی و به‌صورت نرم باز و بسته می‌شوند. همه قسمت‌های زیپ‌های این لباس‌ها یک رنگ بوده و تفاوت رنگ در آن‌ها دیده نمی‌شود.

  • توجه به لوگوی لباس

هر برندی لوگوی خود را بر روی لباس‌ها در جای مخصوصی قرار می‌دهد پس با یک جستجوی ساده می‌توان محل قرارگیری معمول لوگوی برندها روی لباس اورجینال را مشاهده کرد. برندهای معتبر برای لوگوی خود معمولا از فونت‌های ساده و کلاسیک استفاده می‌کنند و آن را بر روی دکمه‌ها و حتی زیپ لباس درج می‌کنند.

در هنگام خرید یک لباس برای تشخیص اصل بودن آن دقت کنید که نام برند و همه کلمات آن بر روی تمام قسمت‌ها اعم از تگ‌ها و برچسب‌ها و غیره به‌صورت صحیح درج شده باشد. در صورت مشاهده تفاوت در درج لوگو، بدون شک لباس از نوع تقلبی است.

  • توجه به شناسنامه لباس

تمام لباس‌های تولید شده توسط برندها دارای شناسنامه‌ای هستند که بر روی آن مشخصات لباس، نحوه صحیح شستشو، محصولات جدید، جوایز و نشان‌های کسب شده، تاریخ و محل تولید، محل کارخانه و کد لباس در آن درج شده است که یا به‌صورت دفترچه‌ای جداگانه همراه لباس است یا به قسمت داخلی آن دوخته شده است.

به‌راحتی برای تشخیص لباس اورجینال از تقلبی می‌توان به سایت برند تولیدکننده مراجعه کرده و با جستجوی کد لباس درج شده بر روی شناسنامه در سایت اصل بودن آن را تأیید کرد. در صورت نبود کد لباس در سایت بدون شک آن لباس تقلبی است.

بیشتر بخوانید: 15 ترفند برای مدیتیشن مؤثر مخصوص تازه‌کارها

  • توجه به قیمت لباس

لباس اورجینال که توسط برندهای مشهور تولید می‌شود، دارای قیمت‌های بالاتری نسبت به لباس‌های معمولی هستند. برای تشخیص اصل بودن یک لباس می‌توان به فروشگاه‌های اینترنتی خارجی معتبر یا سایت برند مربوطه مراجعه کرده و قیمت دلاری لباس موردنظر را مشاهده کرد. با مقایسه قیمت دلاری و ریالی لباس به‌راحتی می‌توان اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص داد.

لباس اورجینال
روش‌های تشخیص لباس اصل و تقلبی

روش‌های تشخیص تیشرت اصل

برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن تیشرت باید به مشخصات تیشرت اورجینال توجه داشته باشید. توجه به نشان و لوگوی برند تولیدکننده، جنس پارچه، نوع دوخت و برش پارچه از نکاتی هستند که می‌توان بادقت به آن‌ها در انتخاب تیشرت و لباس اورجینال موفق عمل کرد.

برندهای مطرح در درج لوگوی خود بر روی لباس‌ها به نکات و جزئیات توجه ویژه‌ای دارند و در تمامی قسمت‌های تیشرت که لوگو درج می‌شود به این جزئیات دقت کرده‌اند. با جستجوی لوگوی برند در اینترنت و مشاهده جزئیات و مقایسه آن‌ها می‌توانید تقلبی و اصل بودن تیشرت را تشخیص دهید.

 

تشخیص شلوار اورجینال

شلوار یکی از انواع لباس اورجینال است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. یک روش تشخیص شلوار لی اصل یا شلوار کتان این است که به اتیکتی که معمولا در قسمت داخلی و پشت یا سمت چپ شلوار دوخته می‌شود دقت کنید و برندهای مطرح معمولا بر روی این اتیکت لوگوی برند خود را با تمام جزئیات درج کرده و در زیر آن سایز شلوار را درج می‌کنند. سپس اطلاعات دیگری مانند جنس پارچه، نحوه مراقبت و شستشو و غیره بر روی آن درج می‌شود.

 

تشخیص برندهای معروف

همان‌طور که گفته شد برندهای معروف تولید پوشاک مانند آدیداس، نایکی، پوما، دیزل و غیره در طراحی و تولید لباس‌های خود یک سری نکات و جزئیات را مدنظر قرار می‌دهند که ممکن است از چشم تقلب کنندگان دور بماند. جزئیاتی مانند محل قرارگرفتن لوگو بر روی لباس، نحوه چاپ و درج لوگو، شناسنامه لباس و غیره از جزئیاتی هستند که در تشخیص لباس اورجینال کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: چطور اصالت کالا را تشخیص دهیم؟

جمع‌بندی

لباس‌هایی که توسط برندهای مشهور و مطرح در دنیا طراحی و تولید می‌شوند به دلیل نوع پارچه و کیفیت بالایی که دوام و ماندگاری طولانی‌مدتی به همراه دارد، از محبوبیت بالایی در بین اقشار مختلف برخوردار هستند. این موضوع باعث شده است که تولید لباس‌های تقلبی و مشابه با لباس‌های اصل و در بسیاری موارد با همان نام و برند روزبه‌روز افزایش داشته باشد. به همین دلیل این موضوع اهمیت دارد که در هنگام خرید لباس اورجینال با یک سری شیوه‌های ساده بتوان آن‌ها را از نوع تقلبی تشخیص داد.

از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین لباس ورزشی به سایت مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه