پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

۵ کفش ورزشی برتر سال 2022

کفش اسپرت سال

دویدن و پیاده‌روی یکی از ورزش‌های محبوب در بین تمامی افراد است. این ورزش نیز مانند سایر ورزش‌ها به یک سری تجهیزات برای اجرای بهتر نیاز دارد که مهم‌ترین این ابزار کفش مناسب دویدن و پیاده‌روی است. برندهای مطرح دنیا انواع مختلفی از کفش‌های اسپرت و ورزشی را برای ورزش‌های مختلف به‌خصوص پیاده‌روی و دویدن طراحی و تولید می‌کنند. تنوع مدل‌ها به حدی زیاد است که انتخاب بهترین کفش اسپرت سال از میان این کفش‌ها کار بسیار دشواری است.  مل اند موژ در این مقاله به برترین مدل‌های کفش اسپرت سال می‌پردازد، با ما همراه باشید.

معرفی ۵ کفش ورزشی برتر سال ۲۰۲۲

زمانی که صحبت از انتخاب بهترین کفش اسپرت سال به میان می‌آید انتخاب یک مدل از میان صدها مدل کاری بسیار دشوار خواهد بود. در انتخاب یک کفش به‌عنوان بهترین کفش برای هر فرد، فاکتورها و عوامل مختلفی وجود دارند که تعیین‌کننده هستند. بیومکانیک بدن،  وزن فرد،  محیط و سطحی که روی آن قصد ورزش کردن مانند پیاده‌روی و دویدن را دارد و همچنین شکل پاها از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب بهترین کفش هستند. به همین دلیل نمی‌توان به قطعیت در مورد یک مدل کفش اسپرت واژه بهترین را به کار برد.

ما در این مقاله قصد داریم چند مورد از برترین کفش‌های ورزشی که می‌توان به‌عنوان کفش اسپرت سال معرفی کرد موردبررسی قرار دهیم. این ۵ مدل بر اساس تجربه‌های ورزشکاران مختلف به‌دست‌آمده است. نکته مهمی که در موردنقد و بررسی کفش‌های ورزشی وجود دارد این است که اغلب ورزشکاران در مورد ویژگی‌هایی که درون کفش وجود ندارد بازخورد می‌دهند. به‌عنوان‌مثال اغلب ورزشکاران این‌گونه بیان می‌کنند که کفش باعث عرق کردن پاها نمی‌شود یا احساس سنگینی در پاها ایجاد نمی‌کند.

این نکته نشان‌دهنده این است که اغلب ورزشکاران به دنبال یافتن کفش‌هایی هستند که کمترین نکات منفی را دارا بوده و شرایطی را فراهم کنند که آن‌ها بتوانند به‌راحتی به ورزش کردن خود ادامه بدهند. البته هرچه افراد در ورزش کردن باتجربه شوند به دنبال پیدا کردن کفش‌هایی می‌روند که از ویژگی‌های خاص برخوردار باشد. به همین دلیل در این مقاله تلاش کردیم که ویژگی‌های کلیدی و خاص هر یک از مدل‌های معرفی‌شده را موردبررسی قرار بدهیم.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

کفش اسپرت
ویژگی‌های بهترین کفش اسپرت

 

معیارهای انتخاب بهترین کفش اسپرت سال

برای انتخاب بهترین کفش‌های ورزشی در سال ۲۰۲۲ مدل‌های مختلفی از برندهای مختلف توسط ورزشکاران تست و مورد ارزیابی قرار گرفت. در این تست‌ها معیارها و فاکتورهایی مدنظر قرار گرفت تا بتوان بر اساس آن‌ها ۵ مدل از بهترین کفش‌های ورزشی در سال ۲۰۲۲ را انتخاب کرده و معرفی نمود. این معیارها به شرح زیر است:

  • تست عرق: در این تست چند جفت از هر کفش از تولیدکنندگان دریافت شد و در اختیار بیش از ۲۰۰ ورزشکار دونده با توانایی‌های مختلف قرار گرفت. این ورزشکاران به مدت یک ماه با کفش‌هایی که در اختیار قرار داشتند به فعالیت و ورزش پرداختند و سپس به‌صورت دقیق به پرسشنامه‌ها پاسخ دادند.
  • کوشنینگ: در این تست ورزشکاران برای انتخاب کفش اسپرت سال میزان نرمی و یا سفت بودن هر کفش را ارزیابی و بازخورد دادند.
  • انعطاف‌پذیری: این معیار میزان انعطاف و نرمی کفش در هنگام قدم برداشتن برای پیاده‌روی و دویدن را مشخص می‌کند.
  • قد و وزن:در این تست ارتفاع پاشنه، لاستیک فوم، زیره، فوم میانی و کفی اندازه‌گیری و مورد ارزیابی قرار  گرفت.  همچنین میزان افت پاشنه و تفاوت قد از پاشنه تا جلوی پا نیز اندازه‌گیری شد.

حال بر اساس این معیارها با ۵ مدل از بهترین کفش‌های ورزشی که می‌توان به‌عنوان کفش اسپرت سال انتخاب کرد آشنا خواهیم شد.

راهنمای خرید کفش کتانی مردانه ارزان

کفش ساکونی مدل Endorphin Speed 2

  • قیمت: 155 پوند
  • وزن: 224 گرم (مردانه)، 198 گرم (زنانه)
  • افت پاشنه/ پنجه: 8 میلی‌متر
  • نوع: جاده/خنثی

این مدل جایزه بهترین کفش اسپرت سال در تست‌ها را به خود اختصاص داده است. این کفش به معنای واقعی، همه‌کاره است که می‌تواند شما را در پیاده‌روی و دویدن‌های طولانی‌مدت همراهی کند.  همچنین به همین اندازه در تمرین‌ها و ورزش‌هایی که در مسافت کوتاه‌تر و با سرعت بیشتر انجام می‌شوند نیز بهترین است. در مقایسه با سایر کفش‌های کربنی‌ با این مدل کفش می‌توانید دویدن باثبات‌تر، راحت‌تر و مطمئن‌تر را تجربه کنید. با استفاده از این کفش می‌توانید با اطمینان بیشتری قدم برداشته و در هنگام دویدن و پیاده‌روی پاهای خود را با نهایت اطمینان بر روی زمین فرود آورید.  کوشنینگ و پاسخ‌دهی در این کفش به‌خوبی تنظیم‌شده است.

این کفش حالت فنری دارد اما همچنان می‌توانید با پاهای خود جاده و سطح را حس کرده و در هنگام دویدن و پیاده‌روی از آن نهایت لذت را ببرید.  به‌طورکلی این کفش یک گزینه عالی برای همه‌کسانی است که فقط یک جفت کفش ورزشی برای دویدن یا پیاده‌روی می‌خواهند تا با آن از این ورزش‌ها لذت ببرند.

بیشتر بخوانیدچطور کفشی بخرید که هم برای دویدن مناسب باشد، هم پیاده روی؟

کفش آسیکس مدل Gel Cumulus23

  • قیمت: 120 پوند
  • وزن: 280 گرم (مردانه)، 240 گرم (زنانه)
  • افت پاشنه/ پنجه: 10 میلی‌متر
  • نوع: جاده/خنثی

رتبه دوم بهترین کفش اسپرت سال در اختیار یکی از مدل‌های برند آسیکس قرار دارد. به دلیل ضربه‌گیرهای ژله‌ای که در پاشنه‌های این کفش به‌کاررفته است میزان جذب ضربه در این آن نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است. برای زیره این کفش از ماده Flytefoam استفاده‌شده است که در بهترین نقطه به کوشنینگ پاشنه متصل می‌شود. به همین دلیل به همان اندازه که این کفش برای دویدن‌های آهسته و مسافت کوتاه مناسب و نرم است، از فنریت لازم برای دویدن‌های سریع و ورزش‌های ریتم دار نیز برخوردار است. همچنین تنفس پا در این مدل نسبت به مدل‌های قبلی بهتر انجام می‌‌‌‌‌‌شود. این مدل با توجه به ویژگی‌ها جزو کفش‌های همه‌کاره است.

کفش نیوبالانس مدل Fuelcell Elite v2

  • قیمت: 210 پوند
  • وزن: 268 گرم (مردانه)، 221 گرم (زنانه)
  • افت پاشنه/ پنجه: 8 میلی‌متر
  • نوع: جاده/عملکرد

رتبه سوم بهترین کفش اسپرت سال به یک برند آمریکایی تعلق دارد که برای ایجاد سرعت در جاده طراحی و تولیدشده است.  این کفش ازنظر ظاهری یکی از زیباترین کفش‌های ورزشی به‌حساب می‌آید.  ویژگی بارز این کفش نسبت به مدل قبلی، فنر پنجه بلندتر است.  همچنین این کفش نسبت به مدل‌های قبلی پایداری بیشتری در گوشه‌ها دارد. بر این اساس این کفش فقط برای دویدن سریع طراحی و تولید نشده است و می‌تواند حس راحتی خوبی در هنگام گرم کردن و سرد کردن به ورزشکار القا کند.

بیشتر بخوانید۵ نکته برای خرید کفش باشگاه مخصوص تازه کارها

بهترین کفش اسپرت
چند مدل از بهترین کفش‌های اسپرت

کفش آدیداس مدل Boston 10

  • قیمت: 120 پوند
  • وزن: 286 گرم (مردانه)، 262 گرم (زنانه)
  • افت پاشنه/ پنجه: 8 میلی‌متر
  • نوع: جاده/خنثی

این کفش آدیداس یکی از بهترین کفش‌ها برای  دویدن و پیاده‌روی در تمامی مسافت به شمار می‌آید.  این نسخه از کفش کاملاً اصلاح‌شده است به‌طوری‌که لایه‌نازک Boost که قبلاً زیر پا قرار داشت با یک کفی تمام‌قد Lighstrike که دارای فومی سبک‌تر و محکم‌تر از جنس Eva است، جایگزین شده است. در این  مدل از میله‌های فیبر کربنی به‌جای صفحه میانی استفاده‌شده است که دویدن راحت‌تر و سریع‌تر را فراهم می‌کند.

کفش هوکا مدل One One Rocket X

  • قیمت: 140 پوند
  • وزن: 210 گرم (مردانه و زنانه)
  • افت پاشنه/ پنجه: 5 میلی‌متر
  • نوع: جاده/عملکرد

هوکا، اولین کفش از فهرست بهترین کفش اسپرت سال است که موفق شده بیشترین امتیاز را در مجموعه تست‌ها به دست آورد. اما دلیلی که باعث شده این کفش در رتبه اول بهترین‌ها قرار نگیرد این است که برای برخی از افراد و ورزشکاران مناسب نیست. لقب سبک‌ترین کفش در بین محصولات هوکا را می‌توان به کفش داد زیرا بسیار راحت است و صفحه‌ای باریک از فیبر کربن دارد.

جمع‌بندی

اگر شما جزو افرادی هستید که به پیاده‌روی و دویدن علاقه دارید و آن را به‌عنوان ورزش اصلی خود انتخاب کرده‌اید به این نکته توجه کنید که هیچ مدل از کفش  ورزشی را نمی‌توان به‌عنوان بهترین کفش انتخاب کرده و استفاده از آن را به همه افراد توصیه کرد. پس برای انتخاب کفش مناسب ورزشی به دنبال بهترین کفش اسپرت سال نباشید بلکه کفشی را انتخاب کنید که با توجه به شرایط بدنی و نوع ورزش و محل آن برای شما بهترین باشد.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه