پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

۵ روش تا زدن آستین پیراهن مردانه

تا زدن آستین پیراهن مردانه

آیا در موقعیتی قرارگرفته‌اید که به خاطر گرما و کلافه شدن بخواهید تمام لباس‌های خود را از تن درآورید؟ با تا زدن آستین پیراهن مردانه خود در چنین موقعیتی می‌توانید اوضاع را کمی بهبود ببخشید. البته شاید این کار در نظر اول راحت‌ترین کار دنیا به نظر برسد و با خود بگویید که به‌سادگی می‌توان آستین‌ها را تا زد. اما تا زدن آستین پیراهن مردانه به‌صورت نامناسب، غیراصولی و نامنظم در تیپ و استایل آقایان تأثیر منفی خواهد داشت. تا زدن آستین اصولی دارد که با یادگیری آن می‌توانید استایل و تیپ خود را منحصربه‌فرد کنید.

تا زدن آستین پیراهن مردانه مناسب چه موقعیت‌هایی است؟

همان‌طور که گفته شد تا زدن آستین پیراهن مردانه به همین سادگی نیست. این کار اصولی دارد که اگر رعایت نشوند می‌توانند تیپ و استایل شما را خراب کنند. همچنین این کار می‌تواند باعث چروک شدن لباس و ایجاد ظاهر نامناسب در آن شود. در زمان قدیم این تصور وجود داشت که اگر آقایان آستین پیراهن خود را تا بزنند به این معنی است که آماده دعوا یا انجام یک کار فیزیکی هستند.

در دنیای امروز همه‌چیز متفاوت شده است و تا زدن آستین پیراهن یکی از اصول مهم در تیپ و استایل آقایان به‌حساب می‌آید. تا زدن آستین پیراهن مردانه نشان‌دهنده آزادی عمل و ریلکس بودن است. اگر تابش نور آفتاب باعث اذیت شما شده است یا اگر محل کار شما هوای گرمی دارد می‌توانید از روش‌های اصولی تا زدن آستین استفاده کنید تا این شرایط را کمی بهتر کنید.

راهنمای خرید هودی زنانه جدید

تا زدن آستین پیراهن مردانه
در زمان ضرورت آستین را تا بزنید

اما در اینجا این سوال مطرح می‌شود که چه زمانی باید آستین‌های پیراهن را تا زد؟ آیا در هر زمان و هرجایی می‌توان این کار را انجام داد؟ قطعا نه. برای تا زدن آستین پیراهن مردانه شرایط زیر را در نظر بگیرید و این کار را انجام دهید.

  • در زمان ضرورت

زمانی که می‌خواهید کاری انجام دهید. به‌عنوان‌مثال زمان شستن دست‌ها، باز کردن درب دستشویی، بلند کردن اجسام سنگین، کار با وسایل خاکی و چنین کارهایی تا زدن آستین پیراهن کاری منطقی به‌حساب می‌آید. در واقع اگر کاری با چیزی باعث شود که آستین پیراهن کثیف شده یا درجایی یا بخشی از اجسام گیر کند، باید آستین‌ها تازده شود. در واقع تا زدن آستین پیراهن، استایل جهانی مردان در زمان حضور در محل کار است.

اگر آستین پیراهن شما کمی بلند باشد باید از روش تا زدن آستین پیراهن مردانه استفاده کنید. هرچند این کار یک راهکار موقتی است و بهتر است در این شرایط به یک خیاط مراجعه کرده و آستین پیراهن خود را کوتاه کنید. چون ممکن است بخواهید در جلسه رسمی شرکت کنید که نیاز باشد آستین خود را پایین بکشید.

  • در زمان گرمای هوا

درزمانی که هوا گرم است یا در محیطی با هوای گرم حضور دارید، تا زدن آستین پیراهن مردانه باعث می‌شود که هوا بر روی پوست شما در جریان پیدا کند و احساس خنکی کنید. زمانی که نور خورشید به پوست شما می‌تابد نیز بالا زدن آستین پیراهن کار منطقی است اما این‌که چقدر آستین را تا بزنید به محیطی که در آن قرار دارید وابسته است. وقتی درون محلی هستید که هوا دارای نوسان دمایی زیادی است، این کار کاملا طبیعی است که زمان گرم بودن هوا آستین‌ها را تازده و بالا بکشید.

  • زمان حضور در یک جای معمولی

آستین‌ها با حالت عادی یا پایین کشیده نشان‌دهنده این است که در یک موقعیت رسمی قرار دارید. اما تا زدن آستین پیراهن مردانه نشان‌دهنده این است که شما در حالت راحتی قرار دارید. معمولا آقایان پس از ترک محل کار یا یک موقعیت رسمی و رفتن به محیط دیگر کت خود درآورده و آستین‌های پیراهن را تا می‌زنند. این کار یک سبک کلاسیک برای مردان محسوب می‌شود. تا زدن آستین‌ها درزمانی که شما میزبان یک جلسه یا میهمانی هستید روش مناسبی است که عدم نگرانی و راحت بودن شما درباره تشریفات را نمایش می‌دهد.

در خصوص تا زدن آستین پیراهن مردانه در محیط‌های کاری و صحیح بودن این کار باید شرایط محیط کار خود را در نظر بگیرید. در محیط‌های کاری غیررسمی تا زدن آستین مشکلی به وجود نمی‌آورد اما در محیط‌های اداری رسمی ممکن است این کار با هنجارهای تعریف‌شده برای آن محیط سازگار نباشد. پس ابتدا هنجارهای مربوط به محیط کاری خود را شناسایی کرده و بر اساس آن رفتار کنید. حتی اگر در محیط کاری که مشغول به کار هستید تا زدن آستین کاری طبیعی است، در زمان ملاقات با افراد مهم از این کار امتناع کنید. در این صورت ظاهری رسمی و تأثیرگذار خواهید داشت.

راهنمای خرید هودی مردانه ایرانی

نحوه تا زدن آستین پیراهن مردانه

تا زدن آستین پیراهن مردانه روش‌های ساده و کاربردی دارد که با یادگیری آن‌ها می‌توانید در محیط‌های غیررسمی، ظاهری جذاب به استایل خود ببخشید.

  • روش تا زدن مستر (ارتشی)

می‌توان لقب شیک‌ترین و محبوب‌ترین روش تا زدن را به این روش داد. این روش تا زدن آستین ظاهری جذاب و منظم برای پیراهن خلق می‌کند. افراد شیک‌پوش بیشتر از این روش برای تا زدن آستین‌ها استفاده می‌کنند زیرا نسبت به سایر روش‌ها رسمی‌تر است. برای تا زدن آستین به این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. یک تا به‌اندازه دو برابر پهنای سرآستین بزنید
  2. آستین پیراهن را مرتب و صاف کنید
  3. از قسمت پایین مجدد آستین را به صورتی تا بزنید که دکمه سرآستین را پوسانده و فقط یک قیمت باریک از لبه سرآستین نمایان باشد.
  • روش تا زدن پایه

این روش ممکن است وقت‌گیر بوده و حرکت آزاد دست شما را تا حدی محدود کند. باز کردن آستین تازده شده با این روش نیز کمی زمان‌بر است. برای مواقعی که آستین پیراهن از بازوها گسترده‌تر است کاربرد دارد و به روش زیر انجام می‌شود:

  1. ابتدا از قسمت سر آستین به‌اندازه پهنای آن تا بزنید
  2. تا زدن را مانند مرحله اول ادامه دهید تا آخرین تا رو یا زیر آرنج قرار بگیرد
  3. در آخر آستین‌ها را صاف و مرتب کنید
  • روش تا زدن گارتر

این روش برای افرادی که قصد انجام کارهایی دارند مناسب است و معمولا توسط پیش‌خدمت‌های رستوران‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت. تا زمانی که دیوید بکهام از این روش در استایل خود استفاده کرد و باعث شد که افراد به این نوع تا زدن علاقه‌مند شوند.

  1. ابتدا قسمت بالایی آستین را با یک نوار پارچه‌ای یا فلزی ببندید
  2. سپس آستین پیراهن را چند سانتیمتر به سمت بالا ببرید تا روی نوار پوشانده شود

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

تا زدن آستین پیراهن مردانه
ساده‌ترین روش تا زدن آستین

نحوه تا زدن پیراهن مردانه اسپرت

بهترین روش برای تا زدن آستین این مدل از پیراهن روش AIFA است.

  • روش تا زدن AIFA

ساده‌ترین روش برای تا زدن آستین پیراهن مردانه است. این روش برای استایل‌های غیررسمی و کژوال و افرادی که بازوهای باریک دارند بهترین انتخاب محسوب می‌شود. آستین تازده شده با این روش به‌راحتی باز می‌شود. برای تا زدن آستین به این روش به‌صورت زیر عمل کنید:

  1. یک تا به‌اندازه پهنای سرآستین بزنید
  2. مجدد تای قبلی را تکرار کنید
  • روش تا زدن بالا

برای استایل‌های اسپرت و غیررسمی کاربرد دارد و می‌تواند ظاهری شیک و زیبا به‌خصوص برای افرادی که بازوهای بزرگ دارند و یا به خالکوبی علاقه‌مند هستند، خلق کند. برای این روش باید به‌صورت زیر عمل کنید:

  1. یک تا به‌اندازه پهنای سرآستین بزنید
  2. این تا زدن را حدود 3 بار تکرار کنید تا روی آرنج قرار بگیرد
  3. درنهایت تای آخر را بزنید تا آستین در بالای آرنج قرار بگیرد.

جمع‌بندی

پیراهن‌های مردانه یکی از بهترین و محبوب‌ترین لباس‌ها برای استفاده در محیط‌های رسمی و غیررسمی هستند. اما بعضی مواقع شرایطی پیش می‌آید که به دلیل گرمای زیاد افراد کلافه شده و یا به خاطر انجام دادن کاری و جلوگیری از کثیف شدن و وارد شدن آسیب به آستین‌ها، نیاز دارند که آستین‌های پیراهن خود را بالا بکشند. با توجه به اینکه آستین‌ها در جذابیت ظاهری استایل مردان نقش بسزایی دارند برای تا زدن آستین پیراهن مردانه باید اصولی را رعایت کرد که به این جنبه آسیبی وارد نشود. شما از بین روش‌های مختلف تا زدن آستین، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟

همچنین از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه