پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

کاربرد دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران

دستبند برای ورزشکاران

تابستان در راه است. با خرید کفش ورزشی مردانه و زنانه مل اند موژ و کاهش تدریجی پیک‌های کرونایی و انتقال تدریجی به شرایط عادی، امکان گذراندن زمان بیشتری در خارج از منزل و تحرک بیشتر فراهم می‌شود. اگر قصد دارید از این زمان به عنوان شروعی جدید برای زندگی سالم و ورزش استفاده کنید، یک دستبند هوشمند کمک سودمندی برای شما خواهد بود. گزینه‌های مختلفی از دستبند‌های هوشمند و تجهیزات دیگر در فروشگاه‌های بزرگ مل‌ اند موژ منتظر شما هستند. در این مقاله درباره دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران و فواید داشتن دستبند هوشمند صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

دستبند هوشمند چیست؟

فناوری با سرعت تمام به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و هر روز بیشتر و بیشتر در زندگی ما پررنگ می‌شود. محصولاتی هستند که جایگزینیِ فناوری در زندگی ما را تسریع می‌کنند و این‌ها محصولات فناوری ورزشی هستند. دستبند یا مچ‌بند هوشمد یکی از این محصولات نوین ورزشی است که اگرچه مدت زمان زیادی نیست که دستبند‌های هوشمند به وجود آمده‌اند، اما با ورود سریع به بازار با برند‌ها و مدل‌های بسیار، به محصولی تکنولوژیکی تبدیل شده‌اند که برای همه شناخته شده‌اند.
قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر در مورد دستبند‌های هوشمند، یک نکته وجود دارد که باید بدانید و به خاطر بسپارید. در کنار دستبند هوشمند، ساعت‌های هوشمند نیز وجود دارند. دستبند‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند یکسان نیستند و معمولاً می‌توانند اشتباه گرفته شوند زیرا شبیه یکدیگر هستند.

دستبند هوشمند برای ورزشکاران
دستبند‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند یکی نیستند و معمولاً اشتباه گرفته می‌شوند

دستبند‌های هوشمند دارای ساختاری هستند که می‌توانند نیاز‌های افرادی را که بیشتر ورزش می‌کنند از نظر مخاطبان و ویژگی‌های مورد نظر خود برآورده کنند. افرادی که ورزش می‌کنند نمی‌خواهند گوشی را در جیب خود داشته باشند و ساعت را روی دستان خود داشته باشند زیرا دائماً در حال حرکت هستند و عرق می‌کنند. اینجاست که دستبند‌های هوشمند وارد عمل می‌شوند.
در زیر، ویژگی‌هایی را که معمولاً می‌توانید در دستبند‌های هوشمند هم مشاهده کنید، فهرست کرده‌ایم. بنابراین، هم می‌توانید ویژگی‌های دستبند هوشمند را یاد بگیرید و هم پاسخ سؤال دستبند هوشمند چیست؟ را می‌توانید را بهتر بیابید.
• زمان و تاریخ
• زنگ خطر یا هشدار
• گام شمار
• مانیتور ضربان قلب
• پیگیری خواب
• جی پی اس
• هشدار لرزش
• اعلان تماس و پیام

بیشتر بخوانید: برای تولد ورزشکارها چی بخریم؟

کاربرد دستبند هوشمند

ویژگی‌هایی که در بالا نوشتم ویژگی‌هایی است که در بسیاری از دستبند‌های هوشمند وجود دارد. این ویژگی‌ها ممکن است از مدلی به مدل دیگر افزایش یا کاهش یابد. حال اجازه دهید به برخی از این کاربرد‌های دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران بپردازیم:
• این دستگاه‌ها می‌توانند زمان و تاریخ را نیز نشان دهند. بنابراین کسانی که دوست دارند ساعت بپوشند اما به دنبال چیزی سبک‌تر هستند می‌توانند فقط برای مشاهده زمان و تاریخ یک دستبند هوشمند بخرند.
• دستبند‌های هوشمند دارای قابلیت هشدار نیز هستند و زمانی که زنگ هشدار را در هر زمانی تنظیم می‌کنید، با لرزش به شما هشدار می‌دهند. البته برای این کار باید دستبند شما را روی بازویتان ببندید. زیرا نیرو‌های ارتعاش در سطحی هستند که هنگام پوشیدن آن بر روی بازو به شما هشدار می‌دهند.
• یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران، حتی ویژگی اصلی آن، گام شمار آن است که داده‌های واکر‌ها را ثبت می‌کند. آن‌ها می‌توانند بسیاری از داده‌های دقیق مانند چند قدم تا چند کیلومتر راه رفتن و با چه سرعتی را ثبت و ردیابی می‌کنند.
• دستبند هوشمند به لطف حسگر‌هایی که روی خود دارند، می‌توانند ضربان قلب را اندازه‌گیری کنند.
• اینکه چقدر کارآمد است قابل بحث است، اما پیگیری خواب نیز دارد. با ویژگی ردیابی خواب، آن‌ها می‌توانند داده‌هایی مانند چند ساعت خوابیدن و اینکه چه مقدار از این خواب را در خواب عمیق بوده‌اید را تولید کنند.
• آن‌ها همچنین می‌توانند اعلان‌هایی را که به تلفن هوشمند شما می‌آیند را نشان دهند. در حالی که برخی از دستبند‌های هوشمند فقط نماد برنامه‌ای را نشان می‌دهند که اعلان از آن دریافت شده است، برخی نیز می‌توانند محتوای اعلان را نشان دهند. با این حال، از آنجایی که بسیاری از دستبند‌های هوشمند دارای صفحه نمایش کوچک هستند، خواندن پیام‌های روی دستبند چندان کاربردی نیست، دیدن نماد معمولاً کافی است.
• این دستبند‌ها به لطف ویژگی ویبره در مواردی مانند زنگ هشدار، اعلان، تماس به شما هشدار می‌دهند.

فواید دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران

اگر به طور منظم ورزش می‌کنید، یک دستبند هوشمند دستیار شخصی شما خواهد بود که چندین کار مختلف را ثبت و انجام می‌دهد. اگر یک دستبند هوشمند بخرید، نیازی به استفاده از ساعت مچی معمولی نخواهید داشت. در مواردی که نمی‌توانید به گوشی خود نگاه کنید، می‌توانید از دریافت اعلان بر روی دستبند هوشمند مطلع شوید. از آنجایی که عملکرد آن‌ها مانند ساعت‌های هوشمند نیست، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و بر این اساس، با یک بار شارژ می‌توانند مدت زمان بیشتری خود را حفظ کنند. از طرف دیگر ساعت‌های هوشمند به طور مکرر شارژ می‌شوند.
از سوی دیگر دستبند‌های هوشمند، نه تنها برای ورزشکاران حرفه‌ای، بلکه برای همه کسانی که می‌خواهند سالم زندگی کنند و فعالیت‌های روزانه خود را دنبال کنند، عالی هستند. این دستبنده دارای عملکرد‌هایی برای زندگی سالم مانند گام شمار، ‌مانیتور ضربان قلب، ردیابی خواب، محاسبه کالری و هشدار تنبلی هستند.

دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران
اگر به طور منظم ورزش می‌کنید، یک دستبند هوشمند دستیار شخصی شما خواهد بود

دستبند‌های هوشمند، که می‌توانند از طریق برنامه‌های موبایل شخصی‌سازی شوند، شما را تشویق می‌کنند تا با برنامه فعالیت مناسب برای اهدافی که تعیین کرده‌اید، عمل کنید.
به طور خلاصه فواید دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران این است که آن‌ها را از حمل ساعت و گوشی معاف کرده و همچنین داده‌های دقیقی درباره تعداد گام‌ها، مسافت طی شده، سرعت در مسیر، نبض و ضربان قلب و برنامه‌های شخصی ارائه می‌دهد. به تنظیم خواب و فعالیت ورزشی کمک می‌کند و در نتیجه عملکرد ورزشی را بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید: در فصل گرما چگونه ورزش کنیم؟

دستبند ورزشی برای چه ورزش‌هایی مناسب است؟

همانطور که در ابتدای مقاله خود اشاره کردیم، دستبند هوشمند یک دستیار کامل برای سلامتی است. این دستبند‌ها که به دقت گام‌های شما را زیر نظر دارند، کیفیت خواب شما را اندازه‌گیری می‌کنند، به شما نشان می‌دهند که خواب عمیق شما از کی شروع می‌شود و چقدر طول می‌کشد، و همچنین ریتم قلب شما را اندازه‌گیری می‌کند، یک تکنولوژی سودمند هستند که از شاخه‌های مختلف ورزشی پشتیبانی می‌کند.
دستبند هوشمند ابزار بسیار مفیدی است تا ببینید چه نتایجی را از طریق ورزش به دست آورده‌اید و به پیشرفت سریع شما کمک می‌کند.
هر هدفی که دارید، یک دستبند هوشمند می‌تواند به شما در دستیابی به آن‌ها کمک کند:
• کاهش وزن
• تقویت توده عضلانی خود
• حفظ تعادل تغذیه‌ای مناسب
• بهبود سرعت یا استقامت
• و اهداف دیگر
به عنوان مثال، اگر قصد دارید دوچرخه سواری کنید، فقط حالت ویژه را روشن کنید. اجازه دهید دستبند شما کالری‌هایی را که می‌سوزانید و مسافتی که طی می‌کنید اندازه‌گیری کند. همچنین می‌توانید هنگام شنا دستبند خود را همراه خود داشته باشید. اکثر این دستبند‌ها در برابر آب مقاوم هستند.

دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران استقامتی

هر دونده، چه آماتور و چه حرفه‌ای، می‌تواند از یک ردیاب هوشمند برای کمک به اهداف تناسب اندام خود بهره‌مند شود. این گجت‌های هوشمند که مانند ساعت استفاده می‌شوند، تمرینات شما را ردیابی می‌کنند و آمار را برای تجزیه و تحلیل به گوشی هوشمندتان ارسال می‌کنند.
دستبند‌های هوشمند همه کار‌ها را انجام می‌دهند، از شمارش قدم‌های شما و ردیابی کالری‌هایی که می‌سوزانید تا نظارت بر ضربان قلب و کیفیت خواب شما. اکثر آن‌ها ضد آب هستند و شما را از پیامک‌ها و تماس‌ها نیز مطلع می‌کنند. بسیاری از آن‌ها همچنین دارای GPS داخلی برای دویدن بدون تلفن هستند.

دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران بدنسازی

باید گفت که داشتن نوعی کوچ قابل حمل روی مچ دستی که به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است واقعاً کاربردی است. دستبند‌های هوشمند برای تناسب اندام یک راه عالی برای نظارت بر فعالیت (یا عدم فعالیت) با دقتی باورنکردنی است. مثل این است که یک انگشت الکترونیکی دائماً نبض، حرکت یا خواب شما را اندازه‌گیری کند.

دستبندهای هوشمند برای ورزشکاران ابتدایی

اگر در ابتدای مسیر ورزش کردن هستید خوب است بدانید که یک دستبند هوشمند یک راه حل انگیزشی عالی برای ورزش کردن است: به کمک آن شما یک مربی ورزشی الکترونیکی روی مچ خود دارید که هر روز شما را همراهی می‌کند. به لطف داده‌های جمع‌آوری شده و تجزیه و تحلیل آن، می‌توانید برنامه آموزشی خود را به خوبی تنظیم کنید.
ردیابی مسافت طی شده، کالری مصرف شده و سرعت به دست آمده به بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌کند. و همچنین عملکرد نظارت بر خواب به درک بهتر نیاز‌های بدن شما کمک می‌کند تا کیفیت خواب شما بهینه شود.

بیشتر بخوانید: چه رنگی با خردلی ست می‌شود؟

سخن پایانی:

فناوری با سرعت تمام به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و هر روز بیشتر و بیشتر در زندگی ما پررنگ می‌شود. محصولاتی هستند که جایگزینیِ فناوری در زندگی ما را تسریع می‌کنند و این‌ها محصولات فناوری ورزشی هستند. محصولات فناوری پوشیدنی که ما شروع به استفاده از آن‌ها در تمام زمینه‌های زندگی خود کرده‌ایم برای کسانی که می‌خواهند ورزش و فعالیت‌ها را دنبال کنند نیز عالی هستند. در این مقاله در مورد دستبند‌های هوشمند، یکی از محصولات فناوری ورزشی و فواید آن صحبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه