پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

معروف ترین طراحان لباس در جهان

طراحان معروف لباس

دنیای مد و لباس امروزه به دنیایی بزرگ و رنگارنگ تبدیل‌شده است که افراد زیادی به‌عنوان مصرف‌کننده و افرادی به‌عنوان تولیدکننده و یا طراح در آن مشغول به فعالیت هستند اما در این میان طراحان و یا تولیدکنندگان لباس نقش مهم و بارزتری در این عرصه دارند. درواقع نباید این جهش چشم‌گیر در صنعت پوشاک جهان را بدون در نظر گرفتن واقعیتی به نام طراحان مشهور لباس در نظر گرفت. همان‌گونه که در تمام حوزه‌ها، افرادی شاخص و تأثیرگذار وجود دارند در دنیای مد و لباس نیز افرادی وجود دارند که الگوها و متدهای نوینی را ارائه کرده‌اند و باعث تغییر شیوه‌های پوشاک شده‌اند. در این نوشتار قصد داریم طراحان معروف لباس را معرفی کنیم. بنابراین با ما همراه شود تا با طراحان لباس معروف دنیا آشنا شوید.

با طراحان معروف لباس در دنیا آشنا شوید

در این بخش با مطرح‌ترین و تاثیرگذارترین طراحان مد جهان آشنا خواهیم شد.

  • مارک جاکوبز

یکی از نام‌های شناخته‌شده در دنیای مد و لباس که در بین طراحان معروف لباس همواره بر سر زبان‌ها جاری است، مارک جاکوبز است. مارک جاکوبز متولد 1963 میلادی می‌باشد و در دانشکده طراحی Parsons تحصیل‌کرده است. این دانشکده یکی از برترین مقاصد تحصیلی مد و لباس آمریکا می‌باشد و با برند فاخر LOUIS VITTON در بین عموم مردم جایگاه خود را باز کرده است. این طراح لباس بیشتر طراحی‌های خود را معطوف به لباس بانوان کرده است؛ چراکه به‌خوبی نیاز بانوان را در این زمینه می‌داند. ازاین‌رو تمام خلاقیت خود را در این زمینه صرف می‌کند.

  • کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد آلمانی، یکی دیگر از معروف‌ترین و برترین طراحان معروف لباس است که عهده‌دار مدیریت خانه مد شانل می‌باشد. کارل لاگرفلد نیز دارای چهره مخصوص به خود است و اکثر مردم او را به خاطر تیپ خاص او و پوشیدن کت‌وشلوار همیشه سیاه با پیراهن سفید و عینک آفتابی مشکی که حتی در مراسم‌های شبانه نیز بر تن می‌کند، می‌شناسند.

همان‌طور که گفته شد، کارل لاگرفلد در شاتل مشغول به کار است اما بااین‌حال برند شخصی خود را دارد و محصولاتی مانند کیف، کفش، لباس و عطر مخصوص به خود را تولید می‌کند. او بهترین طراح لباس دنیا و صاحب سبک در جهان است که به در طراحی‌های خود به جزئیات دقت زیادی دارد و همین نکته‌سنجی اوست که خیلی‌ها را عاشق دنیای مد و لباس کرده است.

  • جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی یکی دیگر از طراحان معروف لباس ایتالیایی است که صاحب یک برند با نام خود است. وی در سال 1970 میلادی وارد دنیای مد و لباس شد و به‌سرعت به یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های طراحی مد و لباس در ایتالیا تبدیل شد. این طراح مشهور نخستین کالکشن خود را در سال 1974 میلادی وارد بازار کرد و فشن شوهای مختلفی را برای لباس آقایان و همچنین بانوان مشکل‌پسند و خوش‌تیپ ارائه کرده است. آرمانی اغلب به دلیل طراحی لباس‌های مردانه به طراحی صاحب سبک در زمینه پوشاک مردانه تبدیل‌شده و به خاطر خوش‌دوخت بودن و جذاب بودن طرح‌ها طرفداران بی‌شماری را از سرتاسر جهان به خود جلب کرده است.

  • آلبرتا فررتی

یکی از بانوان شاخص در زمینه مد که ازجمله مشهورترین طراحان لباس دنیا است، آلبرتا فررتی می‌باشد که به‌عنوان یک طراح لباس‌ برجسته از پایتخت مدبازهای اروپا (ایتالیا) خود را به سرتاسر جهان معرفی کرد. وی در سال 1968 میلادی نخستین بوتیک خود را به نام JOLLY در کاتولیا تاسیس کرد. این طراح خوش‌ذوق بیشتر طرح‌های خود را در زمینه پوشاک بانوان پیاده‌سازی کرده است و به همین دلیل امروزه بانوان زیادی از طرح‌های بی‌نظیر او حمایت می‌کنند.

  • دوناتلا ورساچه

دوناتلا ورساچه به‌عنوان یکی از طراحان معروف لباس در سال 1955 در کشور ایتالیا چشم‌باز کرد. دوناتلا ورساچه در دهه 1980، به‌عنوان طراح لباس‌ لاین Versus در شرکت برادرش شروع به فعالیت کرد. در طی این سال‌ها ورساچه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده که بیشتر به دلیل سبک جوان‌پسند بودن و شورونشاط جوانی بوده است.

  • جان گالیانو

یکی از قهرمانان مد بریتانیا و به عبارتی طراحان مد معروف در سال 1960 جان گالیانو است که در جبل‌الطارق به دنبا آمد. وی در سن شش‌سالگی برای تحصیل به انگلستان سفر کرد و مدتی عنوان طراح ارشد شرکت فرانسوی ژیوانسی شروع به فعالیت کرد. جان گالیانو در حال حاضر به‌عنوان طراح برند خود به نام “جان گالیانو” در حال فعالیت است. ازجمله ویژگی‌هایی که جان را به یکی از طراحان معروف لباس تبدیل کرده آن است که طرح‌های او منعکس‌کننده احساسات خلاقانه به همراه آزار و اذیت‌هایی که در مدرسه تحمل کرده، می‌باشد. ازاین‌رو طرح‌های وی به سبکی خاص در دنیای مد تبدیل‌شده است و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه

طراحان معروف لباس
کوکو شنل ازجمله طراحان معروف لباس و یکی از ثروتمندترین طراحان لباس دنیا است
  • کوکو شنل

کوکو شنل ازجمله طراحان معروف لباس و یکی از ثروتمندترین طراحان لباس دنیا است که سابقه کاری بلندمدتی در حوزه طراحی لباس‌های لوکس به خود اختصاص داده است. یکی از ویژگی‌های بارز طرح‌های شنل آن است که کالکشن لباس‌های اوکژوال بودند و باظرافت خاصی طراحی می‌شدند. کوکوشنل در سال ۱۹۵۴ کت‌های بدون یقه و شلوارهای دم پا گشاد را برای اولین بار طراحی کرد.

  • دونا کاران

دونا کاران نیز از دیگر طراحان معروف لباس است که در بیوگرافی طراحان مد جهان نام او به‌عنوان مشهورترین و محبوب‌ترین طراح مد می‌درخشد. این طراح نیویورکی شهرت و محبوبیت خود را از سادگی و راحتی پارچه‌های نرم به دست آورده است. دونا کاران کسب‌وکار خود را در زمینه مد و بخش‌های مختلفی از آن مانند لباس، کیف و کفش گسترش داد و به تولید لباس مردانه، لباس کودکانه، شلوار جین و عطر نیز پرداخت.

  • مارک جیکوبز

مارک جیکوبز یکی از طراحان معروف لباس اهل نیویورک است که توانسته در دنیای مد طوفانی ایجاد کند. مارک پ از آن‌که اقدام به طراحی‌های جسورانه و باشکوه در زمینه مد کرد در سال ۱۹۸۶ برند خود را ثبت کرد و سبک خود را به‌هیچ‌وجه تغییر نداد. همین موضوع باعث شد تا طرفداران آن روز بهروز بیشتر شوند و محبوبیت او بالاتر برود.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

طراحان معروف لباس
یکی از طراحان معروف لباس سندی پاول است که شهرت جهانی دارد.
  • سندی پاول

سندی پاول نیز یکی دیگر از هنرمندان و طراحان مشهور در زمینه مد است که اهل بریتانیا می‌باشد. این طراح مشهور به علت خلاقیت‌های بسیار زیاد خود جایزه‌های متعددی در زمینه مد کسب کرده است. او توانسته سه اسکار از بهترین طراح را به دست آورد و در دفعات متعدد نامزد دریافت جایزه شود.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، دنیای مد و پوشاک بسیار وسیع است و در زمینه گسترش هر چه بیشتر آن افراد زیادی به‌عنوان طراح در حال تلاش هستند. طراحان معروف لباس در سراسر دنیا باعث خلق مدهای زیبا و چشم‌نواز مختلفی شده‌اند که هر یک استایل‌های متنوعی را برای افراد رقم می‌زند. ازاین‌رو نادیده گرفتن وجود طراحان مد پدیده‌ای غیرممکن است؛ چراکه هر یک از آن‌ها خالق مدهای به‌روز و نوین در زمینه‌های گوناگون هستند. در این نوشتار در خصوص زندگینامه طراحان مد بزرگ دنیا صحبت کردیم. شما چه کسی از طراحان معروف لباس می‌شناسید؟ آن را به ما و بقیه دوستان معرفی کنید.

از شما دعوت می‌کنیم برای خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه