پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

5 روش استفاده از دستمال سر که نمی‌دانستید!

دستمال سر

دستمال سر نوعی روسری و پوشش سر و گردن است که به آن باندنا یا باندانا نیز گفته می‌شود، در دهه‌های قبل از محبوبیت بالایی برخوردار بود ولی به مرور زمان استفاده از آن کم شد. این پارچه‌ی مثلثی یا مربعی شکل که به دلایل محافظتی یا تزئینی استفاده و به دور سر و گردن و یا صورت بسته می‌شود دوباره به عرصه مد بازگشته است. آنچه می‌توان گفت این است که با یک دستمال سر می‌توان جذاب به نظر رسید؛ اما این کافی نیست و به محض استفاده از دستمال سر یا همان اسکارف از مزایای بسیاری که از استفاده از آن دارد، لذت خواهید برد.

روش‌های استفاده از دستمال سر

اگر می‌خواهید به موهای متمایز خود ظرافت ببخشید، می‌توانید از باندانا کمک بگیرید. امروزه بسیاری از اکسسوری‌های قدیمی مد دوباره به انتخاب زنان و مردان تبدیل شده‌اند. باندانا را به راحتی می‌توانید در هر جایی پیدا کنید و با لذت از آن استفاده کنید. می‌توانید به روش‌های مختلفی از آن استفاده کنید؛ از جمله می‌توانید آن را به مچ دست، بر روی بازو و بر روی پیشانی ببندید و یا با گره زدن آن به موهای خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید استایل‌های جالب یا بامزه بسازید، به خصوص با مدل‌های باندانای بچه. البته می‌توانید از باندانای بافتنی و دست‌دوز نیز استفاده کنید. برخی از مدل‌های باندانا بافتنی می‌توانند نتایج بسیار شیکی را به همراه داشته باشند. چگونه از بند مو استفاده کنیم؟ کاربرد باندانا چیست؟ در این مطلب اطلاعاتی در مورد باندانا به شما ارائه خواهیم کرد.

مدل‌های باندانا

باندانا بیشتر به عنوان دستمال بستن موی سر استفاده می‌شود. با ساختن الگوی بافتنی باندانا می‌توانید به موهای خود رنگ و شکل بدهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موهایتان را ببافید و با استفاده از باندانای رنگی خود این دو را طوری هماهنگ کنید که گویی بخشی از همدیگر هستند. با استفاده از ترکیب باندانا و موها می‌توانید ظاهر بسیار زیبایی داشته باشید. همچنین می‌توانید به آرامی موهای خود را دور آن بپیچید و انتهای آن را از بالا ببندید تا یک پاپیون درست شود. با این استایل به مدل شیک رترو خواهید رسید و با استایل مد روز قدم خواهید زد. همچنین می‌توان با باندانا یک طره آشفته مو را درست کرد. باندانی را که مانند رول بلند تا کرده‌اید جمع کنید و با موهایتان ببندید. به همین راحتی می‌توان باندانا را دور موهای جمع شده خود ببندید. همچنین با بستن دستمال سر به سبک بوهمی می‌توانید تفاوت خود را آشکار کنید.
باندانا که نه‌تنها خانم‌ها بلکه آقایان نیز آن را ترجیح می‌دهند، می‌تواند به عنوان بازوبند یا دستبند نیز استفاده شود. باندانا که به تازگی به عرصه مد بازگشته به زندگی شما رنگ می‌بخشد و ظرافت خود را با بستن آن به مو، پیشانی، گردن، بازو و مچ دست خود افزایش می‌دهید. دستمال سر با هر رنگ و طرحی موجود است و انواع مختلفی در اندازه های متفاوت دارد. باندهای بافتنی نیز برای انواع مختلف گره زدن ایدئال هستند. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی از آن برای بستن مو و گردن خود استفاده کنید. می‌توانید با بستن آن مانند یک کش مو دور موهای خود، یا بستن آن مانند یک تاج، پیچیدن آن بر روی پیشانی و تقسیم موهای خود، مدل‌های متفاوتی بسازید. می‌توانید در کمتر از پنج دقیقه آماده شوید و بیرون بروید و با ایجاد فضایی ماندگار برای خودتان خاطره بسازید.

راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

نحوه بستن دستمال سر
روش‌های مختلفی برای بستن دستمال سر وجود دارد

نحوه بستن دستمال سر

روش‌های مختلفی برای بستن دستمال سر وجود دارد از جمله:
نوع اول: تاباندن پارچه و به شکل بند یا هدبند درآوردن آن و سپس بستن آن در پشت سر.
نوع دوم: این نوع شبیه به مدل قبلی بوده با این تفاوت که در آن به جای گره در پشت سر گوشه پارچه را به قسمت بالایی سر کشیده و دستمال سر کل پیشانی و موهای سر را پوشش می‌دهد.
نوع سوم: استفاده از دستمال سر به شکل سربند؛ به طوری که هر دو گوش دستمال از پشت سر و به موازات گردن آویزان باشد.
نوع چهارم: قسمت پهن‌تر دستمال لوب پشتی سر را پوشش داده و با گره کوچکی در بالای پیشانی و موهای کاکل به هم بسته می‌شود. این مدل بیشتر جنبه تزئینی دارد.
نوع پنجم: بستن دستمال به دور گیسوی تاب خورده و استفاده به عنوان کش سر و عامل بستن موها.

راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه ارزان

روش متداول بستن دستمال سر

کاربرد دستمال سر

بعد از دانستن نحوه بستن دستمال سر و روش‌های آن نوبت به روش‌های کاربرد دستمال سر می‌رسد!

خنک شدن در هوای گرم

در ماه‌های گرم سال که حرارت بدن بالا می‌رود دستمال سر بیشتر به کارتان خواهد آمد. کافی است دستمال خود را زیر آب سرد بکشید و به قسمت پشت گردن خود بزنید. آبِ در حال تبخیر بدن شما را خنک می‌کند و هر نسیمی را که سر راهتان بیاید را جذب می‌کند.

بهتر دیده شدن در طبیعت

علاوه بر جنبه تزئینی دستمال سر که به بهتر دیده شدن شما کمک می‌کند ممکن است در طبیعت و یا باغچه شخصی خود، سبزی و یا گیاهی را چیده و جمع کرده باشید. داشتن دستمال سر در چنین مواقعی برای حمل آنها مزیت محسوب می‌شود.
دید بهتر در هنگام ورزش و فعالیت
ممکن است در حین دو و یا دوچرخه سواری عرق کرده باشید. در این حالت نیازی نیست آستین خود را خیس کنید! عرقتان را با گوشه‌ای از دستمال سر خود پاک کنید و سپس آن گوشه را از جیب خود آویزان کنید تا خشک شود. این کار هم باعث تنظیم دمای بدن شما می‌شود و هم با پاک کردن عرق خود دید رو به جلوی شما بهتر خواهد شد

کاربرد در آب و هوای خشن

در مواقعی مانند طوفان ریزگردها و یا باد شدید دستمال سر می‌تواند هم نقش ماسک را داشته باشد و هم به دید بهتر شما کمک کند.

کاربردهای غیر پوششی

  • پاک کننده چرک و خاک لباس
    ممکن است در وقت ناهار سس کچاپ روی لباستان ریخته باشد یا بخشی از لباستان خاکی شده باشد، به سرویس بروید، دستمال خود را با مقداری صابون کف کنید، به راحتی آن را پاک کرده و از حس شرمندگی خود خلاص شوید.
  • کیسه یخ
    در مواقع اضطراری که شما و یا فردی در نزدیکی شما دچار کبودی و زخم شده می‌توان چند تکه یخ داخل دستمال سر گذاشت و به مداوای کبودی پرداخت.
  • پاک کننده صفحه گوشی
    پاک کردن صفحه گوشی با گوشه پیراهن آزار دهنده است. دستمال سر می‌تواند کمک‌کننده باشد. همین کار را با عینک طبی و یا آفتابی خود نیز می‌توان انجام داد.
  • زیر لیوانی
    وقتی لیوان نوشیدنی خود را روی میز می‌گذارید ممکن است اثر آن به شکل حلقه روی میز باقی بماند. در چنین مواقعی دستمال سر خود را زیر لیوان بگذارید. این کار مؤدبانه است.
  •  ماسک خواب
    ممکن است جایی باشید که نور آفتاب یا چراغ مانع خواب شما شود. در چنین مواقعی داشتن دستمال سر مزیت محسوب می‌شود. آن را تا کرده و روی صورت خود قرار داده و به‌راحتی بخوابید.
  •  آبکش
    در مواقعی که دسترسی به آبکش مخصوص و یا صافی ندارید دستمال سر می‌تواند نقش هردو را به‌خوبی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: چه کفشی در محل کار بپوشیم؟

سخن پایانی

ممکن است بخواهید یک دستمال زیبا با چاپ شیک بخرید تا با افتخار آن را به رخ بکشید. حتی ممکن است بخواهید بچه‌های خود را تشویق کنید که همین کار را با دستمال‌های بچه‌گانه و زیبا انجام دهند. در هر صورت، هنگامی که راحتی دستمال‌های سر و گردن را کشف کردید، دیگر به سراغ دستمال کاغذی نخواهید رفت! و به یاد داشته باشید، برای هر دستمال کاغذی که می‌گیریم، متعهد می‌شویم که یک درخت بکاریم تا فردی دوستدار محیط زیست باشیم.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه