پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

در شستشوی تیشرت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

شستشوی تیشرت

ما از روش‌های زیادی برای نشان دادن علایق و سلایق خود استفاده می‌کنیم. اغلب می‌خواهیم کارها و رفتارهایمان بیانگر شخصیت ما و علایقمان باشد. لباس پوشیدن هم یکی از این رفتارها است. امروزه پوشیدن تیشرت در زندگی ما پذیرفته‌شده و رایج است؛ زیرا نه‌تنها انتخاب و پوشیدن آن آسان است بلکه سلیقه ما را هم نشان می‌دهد. همه ما می‌خواهیم از تیشرت‌هایی که دوست داریم برای مدت طولانی استفاده کنیم. برای این کار نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنیم. یکی از آنها شستشوی تیشرت است. در این مقاله درباره نکاتی که در شستشوی تیشرت‌ها مهم هستند صحبت می‌کنیم.

نحوه صحیح شستشوی تیشرت

هیچ چیز مانند پوشیدن یک تیشرت کاملاً جدید حس خوبی به آدم نمی‌دهد. رنگ و روی تازه، پارچه فوق‌العاده نرم. کاش آن طراحی زیبا و نو می‌توانست برای همیشه در همین فرم کامل بماند. اگر شما هم چنین دغدغه‌ای دارید، کافی است این چند نکته اساسی در مورد بهترین روش‌ شستشوی تیشرت‌ را رعایت کنید.

1. کمتر بشویید

کمتر، کافی است. این قطعاً توصیه خوبی در مورد شستن لباس است. برای ماندگاری و دوام بیشتر، یک تیشرت 100% نخی فقط باید در صورت نیاز آن را شست. اگرچه پنبه باکیفیت و مقاوم است، اما هر شستشو باعث استرس الیاف طبیعی آن می‌شود و در نهایت منجر به پیری سریع‌تر و محو شدن تیشرت شما می‌شود. بنابراین، شستشوی کمتر احتمالاً یکی از مهم‌ترین نکات برای افزایش عمر تیشرت مورد علاقه شما است.
هر شستشو همچنین تأثیرات زیست محیطی دارد (هم از نظر آب و هم از نظر انرژی) و شستشوی کمتر می‌تواند به کاهش مصرف آب و انرژی کمک کند. شستن لباس‌ها درست در مواقع لزوم، مطمئناً غیربهداشتی نیست، اما در عوض به یک رابطه پایدارتر با محیط زیست کمک می‌کند.

2. با رنگ‌های مشابه بشویید

سفید با سفید! شستن رنگ‌های روشن‌تر با هم کمک می‌کند تا سفیدی تازه تیشرت‌های تابستانی خود را حفظ کنید. با شستن رنگ‌های روشن با هم، خطر خاکستری شدن یک تیشرت سفید یا حتی رنگی شدن (فکر کنید صورتی) توسط لباس دیگر را کاهش می‌دهید. معمولاً رنگ‌های تیره‌تر را می‌توان با هم وارد دستگاه کرد، مخصوصاً زمانی که قبلاً چند بار شسته شده باشند.

3. سرد بشویید

یک تیشرت 100% پنبه‌ای گرما را دوست ندارد و حتی اگر خیلی گرم شسته شود می‌تواند جمع شود. واضح است که مواد شوینده در دماهای بالاتر بهتر عمل می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تعادل مناسب بین دمای شستشو و تمیز کردن مؤثر پیدا شود. تی‌شرت‌های تیره‌تر را معمولاً می‌توان کاملاً سرد شست، اما توصیه می‌کنیم تی‌شرت سفید را با دمای حدود 30 درجه بشویید (یا در صورت نیاز می‌توان آن را با دمای 40 درجه شست).
شستشوی تی‌شرت سفید در دمای 30 یا 40 درجه، ماندگاری بیشتر تی‌شرت را تضمین می‌کند و خطر هر گونه رنگ‌آمیزی ناخواسته مانند لکه‌های مایل به زرد زیر حفره‌های بازو را کاهش می‌دهد. با این حال، شستن در دمای نسبتاً پایین اثرات زیست محیطی و هزینه‌های شما را نیز کاهش می‌دهد: کاهش دما از 40 به 30 درجه می‌تواند مصرف انرژی را تا 35 درصد کاهش دهد.

شستشوی تیشرت
برای تیشرت بهترین حالت آن است که آن را آویزان کنید تا خشک شود.

بیشتر بخوانید: چگونه لباس‌های ورزشی را بشوییم

4. چرخانده و بعد بشویید (و خشک کنید).

با شستن تیشرت‌ها از داخل به بیرون، ساییدگی اجتناب‌ناپذیر در قسمت داخلی پیراهن اتفاق می‌افتد در حالی که ظاهر بیرونی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. این امر خطر تیرگی ناخواسته و پر شدن پنبه طبیعی را کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که پتانسیل محو شدن نیز در سمت داخلی لباس اتفاق می‌افتد در حالی که سطح بیرونی آن دست نخورده باقی می‌ماند.

5. از مواد شوینده مناسب و به مقدارکافی استفاده کنید

به یاد داشته باشید که حتی «شوینده‌های سبز» نیز اگر به مقدار زیاد استفاده شوند، می‌توانند به لباس‌ها آسیب بزنند زیرا می‌توانند حاوی گروه‌های مختلفی از مواد باشند. همچنین استفاده از مواد شوینده بیشتر لباس شما را تمیزتر نمی‌کند.

6. اتو روی آستر

بسته به پارچه خاص یک تیشرت، پنبه می‌تواند کم‌وبیش مستعد چین‌وچروک باشد. با این حال، با استفاده صحیح از تیشرت‌ها هنگام بیرون آوردن آنها از ماشین لباسشویی، می‌توان چروک شدن را به حداقل رساند. و می‌توانید به لباس کشش یا تکان ملایمی بدهید تا به فرم خود بازگردد.
توصیه می‌کنیم هنگام اتو کردن تیشرت خود را به صورت برعکس اتو کنید و از عملکرد بخار اتو استفاده کنید. رطوبت دادن به پارچه‌های نخی قبل از اتو کردن باعث می‌شود الیاف آن صاف‌تر شود و لباس راحت‌تر صاف شود.

شستشوی تیشرت با دست

هنگام شستن تیشرت با دست به این موارد توجه کنید! برای شستن لباس‌ها با دست، ابتدا لباس‌ها را بر اساس رنگ و جنس از هم جدا کنید. توصیه می‌شود همیشه تیشرت‌ها را جداگانه بشویید.
برای این کار لگن را با آب سرد پر کنید و اندکی مواد شوینده داخل آن بریزید. تیشرت را داخل لگن بگذارید و اگر لکه زیاد بود مدتی بگذارید بماند. دقت کنید که تیشرت خود را با حرکات ملایم بشویید. اگر لکه سختی وجود دارد، آن را بردارید. آب مواد شوینده را خالی کنید و دوباره آن را با آب تمیز و کمی ولرم پر کنید و اجازه بدهید در آب باقی بماند.
همیشه لازم نیست از مواد شیمیایی مضر برای شستن تیشرت روشن و سفید استفاده کنید. برای شستن لباس‌های ظریف از روش‌های طبیعی مثل شستن با سرکه و یا لیمو می‌توانید استفاده کنید. لیمو که در فرآیند‌های سفید کردن پوست و مو استفاده می‌شود، محتوای اسید بالا و خواص ضد باکتریایی موجود در آن به شما کمک می‌کند تا از شر لکه‌های روی لباس خلاص شوید.

شستشوی تیشرت با ماشین لباسشویی

سه نکته اصلی برای شستشوی صحیح تیشرت با ماشین لباسشویی وجود دارد؛ سرد بشویید، ترجیحاً از نرم کننده و سفید کننده استفاده نکنید و با دور کُند ماشین بشویید!
هر چه آب گرم‌تر باشد، سریع‌تر لباس شما را فرسوده می‌کند. تا زمانی که تیشرت شما به طور جدی آلوده و کثیف نباشد، واقعاً دلیلی برای استفاده از چیزی جز آب سرد وجود ندارد. مراقب دور یقه و شانه‌ها باشید: در هنگام شستشوی تیشرت با ماشین لباس‌شویی نباید آن‌ها را زیاد بکشید زیرا تیشرت فرم خود را از دست می‌دهد. کاهش چرخه چرخش برنامه شستشو نیز به کاهش بیشتر چروک شدن کمک می‌کند.

شستشوی تیشرت
سرد بشویید، از نرم کننده و سفید کننده استفاده نکنید و با دور کُند ماشین بشویید!

بیشتر بخوانید: تیشرت زنانه چه انواعی دارد؟

شستشو بر اساس جنس تیشرت

مرتب‌سازی لباس‌های کثیف بر اساس انواع پارچه، نتایج شستشوی شما را بهینه می‌کند: لباس‌های ورزشی و کار ممکن است نیازهای متفاوتی نسبت به یک تیشرت تابستانی فوق‌العاده ظریف داشته باشند. کارشناسان توصیه می‌کنند که شلوار جین، لباس پشمی و لباس‌های خزدار خود را با تیشرت نشویید. لباس‌های سنگین و دارای کرک و پشم می‌توانند به تیشرت‌ها که ظریف‌تر و سبک‌تر هستند آسیب بزنند.

نحوه خشک کردن تیشرت

برای خشک کردن تیشرت سه نکته خیلی مهم وجود دارد. اولاً بعد از شستشوی تیشرت آن را به داخل بچرخانید. این کار به نو ماندن و ظرافت رویه لباس و ظاهر آن کمک می‌کند. نکته دوم هم این است که از خشک کن استفاده نکنید
زیرا تمام محصولات پنبه‌ای دارای انقباض طبیعی هستند که معمولاً در طول فرآیند استفاده از خشک کن اتفاق می‌افتد. خطر انقباض را می‌توان با اجتناب از خشک کن و به جای آن خشک کردن در هوای آزاد کاهش داد. در حالی که گاهی اوقات ممکن است خشک کردن با یک دستگاه خشک کن یک راه حل مناسب باشد، اما مطمئناً برای تیشرت بهترین حالت آن است که آن را آویزان کنید تا خشک شود.
نکته سوم هم این است هنگامی که لباس‌هایتان را با هوا خشک می‌کنید، از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید تا از محو شدن ناخواسته رنگ‌ها جلوگیری کنید. زیرا محصولات نخی معمولاً گرمای بیش از حد را دوست ندارند. برای کاهش چروک شدن و کش آمدن ناخواسته، پارچه‌های نخی ظریف را باید روی یک ریل و طناب آویزان کرد.

اشتباهات رایج در شستشوی تیشرت

عادت‌ها و تصورات اشتباهی در هنگام شستشوی تیشرت وجود دارد که متأسفانه کم هم نیستند:
ریختن مواد شوینده به طور مستقیم روی محل لکه‌دار ممکن است به پارچه آسیب برساند. آن‌طور که فکر می‌کنید نتیجه خوبی نخواهد داشت و ممکن است باعث سفید شدن ناحیه شود.
ممکن است هر بار که ماشین لباسشویی را با یک لباس دیگر پر می‌کنید احساس غرور کنید. با این حال، این یکی از اشتباهاتی است که نباید انجام شود. زیرا ظرفیت هر ماشین لباسشویی بسیار کمتر از فضای داخل آن است. این کار ممکن است باعث خرابی ماشین شما و عدم شستشوی خوب لباس‌ها و به خصوص تیشرت‌هایی شود که بافت ظریف دارند.
مواد شوینده بیشتر به معنای تمیز کردن بیشتر نیست. علاوه بر این، این کار هم می‌تواند به تیشرت شما آسیب برساند و هم باعث گرفتگی دستگاه شما شود.

بیشتر بخوانید: با انواع تیشرت مردانه آشنا شوید

سخن پایانی

کمد شما احتمالاً پر از تیشرت‌های نخی است که می‌خواهید همیشه همان‌جا باقی بمانند. تیشرت‌های نخی راحت و شیک هستند، اما فقط یک پارگی یا لکه می‌تواند آنها را به سطل زباله بفرستد. در این میان شاید شستن تیشرت کار ساده‌ای به نظر برسد، اما در صورت عدم توجه به برخی جزئیات ممکن است لباس شما رنگ، اندازه و کیفیتش را از دست بدهد. بنابراین مهم است که در طول فرآیند شستشو، اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا مطمئن شوید که تیشرت‌های شما نو و سالم باقی می‌مانند.

از شما دعوت می‌کنیم جهت خرید آنلاین لباس ورزشی به فروشگاه اینترنتی مل اند موژ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه