پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

۱۰ نکته برای انتخاب سویشرت ورزشی

انتخاب سویشرت ورزشی
هرچند که قبلا سویشرت تنها به‌عنوان یک لباس ورزشی به کار می‌رفت، اما حالا همه قدر این لباس راحت را می‌دانند. به همین دلیل هم هست که تقریبا برای هر استایلی یک سویشرت وجود دارد، در قد‌ها، طرح‌ها و البته جنس‌های مختلف. حالا دیگر با سویشرت می‌توانید در یک جمع رسمی حاضر شوید، با دوستان خود بیرون بروید و خیلی هم عادی به نظر برسید. فقط مهم است که ترکیب مناسب را پیدا کنید. اما اگر سویشرت را برای ورزش بخواهید چه؟ در این مطلب سعی می‌کنیم نکات مهم برای انتخاب سویشرت ورزشی را باهم مرور کنیم.

قبل از خرید سویشرت ورزشی به این نکات دقت کنید

با رعایت یک سری نکات ساده مانند موارد زیر می‌توانید انتخاب بهتری را داشته باشید.

سویشرت کلاه‌دار یا بدون کلاه

در صورت شروع بارش باران یا برف و در روزهای سرد، کلاه سویشرت می‌تواند خیلی مفید واقع شود و یک‌لایه گرمای اضافی برای شما ایجاد کند. هنگام امتحان کردن سویشرت ورزشی کلاه‌دار، مطمئن شوید که کلاه آن واقعاً متناسب با سر شما است. مثلا کمی راه رفته و سر خود را تکان دهید تا تا ببینید که آیا کلاه روی سر باقی می‌ماند یا نه. یک گزینه بهتر هم کلاه‌های دارای بند است که می‌توانید آن را به‌اندازه کافی تنگ کرده و دور سر خود فیکس کنید. این ویژگی علی‌الخصوص اگر بخواهید دوچرخه‌سواری کنید یا بدوید بسیار به‌دردبخور خواهد بود. بنابراین بهترین گزینه‌ برای انتخاب سویشرت ورزشی در فصل‌های سرد سال، نوع کلاه‌دار می‌باشد.

تناسب با بدن

در انتخاب سویشرت ورزشی توجه به سایز آن اهمیت زیادی دارد. مدل سویشرت‌های ورزشی باید اندکی جادارتر و گشادتر از تی‌شرت و تاپ باشند تا بتوانید آن را راحت روی لباس‌های دیگر هم به تن کنید. برای امتحان سویشرت خود را روی لباسی دیگر بپوشید، اگر احساس کردید که سویشرت تنگ‌شده یا در حرکت انعطاف کافی ندارید، باید به سراغ سایز بزرگ‌تری بروید. درعین‌حال سویشرت‌های خیلی اورسایز هم برای ورزش مناسب نیست زیرا حرکت را محدود می‌کند و خودش باعث ایجاد گرما می‌شود.

جیب و زیپ

هنگام خرید سویشرت، جزئیات را فراموش نکنید. با توجه به بیرونی بودن این لباس، وجود جیب را فراموش نکنید زیرا از موارد بسیار ضروری است. به‌این‌ترتیب می‌توانید به‌راحتی وسایل ضروری خود را مانند کلید یا کارت و چیزهای دیگر را در آن قرار دهید.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی زنانه

بسته شدن جیب‌ها

زیپ‌دار بودن جیب‌ها خودش مزیت دیگری است که شاید جزئیات کوچکی به نظر می‌رسد اما سبب می‌شود محتویات جیب حین دویدن و پریدن بیرون نیفتند و گوشی خود را نیز بتوانید داخل جیب بگذارید.

سبک بودن

قابلیت حمل یکی از اجزای اصلی یک سویشرت ورزشی است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. سبک‌وزن بودن سویشرت سبب می‌شود اگر حین ورزش گرمتان شد به‌راحتی آن را درآورده و با خود حمل کنید. درحالی‌که سویشرت‌های خیلی سنگین حمل سختی هم دارند و سبب خستگی بیشتر می‌شوند. به‌علاوه می‌توانید سویشرت‌های جمع‌وجور را تا کنید و داخل کوله‌پشتی خود قرار دهید.

رنگ سویشرت

این مورد عمدتا به سلیقه خود شما برمی‌گردد و تاثیری در راحتی و عملکرد ندارد. اگر دوست دارید خیلی روی مد و خاص به نظر برسید می‌توانید مدل‌های طرح دار یا پرزرق‌وبرق را انتخاب کنید درحالی‌که رنگ‌های خنثی را مدت بیشتری بدون این‌که دل‌زده‌تان کند استفاده خواهید کرد. یک نکته کوچک را هم در نظر بگیرید؛ بهتر از رنگ‌های خیلی روشن مانند لیمویی، کرم خیلی روشن و …. اجتناب کنید. زیرا چنین رنگ‌هایی تعریق را سریع نشان می‌دهند و لک می‌شوند، همین هم ممکن است سبب شود حین ورزش کمی معذب شوید. انتخاب سویشرت ورزشی بر اساس طرح به سلیقه و نوع کاربری شما بستگی دارد.

زیپ‌دار یا جلو بسته

این مسئله هم بیشتر به ترجیح خود شما برمی‌گردد که چگونه استایلی را بیشتر دوست دارید. سویشرت‌های جلوباز یا زیپ‌دار یک سری مزایای را با خود به همراه دارند و گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مثال می‌توانید اگر کمی گرمتان بود زیپ را باز بگذارید. اگر هم خیلی گرمتان شد می‌توانید آن را کلا دربیاورید و در کل کار کردن با آن راحت‌تر است. درعین‌حال در هوای سردتر یا برای راحتی بیشتر می‌توانید مدل‌های جلوبسته را نیز انتخاب کنید. زیرا روی یک سویشرت جلوبسته می‌توانید یک کاپشن یا بارانی هم بپوشید، درحالی‌که همین کار در مورد مدل‌های جلوباز ممکن است باعث شود شلخته به نظر برسید.
انتخاب بهترین سویشرت ورزشی
سویشرت ورزشی می‌تواند جلوبسته یا جلوباز باشد.

قد سویشرت

قد سویشرت در حالت استاندارد باید تا روی باسن باشد و نه پایین‌تر یا بالاتر از آن. درعین‌حال خانم‌ها می‌توانند سویشرت‌های بلند ورزشی را انتخاب کنند. زیرا این مدل‌ها کاربرد بیشتری دارند و بدون پوشیدن مانتو و یا لباسی مانند آن، می‌توانید در محیط بیرون هم سویشرت خود را بپوشید و با آن به ورزش بروید.

جنس سویشرت‌های ورزشی

جنس سویشرت ورزشی اهمیت زیادی در راحتی و کیفیت ورزش شما دارد. به دنبال سویشرت‌هایی بگردید که از پارچه‌های ورزشی مخصوص و قابل تنفس ساخته‌شده باشند تا بتواند در حین عرق کردن، خنک و راحت بماند.
استفاده از مدل‌های نخی توصیه نمی‌شود، زیرا تمایل به جذب رطوبت دارد و خیلی زود حسی نم‌دار و خیس را القا می‌کند. در عوض، به دنبال سویشرت‌هایی باشید که قسمت داخلی آن از مواد ضد رطوبت ساخته‌شده باشد که مانع از باقی ماندن تعریق می‌شود و همچنین در صورت گرفتار شدن در باران یا برف، شما را خشک نگه دارد. فراموش نکنید انتخاب سویشرت ورزشی ضد رطوبت به شرایط محیطی که در آن ورزش می‌کنید بستگی دارد.

ضد آب یا معمولی؟

اگر شما فردی هستید که در هوای نامساعد مانند باد، باران و برف در فضای باز ورزش می‌کنید، از سویشرت‌هایی با جنس مخصوص ضد آب یا مقاوم در برابر باد استفاده کنید. لباس‌های ساخته‌شده از این مواد می‌توانند به تنظیم دمای بدن نیز کمک کنند و تا زمانی که ممکن است شما را خشک نگه می‌دارند. در شرایط بسیار شدید، حتی ممکن است برای محافظت بهتر، لباس بیرونی ضد آب هم لازم داشته باشید. درعین‌حال این نکته را هم در نظر بگیرید که لباس‌های ضد آب مانند جنس‌های ورزشی معمول قابلیت تنفس ندارند.

ست سویشرت و شلوار

ست‌ سویشرت و شلوار یکی از محبوب‌ترین آیتم‌های لباس ورزشی است که هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتد. نه‌تنها ورزشکاران حرفه‌ای در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی از آن استفاده می‌کنند، بلکه بین افراد عادی هم از محبوبیت‌ بالایی برخوردار است. ست بودن سویشرت و شلوار سبب می‌شود وقتی اضافه‌ای را برای ست کردن آن دو صرف نکنید و خیلی راحت یک ظاهر بسیار شیک و هماهنگ داشته باشید. همین هم سبب شده است افراد به‌جز هنگام ورزش، در موقعیت‌های مختلف دیگر نیز از آن استفاده کرده و از زیبایی و راحتی آن بهره ببرند.
هنگام انتخاب ست‌های سویشرت و شلوار علاوه بر زیبایی و طرح و رنگ، به کاربردی بودن آن‌ها نیز توجه کنید. مثلا مدل‌هایی که سویشرت زیپ دار دارند کاربردی‌تر هستند و در موقعیت‌های بیشتری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شلوار ست هم مدل‌های مختلفی دارد، مثلا مدل‌های دمپا گشاد، راسته یا کش دارد که باید ببینید با کدام مدل راحت‌تر خواهید بود.
راهنمای خرید تیشرت ورزشی مردانه
ست سویشرت
ست سویشرت و شلوار ورزشی می‌تواند هماهنگی زیبایی ایجاد کند.

جمع‌بندی

در این مقاله نکات مختلفی که باید قبل از خرید سویشرت های اسپرت در نظر بگیرید را بررسی کردیم. درنهایت فراموش نکنید که راحتی و البته سلیقه شما حرف اول و آخر را می‌زند. حتی اگر بهترین مارک گرم‌کن ورزشی را هم انتخاب کنید، تا وقتی با آن راحت نباشید فایده‌ای ندارد. پس سعی کنید سلیقه شخصی خود را پیدا کنید و از سویشرت محبوب خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه