پشتیبانی آنلاین

توجه : برای تجربه بهتر در استفاده از سایت، درصورت استفاده از فیلترشکن، لطفا آن را غیر فعال کنید.

راهنمای ست کردن رنگ لباس ورزشی

ست کردن رنگ لباس ها
نوع لباس می‌تواند در زندگی روزمره نیروبخش باشد و وقتی نوبت به ورزش کردن می‌رسد، به سطح اعتمادبه‌نفس ما هم کمک می‌کند. درواقع، این حتی یک پدیده روان‌شناختی است که لباسی که فرد می‌پوشد می‌تواند باعث تغییرات ذهنی شود که بر عملکرد و سطح اعتمادبه‌نفس او تأثیر مثبت می‌گذارد. وقتی خوب به نظر می‌رسید و با ست کردن رنگ لباس‌ها باهم ظاهر جذابی برای خود می‌سازید، احساس بسیار بهتری هم خواهید داشت، همین هم می‌تواند به شما کمک کند تا در باشگاه احساس بهتری داشته باشید و تمرینات خود را با حسی بهتر انجام دهید. اگر به خرید آنلاین لباس ورزشی علاقه‌مند هستید تا انتهای این مقاله همراه ما شوید.

اصول ست کردن رنگ لباس

قبل از اینکه بدانیم کدام رنگ ها برای لباس‌های شما بهتر کار می‌کنند، باید کمی به نظریه رنگ‌ها بپردازیم. ساده‌ترین و اصلی‌ترین چیزی که این‌جا باید در نظر بگیرید چرخه رنگ‌ها است که با دیدن آن به یاد رنگین‌کمان می‌افتید. با توجه به این چرخه می‌توانید به‌راحتی ارتباط رنگ‌ها را پیدا کنید و از مهم‌ترین اصول ست کردن رنگ لباس ورزشی هم همین است.
علاوه بر چرخه رنگ‌‌ها یک نکته دیگر هم مهم است. با توجه به فصل سال و البته مد آن سال، می‌توانید از رنگ‌های گرم و سرد استفاده کنید:
  •  رنگ‌های گرم همه آن‌هایی هستند که رنگ مایل به زرد دارند و حس گرمی را به بیننده القا می‌کنند، ازجمله سبز، زرد، نارنجی، قهوه‌ای و قرمز.
  •  از طرف دیگر رنگ‌های سرد مایل به آبی هستند و باعث ایجاد احساس سردی می‌شوند که در صورتی، بنفش و آبی صدق می‌کند.
  •  رنگ‌های انتقالی سبز و قرمز هستند که بسته به میزان آبی یا زرد به‌عنوان گرم یا سرد در نظر گرفته می‌شوند.

مشاهده‌ی تیشرت ورزشی زنانه

چرخه رنگ‌ها
چرخه رنگ‌ها به ست کردن راحت لباس‌ها کمک می‌کند.

ست کردن رنگ لباس ورزشی براساس نوع

این‌که لباس ورزشی شما به چه شکلی است یا چه لباسی را با کدام می‌‌خواهید ست کنید اهمیت زیادی ندارد، ‌مهم این است که قوانین ساده زیر را در نظر بگیرید.

مکمل ست رنگ‌ها

چرخه رنگ یک‌راه میانبر برای هماهنگی موفق لباس‌ها و لوازم جانبی شماست. برای انتخاب یک رنگ مکمل، کافی است دو رنگ را انتخاب کنید که مخالف یکدیگر در چرخه رنگ هستند. مثلا اگر یک پیراهن سبز و شلوار نارنجی بپوشید، ممکن است برخی از افراد به شما طوری خیره شوند که انگار شما یک بیگانه از فضا هستید.
همان‌طور که از چرخه رنگ بالا می‌بینید، رنگ‌های سبز و نارنجی مکمل یکدیگر نیستند. بااین‌حال، اگر پیراهن نارنجی با یک شلوار جین آبی بپوشید یک ترکیب زیبا و چشم‌نواز خواهید داشت. دلیل اینکه رنگ‌های مکمل به‌خوبی باهم کار می‌کنند کنتراستی است که ایجاد می‌‌شود و می‌توانید یک ست ورزشی رنگی جذاب را داشته باشید.

رنگ‌های تک رنگ

مونو به معنای یک است. لباس تک رنگ یا مونوکروم لباسی است که از بالا به پایین یک رنگ باشد. اگر می‌خواهید تک‌رنگ بپوشید بهتر از رنگ‌های خنثی و یا ملایم استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است کمی عجیب به نظر برسید.

رنگ‌های ‌مشابه

رنگهای مشابه آن‌هایی هستند که مستقیماً در کنار یکدیگر در چرخه رنگ قرار دارند از راحت‌ترین راه‌ها برای ست کردن رنگ لباس ورزشی است. این رنگ‌ها هماهنگ هستند و هنگام ترکیب به‌خوبی عمل می‌کنند. بااین‌حال، مطمئن شوید که از مقداری کنتراست در اکسسوری‌های خود استفاده کنید. بهترین گزینه این است که یک رنگ به‌عنوان اصلی و دو رنگ دیگر در نقش مکمل داشته باشید.

رنگ ها را بشناسید

برای داشتن انتخابی بهتر، لازم است رنگ‌ها و اثرات آن‌ها را بیشتر بشناسید.
آبی
آبی تیره حاکی از اعتماد، امنیت و آرامش و نشانه تعادل، وفاداری و ثبات است. اگر آن را چشمگیر و فوق‌العاده دوست دارید، از آبی سلطنتی یا آبی پررنگ هم می‌توانید استفاده کنید.
سبز
قابلیت اطمینان، فروتنی، شفقت و شایستگی اجتماعی تداعی‌هایی هستند که رنگ سبز ایجاد می‌کند. ترکیب تناژهای خاص سبز با مشکی نماد قدرت و اقتدار است. فراموش نکنید: سبز رنگ امید است.
 زرد
رنگ زرد نشان‌دهنده خوش‌بینی، نشاط، شوخ‌طبعی و اشتیاق به زندگی است. البته به‌ویژه در مورد این رنگ، نظریه‌های مربوط به تأثیر نمادین و معنا بسیار متناقض هستند.
قرمز
قدرت، تسلط و قاطعیت، اعتمادبه‌نفس و خلاقیت: کسانی که لباس قرمز می‌پوشند می‌دانند چه می‌خواهند و چگونه به آن دست پیدا کنند. قرمز مانند بیش از هر رنگ دیگری دارای یک سیگنال قوی است و البته که آن را به رنگ عشق هم می‌شناسیم.
نارنجی
پویایی و قدرت؛ رنگ نارنجی در روزهای دلگیر پاییزی یکی از بهترین انتخاب‌هاست. همچنین مظهر گرما هم هست و در کل یک گزینه دوست‌داشتنی در فصول سرد است.
رنگ بنفش
در رنگ بنفش، آبی با قرمز و آب با آتش ترکیب می‌شوند و تضادی جذاب به وجود می‌آورند. درنتیجه، افرادی که از این رنگ استفاده می‌کنند اغلب به‌عنوان افرادی پرتنش و ناآرام یا حتی پرانرژی تلقی می‌شوند.
رنگ قهوه‌ای
به نظر می‌رسد کسی که رنگ قهوه‌ای را انتخاب می‌کند، طبیعت دوست و زمینی است. قهوه‌ای تیره چیزی مرموز و عمیق را تداعی می‌کند. تناژ‌های مختلف قهوه‌ای همیشه بااحساس امنیت همراه هستند.
سفید
گفته می‌شود رنگ سفید نماد پاکی، طراوت و سادگی است. سفید قدرت می‌بخشد، تقویت می‌کند و آرام می‌کند، اما درعین‌حال جاه‌طلبی درونی را نیز بیدار می‌کند.
خاکستری
خاکستری به‌عنوان ترکیبی از سیاه‌وسفید نماد احتیاط و خویشتن‌داری است. وقتی این رنگ را می‌پوشید یعنی برای‌تان مهم نیست که در مرکز توجهات قرار بگیرید. خاکستری همچنین رنگ خرد، احترام، بلوغ و هوش است.
سیاه
اگر بخواهیم دقیق بگوییم، سیاه یک رنگ نیست، بلکه عدم وجود رنگ است. سلطه، جاه‌طلبی، فردیت، خونسردی و رمز و راز: همه اینها نماد رنگ سیاه است.

چه رنگ هایی با همه لباس ها ست می شوند

رنگ‌های سیاه، سفید و تناژهای مختلف خاکستری از مهم‌ترین رنگ‌هایی هستند که باید در کمد لباس خود داشته باشید و جزو رنگ‌های خنثی به شمار می‌روند. این سه رنگ با هر رنگ دیگری به‌خوبی ترکیب می‌شوند و هر وقت حوصله‌ی ست کردن رنگ لباس ورزشی را نداشتید می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. رنگ سفید با چه رنگی ست می‌شود؟ با همه‌ی رنگ‌ها. حتی خود سیاه‌وسفید هم یک کلاسیک همیشگی است که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد و همیشه زیبایی و جذابیت خود را دارد.

ست کردن رنگ لباس ورزشی را با رنگ محبوبتان شروع کنید

البته که تا وقتی‌که از رنگ محبوب‌تان استفاده نکنید رعایت قوانین ست کردن لباس ورزشی هم نمی‌تواند حس خوبی به شما بدهد، بعد از انتخاب رنگ موردعلاقه خود می‌‌توانید به سراغ ست کردن آن بروید. به‌علاوه می‌توانید تناژ پوستی خود را نیز در نظر بگیرید و به سراغ رنگ‌های نزدیک به آن نروید. مثلا اگر پوست خیلی روشنی دارید، بیش‌ازحد از رنگ‌های سفید و پاستلی یا کرم استفاده نکنید.
ست کردن لباس ورزشی
ست کردن رنگ لباس را با رنگ محبوب خود شروع کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مقاله توضیح دادیم، ست کردن رنگ لباس برای ظاهر خوب اهمیت زیادی دارد و می‌تواند روی اعتمادبه‌نفس شما هم تاثیر بگذارد. برخی از رنگ‌ها به‌خوبی باهم هماهنگ می‌شوند، درحالی‌که رنگ‌های دیگر باهم سنخیتی ندارند و ممکن است ظاهر شما را آشفته و بی‌سلیقه نشان بدهند. قبل از برداشتن لباس‌های خود درباره رنگ‌ها فکر کنید و یک برنامه ست رنگ لباس داشته باشید. رنگ بدن، چشم‌ها و تن پوست خود را هم در نظر بگیرید و درنهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت دیدگاه